![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg lurer forresten på om noen har noen tips om 2. hand-shopping i Barcelona? Primært klær. :) |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg ville sjekket i Poble sec også, mindre turister og billigere. |
Sitat:
Om du sprayer tett til hodebunnen så vil det klumpe seg, og resultatet blir heller dårlig. *Erfart*. Rådet som står på de fleste spraybokser om å holde den minst tjue cm unna når du påfører er et godt et! :) Både den fra Define, og om det er den "Proffs"-tørrshampooen du har prøvd (knallrosa med masse hvit skrift), kan jeg (som har prøvd meg gjennom et utall i alle prisklasser) bekrefte at de knapt er verdt produksjonsprisen av kanna de kommer i. :rolleyes: Sitat:
|
Sitat:
Vi gikk der flere ganger, også seint på natta uten å oppleve noe da, er vel anderledes om man ferdes der daglig. Men greit å vite om, ikke være for vennlig mot alle man møter. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kult at du er sammen med Crocodile Dundee ;) - |
Sitat:
|
Sitat:
Det er vel Dundee jr da, kanskje... :) - |
Sitat:
Leser litt på nettet, men lurer likevel. Er det noen begrensning på hvor mye væske man kan ta med seg i håndbagasjen, så lenge hver beholder ikke inneholder mer enn 100 ml, og posen tar en liter? Man kan altså klemme så mye man kan oppi zip lock-posen? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hentet fra Avinor sine sider: Sitat:
God tur, litt missunnelig kjenner jeg for jeg har hørt at det er mye bra second hand i Bareclona :p |
Sitat:
Sitat:
Og så stusser jeg litt over at mascara er væske. :p Trodde i utgangspunktet man måtte ha bare gjennomsiktige beholdere, men det gjelder tydeligvis bare posen. Og takk! :D Om det er noen trøst, så kommer det til å høljregne halve uka. :p |
Sitat:
|
Sitat:
Det er bare posen som skal være gjennomsiktig slik at de kan sjekke str på alle beholdere dersom de er i tvil. Bare pass på at alle flasker/beholdere er merket med str. Tenker da spesielt på tomme flasker du kan ha kjøpt og fyllt over i. Jeg gikk nemlig på en smell der for jeg hadde kjøpt tomemballasje på H&M (75ml), som ikke var merket, fyllt over shampo og måtte levere den fra meg i sikkerhetskontrollen - han sure var på jobb :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg blir litt..*kremt*.. hissig.. I sikkerhetskontrollen så det er best å ha slikt ordnet på forhånd. :flau: Og hvertfall når man har med en liten unge og alt det innebærer av mat og greier også. |
Ja, vet de har dem i sikkerhetskontrollen, men jeg er nok litt som Carisma der, og vil ha det årnet på forhånd. Jeg er uansett såpass anstrengt i sånne situasjoner, så det bør være på plass. Så jeg sjekker i butikken senere i dag. De selges jo som regel i dagligvarehandel. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Det finnes forresten en eske med småflasker og linseetui på Brilleland, mener jeg det er. Skal faktisk se om de har dem fremdeles siden jeg selv skal snart reise utenlands igjen. |
Sitat:
|
Sitat:
|
1 Vedlegg
Jeg fant denne eska på brilleland; iWear All-in-1 Supreme.
Koster ca 80 kr og da er det 30 små flasker a 10 ml med linsevæske som både renser og desinfiserer. I tillegg følger det med et lite etui. |
Jeg har vært syk siden oktober og har mengder med ulike symptomer og har til nå blitt mest utredet av kardiolog og ønh spesialist. Nå venter jeg på time til nevrolog. Har symptomer forenelig med bl a ME. Har påvist borelia i blodprøve 1 men ikke i kontrollblodprøve 2.
Jeg ønsker nå innspill fra dere i forhold til hvilke undersøkelser bortsett fra spinalpunksjon jeg kan be om å få tatt. Har tatt MR av hjerne x2, røntgen av lunger, tilt test, skal ta MR av hjertet på lørdag, utelukket det aller meste ved hjelp av utallige blodprøver. Vil gjerne bli frisk og ønsker å vite hva annet nevrologer undersøker. |
Er det restreksjoner på te? (ketolyse)
|
Sitat:
|
Sitat:
Det eneste jeg kan si, er at ikke alt lar seg oppdage ved hjelp av prøver og at du kanskje må slå deg til ro med at du har fått en sykdom hvor diagnosen evnt stilles etter utelukkelse av andre ting. Har feks fibromyalgi blitt nevnt? Det er jo en utelukkelsesdiagnose som har svært mange fellestrekk med ME. |
Sitat:
|
Sitat:
Håper IKKE det er ME du har; det er etter mitt syn som mor en skikkelig drittsykdom som det ikke finnes medisiner mot. Den blir ofte betegnet som en revmatisk sykdom og flere forskere mener det er en auto-immun sykdom, selv om fordommene i norsk helsevesen er store; de mener ofte man kan tenke seg frisk eller presse seg til og bli bra igjen. Skjønner ikke hvorfor de ikke sier det samme til folk som for eksempel har Bechtrev, hypothyrose eller diabetes? Et av kravene for og få en ME-diagnose er også tidsperspektivet; du må ha vært syk minst ett år for og få diagnosen. |
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17. |