Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Carisma 12-12-11 00:51

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hjelp:
Noen som vet om en gammeldags barberer i Oslo? ALtså en plass hvor mann kan få barbert seg på gamlemåten?

LineJM 12-12-11 00:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1265391)
Denne synes jeg var kul og praktisk, siden man noen ganger oppgir mål i "hulmål" og av og til i vekt slår man to fluer i en smekk med denne :)

Snedig!

Dilly 12-12-11 01:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tuftemor (Innlegg 1265379)
Denne er bare helt super. Du kan ha den på disken sette den i skapet tar nesten ikke plass siden den er så tynn. Stort display og flere veie enheter.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1265381)
Jernia har mange stilige kjøkkenvekter :)

F eks denne som er på tilbud nå (finnes i aluminium og svart også, men syntes den røde var så knæsj :D)

http://www.jernia.no/img/p/200/651720.jpg

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1265391)
Denne synes jeg var kul og praktisk, siden man noen ganger oppgir mål i "hulmål" og av og til i vekt slår man to fluer i en smekk med denne :)

Takk for alle gode tips :)
i dag var det sånn at mannen hadde et ærend på Biltema, og da kom vi hjem med denne til 149 kroner. Sikkert ikke super kvalitet, men jeg får jo prøve den.

Carisma 12-12-11 01:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1265226)
Jeg har en elektronisk kjøkkenvekt på veggen. Nå har den konka og jeg trenger en ny, fort.
Er det noen som har noen anbefaling? Denne gangen har jeg lyst til å ha en som står på benken, ikke på veggen. Må være grei å bruke.

Jeg har en rund fra Ikea nå, funker veldig fint. Men har ønsket meg denne fra babyen til jul http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=164636494, den er utrolig stilig!

Nerthus 12-12-11 08:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1265589)
Hjelp:
Noen som vet om en gammeldags barberer i Oslo? ALtså en plass hvor mann kan få barbert seg på gamlemåten?

Her sånn kanskje? :)

Carisma 12-12-11 11:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1265646)
Her sånn kanskje? :)

Ja, men jeg klarer ikke finne ut om de faktisk barberer... Ser mer ut som de bare kaller seg barbershop: http://www.billiebangs.no/bb/barber_menu.html

Photobscura 12-12-11 12:04

Jeg mener at Christian på Billie Bangs barberer. ;) Men det er jo bare å ringe og høre!
Jeg kan uansett anbefale den frisørsjappa på det varmeste, for det er dit jeg går! Og lokalene er SÅ fete, nesten bare originalt femtitallsinteriør!

Carisma 12-12-11 12:08

Men gir det litt sånn luksusfølelse? Ser ikke helt for meg at man får det i 50talls interiør.. :o
Jeg er overbevist om at jeg kjørte forbi en slik plass som så akkurat ut som jeg forestillte meg med bussen for noen uker siden, men jeg har tråla gater opp og ned uten å finne det igjen! Det var i kvadraturen....

Photobscura 12-12-11 12:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1265752)
Men gir det litt sånn luksusfølelse? Ser ikke helt for meg at man får det i 50talls interiør.. :o

Why?

Carisma 12-12-11 12:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1265762)
Why?

Litt for mye amerikansk. Også er vi bare ikke så glad i 50talls hverken jeg eller sambo. :o

Nerthus 12-12-11 12:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1265765)
Litt for mye amerikansk. Også er vi bare ikke så glad i 50talls hverken jeg eller sambo. :o

Du må jo finne ut hva som er viktigst, en ordentlig gammeldags barbering i retro-originale omgivelser, eller en luksusopplevelse som du kanskje må finne en spa for å oppleve? Ikkje vet eg :)

ToreH 12-12-11 19:31

Trodde det viktigste var at man blei barbert jeg, ikke hvordan sjappa så ut? :)

Carisma 12-12-11 19:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1265771)
Du må jo finne ut hva som er viktigst, en ordentlig gammeldags barbering i retro-originale omgivelser, eller en luksusopplevelse som du kanskje må finne en spa for å oppleve? Ikkje vet eg :)

Jeg vil ha retrobarbering med luksusfeeling. :p
Har uansett funnet ut at det blir bursdagsgave litt seinere i vår i stedet, så får jeg sjekket litt mer.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1266052)
Trodde det viktigste var at man blei barbert jeg, ikke hvordan sjappa så ut? :)

Hvordan det ser ut har mye å si! Når man først unner seg noe ekstra bør det jo være omgivelser som får en slappe av.

ToreH 12-12-11 20:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1266067)
Jeg vil ha retrobarbering med luksusfeeling. :p
Har uansett funnet ut at det blir bursdagsgave litt seinere i vår i stedet, så får jeg sjekket litt mer.

Hvordan det ser ut har mye å si! Når man først unner seg noe ekstra bør det jo være omgivelser som får en slappe av.

Så absolutt enig, jeg betaler gladelig mye mer for å bli sett på de riktige stedene, men var litt redd for å skrike ut om akkurat det her inne....har dårlig erfaring med å tilkjennegi mine markedsøkonomiske synspunkter her inne....hehe.

Men, jeg var selv på jakt etter en barberer i Oslo for å bli barbert i trynet og på skallen. Var på Adam og Eva i Bogstad eller noe slikt. De kunne ikke, da de ikke ga barbering kun klipp osv til 1000,- for en enkel mannsklipp...så jeg endte opp hos en eldre kar på Carl Berners plassi et slitent lokale. men å barbere med skikkelig kniv, ja det kunne han :) Kosta 1/10 også av Adam og Eva..hehe

Carisma 12-12-11 20:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1266075)
Så absolutt enig, jeg betaler gladelig mye mer for å bli sett på de riktige stedene,

Å bli sett på de rette stedene bryr meg fint lite, heller tvert i mot. Men hvilken følelse de forskjellige stedene gir er noe helt annet. Og jeg betaler ikke gladelig... :rolleyes:

ToreH 12-12-11 20:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1266083)
Å bli sett på de rette stedene bryr meg fint lite, heller tvert i mot. Men hvilken følelse de forskjellige stedene gir er noe helt annet. Og jeg betaler ikke gladelig... :rolleyes:

Ikke jeg heller mente vel ikke å bli sett, men feelingen det gir, men betaler gjør vi no allikevel når vi får godfølelsen :D rart det der gitt, hvordan følelsen på en frisørsalong henger sammen med hvordan de ansatte/klientellet, interiøret, "renheten" og den riktige "looken" presenterer seg for oss (og lommeboka) ;)

Photobscura 12-12-11 20:26

Om man vil bli sett på "de rette stedene" på Grünerløkka, så er absolutt Billie Bangs et bra sted å begynne. Men det motiverer enda mer at de er satans dyktige, da.
Men jeg skjønner den altså, Carisma. Håper du finner noe som passer gemalens smak! :)

langaard 12-12-11 20:29

Jeg skal ha "osteparty" på fredagen, hvor mye ost trenger jeg? Vi blir 14 stykker, kjøper 3 katonger vin, holder det:confused:

ToreH 12-12-11 20:32

Barberer de da?

ToreH 12-12-11 20:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1266098)
Jeg skal ha "osteparty" på fredagen, hvor mye ost trenger jeg? Vi blir 14 stykker, kjøper 3 katonger vin, holder det:confused:

100-150 gram pr snute bør vel holde greit om de ikke er supersultne og det er feit ost. 3 kartonger vin blir jo mer enn en halv liter pr snute, så det burde vel være nok som kos. Jeg ville dog tatt med en kartong ekstra for sikkerhets skyld. Surt å gå tom for vin hvis det er du som skal spandere alt.

Carisma 12-12-11 22:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1266095)
Om man vil bli sett på "de rette stedene" på Grünerløkka, så er absolutt Billie Bangs et bra sted å begynne.

(Det er faktisk hovedgrunnen til at jeg er litt skeptisk :o)

Photobscura 12-12-11 23:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1266247)
(Det er faktisk hovedgrunnen til at jeg er litt skeptisk :o)

Nå er jo Løkka litt sånn rockabilly-land, så det ligger vel noe der. Men samma det, de er ikke populære bare på grunn av interiøret og stilen, de er jo i tillegg HIMLA dyktige!

Sanney 12-12-11 23:22

når noen nevner rockabilly tenker jeg alltid på disse gutta her.... :p
http://www.coolspot.org.uk/images/ja...rockabilly.jpg

jeg lurer på hvorfor folk har latt synnøve sitt maldonsaltsmør bli pent igjen i hylla si ved siden av omelettmixen og ferdigbearnaisen mens meierismøret, setersmøret, kvitseidsmøret, rørossmøret og bremykten blir raidet så fort tinebilen har vært på besøk.... :p

Photobscura 12-12-11 23:31

Haha! Det der er jo bare parodisk! Du får ta deg en runde på rockabillysjappene på Løkka og se. ;)

Her er et bilde fra frisørsalongen jeg går på, altså den vi snakker om. Fine fine salongen, altså!

http://oslopuls.aftenposten.no/multi...jpg_46850b.jpg

Dietta 13-12-11 12:48

Lurer på hvorfor strykehaugen min bare blir høyere og høyere :eek:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.