![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
hva med bare et "javel :) " for å indikere at du ikke ønsker fokus?
|
Sitat:
Jeg har ei venninne som alltid svarer "javel" til kompliments, og da blir jeg litt usikker. Har jeg sagt noe galt lissom? Om jeg sier; Så fint sminket du er, og hun sier "javel", så blir jeg litt satt ut. Hun har forklart meg at hun tenker; var jeg ikke fint sminket før eller? Jeg sier ikke at du ikke skal svare det Vaskeklut, men jeg selv blir litt usikker når jeg får et slikt svar. |
Sitat:
Jeg venter alltid et "ka du mein me det?" etter vel og javel. |
Må si meg enig med Marella og Kanutten her jeg.
Hvis jeg gir noen et kompliment og blir møtt med et "javel", så tar jeg det som noe negativt. Mulig det er forskjellig mening med "javel" i dialektene våre, men jeg ville tatt det negativt, og vært redd for å ha fornærmet noen med komplimentet mitt - ergo ville jeg vært redd for å gi en positiv tilbakemelding en annen gang. Jeg ville enkelt og greit ha sagt Tusen takk :) |
Det handler litt om tonefall og mimikk også da, ikke bare ordene i seg selv.
Nå det er sagt. Jeg skjønner Ziltoidia med at hun synes det er vanskelig å forholde seg til slik. Det er ikke alle som nødvendigvis mener det som en kompliment. Jeg for min del synes det er vanskelig å forholde meg til at noen sier noe som helst om kroppen min og foretrekker at folk lar være å si både positivt og negativt f.eks. Vi er forskjellige. |
Sitat:
|
Ikke sant.. man vil jo si takk til et kompliment, men "du har blitt tynn" kan jo like gjerne være en bemerkning. Jeg vil nødig være den som gjør det eksplisitt at det er bedre å være tynn enn tykk, ved å si takk.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
det er helt normalt, men jeg gjør det kun pa venstre øre. det er visst en nerve der inne som styrer hosterefleksen. øreleger liker det ikke og sier man da har q-tipsen aaalt for langt inn. jeg bruker qtips allikevel da.. og har faktisk ikke lagd vokspropp som de hyler om at man gjør :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg så liksom for meg et stent midt ute på et jord jeg - med skilt om peker til både øre og svelg :p Litt sånn midt i mellom tuntreet og brønnen ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Samtidig skal det lite før man høres ut som om man vrir seg unna komplimenter bare for at den andre skal gjenta det. :p |
Sitat:
|
Hva gjør man når poden som går i 10. spør om han kan få ha overnatting? Jeg sier jo seff 'ja'. Men mållaus ble jeg da jeg oppdager at overnattingsbesøket er ei jente. Er ikke det litt tidlig?
|
Hvor gammel er man i 10.? 15-16?
|
Sitat:
|
Sitat:
Når de var hjemme, da!;) Da Sønnen var 13, fikk han kjærestebesøk fra Sverige. Jenta hadde fyllt 14 og moren kontaktet meg på mail og sa at det var helt greit for henne at datteren sov på samme rom som Sønnen! :eek: |
Jeg vurderer å gi sambo flybilletter til en storbyweekend i bursdagsgave. Hva ville dere gått for av Berlin eller London? Jeg har aldri vært noen av stedene, sambo har vært en veldig kort tur i London så vi er egentlig helt på scratch i forhold til begge. Det blir i midten av april, om det har noe å si.
|
Sitat:
|
Morsomt dette med overnatting i forhold til alder osv. Husker når jeg var 15 overnattet jeg ofte hos en guttevenn, og sov sammen med han, uten noen "ulumskheter". Nå idag er det vel kanskje annerledes, men alt jeg har å si er: om ungdommene deres vil ha sex, så finner de garanter en tid og plass til det Uansett. Det eneste jeg vet om som tips er å sørge for at ungdommen din er klar over hvor viktig beskyttelse er, om de går så langt. Og at du selvfølgelig viser/sier klart ifra at du håper de venter, men om de skulle lure på noe, så må de bare spørre.
Var det min mor sa til meg, og jeg var 19 og i et fast forhold første gang, så hvem vet, kanskje det hjalp til min "sene" debut :-) |
Sitat:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg har så veldig lyst til syden og få en uke med sol og varme, men nå vil ikke kjæresten min til Tyrkia i år. Vi har vært i Alanya de siste 4 årene, på samme stedet og er blitt godt kjent med de som bor og jobber der. Det jeg er ute etter er et sted som er rimelig. I Tyrkia så lever man billig. Får store gode måltider for småpenger. Ja, det meste er rimelig. Er man heldig så får man også reisen billig. Er ufør, så det er liksom ikke så greit hvis det går for masse penger. Synes også det er viktig at man er trygg der, reiser ikke til bulgaria f.eks. Gjerne strand så man kan bade,
Problemet er at jeg aldri har vært andre steder. Jeg vet bare at mange steder er mye dyrere enn tyrkia. Hadde blitt glad for noen forslag slik at jeg kan gi en liste til kjæresten min, så kanskje jeg får ham med meg på en liten ferie i år også :-) Kjenner virkelig jeg trenger en dose sol og varme, komme vekk fra hverdagen, god mat og drikke, andre omgivelser ... ja - ferie :) |
Planlegger innkjøp av en ordentlig kjøkkenmaskin eller food processor (er vel mye overlapp i hvilke oppgaver disse takler nå?) etterhvert, men jeg er mest interessert i en hvor mest mulig lar seg vaske i oppvaskmaskin. Dette er ikke den informasjonen som listes ivrigst i de produktomtalene jeg finner, så... tips?
|
Sitat:
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Takk for tipset Anarko :-) Skal skrive Kreta på listen
Hehe ser for meg Bulgaria som sånn skummelt land hvor man bli kiddnappet og voldtatt osv. Flere med anbefalinger? |
Vasker alt til Kenwooden i oppvaskmaskinen, MEN både maskinen og bollen er store og tunge!
Hadde jeg valget på nytt, hadde det blitt en mindre letter maskin, feks denne fra Bosch. Jeg har rett og slett ikke armer til å holde på med den store, tunge greia fra Kenwood og har skaffet meg en håndmikser med stativ i tillegg for å slippe å dra frem Kenwooden hver gang jeg skal gjøre noe på kjøkkenet! De aller fleste deler kan vaskes i maskin i dag, så det tror jeg ikke er noe problem!:) |
Sitat:
Jeg har vært i Bulgaria og ikke noe skummelt der. ;) Drar du til Albena så er dessuten hele stedet inngjerdet... Tyrkia og Alanya har jeg vært to ganger og kan ikke skjønne den fascinasjonen mange har. Andre gangen dro jeg dit t.o.m fordi jeg hørte andre skrøyt så fælt og måtte tilbake for å se om jeg hadde gått glipp av noe. Det var det IKKE... Dessuten var Tyrkia myyyyye dyrere enn Bulgaria og jeg synes ikke det var stort billigere enn Hellas eller Spania. :nei: Mallorca ligger mitt hjerte nært, så anbefaler en tur dit! :D |
Sitat:
Kreta syns jeg er et søplete overturistifisert høl. :o Mallorca er mye bedre da, siden de har pusset opp øya endel, men det er ganske dyrt. Forøvrig er Egypt mye billigere, mye finere hoteller og mer eksotisk. Men om det er snakk om sommerhalvåret har mange snakket varmt om Kroatia i det siste. Skal være billig også. |
Sitat:
|
Sitat:
Er det mye turister der, ja det kan jeg love deg men det er det nå gud-hjelpe-meg både i Spania, Tyrkia og Bulgaria også. Det kommer veldig an på hvor du velger hotel og jeg anbefaler på det sterkeste og leie bil og ta seg litt rundt i den lokale faunaen :D Tør du ta deg litt opp i fjellene og utenfor allfarvei kan du oppleve fantastisk mat, gammel kultur og gjestfrihet. Kan gi deg mange anbefalinger. Dersom du velger hotell på de største turiststedene, spiser på tursitrestaurantene og følger strømmen som en annen sau, så vil det nok virke som et overturistifisert høl som andre påpekte, men det gjør de fleste sydenplasser spør du meg. Uansett hvor du velger å reise så er det kun du som kan gjøre det til en flott ferieopplevelse. Det blir rett og slett det du gjør det til selv. |
Sitat:
Jeg visste spørsmålet kom til å dukke opp snart da sønnen på 15,5 fikk seg kjæreste. Først spurte jeg pappan, slik at vi skulle ha samme mening. Da spørsmålet dukket opp ble svaret ja, det er i orden. Siden jeg alltid har hatt et åpent og greit forhold til mine barn var det naturlig og si noe om at jeg ikke ønsket å bli bestemor ;) Jeg snakket med sønnen og kjæresten om dette med å ta ansvar for egne valg osv. Tilfeldighetene gjorde at to ungdommer i nærheten akkurat hadde fått barn, og det var derfor naturlig å snakke om dette. De har nå vært sammen i 3,5 år og det ser ut til at de kommer til å holde sammen i overskuelig fremtid. De skal hvertfall ikke ha non unger føøør de er 25. Dattern på nå akkurat 17 hadde sin første overnatting da hun var 16,5. Og fikk stort sett samme beskjed som de andre ;) Tenker at det er viktig å snakke om evt konsekvenser, det være seg positive eller negative, av det å debutere seksuelt i såpass ung alder. |
Sitat:
|
takk for reisetips :-) Nå gjelder det bare å overtale ham til å ønske sol og varme hehe.
|
Fra syden til brodder... Hvor får man kjøpt skikkelig gode brodder? (Butikk)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47. |