![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Kremostkrem: 1½ dl Kremfløte 3 ss splenda (her har jeg byttet ut sukkeret i orginaloppskriften) Frø fra ½ vaniljestang 100 g Kremost Naturell Visp kremfløte til krem sammen med søtningsmiddel og frøene fra vaniljestang. Bland inn kremosten. Så svaret er ja :D |
Ååå, tusen takk da er jeg redda :D:D
|
Velbekomme :klem:
|
Som sagt gikk klistremerket av med litt tålmodighet ;).
Ja, jeg har jo noen flere domestiske spørsmål: -Hva slags varmovn kan man ha på et bad? Et biiiittelite bad may I add ;) -Hva skal til for å montere blandebatteri? Som det er nå så er dusjen kobla direkte til krana, sånn at jeg må slå på krana først, og så trykke på en knapp på dusjhodet, og jeg ser at utvalget av sånne vekselsdusjer er heller tynt ... -Hva varmer mest og tar minst strøm av oljefyrovn og panelovn? |
Sitat:
Jeg er støl i flyttemusklene mine!:p |
Sitat:
En slik burde være greit på et lite bad? Lett å flytte på når man skal dusje ;) |
er vel ikke lov med flyttbar ovn på badet , må ha en som er montert fast oppunder taket
|
Nei.
Det kan også være fastmonterte veggovner, men disse skal være godkjent for våtrom med det det medfører av jording osv. Samsvarserklæring fra elektriker skal foreligge. Flyttbare ovner kan man bare glemme hvis man skal følge forskriftene og ikke risikere avkorting av forsikringssum. Eller bli grillet av elektrisitet.:rolleyes: ;) |
Må være fastmontert, men ikke oppunder tak. Den må derimot være sprutsikker og konstruert for bruk i våtrom.. På et såpass lite bad tror jeg likevel at jeg hadde gått for en enkel stråleovn, montert over døren. Hvis den da er lovlig i dette rommet, skal være en viss avstand til "spruten", tror de må monteres utenfor våtsonen.. Helt sikkert et spørsmål for en elektriker ;)
|
Elektriker ... Det høres veldig dyrt ut, altså. Badet mitt er to kvadratmeter, maks. Kan jeg ikke bare gå på en sjappe som selger varmeovner og be om en bitteliten veggmontert varmeovn som jeg kan ha på badet? Er kun et støpsel på badet og det trenger jeg til føner o.l, så jeg må dra ledningen ut av rommet. Dette må bli så billig som mulig.
Men hvorfor trenger jeg rørlegger for å montere blandebatteri? Er det ikke bare å montere det i veggen og koble slangen ett sted? Eler? :o Jeg har ikke anledning økonomisk sett til å dra inn noen fagpersoner i prosessen ;) Kitt: Jeg har sovet som et barn i natt! Veldig støl ;) |
Disse stråleovnene dere snakker om, er vel ikke lovlige lengre?
Da vi pusset opp badet for 3 år siden, lo elektrikeren godt av stråleovnene våre og sa at slike ikke var lov å montere opp lengre! |
Vet ikke hvordan det er med stråleovner, men det finnes en drøss typegodkjente våtromsovner :)
|
Sitat:
Men er det ikke varme på badet i det hele tatt? Varmekabler? Hvis ikke må vel huseier sørg for varme? Og i såfall ta elektrikerregninga. Og hvis du skal flytte en kurs skal det vel uansett en elektriker inn der? Lønner seg sikkert å få tatt det samtidig. |
Ok, for jeg mener å ha sett sånne ''vanlig'' utseende panelovner på bad. Noen peiling på hva prisen ligger på?
|
Mulig det ikke er lov med stråleovner lengre, lurer IKKE på hvorfor, i så tilfelle! Photo; Hvis du skal ha varme på et bad med en stikkontakt, så
A; Den stikkontakten beregnet kun til hårfønere etc. Dvs svak kurs. B; Du MÅ ha en kraftigere kurs til en ovn. C; Det er forbudt å montere faste, elektriske installasjoner, hvis du ikke er godkjent til sånt arbeide (Dvs elektriker) og kan fylle ut ferdigstillesesattest. |
Sitat:
|
Forøvrig ikke uvanlig at knøttsmå toalett- og baderom er uten oppvarming, har bodd i flere sånne leiligheter. Har kanskje med sprutsone å gjøre? Løste problemet med å ha døren åpen i en liten halvtime, før jeg skulle i dusjen.. Var verre i ene leiligheten; Dritkaldt i Pasvik (under minus 30) uten varme på do, is i do.. Fikk aldri tempen opp såpass at det var noe poeng i å åpne på døren, heller.. :p
|
Æsj, hvorfor skal det være så vanskelig :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jammen atte osv, om en liten vifteovn står litt sånn strategisk plassert sånn ca i døråpningen så står den jo ikke på badet? Så kan den jo bare flyttes lenger unna når dusjen skal brukes? :p
Vi måtte bruke en slik løsning da vi bodde på Finnskogen i et gammelt tømmerhus, hadde ikke nubbsjans til å få et snev av varme der uten. Spes ikke med -32 ute...brrr.... |
Hei,
Jeg har et knøttlite bad og der er det en liten stråleovn, montert høyt på veggen, det er en Simens Type RK4 S05. I tillegg så har jeg montert en elektrisk hånkletøker på badet. |
Hvis det finnes en stikkkontakt på utsiden av badet, kan du da sette ovnen inn på
badet og lukke døra inntil? Slik at du ikke egentlig "har" ovnen på badet, så er det bare å sette den på gangen når du dusjer.. ikke vet jeg, men det jeg vet er at vann og strøm er en dårlig kombinasjon.. :p |
Jeg fikk en pris på ca 600,- for den minste typen panelovn som var godkjent for våtrom. Det er ca 3 mnd siden jeg spurte på en lokal el-butikk. Kan sikkert få tak i rimeligere hos de store el-kjedene....eller kjøpe brukt på Finn.
|
Sitat:
Det blir derimot DU, når du står på gulvet i vann rundt føttene og blir grillet av den lille søte portable varmeovnen. :rolleyes: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |