Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Frk.Sofie 31-01-10 17:54

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er ny her og har trålet forumet i flere dager..masse informasjon men jeg sitter igjen med et par spørsmål. (Sorry men send meg gjerne til tråder som er opprettet før for jeg regner med at flere har spurt før meg. Jeg har ikke funnet svar på dette ennå men..)

Jeg har akkurat startet på Ketolysekuren (3 dagen i dag og fult utslag på sticks'n) og drikker et par glass 7up light eller pepsi max om dagen, er det noen grunn til at jeg bør kutte ut det? I tillegg drikker jeg 2 liter vann.

Jeg skal lage hjemmelaget is i morgen og lurer på om det er greit å bruke frøene fra en vaniljestang? (Fant en oppskrift i en tråd her så jeg regner med at jeg kan bruke det)

Takk for svar:)

Lava 31-01-10 17:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ignite (Innlegg 824482)
I gamle leiligheter kan man banne på at den kontakten utenfor badet ikke er jordet.

Det blir derimot DU, når du står på gulvet i vann rundt føttene og blir grillet av den lille søte portable varmeovnen. :rolleyes:

:lol: I know, men poenget her var å fjerne ovnen når man dusjer, at
den kun står der inne for å gi varme, med døra på gløtt pga ledningen
som går ut på gangen... Dèt må vel kunne gå? :p

Ignite 31-01-10 17:56

Hehe, ok Lava :klem:

I rest my case.

Charlott 31-01-10 17:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frk.Sofie (Innlegg 824483)
Jeg er ny her og har trålet forumet i flere dager..masse informasjon men jeg sitter igjen med et par spørsmål. (Sorry men send meg gjerne til tråder som er opprettet før for jeg regner med at flere har spurt før meg. Jeg har ikke funnet svar på dette ennå men..)

Jeg har akkurat startet på Ketolysekuren (3 dagen i dag og fult utslag på sticks'n) og drikker et par glass 7up light eller pepsi max om dagen, er det noen grunn til at jeg bør kutte ut det? I tillegg drikker jeg 2 liter vann.

Jeg skal lage hjemmelaget is i morgen og lurer på om det er greit å bruke frøene fra en vaniljestang? (Fant en oppskrift i en tråd her så jeg regner med at jeg kan bruke det)

Vaniljefrø er helt lekkert og så lenge brusen ikke gir deg økt/opprettholder sukkersug eller stopper vektnedgangen er det bare å drikke i vei. :p

Jabba 31-01-10 17:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frk.Sofie (Innlegg 824483)

Vel - det beste er å klare seg uten kunstig søtning (brus) da dette trigger søtbehovet ditt. Erstatt med vann heller.....
Kunstig søtning kan være en partystopper som kan bremse vektnedgangen din.....

Frk.Sofie 31-01-10 18:01

Takk for svar :)

Charlott 31-01-10 18:08

Jeg lurer på om jeg skal lage Nannah-vafler? Og bare ta av litt røre uten sukrin til meg selv.... Er det egentlig noe å lure på?
Lurer også veldig på om sambo merker forskjell om jeg ikke sier det er lavkarbo-utgave ;)

Photobscura 31-01-10 18:55

Tenker på det jeg også, å sette en bitteliten stråleovn på badet og bare ta den ut når jeg skal dusje. Er ikke noen støpsler i gangen, men kjøkkenet er jo vegg i vegg med badet, og der er det det. Er en liten glipe mellom karmen og badedøra, så helt uproblematisk å lukke døra med ledning.
Ja, forresten er alle kontaktene i veggene her er jorda ;)

Kanutten 31-01-10 19:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 824375)
-Hva varmer mest og tar minst strøm av oljefyrovn og panelovn?

Hva med en gassovn?? Den varmer sabla fort og er billig! Selve ovnen koster ca 700 kr i innkjøp. En 7 kg gassbeholder MED gass får du for ca 1000 kr.

Beholderen varte hos meg i ca 2 måneder.. Påfylling av gass koster ca 300 kr.

Photobscura 31-01-10 19:14

Jeg kan jo ikke ha gassovn! Før det første kan jeg ikke gå fra den, for det andre er den stor, for det tredje, hvordan skal jeg frakte tønner med gass hit når jeg ikke har bil? Takk for forslaget, men det er ikke noe alternativ ;)

agurken 31-01-10 20:16

Har lest mange steder her inne at folk blir advart mot meieriprodukter, at disse kan være partystoppere. Gjelder det alle meieriprod.? Bør man ikke ha hverken fløte, rømme, CC eller ost dersom vekta stagnerer?
Har innsett at jeg må kutte ut cola zero og nøtter, har vært litt for løssluppen med det i det siste... Men akkurat det med de meieriproduktene er jeg litt mer usikker på å gi slipp på, for hvordan skal jeg da få i meg nok fett...? Noen ideer?

Photobscura 31-01-10 20:42

Jeg lurer på om noen gidder å stikke og kjøpe paracet til meg, og med det samme brygge noe kaffe og mekke noe mat? :geip:

Jabba 31-01-10 21:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av agurken (Innlegg 824585)
Har lest mange steder her inne at folk blir advart mot meieriprodukter, at disse kan være partystoppere. Gjelder det alle meieriprod.? Bør man ikke ha hverken fløte, rømme, CC eller ost dersom vekta stagnerer?
Har innsett at jeg må kutte ut cola zero og nøtter, har vært litt for løssluppen med det i det siste... Men akkurat det med de meieriproduktene er jeg litt mer usikker på å gi slipp på, for hvordan skal jeg da få i meg nok fett...? Noen ideer?

Dette gjelder ikke smør så det kan du spise mye av! Uten meieriprodukter kan du få tilført fett via Cocosa! Og ved å spise mer fet mat; fet fisk og kjøtt, avokado, kanskje litt mindre nøtter......

Photobscura 31-01-10 22:09

Noen tanker om denne?
Står at den kan plasseres på badet takket være beskyttelse mot varmesprut, men uansett er den jo ganske liten, og enkel å bare sette utenfor døren når jeg skal dusje :)

Kanutten 31-01-10 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 824633)
Noen tanker om denne?
Står at den kan plasseres på badet takket være beskyttelse mot varmesprut, men uansett er den jo ganske liten, og enkel å bare sette utenfor døren når jeg skal dusje :)

Den ser jo knallsnop ut! Men jeg tror vi sier VANNSPRUT :p (ser for meg et privat lite vulkanutbrudd... :lol:)

frifuggel 31-01-10 22:21

Eeeelsker pixmania, de har så mye lekre gadgets og dingsebumser.. :D

Photobscura 31-01-10 22:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 824635)
Den ser jo knallsnop ut! Men jeg tror vi sier VANNSPRUT :p (ser for meg et privat lite vulkanutbrudd... :lol:)

Eller denne? Den er enda billigere, hvilket jo er et lite møst for meg akkurat nå ;)
Og, det er jo tross alt bare snakk om et bad som er, etter å nettopp ha målt det 1,15 x 1,15 m ...! Haha, ja! Jeg tullernte!
Men jeg skal sette opp dusjstang og forheng, altså. Orker ikke å ha vått bad hver gang jeg har dusja.

frifuggel 31-01-10 22:29

Hipp som happ, de har jo samme wattstyrke, men den første var litt finere utseendemessig, synes jeg. Selv om DeLonghi er det eneste av merkene jeg noensinne har hørt om..

Timona 31-01-10 22:29

Hørfrøolie på dansk, er det samme som linfrøolje? Er det noen her som tar linfrøolje som tilskudd?

Kanutten 31-01-10 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 824642)
Eller denne? Den er enda billigere, hvilket jo er et lite møst for meg akkurat nå ;)
Og, det er jo tross alt bare snakk om et bad som er, etter å nettopp ha målt det 1,15 x 1,15 m ...! Haha, ja! Jeg tullernte!
Men jeg skal sette opp dusjstang og forheng, altså. Orker ikke å ha vått bad hver gang jeg har dusja.

JEG ville ha valgt den siste. Kjent merke og billigere. :D

Photobscura 31-01-10 22:37

Se der, jeg syntes den siste var finere, ikke at det spiller så veldig stor rolle, da jeg generelt synes stort sett alt av plast, og særlig hvit plast er superstygt :p.
Men er det hipp som happ så kjører jeg på med den lille. Egentlig like greit å bruke to hundre spenn på en vifteovn som jeg bare kan sette i gangen når jeg dusjer enn å drasse elektriker hit, liksom :)

arkine 31-01-10 22:51

men ikke la den stå på når du ikke er hjemme ,,kan bli vannlekasje på badet ,og vann og strøm er ikke bra

Kremtoppen 31-01-10 23:32

Jeg lurer på om det blir no ubehagelig lukt med en sånn gassovn?

Gracella 01-02-10 11:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kremtoppen (Innlegg 824697)
Jeg lurer på om det blir no ubehagelig lukt med en sånn gassovn?

Mener du en gasskomfyr??
Det blir det ikke noe lukt av, nei.
Vel, det lukter litt i det du skrur på gassen. Ellers syntes jeg at det ble mye fuktighet på kjøkkenet hvis jeg hadde noe på langtidskoking. (Vi hadde gasskomfyr i tre år. Stekovnen var elektrisk, så det kan jeg ikke noe om.)

Dietta 01-02-10 11:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Timona (Innlegg 824648)
Hørfrøolie på dansk, er det samme som linfrøolje? Er det noen her som tar linfrøolje som tilskudd?

Ja, det er det sammen :) Bruker bare linfrø når jeg baker et eller annet jeg da ;) Men det skal jo være bra for å få fart på magen

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.