![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Vet dere....det er bare toppers å komme hjem fra jobb, spise middag og så sette seg ned og lese dagens innlegg:p Takk til alle dere som bidrar til liv i tråden:love:
Jeg ser at det jeg gjerne skulle si hver og en allerede er sagt, så jeg sier ikke mer:D. Dagen i dag har vært fortreffelig - har nesten ikke vært frossen! Omeletten til frokost satt som støpt i magen til kl 9.30 - da fylte jeg på med knekkebrød, smør og ost før salaten til Prutti ble spist kl 1100. Den satt helt til jeg kom hjem til middag kl 1630. Jeg skulle spist remuladesalaten kl 9.30 og ikke knekkebrød; blir å prøve det i morgen. Men.... denne skrotten er merkelig. Når jeg blir sulten er nå romlinga i magen en ting. Men jeg blir også kvalm. Og får "ståpels" over hele kroppen. OG når kvalmen og "pelsen" er der - ja da er det for seint. Snodig. Må finne ut mer om dette vet dere. Pr nå har jeg spist 21 g kh i dag. Og flere blir det sikkert. Men røykalaksen i både salaten og omeletten bidro til dette, og droppes i morgen. Nå er det vann for alle penga resten av dagen, selv om lysten på en pepsi max er meget tilstedeværende:(. Skal vaske hus nå, slik at jeg slipper på fredag når jeg går ut i FERIE!!! |
hei på dere.. jeg startet på ketolyse i dag, er det kanskje for sent å henge seg på med dere?:confused:
|
RikkemOr: Hehehe - jeg ler så tårene triller, synes jeg ser deg for meg. Håper du ikke syns det er stygt av meg stor klem vennen:klem:
Dollsine: Så godt å høre at det har gått bedre i dag! Skikkelig med mat tidlig på dag er nok trikset ja;) Etaeb: Velkommen hit, her har vi allltid plass til flere. Masse lykke til, du må ikke være redd for å spørre om det er noe!:) |
Sitat:
Lykke til med dette ..... |
Sitat:
Sitat:
Nå har jeg shoppa Udo's choice i ren oljeform, ikke kapsler, og den snille damen på helsekosten ga meg et par brosjyrer som var veldig gode å lese=) Endelig skjønner jeg litt ordentlig hva som er greia med omega 3,6,9 og forskjell på enumettede fettsyrer, flerumettede osv =) Skulle legge ut bilde av den ene så dere kan se hvordan den ser ut.. Men klarte ikke legge fra harddisken jeg, aldri gjort det før og fant ingen enkel knapp så jeg skjønte hvordan jeg skulle gjøre det heller :o Men nå fant jeg et bilde av den på nettet, så får vi se om jeg fikk det til da?=) Hvis dere har mulighet til å få tak i den er det virkelig nyttig og interessant lesning altså :ja: http://soma.no/wp-content/themes/som...ljer.jpg&h=250 Edit: Jeg så nå at alle brosjyrene ligger jo på nettet i pdf-format=) Her er linken =) |
Tusen takk:) Har lest litt her inne, men er så masse tråder at jeg har ikke rukket igjennom alle:o Men det ser jo ut til at de fleste har hatt gode resultater, og ikke minst, føler seg i bedre form, og det er jo flott å lese:D
Syntes dette er kjempe spennende, har endel kg å ta av, og kommer fra ett stort karbohydrat inntak samt lite eller ingen mosjon, så det måtte jo gå som det gikk det...:p Gikk opp ca 30+ med graviditeten også, men som skrevet ovenfor, hadde kostholdet mitt vært "normalt" ville nok ikke de kg kommet på selvom jeg var gravid...:o Bakte mitt første soyabrød i dag (den oppskriften fra boka) og det var som å tygge skumgummi, kan tenke meg det smaker det samme:eek: Har deres brød også blitt sånn:confused: Har dere evt andre tips og råd til ei som elsker brød |
Sitat:
Ser du har samme utgangspunkt som jeg startet med 17. juli i fjor. Dette skal gå så bra, så :) Ang. oppskrifter har jeg noen selv her, og selv mener jeg at brødoppskriften er gull verdt. :) Et litt utradisjonell brød, men veldig godt lell. Ellers undrer jeg meg om du burde være sammen med julistartene for å få samstartere, men du er selvfølgelig hjertelig velkommen til å være sammen med oss i Det Gode Selskab - her er det lett stemning, lav terskel og mye sidesnakk som binder oss tett sammen :) Ingen tema og spørsmål for store eller for små! Håper du blir sammen med oss :rolleyes: |
Ja, dere virker jo som en kjempe trivelig gjeng :D
er det lov å henge litt begge steder? hehe.. dere er jo "erfarne" i dette, mens jeg er rimelig grønn... Skal sjekke de oppskriftene dine..Håper så inderlig jeg kan finne noe brød som passer min sære smak:o |
Da er bloggen din lagret på favoritter... her skal jammen alt prøves ut.. så jo bare kjempe godt ut ..:D
|
Sitat:
|
Velkommen etaeb! Her er dørene høye og vide! Heng med på begge trådene du; vi har alle vært i dine sko :D og jeg for min del er der tildels nå og etter en restart denne uka:rolleyes: Dette er en veldig god tråd, med masse støtte når vi trenger det. Og gode råd og krav når det er på sin plass! Folk gir av seg selv, og det er en av de tingene som gjør den bra:love:
Det ble ikke noe vasking i kveld; fikk besøk av ei kjær venninne som fikk smaken på muffinsene mine. Og dermed kom pepsi maxen fram lell...merkelig ja.... :o To muffins sørget for at kh spratt opp til 29 g. Men det ble 250 g fett og 100 g protein; og det er ikke det verste. Og nå må jeg ha kveldsmat:p er jo sulten! Ha en god kveld alle sammen! |
Jeg holder på å lage muffins nå jeg også og jeg gleeeder meg=) Bruker denne oppskriften:
Sitat:
Dollsine: Er det samme muffinser som du lager? Koselig med besøk :ja: Lov å kose seg litt ekstra innimellom da=) Hvorfor kutter du pepsimaxen forresten? Mistanke om partystopper/prøve å spise så ren mat som mulig, eller bare for å bli kvitt en uvane?=) Jeg kosa meg masse med pepsimax på søndag jeg, var jo så sliten :o Men jeg drikker normalt kun vann + kaffen min jeg da, så ser ikke på det som no prob uansett om det blir litt en gang iblandt=) |
Hei Rikkem0r: det er den oppskriften jeg bruker og ja. Og de er mye bedre enn vanlig muffins. Jeg bruker også å ha i litt kokosmel for å få annen smak; vær obs på at du må ha mer kokos enn mandelmel hvis du prøver. Det går sikkert an å ha litt cocosa på dem før en steker dem og, så blir de enda mer fettfylt:D
Prøver å redusere maxen fordi det er en uvane:rolleyes:; jeg kan godt ta et glass til frokosten jeg... Og hvis jeg er sliten så er det max som teller og ikke noe annet. Jeg vet jo ikke hva som stopper hos meg, så om det er maxen eller noe annet - veit ittj som vi sier her. Så målet er å bare drikke i helgene... Og det er hardt.... |
Sitat:
De muffinsene... Hmm... Verdt å prøve? |
Sitat:
Sitat:
|
I ettermiddak kom sønnen min hjem igjen etter å ha vært på ferien med faren sin. Kjempekoselig, savner han når han ikke er her:) Så vi har kost oss med kylling-burrito til han og salat med kylling burritokjøtt, rømme og ostesnacks. Ble litt senere middag enn vanlig, så er fremdeles god og mett:)
De muffinsene dere viste så virkelig gode ut, tror jeg må prøve meg på å bake de en dag. Sikkert lurt å legge de fleste rett i fryseren - det farlige med å lage slikt noe er at man gjerne spiser allllllt for mye. -Er jo helt sulteforet på denslags nå:D |
Sitat:
Ha ha ha; du tror jeg greier meg med et halvt glass en dag...Not.... Jeg har prøvd å ta ett, men på en eller annen merkelig måte har jeg plutselig sjenket to...Tidligere kjøpte jeg to halvlitere til helga; en til fredag og en til lørdag. Nå kjøper meg en kasse 1,5 litere på MEGA (tilbud...). Dessverre. Men jeg kan hvis jeg vil. Spørsmålet er om jeg vil. Medisinene dine høres ikke gode ut jenta mi! De finnes ikke i tablettform da, så du slipper kirsebærsmaken? Kan jo ikke si at du skal ta litt syltetøy etterpå heller for å få annen smak i munnen;) Det fungerte alltid for mine barn. Maten for morgendagen er nå på plass; omelett med bacon, ost og cocosa + Pruttisalat med bacon til lunk. Og ostekjeks til reservemat sammen med tubeost. Genialt tenker jeg! Blir vel å ta et solid magadrag ved behov:D:D Jeg lurer på om dere har noen erfaring med å steke i/med cocosa? Omelettene mine blir mer som eggerøre når jeg steker dem; enten er det cocosaen eller så er stekepanna (teflon) ødelagt. Bare så rart det kom samtidig som jeg begynte med cocosa i maten. |
Sitat:
Jeg steker som oftest i smør jeg, synes det smaker bedre, bruker cocosa mest i te, sjokoladen jeg lager, evt som ekstra fetttillskudd hvis jeg lager noe som i utgangspunktet er for magert:rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
Ja, de var skikkelig gode=) Jeg skal nok ta litt ekstra søtning i neste gang.. (visste jo ikke hva litt splenda var jeg :o ) Ikke egentlig for mi egen del, men tenker de er fine å ta frem til besøk og de fleste vil nok ha litt mer søtt enn hva jeg ser på som nødvendig for at det smaker smashing =) 18 av de jeg lagde har nå gått i fryseren, 5 ligger i pose på benken og 2 i magen min :) Kjekt med forrett til middagen/kveldsmaten :p Husker ikke om jeg har skrevet det i forbindelse med handlingen av Udo's, men det er i forbindelse med denne tråden at jeg nå har begynt med Udo's og cocosa som kosttilskudd.. Den brosjyren jeg linka til beskrev jo det hele veldig bra synes jeg da, så dette har jeg igrunn litt trua på :ja: |
Sitat:
Bare tenkte på de tallene for røra..? Jeg har ikke regna på det selv serru, 4,25g KH på hva? Fint å spare bryet med regninga :p Så inne i tråden hvor oppskriften er at noen hadde regna ut 16g på hele røra(med 50/50kokosmel/mandelmel), så bare lurer=) |
Sitat:
Jeg har laget denne på diett.no: 100 g - Mandelmel 50 g - Fiberhusk 100 g - Philadelphia natuell, Kraft 4 L (large) - Egg, rå 20 g - SUKRIN 75 g - Ekte Meierismør TINE 10 g - Splenda Blir 12 store eller 24 små muffins. Kan godt halvere oppskriften hvis du vil lage færre. Jeg har byttet ut noe sukrin med splenda, for da blir det ikke sånn "kald"-smak. 1 og en fjerdedel dl sukrin og noen ss splenda vispes porøst med 150 gram smør. OBS! IKKE smelt smøret først. Bare romtemperet i terninger. 6 egg vispes i den porøse massen Tilsett 200 gram philadelphiaost, 1,5 ts vanilje (jeg brukte vaniljedråper) 3 ts bakepulver, en halv dl fiberhusk og 2 dl mandelmel. Stekes ca 25 min på 200 grader. FØLG med på slutten. Hvis du liker de mykere, stek litt kortere, liker du hardere litt lenger. Jeg syntes 25 min er perfekt. Kan også brukes som dessert med krem og bær på toppen, eller du kan fylle de med bær o.l. Kan fryses! |
Dollsine: Det er dessverre tabletter. De løser seg opp når de når fukt. Kan legge en på vasken etter dusjing og se den smuldrer seg. Så fort inn og fort ned. :P
Får prøve de muffinsene i helgen, og så rett i fryseren så jeg er klar til mandag. Nå har venninna mi henta vekta, får den enten kvelden siste i måneden eller tidlig på morgenen 1. august, alt ettersom når hun jobber. Blir spennende. Brukte en stund å steke i cocosa, men synes maten mangler smak da. Steker i MASSE smør, og cocosa en sjelden gang i kaffen. Helst i konfekten :) |
Sitat:
RikkemOr: Blir spennende å høre hvordan det går for deg med de olje-tilskuddene. Foreløpig tenker jeg at jeg greier meg med Cocosa, har prøvd Udos tidligere og er ikke så glad i smaken, blir litt som tran for meg, det orker jeg heller ikke ta. -Men får heller revurdere om du synes du får gode resultater av det;) |
Sitat:
Jeg gjør det samme - ingenting smaker som skikkelig SMØR:D Cocosa i teen jeg da - kaffen min er jeg såååå glad i -den må være helt svart uten noen tilsetning;) |
Det bare kom, et lite dikt, til trøtte øyne. På dialekt, håper den er overkommelig :rolleyes:
Å savn en skatt kan gi følelsen om å føl sæ forlatt Ensom og tom, overflod av hjerterom Går alt til spille? Ka vil framtida gi? Tålmod og positivitet - e ord som for mæ e vanskelig å si Man må vel prøv, akk og sukk Enda en gang? Som om dette ikke va nok Å tilgi sæ sjøl for alle alle de feiltrinn man har gjort Det vil ikke bli lett og gjøres heller ikke fort Uansett alder - det skjønna æ nu At tungt e det uansett, kan du tru Grip tak i de gode stundan man har Forumvenna eller en time i et badekar For mye støtte og råd har æ fått Det har varma mitt hjerte, det har vært trygt og godt Man må gi av sæ sjøl førr å få noe igjen Timan med dåkker vil æ aldri glem |
Sitat:
Jeg er spent selv jeg Bente!=) Udo'sen synes jeg gikk helt fint igrunn.. Smakte ikke godt, men brakk meg ikke liksom... Minte meg nesten om no sånn smak jeg har kjent i lavkalori-shake :p |
Fiiiin dikt Prutti'n :love: *gåsehud* :love:
|
Takk :love:
|
Rart hva litt kreativitet i overtretthetens rus kan finne på. :rolleyes:
Anywhere you are, I am near (Kor enn du e, så e æ dær) Anywhere you go, I'll be there (Kor enn du går, æ e me dæ) Anytime you whisper my name, you'll see (Kvær gang du tenk på mæ, så vil du se) How every single promise I keep (at ka enndet va æ sa, så meint æ det) Cuz what kind of guy would I be (Førr kem vil vel vær den) If I was to leave when you need me most (Som forlat dæ når du treng mæ mest) What are words (Ka e verdien av ordan du sir) If you really don't mean them (Når du egentlig ikke mein dem) What are words (Ka e vel hensikta) If they're only for good times (Når intensjonan e så feil) When it's love (Når det e ekte, ja) Yeah, you say them out loud (Ikke hold dem inne) Those words, They never go away (Det e verdt det, si dem høyt) They live on, even when we're gone (Det vil gå bra, bare du har trua) |
Åååå Pruttilutt, nå fikk jeg tårer i øynene :love: Så fint! Og tusen takk for at du deler og at du er akkurat du :suss:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå er det nattatid her. :sove:
Ble veldig emosjonell her i kveldingen nå, utrolig glad for at jeg ble med i denne tråden, takk kjære venner - Er så glad i dere jenter :love: og :klem:til dere. |
Sove godt Bente og drømme søtt :love: Og enig, beste tråden og gjengen vi har her! :snill: Glad i deg og :love: natta :klem:
|
Sitat:
Målte rett før sengetid i går, og da var det mer enn 2 timer siden siste måltid. Sikkert 3-4 kanskje... I dag har jeg lilla så det holder igjen, så jeg regner med at det nok er det siste du skriver, at kanskje væskeinntaktet hadde vannet ut for mye:) Heldigvis, jeg har det nemmelig ganske travelt nå med å gå ned de siste 900 grammene hahaha Snakk om å sette seg urealistiske målsettinger. Vell skit samma, jeg har gått ned ganske bra nå siden forrige delmål. 4 kg på 2 uker... Burde vell chille litt. En sakte vektreduksjon er vell best:) |
Godmorgen alle sammen, ønsker dere en fin dag:p
Tidlig oppe i dag. Skal ut på flyplassen og hente datteren min og kjæresten hennes som kommer hjem fra ferie. Hun har vært borte i to uker nå, så det blir godt å se henne før jeg også reiser bort :) Sitat:
|
God morgen/formiddag jenter:D
I dag skal jeg ut å handle mer ingredienser til diverse ting, fikk jo en kjempe fin oppskrifts blogg av Pruttilutt i går.. :D I tillegg hørtes de muffinsene dere skrev om i går kveld meget gode ut:p Jeg lurer på ett par ting:o Kan man spise for lite karbohydrater? Og hvordan regner man egentlig ut hva man spiser? (jeg søkte meg frem til en tråd på forumet i går kveld, angående telle karbohydrater, men jeg skjønte det ikke helt jeg:o) Hvis jeg bruker middagen i går som eksempel: Jeg spiste 180gram ytrefilet svin, 180gram brokkoli med 100 gram ost. Jeg trodde jeg hadde inntatt kun 0, ett eller annet med karbohydrater fra brokkolien, men utifra den tråden jeg fant i går kveld angående regning av karbo, så virket det meget feil det jeg hadde kommet frem til... :confused: Håper noen forstod det jeg mente her nå... hihi...Og har en god forklaring på det hele... Vekta skjønner jeg da:p hihi |
Sitat:
Et veldig godt hjelpemiddel er å bruke Diett.no. Der kan du legge inn alt du spiser og det kommer opp detaljerte fakta. |
hei, tusen takk for svar... når jeg satt inn alt på diett. no så fikk jeg 4% karbohydrater... hva vil det si?:o
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24. |