Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

nellie 14-02-13 15:34

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dett har jeg sikkert lest om 100 ganger, men nå lurer jeg igjen.

Jeg holder på med kostholdsprogram sammen med ca 400 andre jenter og flere klager på at de har mistet mensen etter at de la om kosten. Jeg derimot. Jeg tar pillene mine som jeg skal og får mensen, selv om jeg ikke skal ha. Why? Jeg har aldri hatt noen problemer med hormonene, sånn sett. Regelmessig mensen osv.

Camomilla 14-02-13 15:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1426841)
"El-butikk" er greit nok, Expert har flinke folk som kan hjelpe, ikke med "facebook", men med mitt mobilproblem.
Som jeg skrev i innlegget mitt, jeg har alt gjort det du foreslår.

Har du iPhone? Da skal det være mulig å gå inn på varsler på instillinger til selve telefonen (altså ikke i Facebook, men innstillinger på skrivebordet ditt). Har ikke min foran meg nå, men her kan man huke vekk varsler og push-innstillinger :)

Supera 14-02-13 17:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1426841)
"El-butikk" er greit nok, Expert har flinke folk som kan hjelpe, ikke med "facebook", men med mitt mobilproblem.
Som jeg skrev i innlegget mitt, jeg har alt gjort det du foreslår.

Så du har gjort dette på mobilen altså? Og ikke på PCen? Jeg regnet med at du bare hadde gjort det på PCen. Det er nok å gjøre det jeg skrev på mobilen min som er en android.

Og dette er absolutt ikke expert sitt problem. Produktet de solgte funker akkurat som det skal. At du har installert et program og forandret på noen settinger og sånt er ikke deres problem... Det blir som å kontakte bilselgeren fordi du trenger nye kjørebriller. Dette er ikke et mobilproblem men facebookproblem. Du kan jo kontakte facebooks hjelpesenter?

Kanutten 14-02-13 19:59

Kan noen forklare meg hva ritalin rebound effekt er?

vaskeklut 14-02-13 21:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1426907)

når medisinen "minker" i blodet og man endrer oppførsel. f.eks når adhd-kids som går på ritalin for hyperaktivitet begynner å bli hypre og det er på tide med neste dose. tror jeg.

BenteR 14-02-13 21:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1426907)

http://en.wikipedia.org/wiki/Rebound_effect

Kanskje 14-02-13 22:02

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sånne hold inn "drakter" som Trinny og Susanna selger (og tar på alle deltakerne i programmene nå om kveldene), må hele de av hver gang man skal på toalettet ??

Gerd 14-02-13 22:14

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1426935)
Sånne hold inn "drakter" som Trinny og Susanna selger (og tar på alle deltakerne i programmene nå om kveldene), må hele de av hver gang man skal på toalettet ??

nope: http://www.buyhelse.no/Avdelinger/He...000003314.aspx

TrillTrall 14-02-13 22:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1426938)

Hvor på den siden står det at ikke hele greia må av ved toalettbesøk? *pusser brillene*

Gerd 14-02-13 22:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1426942)
Hvor på den siden står det at ikke hele greia må av ved toalettbesøk? *pusser brillene*

Under produktinfo:

Sitat:

Hold-in figurformer har ingen sømmer og består av 86 % polyamid og 13 % elastan og 1 % bomull. Det er en åpning nedentil som forenkler toalettbesøk. Hold-in figurformer leveres i fargene sort og hudfarget i størrelsene:

Kanskje 14-02-13 23:04

Kan man "rense" et saueskinn i snøen? Hundene ligger på det i stuen, men det er blitt litt skittent, tror jeg har maskinvasket det en gang men husker ikke. Nå er det jo snø ute, så da måtte jo det være greit å kunne bruke snøen

Gerd 14-02-13 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1426947)
Kan man "rense" et saueskinn i snøen? Hundene ligger på det i stuen, men det er blitt litt skittent, tror jeg har maskinvasket det en gang men husker ikke. Nå er det jo snø ute, så da måtte jo det være greit å kunne bruke snøen

Jepp, legg det ut i snøen og bank det godt når du tar det inn igjen :)

Kanskje 14-02-13 23:08

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1426943)
Under produktinfo:

Den åpningen må være særdeles liten , hehe, jeg ser den iallefall ikke på bildene. Hvis man åpner den som en boddy mellom beina, så ser jeg for meg at den ruller oppover, og at man ikke får den ned igjen ?

Hadde på meg en sånn tubelignende sak i et bryllupp, og endte opp med at hele greien rullet oppunder armene på meg ! Hehe, gjett om jeg var rød, bustet og forkavet da jeg kom ut av toalettet langt om lenge, etter å ha tvunget den nedover igjen over valker og hele meg :o

Lillemy71 15-02-13 08:46

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1426949)
Den åpningen må være særdeles liten , hehe, jeg ser den iallefall ikke på bildene. Hvis man åpner den som en boddy mellom beina, så ser jeg for meg at den ruller oppover, og at man ikke får den ned igjen ?

Hadde på meg en sånn tubelignende sak i et bryllupp, og endte opp med at hele greien rullet oppunder armene på meg ! Hehe, gjett om jeg var rød, bustet og forkavet da jeg kom ut av toalettet langt om lenge, etter å ha tvunget den nedover igjen over valker og hele meg :o

Ha ha ha jeg ser det for meg :D og alle trodde sikkert du hadde kost deg litt ekstra på dobesøket :D

Men for å være litt seriøs, jeg har ikke prøvd T&S sin hold-in men sverger til Spanx og de skal jo være ganske like. Det er en slags fransk åpning i skrittet, det et "klaffesystem" som legger seg over hverandre og lukker seg, så det ikke blir full gjennomtrekk i "kjøkkenet hennar mor" :D. Når du setter deg ned vil disse gli fra hverandre og dess mer du setter beina til siden dess mer åpning får du. Kan være en fordel og hjelpe til litt når man er på do, slik at man ikke "søler". Dette fordrer jo at du ikke har truse under og jeg vet mange som synes dette er et ekkelt system. Men jeg har brukt Spanx i mange år og er superfornøyd :)

Kanskje 15-02-13 14:07

Hehe Lillemy, ja de tenkte vel sitt. :D Huffameg.
jaja, jeg får ta og sjekke ut ulike varianter av hold inn. Må jo være ok å ta av og på, og man må kunne gå på toalettet uten å slite seg helt ut hehe.

Bonitta 15-02-13 15:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1426843)
Dett har jeg sikkert lest om 100 ganger, men nå lurer jeg igjen.

Jeg holder på med kostholdsprogram sammen med ca 400 andre jenter og flere klager på at de har mistet mensen etter at de la om kosten. Jeg derimot. Jeg tar pillene mine som jeg skal og får mensen, selv om jeg ikke skal ha. Why? Jeg har aldri hatt noen problemer med hormonene, sånn sett. Regelmessig mensen osv.

Jeg har det som deg. Bruker pillen, men har nå blødninger i hytt og pine. Gjerne litt hver dag.
Sånn hadde jeg det sist jeg holdt på med lavkarbo også, så det må være noe med kostholdet som tuller til syklusen?!

TrillTrall 15-02-13 15:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bonitta (Innlegg 1427028)
Jeg har det som deg. Bruker pillen, men har nå blødninger i hytt og pine. Gjerne litt hver dag.
Sånn hadde jeg det sist jeg holdt på med lavkarbo også, så det må være noe med kostholdet som tuller til syklusen?!

Lavkarbo (helst de som spiser veldig lite karber kanskje?) normaliserer gjerne hormonstatusen og om man da bruker p-piller kan man risikere litt uvanlige blødninger såvidt jeg har forstått, p-piller påvirker jo hormonene våre. Og kvinner som har hatt uregelmessig eller manglende mens får den gjerne tilbake i en finfin skylus.

Kanutten 15-02-13 16:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1427031)
Lavkarbo (helst de som spiser veldig lite karber kanskje?) normaliserer gjerne hormonstatusen og om man da bruker p-piller kan man risikere litt uvanlige blødninger såvidt jeg har forstått, p-piller påvirker jo hormonene våre. Og kvinner som har hatt uregelmessig eller manglende mens får den gjerne tilbake i en finfin skylus.

Finfin skylus er kjekt!! :lol:

Jeg gikk på p-sprøyte, var uten mens leeeenge, men fikk mensen tilbake da jeg begynte med lavkarbo. Legen klødde seg i huet og skjønte lite, men lavkarbo fikser jo som kjent hormoner i uorden. :ja:

Camomilla 15-02-13 16:42

Jeg fikk også tøys med syklus etter lavkarbostarten. Det virker som om hele hormonsystemet restartes - ikke bare hormonene som styrer apetitt og fettlagring :p Min syklus ble kort og tøysete, og det tok laaaang tid før det stabiliserte seg på 28 dager igjen. Nå har jeg aldri brukt hormonprevensjon, så jeg har ingen erfaring med dét og lavkarbokost. Men jeg har en teori om at man får litt fortgang i eggløsning og slikt når man spiser næringstett og næringsrik mat :) Jeg vil tro at det har vært et evolusjonært fortrinn å bremse forplantningen ved dårlig mattilgang eller tilgang på dårlig mat. Når kroppen får det den trenger er det jo fritt fram, på en måte :p

Lava 15-02-13 23:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camomilla (Innlegg 1426846)
Har du iPhone? Da skal det være mulig å gå inn på varsler på instillinger til selve telefonen (altså ikke i Facebook, men innstillinger på skrivebordet ditt). Har ikke min foran meg nå, men her kan man huke vekk varsler og push-innstillinger :)

Nei ikke Iphone :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1426868)
Så du har gjort dette på mobilen altså? Og ikke på PCen? Jeg regnet med at du bare hadde gjort det på PCen. Det er nok å gjøre det jeg skrev på mobilen min som er en android.

Og dette er absolutt ikke expert sitt problem. Produktet de solgte funker akkurat som det skal. At du har installert et program og forandret på noen settinger og sånt er ikke deres problem... Det blir som å kontakte bilselgeren fordi du trenger nye kjørebriller. Dette er ikke et mobilproblem men facebookproblem. Du kan jo kontakte facebooks hjelpesenter?

Jeg mener ikke at det er Expert sitt problem, men at de har flinke folk som kan hjelpe en stakkars gammel dame. :p De har hjulpet med mye rart før og kan sine ting. I hvert fall de som jobber her borte.
Og ja jeg har gjort dette på mobilen.

Takk for hjelpen, blir nok en ordning på det. :)

TrillTrall 15-02-13 23:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1427047)
Finfin skylus er kjekt!! :lol:

*fnis* Man skal ikke kimse av skyluser. Gammelt jungelord. ;)

amritam 16-02-13 01:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1426415)
Lurer på om noen har prøvd å bake/lage noe med det fettreduserte sesammelet fra Funksjonellmat ?

Nå har jeg prøvd det i brød også. Det var positivt, synes jeg. Brukte det sammen med kokosmel og mandelmel. Brukte mer sesammel enn hver av de andre, og minst kokosmel. Jeg synes det ble bedre enn å bruke bare mandelmel og kokosmel i hvert fall - en litt grovere følelse og smak, ikke så mye men litt.

Carisma 16-02-13 01:58

Hvorfor er det så vanskelig å gå å legge seg?!

Dietta 16-02-13 02:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amritam (Innlegg 1427137)
Nå har jeg prøvd det i brød også. Det var positivt, synes jeg. Brukte det sammen med kokosmel og mandelmel. Brukte mer sesammel enn hver av de andre, og minst kokosmel. Jeg synes det ble bedre enn å bruke bare mandelmel og kokosmel i hvert fall - en litt grovere følelse og smak, ikke så mye men litt.

Så flott - jeg aner muligheter for rundstykker til mannen i morgen :D
Tusen takk :blomster:

nellie 16-02-13 11:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1427031)

Og dere andre..

Jeg spiser ca. 100 gram karbohydrater hver dag, så er ikke noe veldig lavkarbo det er snakk om. :) Har alltid hatt en fin og regelmessig syklus uten piller, og ikke problemer med blødninger når jeg har tatt pillene mine heller.

Det har skjedd da jeg har skjerpet inn kostholdet før også da.. Da med mindre karbohydrater.

sonim 16-02-13 16:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1427160)
Og dere andre..

Jeg spiser ca. 100 gram karbohydrater hver dag, så er ikke noe veldig lavkarbo det er snakk om. :) Har alltid hatt en fin og regelmessig syklus uten piller, og ikke problemer med blødninger når jeg har tatt pillene mine heller.

Det har skjedd da jeg har skjerpet inn kostholdet før også da.. Da med mindre karbohydrater.

100 gram karbs med rene matvarer er for meg like lavkarbo som 50 gram karb med rene matvarer....

Spiser man rene matvarer og mye grønnsaker, ok da kanskje noe mer ris som et unntak og havner på 150-200gram karbs pr dag. Kan man da ikke si at man lever lavkarbo???

nellie 16-02-13 16:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sonim (Innlegg 1427203)
100 gram karbs med rene matvarer er for meg like lavkarbo som 50 gram karb med rene matvarer....

Spiser man rene matvarer og mye grønnsaker, ok da kanskje noe mer ris som et unntak og havner på 150-200gram karbs pr dag. Kan man da ikke si at man lever lavkarbo???

Altså. Jeg har spist lavkarbo i lange stunder og da lagt rundt 50-70 karbohydrater. Trilltrall svarte at dette spesielt skjer når folk legger om til de litt mer strenge versjonene av lavkarbo, derfor sa jeg hvor mye jeg ligger på nå. Dette var ikke et innspill i hva er lavkarbo og hva er ikke lavkarbo-debatten, det var et spørsmål om hvorfor det skjer rare ting med syklusen, når man endrer kosten.:)

Cyan 16-02-13 16:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1427205)
Altså. Jeg har spist lavkarbo i lange stunder og da lagt rundt 50-70 karbohydrater. Trilltrall svarte at dette spesielt skjer når folk legger om til de litt mer strenge versjonene av lavkarbo, derfor sa jeg hvor mye jeg ligger på nå. Dette var ikke et innspill i hva er lavkarbo og hva er ikke lavkarbo-debatten, det var et spørsmål om hvorfor det skjer rare ting med syklusen, når man endrer kosten.:)

Endring av kosthold, uansett hvordan det endres, er jo en form for stress på kroppen. Og stress kan jo tukle til så mangt. Kanskje forklaringen ligger der?

nellie 16-02-13 16:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1427206)
Endring av kosthold, uansett hvordan det endres, er jo en form for stress på kroppen. Og stress kan jo tukle til så mangt. Kanskje forklaringen ligger der?

Det kan tenkes!:) Dette skjer jo, som jeg kanskje har sagt, også når jeg prøver meg på de litt strengere lavkarbovariantene, men da skjer det gjerne etter ei ukes tid. Nå begynte det ikke før etter over en måned. Men det kan jo være at kroppen har vært opptatt med sykdom og skade tidligere i denne omgangen.

Cyan 16-02-13 16:56

Er det ikke cerazette du bruker da, Nellie? Den kan jo være litt rar sånn. Jeg bruker også den, nettopp fordi den stopper mensen for meg. Men en gang for noen måneder siden fikk jeg mensen likevel uten noen forklaring.

nellie 16-02-13 17:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1427210)
Er det ikke cerazette du bruker da, Nellie? Den kan jo være litt rar sånn. Jeg bruker også den, nettopp fordi den stopper mensen for meg. Men en gang for noen måneder siden fikk jeg mensen likevel uten noen forklaring.

Jo, jeg gjør det. Men når jeg ikke er "flink" med kostholdet så skjer det ikke. Ikke noe utover starten heller. Skjer kun når jeg nettopp har skjerpet meg.:)

Cyan 16-02-13 17:06

Nei jeg bare tenkte dennegangen, jeg. At det kunne være cerazette sin feil og ikke hadde noe med kostholdet å gjøre :)

nellie 16-02-13 17:11

Det kan godt hende.:)

Dietta 17-02-13 11:07

- hvorfor både Junior og jeg har veldig lett for å begynne å nyse og snørre når vi er ferdige i dusjen ?
Vi kan nyse sikkert 20 ganger etter hverandre, og blir fulle av dritt i nesa. Tenker at det må være noe med pittepittesmå vanndråper som irriterer, men synes det er så rart.
Var det noen som sa som mor - så sønn :confused:

Cyan 17-02-13 12:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1427289)
- hvorfor både Junior og jeg har veldig lett for å begynne å nyse og snørre når vi er ferdige i dusjen ?
Vi kan nyse sikkert 20 ganger etter hverandre, og blir fulle av dritt i nesa. Tenker at det må være noe med pittepittesmå vanndråper som irriterer, men synes det er så rart.
Var det noen som sa som mor - så sønn :confused:

Det kan kanskje være noe soppgreier(?) som irriterer. Prøv å vaske ned dusjen med klorin. Slet med det samme der vi bodde før, og fikk det rådet og det virket. Husker ikke helt om det var sopp som var forklaringa, men tror det var det :p

Dietta 17-02-13 12:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1427293)
Det kan kanskje være noe soppgreier(?) som irriterer. Prøv å vaske ned dusjen med klorin. Slet med det samme der vi bodde før, og fikk det rådet og det virket. Husker ikke helt om det var sopp som var forklaringa, men tror det var det :p

Godt tips, men jeg tror ikke det. Vi dusjer ikke på samme bad, og jeg opplever dette uansett hvor jeg dusjer :o
Hm... merkelige saker :)

Ziltoidia 17-02-13 13:15

Hm... på noen områder er vi bare sære. :p
Bestekameraten min får en plutselig kløe i øret når han spiser frokost, for å nevne et eksempel.

langaard 17-02-13 13:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1427309)
Bestekameraten min får en plutselig kløe i øret når han spiser frokost, for å nevne et eksempel.

Og jeg hoster veldig når jeg bruker q-tips i øra:p

Dietta 17-02-13 13:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1427309)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1427310)
Og jeg hoster veldig når jeg bruker q-tips i øra:p

Ha, ha. Da merlder jeg med dette Junior og Dietta inn i klubben for de sære :p

Ziltoidia 17-02-13 15:48

^ :p

Dette må være et spørsmål som kommer opp mange ganger på et sted som dette, men jeg vet fortsatt ikke hvordan jeg skal forholde meg til det: Når folk sier at man har blitt tynn. Hva svarer man da? D:

- Joda, har gått ned masse, men tynn er jeg strengt tatt ikke.
- Jeg kan jo si takk... men det er ikke åpenlyst et kompliment?
- Noen gode vitser jeg kan slå? :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.