![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Som oppegående kvinne vet jeg at du egentlig vet dette. ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Den herlige gørra de har i hårfarger og/eller hårfargebalsam... Hvorfor kan de ikke bare selge den på flaske? Jeg har så myyykt hår!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvor mye D-vitamin bør egentlig en halvtjukk, smådeprimert 27-åring ta? Har tatt masse i vinter, men tenker at det kanskje bør trappes ned litt. Er 2000 iu per dag greit?
|
Sitat:
Det beste er å be om en prøve hos fastlegen for å sjekke nivået. :) Jeg bruker 2000 iu hele året, og solarium om vinteren, ikke solkrem annet enn ved forbrenningsfare på sommeren. Må opp i 4-5000 for å øke. Men på 5000 øker jeg raskt. Det er dog oljekapsler - som er mye mer effektive... Så dessverre ingen fasit her heller. |
Sitat:
|
Sitat:
Tar sammen med memorex selv, og det er iallfall bedre enn uten fett for min del. Edit: Grassroothealth har en tabell med nivå og hvor mye som folk flest må bruke for å opprettholde/øke. (Oppe på siden) http://www.grassrootshealth.net/ Omregning mellom norsk og amerikansk system kan man gjøre ved hjelp av denne kalkulatoren http://www.soc-bdr.org/rds/authors/u.../index_en.html (Faktoren er "amerikansk d-vitaminmål" * 2,6 = "norsk d-vitaminmål") |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Men burde kanskje i det minste prøve å få i meg vann.... :rolleyes: |
Sitat:
Vann er bra! Kjør på med vann! |
Hva med barn da? Treåringen har barneastma og er utrolig mye syk i form av forkjølelse. Det går sjeldent to uker uten at hun er hjemme fra barnehagen. I det siste har hun fått ganske mye tilskudd av D-vitamin, i form av tranfisker og d-vitamindråper. Har ikke vært syk siden vi startet med dråpene, men det kan jo bare være tilfeldig..
Anyways.. Hvor mye bør et slankt barn få i seg? |
Ja, det kan du si... Det har nok også med at når man ikke har energi så går fornuften litt åt skogen også. Og de gamle tankene om at man kan jo benytte sjansen til å ikke spise når man uansett ikke orker tanken på mat. For "alle" sier jo at bare man spiser mindre så raser man jo ned i vekt... :rolleyes: da føles det ekstra urettferdig å gå opp enda en halvkilo over natta, også spiser man enda mindre også... Ja.
Vann ja. Det har jeg ikke drukket siden tirsdag faktisk. Fått i meg et par glass tranebærjuice daglig for uvi'en da. |
Sitat:
Mercola mener at opp til 2500 IU er greit http://articles.mercola.com/sites/ar...or-Winter.aspx - jeg er litt redd for at amerikanerne holder på å "ta av" på vitamin d og hadde nok ikke tatt de anbefalningene som god fisk. Men det halve bør være trygt iallfall. Og så kommer det jo sterkt an på hvor lenge/hvor ofte... Man får jo mye mer av å være en dag i sola - men det er jo ikke alle dager som er gode soldager, liksom. Så jeg tenker at vi må ha ganske god toleranse for enkelte dager med høye doser, men at man nok skal være forsiktig med å kjøre høye doser uavbrutt (huden vår blir jo brun og demper danningen av d-vitamin etter hvert).... http://children.webmd.com/news/20080...more-vitamin-d http://www.livestrong.com/article/38...for-vitamin-d/ |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sønnen hadde astma og var syk støtt! Helt til en vennlig sjel på legevakten lurte på jernlageret hans. Han begynte på floradix jern så snart det var konstantert ikke eksisterende jernlagre og har siden den vinteren han fylte 4 år (nå 19 år) så og si ikke vært syk!:D |
Berlin: hvilket område bør man satse på hotell?
|
Skal ha en kort uke i Stockholm i mai - noen lommekjente der med tips om spisesteder, kule museum, evt helsekostvarer og sånt? Og er det en ICA et sted noenlunde sentralt hvor jeg kan få klørne i en boks LCHF-iskrem fra Alvestad? :p
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Må bare spørre: Hvorfor ble pannekakene mine harde og seige ??
Brukte pose fra toro, styrk melk for proteiner, og proteinpulver. Blandet på "frihånd" for jeg skulle ikke lage av hele posen. Men de ble altså harde og rare å spise. En pannekake skal jo være myk og god. Har jeg rørt for masse kanskje ? |
Sitat:
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Så på ett på aleksanderplatz, men det var ikke ledig den helga vi muligens kan. |
Om du ikke er så nøye på det, har du jo en del å velge mellom! Personlig syntes jeg i alle fall at det meste vest for Checkpoint Charlie var alt for kjedelig, støyete og turistinfisert.
|
Jeg har en sånn fin og lilla oljeflaske med hellekork (sånn der som lager tynn olje"stråle" vet dere? :o ) i plast. trouble is: den samler på fett og støv! Jeg får det ikke bort, hverken i oppvaskmaskin eller med eddik eller noe. Noen som har et siste forslag før den går i søpla og flaska blir enblomstsvase i stedet?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som vet om noen megabra Stomp-dvder??
|
Jeg har et gammelt, trekantet, lite teak hjørnebord og det har blitt antydet at det kan være et designbord fra 50-60-tallet. Prøver febrilsk å finne ut om det faktisk kan være en av de gode, gamle designerne (dansk??) som kan ha laget dette.
Er det noen som har peiling på om det finnes en nettside der man kan legge inn bilde/beskrivelse og få tilbakemelding på slikt? Har prøvd å søke men finner ingen bord som ligner eller noen som kan gi meg svar. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Endelig skal vi til Dublin! Jeg har jo fått med meg at det er flere her som har vært der. Hva bør vi gjøre/se? Jeg har fått med meg at det er flere fine parker i sentrum - sånne steder liker vi, så de skal vi nok finne, men hva mer?
Vi er ikke så veldig museums-galleri-folk, men litt går an. Så ut som det var noen vikingemuseum der som kanskje kunne være interessant? Hva med åpne hager... akvarium eller sånt? |
Sitat:
Det er i allefall to parker på sørsiden av elva; Stephens Green og Iveagh Gardens. Iveagh ligger litt bortgjemt innimellom husene så den må man lete litt etter. På nordsiden har du en enorm botanisk hage; National Botanic Garden Glasnevin. Dublinia er et vikingemuseum, rett ved Christ Church. Masse å se på der. :ja: Det er også en krypt nede i kjelleren som har åpent av og til. Ellers så er det en annen krypt under en annen kirke hvor du kan få håndhilse på en 800 år gammel tempelridder. :rolleyes: Han har utrolig myke fingre til å være såpass gammel. Det er så knotete å skrive på mobilen så jeg kan heller sende deg en mer utfyllende pm med linker, hvis du ønsker. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17. |