Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Photobscura 26-02-13 09:51

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lich (Innlegg 1429117)
Helios butikkene fører mange Weleda varer,mulig arnica også ?
Er en Helios butikk ved frognerbadet bla.
God bedring

Takk! Det er også en i Hausmannsgate, som er mye nærmere meg. :) Men ellers har de Weleda på Sunkost rett rundt hjørnet her. :)

Lillemy71 26-02-13 10:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1429106)
Takk, men jeg trenger den ASAP! Har slått ryggen min skikkelig, og vil bli bra fort, og jeg er ikke så begeistra for disse store mengdene med sterke smertestillende. Fikk tips av akupunktøren min om arnicaolje, som han også har brukt på meg tidligere og som jeg synes lindrer godt. :)

Huffda, god bedring. Håper du får tak i olje og at den hjelper :)

Photobscura 26-02-13 10:09

Takk! It only hurts when I breath. :p

smgj 26-02-13 10:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1429149)
Takk! It only hurts when I breath. :p

Kan være en ribbensbrist, da.... Du bør nesten kjenne på om du skal ta en tur på rtg først (har sikkert ikke noe å si for reisinga di - har du lite nok vondt til å dra så har du det også med en diagnose... men kan være greit å vite.)

Photobscura 26-02-13 11:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1429150)
Kan være en ribbensbrist, da.... Du bør nesten kjenne på om du skal ta en tur på rtg først (har sikkert ikke noe å si for reisinga di - har du lite nok vondt til å dra så har du det også med en diagnose... men kan være greit å vite.)

Nei, det er i/rundt korsryggen, og jeg var på legevakta på søndag og tok røntgen og ble undersøkt behørlig. Jeg har rett og slett bare slått meg skikkelig! :o
Det gjør ekstra vondt når jeg trekker inn pusten, kremter, hikker etc. Jeg puster stort sett fra magen, så da kjennes det!

Supera 26-02-13 20:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1428857)
Sambo svetter MYE, særlig på nettene. Sover alltid med ett til to håndklær på puta og bruker sommerdyne hele året. Jeg mener at dette ikke er helt normalt, og burde sjekkes? Hva kan det være?

Lillebror svettet også utrolig mye. Han har alltid vært VELDIG varm av seg. Jeg er varm av meg, men han er ekstrem. Dyna hans var nesten gjennomvåt av svette da han våknet. Han er bedre nå da. Men han går fortsatt sjeldent med jakke (før måket han snø i t-skjorte). Han har ADHD forresten. Ikke bare sånn "vanskelig unge, sikkert ADHD", men hjerneskanninger og sånt som førte til skikkelig diagnose.

Kanutten 26-02-13 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1429287)
Lillebror svettet også utrolig mye. Han har alltid vært VELDIG varm av seg. Jeg er varm av meg, men han er ekstrem. Dyna hans var nesten gjennomvåt av svette da han våknet. Han er bedre nå da. Men han går fortsatt sjeldent med jakke (før måket han snø i t-skjorte). Han har ADHD forresten. Ikke bare sånn "vanskelig unge, sikkert ADHD", men hjerneskanninger og sånt som førte til skikkelig diagnose.

Du? Det er ikke forskjell på diagnose og skikkelig diagnose...

vaskeklut 26-02-13 20:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1429289)
Du? Det er ikke forskjell på diagnose og skikkelig diagnose...

Jo det er det. Det er forskjell på diagnosen "folk" stiller og diagnosen leger stiller. "vanskelig unge, sikkert ADHD" er ikke en diagnose. "ADHD" er en diagnose. I tillegg er det forskjell på usikker og sikker. Man KAN ha noe. Man kan også ha en foreløpig diagnose. En såkalt tentativ diagnose.

Kanutten 26-02-13 21:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1429295)
Jo det er det. Det er forskjell på diagnosen "folk" stiller og diagnosen leger stiller. "vanskelig unge, sikkert ADHD" er ikke en diagnose. "ADHD" er en diagnose. I tillegg er det forskjell på usikker og sikker. Man KAN ha noe. Man kan også ha en foreløpig diagnose. En såkalt tentativ diagnose.

Det jeg mener er at man får diagnosen uten hjernescanning. Jeg har selv en pode med add og en med adhd. Hjernescanning er fremdeles på prøvestadiet.

Kanutten 26-02-13 21:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1429295)

Og diagnosen folk stiller er ingen diagnose; de tror, antar.

vaskeklut 26-02-13 21:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1429297)
Det jeg mener er at man får diagnosen uten hjernescanning. Jeg har selv en pode med add og en med adhd. Hjernescanning er fremdeles på prøvestadiet.

Hun skriver jo ingenting om at det var mistanke om ADHD som grunnla for hjernescanning da.

vaskeklut 26-02-13 21:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1429298)
Og diagnosen folk stiller er ingen diagnose; de tror, antar.

Ja, det er poenget mitt. Det er derfor det er en forskjell.

Kanutten 26-02-13 21:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1429299)
Hun skriver jo ingenting om at det var mistanke om ADHD som grunnla for hjernescanning da.

Hun sa heller ingenting om hva den den skikkelige diagnosen ble på grunnlag av den scanningen. Men siden det var snakk om adhd er det rimelig å tro at det var snakk om det?

Kanutten 26-02-13 21:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1429300)
Ja, det er poenget mitt. Det er derfor det er en forskjell.

Kjære vene, man kan jo ikke sette diagnoser utifra hva folk tror? Det er irrelevant!

Carisma 26-02-13 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1429287)

Det er definitivt ikke ADHD (om noen har det her så er det meg :rolleyes:), men det er vel også litt sånn hormoner på bærtur? Han har jo andre issuer som tyder på hormon ubalanser. Men, han har jo tatt en test må vite! (hos en lege som var ca 79 år og senil, ja....)

vaskeklut 26-02-13 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1429303)
Kjære vene, man kan jo ikke sette diagnoser utifra hva folk tror? Det er irrelevant!

Folk "diagnostiserer". Altså, de TROR, de ANTAR, men de har ingen grunn til å si at noen feiler noe som helst. Men om du nå ikke skjønner hva jeg mener så gidder jeg ikke mer, jeg uttrykker meg tydeligvis fantastisk uklart.

Gerd 26-02-13 22:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1429313)
Folk "diagnostiserer". Altså, de TROR, de ANTAR, men de har ingen grunn til å si at noen feiler noe som helst. Men om du nå ikke skjønner hva jeg mener så gidder jeg ikke mer, jeg uttrykker meg tydeligvis fantastisk uklart.

Jeg skjønner godt hva du mener :) Du utrykker deg ikke uklart.

Kanutten 26-02-13 22:40

Sitat:

Han har ADHD forresten. Ikke bare sånn "vanskelig unge, sikkert ADHD", men hjerneskanninger og sånt som førte til skikkelig diagnose.
Det var dette jeg reagerte på. De utfører sjelden, veldig sjelden skanning av hodet. Diagnose får de av ymse tester.

Lillemy71 27-02-13 09:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1429305)
Det er definitivt ikke ADHD (om noen har det her så er det meg :rolleyes:), men det er vel også litt sånn hormoner på bærtur? Han har jo andre issuer som tyder på hormon ubalanser. Men, han har jo tatt en test må vite! (hos en lege som var ca 79 år og senil, ja....)

Been there done that, men jeg fikk ikke t-skjorta :D

Gikk til en ny lege og han tok masse prøver (hormoner og diverse) og fant egentlig ikke noe spesielt, bortsett fra en prøve som kan tyde på noe autoimmunt. Er ikke allltid legene klarer å finne noe spesifikt på disse prøvene heller og heldigvis er legen min stor nok til å innrømme det. Jeg ble som sagt anbefalt akupunktur av kiro og på meg har det gjort underverker. Kroppen er en finurlig maskin, men ta nå og jag han der sambo til en lege igjen og få tatt noen nye prøver. Kanskje de finner noe kanskje ikke, er jo verdt å prøve forskjellig dersom det er plagsomt. Eller han som mann synes kanskje ikke dt, virker som mange menn synes det er et nederlag og gå til legen :rolleyes:

nellie 27-02-13 16:32

Herremin hatt altså. I går sov jeg i timen og trykka på en rute som kom opp på en youtubevideo. Og nå er hele internettdriten her full av reklame for iPhone. Prøvd å søke etter virus, Avast finner ikke noe. Har sett på nett hva andre har gjort, men funker jo ikke jooooo! Har ad blocker pro, men likevel så kommer denne driten opp, ved at den lager lenker av enkelte ord også er det reklame for iphone i de forbanna lenkene.

Hva skal jeg gjøre?

Kanskje 27-02-13 18:30

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har også et spørsmål om svette. Jeg svetter veldig mye i hodebunnen. Om nettene kan jeg våkne helt våt i hodet og med våt pute. Og dagen etter så ser håret fett og ekkelt ut selv om jeg vasket det kvelden før. Når det er varmt ute, så svetter jeg også i hodebunnen, og i ansiktet ( Når jeg har vært i syden, så må jeg gå med serviett så jeg kan tørke meg i ansiktet. Flaut synes jeg, og så tørker jeg jo av sminken. Det bokstavligtalt renner av meg)

Men sånn til daglig så er det at jeg svetter i hodebunnen som er størst problem, for håret ser så ekkelt ut hele tiden :-( Noen som vet hva dette kan komme av? Det er noe som har begynt de siste 2-3 årene tror jeg

Kanutten 27-02-13 18:33

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1429563)
Jeg har også et spørsmål om svette. Jeg svetter veldig mye i hodebunnen. Om nettene kan jeg våkne helt våt i hodet og med våt pute. Og dagen etter så ser håret fett og ekkelt ut selv om jeg vasket det kvelden før. Når det er varmt ute, så svetter jeg også i hodebunnen, og i ansiktet ( Når jeg har vært i syden, så må jeg gå med serviett så jeg kan tørke meg i ansiktet. Flaut synes jeg, og så tørker jeg jo av sminken. Det bokstavligtalt renner av meg)

Men sånn til daglig så er det at jeg svetter i hodebunnen som er størst problem, for håret ser så ekkelt ut hele tiden :-( Noen som vet hva dette kan komme av? Det er noe som har begynt de siste 2-3 årene tror jeg

Jeg mener de selger sjampo og kremer med aluminium i på apotek som skal redusere hodesvette. Poden har slik, men jeg husker ikke hvor vi fikk tak i den.

Kitt 27-02-13 19:49

I natt oppdaterte pcen min seg helt av seg selv.
Da jeg skulle åpne Firefoxen for å starte dagen, vil den bare ikke åpne seg! Det fungerer helt fint å bruke Chrome feks, men jeg vil ha Firefoxen min!:hylgrine:

Noen som vet hva som har skjedd og hvordan jeg kan fikse det???:confused:

Carisma 27-02-13 20:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1429576)
Da jeg skulle åpne Firefoxen for å starte dagen, vil den bare ikke åpne seg! Det fungerer helt fint å bruke Chrome feks, men jeg vil ha Firefoxen min!:hylgrine:

Jeg går ut fra du har forsøkt å oppdatere til nyeste versjon av Firefox?

smgj 27-02-13 20:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1429576)

Det første jeg hadde gjort var å avinstallere firefox, restarte pc'en og så installere firefox pånytt.

smgj 27-02-13 20:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1429564)
Jeg mener de selger sjampo og kremer med aluminium i på apotek som skal redusere hodesvette. Poden har slik, men jeg husker ikke hvor vi fikk tak i den.

Jeg synes aluminium på huden er såpass betenkelig at jeg ikke ville anbefalt det... Man bør iallfall tenke godt over det. (Aluminium er knyttet til blant annet alzheimer...)

Et alternativ kan være tørrshampo? Enten kjøpevarianten eller rett og slett maizena? (Endelig noe man kan bruke boksen på... ;) )

Carisma 27-02-13 20:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1429563)

I følge sambo er det best å barbere det bort :p

Kanutten 27-02-13 20:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1429591)
Jeg synes aluminium på huden er såpass betenkelig at jeg ikke ville anbefalt det... Man bør iallfall tenke godt over det. (Aluminium er knyttet til blant annet alzheimer...)

Et alternativ kan være tørrshampo? Enten kjøpevarianten eller rett og slett maizena? (Endelig noe man kan bruke boksen på... ;) )

Tenk på all maten som lages i aluminiumkaseroller. :rolleyes:
Grøten koker ikke over og setter seg ikke fast i den. :p

vaskeklut 27-02-13 20:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1429591)

agreed. det trekker jo inn. jeg synes det er fishy nok å bruke deodorant med aluminium i, men det er dessverre det eneste som fungerer mot svette og lukt på meg.

Kanskje 27-02-13 21:41

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Får ikke tørrshampo til helt. Det ser liksom bare klisset ut på en annen måte etterpå. Kan funke om jeg setter det opp. Men liker jo best å ha det løst.

Photobscura 27-02-13 21:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1429657)
Får ikke tørrshampo til helt. Det ser liksom bare klisset ut på en annen måte etterpå. Kan funke om jeg setter det opp. Men liker jo best å ha det løst.

Hvilken bruker du? Jeg har vært gjennom mange merker, og bortsett fra noen sjokkerende dyre, er det etter min erfaring kun Batiste som duger og som ikke koster skjorta. Den originale er best. Du får den kjøpt på bl.a. Vita. Den er tversover grønnstripete med hvitt lokk.
Trikset er å riste den godt, holde den på god avstand når du sprayer, og vær raus! :D La det får virke i minst ett minutt før du rister ut det overflødige pulveret med fingrene, og så grer gjennom det. Tørrshampooen skal fungere sånn at den suger til seg fett og fukt.
Dessuten er den fin å ha i når man skal ha litt mer volum og/eller style håret. F.eks. det å krølle håret funker mye bedre når det ikke er nyvaska, og tørrshampooen hjelper faktisk litt på.
Jeg :hearts: tørrshampoo!

Kitt 27-02-13 21:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1429588)
Jeg går ut fra du har forsøkt å oppdatere til nyeste versjon av Firefox?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1429589)
Det første jeg hadde gjort var å avinstallere firefox, restarte pc'en og så installere firefox pånytt.

Får ikke avinstallert! Den sier jeg må lukke Firefox først, men problemet er jo at jeg ikke får åpnet den!!!:(

vaskeklut 27-02-13 21:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1429662)
Hvilken bruker du? Jeg har vært gjennom mange merker, og bortsett fra noen sjokkerende dyre, er det etter min erfaring kun Batiste som duger og som ikke koster skjorta. Den originale er best. Du får den kjøpt på bl.a. Vita. Den er tversover grønnstripete med hvitt lokk.
Trikset er å riste den godt, holde den på god avstand når du sprayer, og vær raus! :D La det får virke i minst ett minutt før du rister ut det overflødige pulveret med fingrene, og så grer gjennom det. Tørrshampooen skal fungere sånn at den suger til seg fett og fukt.
Dessuten er den fin å ha i når man skal ha litt mer volum og/eller style håret. F.eks. det å krølle håret funker mye bedre når det ikke er nyvaska, og tørrshampooen hjelper faktisk litt på.
Jeg :hearts: tørrshampoo!

Tiltredes!!

Carisma 27-02-13 21:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1429666)
Får ikke avinstallert! Den sier jeg må lukke Firefox først, men problemet er jo at jeg ikke får åpnet den!!!:(

Crtl+alt+delete - task manager (hva heter den på norsk?)
Gå på fane nr to og sorter alfabetisk. Så avslutter du alle åpne prosesser for firefox.
Da skal det gå.

Kitt 27-02-13 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1429669)
Gå på fane nr to og sorter alfabetisk. Så avslutter du alle åpne prosesser for firefox.
Da skal det gå.

Takk! Du er en knupp!:suss: Da var det avinstallert!

Nå gjenstår det bare å se om jeg får oppdatert/installert en nyere versjon!

Kitt 27-02-13 22:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1429669)
Da skal det gå.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1429674)
Takk! Du er en knupp!:suss: Da var det avinstallert!

Nå gjenstår det bare å se om jeg får oppdatert/installert en nyere versjon!

Får fortsatt ikke åpnet den!!! Har installet på nytt og den sier alt er greit, men nettleseren åpner seg bare ikke!:(

Photobscura 27-02-13 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1429679)
Får fortsatt ikke åpnet den!!! Har installet på nytt og den sier alt er greit, men nettleseren åpner seg bare ikke!:(

Kanskje det finnes noen tips i denne som kan være til hjelp?

Carisma 27-02-13 22:30

Jeg holder på å bli gal av å lure på dette: Så en gang på tidlig 2000-tallet en svensk film med samme tematikk som groundhog day. Mener fyren våkner i en heis hver morgen? Hva heter filmen?? :hjelp:

Photobscura 27-02-13 22:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1429685)
Jeg holder på å bli gal av å lure på dette: Så en gang på tidlig 2000-tallet en svensk film med samme tematikk som groundhog day. Mener fyren våkner i en heis hver morgen? Hva heter filmen?? :hjelp:

Tror du tenker på denne! :)

Carisma 27-02-13 22:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1429687)
Tror du tenker på denne! :)

Takk!!! Vi snakket om den på jobb her om dagen og jeg har holdt på å bli gal siden det :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.