Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Den store felles ED-tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37530)

Titti 06-06-11 08:04

Sv: Den store felles ED-tråden

Ja, hør på gutten din, Monica:klem:

Gratulerer så mye med dagen, Streber:klem:

Her er det fem små dager igjen til bryllup. Jeg prøver å trene hver dag og må få tatt litt sol denne uka. Noen som har god erfaring med spraytan? Tenker da å ta i hudpleiesalong.

grotingeling 06-06-11 09:11

Gulasjsuppe/gryte - oppskrift også lagt ut i Fase 2-oppskriftstråden
Dette trenger du til cirka 2-3 personer.

1 paprika
3 ts paprikapulver
ca. 500 g biffkjøtt (mørbrad, grytekjøtt eller flatbiff)
2 ts salt
1 ts pepper
1 fersk chili
3 ss tomatpuré
1/2 purre
1 løk
3 fedd hvitløk
noe tabasco
1 liter kjøttbuljong
smør til steking
Skjær biff i terninger på ca 3X3 cm.
Kutt opp paprika, løk og purre.
Stek løk og hvitløk sammen til det blir fint og stekt.
Sleng biffterningene oppi og brun disse lett.
Tilsett tomatpuré og bland dette godt inn, la dette småkoke i 3-4 minutter
Tilsett kjøttbuljong og krydder, småkok i 1 - 1/2 time
Tilsett grønnsakene, la retten småkoke til kjøttet er helt mørt
For litt mer grautete konsistens kan man la det koke litt lenger.
Smak til med tabasco, krydder og evt. mer chili.
Serveres i dyp tallerken og spises med skje.
For tykker konsistens, bruk halv væskemengde og/eller tilsett johannesbrødkjernemel utrørt i litt kaldt vann.

Opprinnelig sier oppskriften 5 poteter og 1 gulrot i tillegg til paprika, løk og purre.
Jeg har noen ganger brukt 1/2 boks bønner og litt selerirot som erstatning, men da blir den ikke fase 2-venlig nok (passer da i fase 3 og 4)

streber 06-06-11 10:55

http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_2_80.gif http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_2_80.gif

http://www.smileycentral.com/sig.jsp...p=ZSYYYYYYYYNO

Elinemor 06-06-11 13:43

Hei jenter!
Ja, dette er virkelig en travel tid, med høyt stressnivå! Gleder meg enormt til ferien, men det er enda noen uker igjen ...
Nå er jeg i gang med fase tre, og må si jeg er litt molefunken. Vekta viste to kilo opp da jeg veide meg lørdag, men det var da også etter en del utskeielser i himmelspretthelga. Klarer liksom ikke helt å finne ut av fase tre, hva jeg kan spise i tillegg til fase to. Det blir litt på måfå, litt ost, litt frukt etc. Og så er jeg mye mer sulten enn i fase to! Går og tenker på mat støtt.
Har kvinnet meg opp til å begynne på Elixia, og det håper jeg kan bli en boost for styrketreningen. Har ikke vært så støl som etter første timen på mange år :-)
Ha en fortsatt god dag alle sammen!
Elinemor

Monica31 06-06-11 17:49

TUUUUUUUUUUUUUUSEN takk Gro! Herlig, den skal prøves ut...kanskje allerede imorgen! Her øser regnet ned, da er det ekstra godt med varm suppe, nå er ihvertfall lysene tent på bordet, da er det kos!

Elinemor....nå har jo jeg stått stille i fase 3 for det meste, men det er fordi jeg har spist sukker og for mye karbo mat i helger. Så jeg går verken opp eller ned. Men da jeg hopet av fase 2 og spiste mer karbohydrater, tok kroppen min også på seg mer vann. Min kropp i og ute av ketose er en hel forskjell på 3 kilo, målt det på Fedon klinikken. Ikke la deg lure av vekta etter man har spist litt "ulovlig". Det er som oftest vann. De dagene jeg er veldig lavkarbo, tisser jeg masse og går fort ned 2 kilo på en uke...
Men slik har jeg nå holdt på lenge, men det er vel det som kalles stabil.

For å gå ned må jeg ikke tillate meg noe annet enn ja-frukt på ED og generellt lavkarbo-kost. Gjennomfører jeg det går jeg ganske fort ned....opptil 700 gram i uka. Så det var det å gjennomføre da...:o

Men som sykepleieren sa til meg sist at hjernen trenger også en pause fra all fokuset på kosthold. Kropen kan begynne å tviholde på alt om det blir for stramt kosthold og for mye stress sånn mentalt.
Elinemor, nå når du har begynt å trene også, spis for all del nok. Jeg spiser, hvis jeg er sulten en bar før trening, hvis jeg skal trene mer enn 1 time i strekk. Etter trening spiser jeg 1 frukt, gjerne eple, pære og en skyr. Hun sykepleieren sa en skyr har like mye proteiner som en hel kyllingfilet. Så altså en perfekt miks etter trening:D

Nå er jeg også i modus til festen...he,he!

Titti..............IKKE ta selvbruning med mindre det er veldig profft! Ta heller 10-15 min.sol hver dag frem mot brullypet! Har jobbet på brun og blid......
Krise hvis du skulle se ut som barbie fra 80-tallet:eek:

Stor jente Streber....you go girl!!!!!

streber 06-06-11 17:55

STOR jente, jeg er da nesten 14 kilo mindre enn forrige bursdag Monica!!!!!! Hæhæhæææ bare MÅTTE tulle litt, skjønner hva du mener , 36 år og ingen ungpike mer, men det gjør ingenting:)Alle perioder i livet, aldersmessig og ellers, har SIN sjarm og positive trekk, so bring it on:D

Monica31 06-06-11 18:29

:DHe,he, ja du er kjapp i replikken Streber:D

En stor jente i en bitte, liten kropp! Tingenes tilstand er definitivt bedre i år enn ifjor. For en fantastisk gave til din egen kropp, lettere å være deg selv. Hva drømte du om at du skulle bli når du ble stor? ....husker ikke helt hva jeg ville, men syntes bare ikke jeg er blitt stor ennå....har du det også sånn?!!?! Går liksom fremdeles å drømmer om hva jeg skal bli....
Jeg har bestemt meg for å toppe hvert år jeg...skal bare bli bedre og bedre med åra:p...akkurat som god vin....

...kanskje jeg skal bli flyvertinne når jeg blir stor.....:lol:

streber 06-06-11 18:50

Jeg ville bli barnepleier eller skuespiller, skuespiller turte jeg ikke pga det ikke automatisk betød fast inntekt, barnepleier ble jeg:)Ikke angret interessemessig, men har ødelagt kroppen min på jobben da..DET er ikke så kult, så pga DET driver jeg også å spekulererpå hva jeg skal bli når jeg blir stor, i tilfelle det blir omskolering en gang. Sannelig om jeg vet, alt jeg vet jeg passer til behøver jeg hendene mine friske og raske til.... :oMen "det årdnar sej, det jør det alltid":rolleyes:

Elinemor 06-06-11 20:26

Monica - tusen takk for gode råd og støtte! Tenkte ikke på det med vann og ketose, det er rett og slett mye jeg ikke vet om hvordan dette fungerer. Får vel bare slå meg til ro noen måneder nå, med målsetning om å holde vekta.
Fortsatt god kveld til dere alle!
ps - jeg må begynne å legge inn klær nå, bunaden var krisestor på 17. mai. Akkurat det er temmelig deilig!

Monica31 06-06-11 20:51

Elinemor....fytti katta så digg følelse å måtte legge inn bunaden...nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyt det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

grotingeling 08-06-11 21:22

Så herlig med bunaden da Elinemor, vel fortjent er det (selv om du nå må sy den inn :lol:) :heia:

Har vært en skikkelig ille dag i dag for min del, bare fordi jeg for en gangs skyld ikke gadd ta med mat eller spise salat i lunchen i går.
Kantina serverte kyllingfilet med brokkoli og fløtesaus, så jeg tenkte at "det er jo midt i blinken" - not!!!!!
Merket ingenting før sent i går kveld da jeg følte meg litt oppblåst, men våknet i 4-tiden i dag med seriøse magesmerter.
Lignet veldig på gallesteinsmerter, og oppførte seg omtrent som de gallesteinsanfallene jeg hadde for noen år siden.
Ble mange runder med do-besøk de neste timene, og det endte med migrene med påfølgende fravær fra jobb :_oppgitt:
Må ha vært potet- eller hvetemel i den sausen, for kyllingen var krydret med salt, pepper og basilikum (fersk).
Rart hvor lite som skal til noen ganger.......

Men etter en dag med mye ubehag, merker jeg nå at kroppen er i ferd med å komme i gjenge igjen - har bl.a. lyst på mat og er sulten for første gang i dag :rolleyes:
Og bra er det, for etter jobb i morgen går ferden til London - shoppingtur :cool:
Trenger å være noenlunde oppegående når jeg skal shoppe klær, så nå skal jeg steke vafler for å ha med - tørr nok ikke spise særlig mye ferdigmat de nærmeste dagene.
Ost og skinke kan jeg kjøpe i matbutikker, og sammen med ED-kjeksene har jeg i alle fall mat jeg stoler på med meg.

streber 09-06-11 10:41

Stakkar deg, bli så dårlig av litt saus! :o Jeg tåler karbo alt for godt egentlig, bortsett fra når det kommer til å legge på seg, da tåler jeg ikke noeting! Ha en GOD shoppingtur!:)

grotingeling 09-06-11 12:22

Takk Streber, det var den værste reaksjonen jeg noen sinne har hatt:eek:
Men så og si 100% bra nå (blir jo aldri helt bra :rolleyes:), og klar til avgang om 2 timer :spent:

ulvi 10-06-11 13:02

Så kjekt med shoppingtur :D
Jeg har vært litt dårlig på å følge eurodietten den siste uken :(
Veldig irriterende, for vektnedgangen min er jo bra, og jeg går jo ned, men nå er jeg forkjølet og syk, og det siste jeg vil spise er ED-suppe, hehe.
Skal på veiing igjen i slutten av juli, og ble enig med legen om at jeg skulle klare å gå ned rundt 8 kilo mer til da. Har også måtte begynne å trene, to ganger i uken, skulle helst gå på tur i oppoverbakke, opp ulriken eller løvstakken :eek: Jeg er ingen spreking, for å si det sånn, hehe. Har begynt på treningsstudio, og litt mer rolige turer i begynnelsen. Begynner jeg for fort og for hardt gir jeg lett opp.

Nå håper jeg at jeg snart blir frisk, og med en gang jeg er blitt frisk igjen så er det total skjerping. Jeg tror ikke jeg har vært i ketose på 8 dager :(

grotingeling 11-06-11 06:45

Tror nok du gjør rett i å ikke presse kroppen i ketose når du er syk Ulvi, den har da virkelig nok med og kaste ut basselusker og andre uhumskheter:boxing:
Du kommer jo sterkere tilbake når du er frisk, god bedring :klem:

Metalgirl 13-06-11 23:11

Etter å ha funnet ut at stress er en av årsakene til at jeg ikke går ned, så skal jeg forsøke Eurodiett. Etter at blodprøvene ble tatt hos Hexeberg, var det ikke tvil om at det er kroppen min som produserer sukker, og som har stoppet alle mine forsøk på å gå ned i vekt tidligere. Gikk ned 6 kg på min første lavkarbomåned, men så var det stopp og de siste 2 mnd har jeg blitt der. Utrolig kjedelig, for jeg trives så godt med å spise lavkarbo. Men - man mister jo motivasjonen når man ikke får resultater, hadde jeg fått den uttellingen jeg ønsket av å spise lavkarbo, så hadde jeg jo ikke trengt å forsøke Eurodiett... jeg er VELDIG glad i å spise mat som smaker meg godt, så jeg gruer meg til pulver og kjedelig mat i flere uker og måneder... håper jeg har det i meg å være sterk i troen, sånn at jeg kan få tilbake den kroppen jeg en gang hadde.

Men - etter å ha lest endel om ED, skjønner ikke helt opplegget med å introdusere frukt og karbohydrater gradvis. Jeg har jo ikke tenkt til å spise noe særlig av det i fremtiden, en lavkarbolivsstil var jo planen. Hva har egentlig ED med lavkarbo å gjøre?

streber 14-06-11 17:36

Velkommen Metalgirl, les denne:)http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=eurodiett

grotingeling 14-06-11 19:01

Hei Metagirl - velkommen i gjengen :klem:

Monica31 14-06-11 21:35

Hei!

Velkommen på ED Metalgirl! Lykke til!:D

Stakkars deg Grotingeling, kjære deg, alt det av saus...stakkar, stakkars! Men nå er det noen dager siden jeg har vært inne...du har vel vært i London allerede og kost deg;)...ble det noe shopping?

Samme med meg som Streber, jeg tåler karbo godt, ikke det store ubehaget, men legger jo selvfølgelig på meg...så DET der jo en stor ULEMPE!
Håper alle koser seg, jeg er spent på om vi får se en snurt av Titti i bryllupsklær.....hadde jo vært storveis.....håper det også ble et vellyllet bryllup!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Her er det masse å gjøre for vår store fest! Feirer 10 års ekteskap på lørdag...skal si at tiden går fort, for nå er det plutselig veldig nærme!!!! Men gøy skal det bli! Har ikke fått rikket meg noe på vekta heller men stortrives med å være en romslig str.44. Så får jeg gå for str. 42 snart! Tror når helgen er over, alt som MÅ gjøres er gjort og hverdagen er litt mer tilbake til normalen...ja da blir det faktisk letter å prioritere meg selv....:p
Fin kveld til alle...:D

grotingeling 14-06-11 21:48

Hei Monica - ble en del shopping kan man si :ja:, halvt om halvt klær og bøker tenker jeg :D
Sort belte i shopping får jeg nok ikke, ble ganske raskt lei av all prøvingen.
Er så konservativ når det gjelder farger/mønstre, så det tar en evighet bare å finne overdeler :rolleyes:
Men nå har jeg i alle fall bukser så det holder, og så kan det jo hende at det blir en tur til høsten :cool:

Monica31 15-06-11 09:32

Samme med meg, er ikke noe shoppe-løve! Har ikke den store interessen. Blir så fort lei av å prøve..... Jeg må bare kjøpe det jeg ser passer med en gang, er ikke så glad i masse mønster og altfor sterke farger. Så jeg er ikke den store utgiften når det gjelder klær akkuratt:)
Idag har minstejenta litt feber og er hjemme. Deilig å ikke fyke ut på alt mulig. Rolig morgen hjemme;)

Hørtes ut som om du hadde fått mye fint da! Herlig med tur. Det jeg liker best er kaffebarene og se på verdens-livet....

grotingeling 15-06-11 12:46

Ja kaffebarer ol. er kjempekjekt, bare se på alle andre som svirrer forbi liksom:p
Min yndlingsshoppingkategori er forøvrig bøker, og det erDet er og det er mange stooooore bokhandlere i London - med kafé :D
Ble en del bøker denne gang også gitt :cool: - men da har jeg i alle fall lesestoff til over sommeren:D

streber 15-06-11 16:10

Bare innom litt for å si jeg lever! :pHolder på med fase 1 noen dager for å få bort slektstreff og bursdagskiloene og det funker som fjell:Dselv om det er grusomt kjedelig! Sommerferien og et tidvis katastrofalt kosthold står for døren, så nå er det bare å stå på, greide ikke å nå målet til denne sommeren gitt(69 kg)men etter sommerkiloene er av igjen i løpet av høsten, rekker jeg forhåpentligvis å komme ned i ønsket vekt til neste sommer da-men, men bare det blir til slutt er det greit!

Pretty 15-06-11 20:48

Hei, hei ny her:) jeg har nå gått en uke på fase 1, å synst igrunnen det har gått over all forventning. I går kjøpte jeg sånne stix som skal vise om en er i ketose eller ikke. Tok en i går kveld, den viste ketose men nå i kveld var den helt i grenseland.... Noen som vet hva som kan gjøre dette?? Har fulgt dietten helt til punkt å prikke.

Spisestue 15-06-11 21:41

Heisann :)

Jeg er på dag 11 av fase 1. I dag byttet jeg ut et måltid med to speilegg og salat. Var det veldig dumt?:o

Jeg spiste i tillegg vanlig mat (ikke karber) i helgen, men det så ut til å gå fint ifht. vektnedgangen.

Det er min måte å "sprekke" på, men vil jo ikke gjøre det om det er noen virkninger jeg ikke har tenkt på. Tenker at så lenge jeg tenker på både karber og kalorier og det er få måltider så blir det ikke den store forskjellen?

Spisestue 15-06-11 21:45

Jeg har forresten ikke sjekket om jeg er i ketose (har bare regnet ut karbnivået på summen av ED-produktene). Hvor får jeg kjøpt slike stix (og hva sier man)?

grotingeling 15-06-11 23:12

Spør etter ketostix på apoteket (tror det finnes 2 typer, den holder med den enkle/billigste hvis apoteket har begge)

hegemjos 17-06-11 17:59

hei

Har dere noen tips for å friske opp produktene i ED?? er utrolig kresen på mat at jeg ser for meg at det skal bli vanskelig:o

Men gleder meg til å komme skikkelig igang! Startet egentlig på tirsdag, men da hadde jeg bare sjokoladebaren, sjokoladekjeksene og soyanøttene i hus. Ikke lurt å starte slik.

Så etter å ha prøvd å tvinge i meg noen av disse tingene måtte jeg bare gi opp.. bare brakk meg, selv når jeg bare kjente lukten..
Så nå har jeg bestilt produketene og håper de kommer raskt. Har bare spsit lavkarbomat siden tirsdag kveld slik at jeg ihvertfall nonlunne er inne i det(kylling, salat, kjøtt og slikt) max 20 g karbo pr dag..
Funker det altså, men når jeg skal ned så mye som jeg skal bør jeg nok følge ED....

streber 17-06-11 18:15

Heisann! Jeg har funnet ut at jeg holder meg til de produktene som ikke smaker fisjamei he he, så jeg varierer bare på 4 produkter+grønnsaker og når jeg er i fase 2 blir det 1-2 lavkarbomåltider. Men krydder er et godt tips for å få smakene bedre. Kanel i pannekakene ogg browniesen feks.

Ada/80 17-06-11 20:13

Jeg vil bare ønske nye og gamle ED'ere en goood helg! :)

Spisestue 19-06-11 09:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hegemjos (Innlegg 1141256)
hei

Har dere noen tips for å friske opp produktene i ED?? er utrolig kresen på mat at jeg ser for meg at det skal bli vanskelig:o

Men gleder meg til å komme skikkelig igang! Startet egentlig på tirsdag, men da hadde jeg bare sjokoladebaren, sjokoladekjeksene og soyanøttene i hus. Ikke lurt å starte slik.

Så etter å ha prøvd å tvinge i meg noen av disse tingene måtte jeg bare gi opp.. bare brakk meg, selv når jeg bare kjente lukten..
Så nå har jeg bestilt produketene og håper de kommer raskt. Har bare spsit lavkarbomat siden tirsdag kveld slik at jeg ihvertfall nonlunne er inne i det(kylling, salat, kjøtt og slikt) max 20 g karbo pr dag..
Funker det altså, men når jeg skal ned så mye som jeg skal bør jeg nok følge ED....

Jeg har spist produktene i 14 dager nå og de smaker meg bedre etterhvert. Jeg tilsetter alltid en del salt, pepper og timian i supper og omeletter, da blir de passe gode synes jeg. Sjokoladebarene smaker veldig godt som de er, der er det kanskje konsistensen du må venne deg til?
Spis en salat med tomat og sprø salat til de fleste måltidene, jeg tar i tillegg brokkoli, blomkål og/eller rosenkål til middagsmåltidet.

Jeg synes forresten omeletten med ost og gressløk blir MYE bedre enn skinkeomletten.

Monica31 20-06-11 13:32

Hei, innom en tur etter fest-helg!
Ble en herlig og vellykket fest med famile venner og alle barna! Herlig!
Så nå er jeg faktisk lei godteri og kaker....:o
...Streber så bra du kjører fase 1...nå skal jeg i skapet, telle over produkter og ta en tre ukers oppstramming på meg selv jeg også. 5 uker til ferie....da er det godt å være i trivsels-modus:D
Jeg tar også tak på de siste kiloene etter ferie og sånt. Godt å ha et mål for da er det mye lettere å planlegge og gjennomføre. det var jo det jeg gjorde ifjor og nå i år, 15 kilo lettere enn ifjor. Så klart det funker!!! Har også vært utrolig godt med mindre intense måneder med ed-tenking. kjenner jeg nå er klar for litt mer fokus OG det er jo BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LYKKE TIL VIDERE STREBER:D ...:heia:....da er det bare å fokusere.....:meditere:..jeg tar en dag av gangen;)

Lykke til ALLE ed'ere:)

streber 20-06-11 19:41

Heisann, er ikke her altså.....fase to i helgen, fase en i dag og i morgen igjen, for det blir endel selskap hvor jeg ligger to dager i fase to / tre. Blir bare noen krampetrekninger nå for ferien, håpet er liksom å få av det fra slektstreffet før ferien, men det som er igjen og det som kommer på i ferien får jeg bruke det kommende året på. Vi skal da "leve " litt, ikke bare være flinke :)

Monica31 20-06-11 21:16

Samme her Streber...blir en blanding av 1-3 produkter hver dag. Hadde ganske mange når jeg begynte å finne frem i skapene. Har nok til ca. to uker:D
Blir deilig å få av den verste oppblåstheten:)

Ada/80 21-06-11 21:09

Hei alle sammen!

Det er en stund siden jeg har vært aktiv her inne nå. Mye har skjedd i livet mitt siden sist:rolleyes: Jeg er bl.a. ferdig som student, og har feiret det med to ferieturer på rappen:D Matmessig har jeg også hatt ferie. Jeg hadde planer om å prøve å leve mest mulig lavkarbo, men det har gått heller dårlig:o Jeg legger ikke lett på meg av karbo, men kjenner meg mer oppblåst og har mer vann i kroppen når jeg spiser det ubegrenset. Jeg har altså ikke vært flink med maten, men er stolt over at jeg har fått gode treningsrutiner:) Det er første gang på maaange år at jeg synes trening er gøy, og jeg føler meg mye bedre:)

Nå skal jeg se i kjøleskapet om jeg finner noe som ligner på lavkarbo;)

Ønsker alle en fiiiiin sommer!!:)

hegemjos 21-06-11 21:12

Så gøy!! Kjekt å se at de funker da;-)

Spisestue 22-06-11 20:28

Da er jeg over på fase 2 etter å ha vært på fase 1 i ca 14 dager. Siden jeg i praksis har spist som i fase 2 allikevel (:o) og har hatt fin vektnedgang (7 kg på to uker) sa ernæringsfysiologen at jeg like gjerne kunne fortsette med fase 2 nå i 2, mnd. Jeg håper det funker like bra, og gleder meg til matmåltidet hver dag (nå uten dårlig samvittiget). ;)
Vekttapet var halvparten fett og halvparten vann, det var jo bra.

Det gjør det ganske lett med grilling i sommer, gleder meg.:)

streber 22-06-11 20:36

Positiv lesning! Gratulerer med vekt tapet!:):D

Minsa 23-06-11 12:58

Heisann!!
Er helt fersk her å er på min andre dag på ed!
Litt om meg, er samboer 2 barn på 1 og snart 4 år. Bor i stavanger omrd. Har 3 uker igjen av permisjonen min før jeg begynner på jobb igjen.
Har en start vekt på 104 å målet mitt er 75 kg. Har virkelig troen på dette:):)
Har sett noen fantastiske resultater på en bekjent av meg!
Lurer på hvilken produkter som ikke er noe særlig gode. Har til nå prøvd sjokolade drikken, jordbær deserten, soyanøttene, bringebær kjeks å bar.
Syns d smakte greit, fikk det jallefall ned. Hvordan er d med å drikke pepsi max? Prøver å prøve å kutte den ut, men d har blitt et glass å to til kvelden.
Ha en fin dag alle sammen! Gleder meg til å bli kjent med gjengen her inne å følge med på hvordan det går :)

streber 23-06-11 13:22

Heisann, velkommen skal du være til et, synes jeg, flott forum og kanskje spesielt til oss ED folk i denne tråden, her får du støtte,råd og oppmuntring:)

Angående hva som smaker greit må du bare prøve deg fram, krydder gjør underverker med smakene på de produktene som ikke er så gode i seg selv. Selv har jeg landet på noen få jeg varierer på, samt mye grønnsaker. Er du lei av ED produkter en dag, ta et par egg med litt smør med salat til, helt greit, helt ok i fase 1 også:)

Lykke til!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.