Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

KarMa40 15-12-11 10:56

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1267456)
Er det nokon annan her med Canal Digital som er utan tv-signal og internett? Sit på jobb no, men heime er begge totalt døde sidan halv ni i går kveld.

Ja, vi har CD, men begge deler virker nå og virket i går kveld. (House)
Bor i Oslo, så lokal feil?

Kanutten 15-12-11 11:09

Jeg lurer på hva som betegnes som mat og pålegg, jeg. :p

Sambo har tydeligvis spist noe "surt" til frokost for han klagde over at det ikke var noe mat i kjøleskapet, i allefall ikke pålegg!

Jeg måtte ta en kikk i kjøleskapet og spurte hva sambo mente.

Dette er ikke mat i følge ham:
ribbefett, rømme, fløte, kaviar, makrell i tomat, majones, sylted agurk, rødvinspølse, smørbar ost, sitron på flaske, to glass sennep, ymse oljer og dressinger. Så hvorfor må dette stå i kjøleskapet, liksom??? ;)

Tyttebær, blåbær, jordbær og eplemos er IKKE matpålegg. Det er pannekake- og vaffelkakepålegg. :p

Det eneste som var MAT: leverpostei, greddeost og edamerost. :rolleyes:

shailene 15-12-11 11:50

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er holdbarheten på div. kaker i kjøleskapet? Er det samme holdbarhet på f.eks. ostekake og sjokoladekake? Hva med småkaker type kokostopper og kransekakestenger?

Yrla 15-12-11 13:35

Om det er vått holder deg seg kortere enn tørt. Med sukker i, og salt, øker holdbarheten.

jojomesteren 15-12-11 15:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1267506)
Jeg lurer på hva som betegnes som mat og pålegg, jeg. :p

Sambo har tydeligvis spist noe "surt" til frokost for han klagde over at det ikke var noe mat i kjøleskapet, i allefall ikke pålegg!

Jeg måtte ta en kikk i kjøleskapet og spurte hva sambo mente.

Dette er ikke mat i følge ham:
ribbefett, rømme, fløte, kaviar, makrell i tomat, majones, sylted agurk, rødvinspølse, smørbar ost, sitron på flaske, to glass sennep, ymse oljer og dressinger. Så hvorfor må dette stå i kjøleskapet, liksom??? ;)

Tyttebær, blåbær, jordbær og eplemos er IKKE matpålegg. Det er pannekake- og vaffelkakepålegg. :p

Det eneste som var MAT: leverpostei, greddeost og edamerost. :rolleyes:

Huff - har han glemt å handle mat, han da?

smgj 15-12-11 15:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jojomesteren (Innlegg 1267725)

:D:D:D Det var det der med å sulte i brødskuffen... (Jeg er ekspert i det. Og bortskjemt med en mann som liker å lage mat.)

Kanutten 15-12-11 15:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jojomesteren (Innlegg 1267725)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1267743)
:D:D:D Det var det der med å sulte i brødskuffen... (Jeg er ekspert i det. Og bortskjemt med en mann som liker å lage mat.)

Jeg liker å lage mat, derfor trenger jeg det som jeg ramset opp og mere til. Sambo kjøper MAT; brød, skinke, salami og ost. Resten ser han ikke nødvendigheten av for det har han ALDRI brukt de årene han var alene før vi ble sammen. Jaja. :lol:

Bønna200 15-12-11 16:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1267376)
Ettersom jeg bare bruker svarte klær, får jeg hvite merker/flekker pga deodoranten. Har noen en å anbefale som setter lite eller ingen flekker?

Jeg har god erfaring med Sterilans Woman. Det er spray.

Kanutten 15-12-11 16:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1267754)
Jeg har god erfaring med Sterilans Woman. Det er spray.

Jeg bruker kun Stop24. Den er absolutt det beste for meg.

vaskeklut 15-12-11 16:19

Bønna200 og Kanutten: takk! jeg skal forsøke begge :) begrenset hvor lekkert det er med hvite flekker på singleter og kjoler og alt mulig :wacko:

Zillah 15-12-11 17:03

Hjelper det ikkje å la deodoranten tørke fullstendig før du kler på deg? Det var det som vart sagt "før i tida" - men no har eg ikkje brukt våt deodorant på så lenge at eg sanneleg ikkje hugsar korleis det funkar i det verkelege liv.

Supera 15-12-11 18:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1267376)
Ettersom jeg bare bruker svarte klær, får jeg hvite merker/flekker pga deodoranten. Har noen en å anbefale som setter lite eller ingen flekker?

Har du prøvd deodorantstein?

vaskeklut 15-12-11 21:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1267841)
Har du prøvd deodorantstein?

det har jeg! og det virker ikke på meg :o

vaskeklut 15-12-11 21:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1267795)
Hjelper det ikkje å la deodoranten tørke fullstendig før du kler på deg? Det var det som vart sagt "før i tida" - men no har eg ikkje brukt våt deodorant på så lenge at eg sanneleg ikkje hugsar korleis det funkar i det verkelege liv.

godt mulig, men jeg har som regel for dårlig tid (eller for lite tålmodighet:p) til det!

shailene 15-12-11 23:53

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1267528)
Hva er holdbarheten på div. kaker i kjøleskapet? Er det samme holdbarhet på f.eks. ostekake og sjokoladekake? Hva med småkaker type kokostopper og kransekakestenger?

Ingen som vet mer nøyaktig? Lurer på når jeg skal begynne med julebaksten :p

Kitt 15-12-11 23:59

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1267528)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1268071)
Ingen som vet mer nøyaktig? Lurer på når jeg skal begynne med julebaksten :p

Kokostopper og kransekakestenger kunne du vel ha laget i oktober! Kransekakestengene blir aller best om de fryses først og tines i en plastpose sammen med en halv skrelt potet(jepp, de kan brukes til noe;)), syns vi.

Ostekaken til Gerd er like god etter 2-3 dager, men ikke mye lenger, lager du den lille juleaften, bør det vel bli bra. Med sjokoalekake kommer det helt an på type. Fra noen dager i kjøleskap til uker i en pose i brødskuffen!;)

Lava 16-12-11 00:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1267191)
Jeg fikk akkurat vite at jeg har tendinose i akillesfestene i hælen....på godt norsk har jeg altså kronisk senebetennelse der...

Ah! Tendinose vet nok få hva er! :D
Betennelse er betennelse, samme hvor liksom, for uinvidde...:o

shailene 16-12-11 00:14

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1268077)
Kokostopper og kransekakestenger kunne du vel ha laget i oktober! Kransekakestengene blir aller best om de fryses først og tines i en plastpose sammen med en halv skrelt potet(jepp, de kan brukes til noe;)), syns vi.

Ostekaken til Gerd er like god etter 2-3 dager, men ikke mye lenger, lager du den lille juleaften, bør det vel bli bra. Med sjokoalekake kommer det helt an på type. Fra noen dager i kjøleskap til uker i en pose i brødskuffen!;)

Takk for svar :)

Men skrelt potet..? Hva slags funksjon har den? Nå ble jeg nysgjerrig.

Kitt 16-12-11 00:56

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1268091)

Den gir littebittegrann fuktighet under tining slik at kransekaken blir akkurat sånn sprø, men seig, liksom!:sikle:
Tragant har nok muligens noe av samme effekten, men det har jeg faktisk aldri brukt i noen av de maaaaange kransekakene jeg har bakt!

Dietta 16-12-11 01:08

.. hvorfor jeg sitter oppe og ser på Nissene over skog og hei, strikker og leser på lavkarbo.no i stedet for å legge meg :eek:

shailene 16-12-11 01:16

Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1268110)
Den gir littebittegrann fuktighet under tining slik at kransekaken blir akkurat sånn sprø, men seig, liksom!:sikle:
Tragant har nok muligens noe av samme effekten, men det har jeg faktisk aldri brukt i noen av de maaaaange kransekakene jeg har bakt!

Aha.. Lurt! Kanskje jeg prøver meg på kransekakestenger i morra da. Mulig jeg må prøve tipset ditt, for jeg har ikke fått tak i tragant enda.

silje21 16-12-11 07:23

ugh hvorfor skal fulle mannfolk være så steike klengete, og så satans vanskelige å vekke <.<

vaskeklut 16-12-11 08:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1267102)
Det er noen som sier at kokosolje framstilles likt som og er like dårlig for kroppen som palmeolje. Er dette sant?:confused:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1266657)
er det noen som har den norske versjonen av "the julekalender" (med travellin' strawberries) på dvd som har veldig lyst til å selge den til meg for en ok penge? jeg har sååååååå lyst på den, og den er umulig å oppdrive! :(

Anyone?:forvirret

TrillTrall 16-12-11 11:58

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1268091)

Et gammelt kjerringråd er å legge en brødskalk i kakeboksen sammen med kransekaka / stengene, den holder dem passe mjuke, de skal jo ikke bli steinharde.

TrillTrall 16-12-11 12:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1268128)
Anyone?:forvirret

Jeg tror nok jentungen hadde myrdet meg om jeg solgte "The Julekalender" - vi elsker serien og jeg aner ikke hvor mange ganger vi har sett den! :)

Det ligger video-utgaver ute både på finn og qxl, men det er vel dvd'en som er ønskelig sikkert?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.