![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
:p Du sier noe, Debz...
Det er ikke ofte vi spiser biff, faktisk. Kjøpte for å ha på søndag, så nåmå vi spise den, hvisikke så må vi fryse den ned. Og det er jo litt dumt da:p |
Sitat:
|
Takk...skal tenke på deg når vi spiser...så kanskje du kjenner en smak:D
|
I dag har jeg spist kyllingfilet i biter, paprika, løk og aubergine i form med marokkansk "ras el hanout"-krydder! Fantastisk godt! Neste gang blir det med baba ghanoush i tillegg, men jeg hadde ikke alle ingrediensene i dag.
|
Stekte chorizo-pølser med blomkålmos
|
To koteletter med karri-CF-saus
|
1 pølse med salat og bearnaise. Slo til med 1 karbonade med 1 egg på til kvelds!
|
Sitat:
Denne kyllingbuljongen, skal den blandes med vann? og fetaosten du bruker er det den i grønn pakke? |
Er så kjedelig i matveien pga at jeg er syk for tiden. Men varierte med vossakorv i dag da. Salat og dressing attåt. Godt i alle fall:)
Såg på squash i dag og tenker at etter helgen blir det lavkarbolasagne. Har også bestilt meg boken GI-0. Håper det er mange gode og spennende oppskrifter i den. |
Lille Gubben ville ha lasagne i dag så det ble i hurten og sturten en Knorr-pakke fra skapet. Jeg hadde en halv squash i kjøleskapet så jeg tok squash i min halvpart. Var spiselig, men jeg må tilstå at min egen kjøttdeigform er tusen ganger bedre! Men jeg spiste bare en liten porsjon og hadde _masse_ salat til da - hjertesalat, rød og gul paprika, agurk, sukkererter og fetaost + et par ss av oljen fra fetaosten. Nam nam! :)
|
Chicken nuggets med sukkerfri ketchup og majones dipp med agurk til. NAM :)
|
Er ikke chicken nuggets mye karber i da? Eller har du en hjemmelaga versjon?
Jeg hadde en slags grønnsaksform... Brukte brokkoliblanding (brokkoli, blomkål og gulrot) tok det jeg trengte for å dekke bunnen på en ildfast form. Skar opp litt pølser og en karbonade med forsåvidt lite karber i. Helte over matfløte. Hadde sukkerfri ketchup på toppen, ost oppå der igjen, skar opp en tomat og hadde på osten, salt og pepper, og inn i ovnen til jeg anså det som ferdig. Var nydelig og skammelig enkelt :D |
Sitat:
|
Takk, skal huske denne :)
|
Gått mye i dette de siste dagene:
Omelett av 2 egg og fløte, toppet med ost, og nedlessa med tacokrydra (hjemmelaget krydder) kjøttdeig, CF og landlord salsa. Knallgodt! |
Lille Gubben ymtet om å gå ut og spise, men jeg gadd ikke. Man får søren meg ikke så god mat ute som det jeg hadde tenkt å lage til middag! Han skulle ha resten av lasagnen fra fredag og jeg spiste laks med rømmesurrede linser, blomkål-og-brokkolimos og salat til. :sikle: En av mine store middagsfavoritter for tiden!
|
.
Hjemmelagde kjøttboller med fløtesaus og potetmoserstatning - godt! . |
Vært på Trancher og spist entrecote med asparges og grønne bønner, sopp, rødløk og en ordentlig god-feit bernaisesaus... Himmelsk er langt fra dekkende nok! :sikle:
|
Mamma hadde bursdag i dag, så da laget jeg kalkunfilet fylt med pestosmør, fersk mozzarella, fersk basilikum og surret i bacon (og ovnsstekte potetbåter med masse urter, hvitløk, salt og pepper til mamma og pappa :P )
|
Rester, og dvs. taco
|
Tacosalat :)
|
spinatsuppe med egg:sikle:
|
Minstens chillisuppe :D
|
Fiskesuppe :D
|
Minipizza! :D Brukte kavli sin med bacon i... kjøttdeig med tomatpure og litt fløte i, pluss krydder. Hadde litt lite ost så kjæresten fikk mest av det, så brukte jeg litt brie på mine ;) Toppet med litt tomat og grønn paprika. NYDELIG! serverte med en liten grønn salat.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06. |