Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Hva skal du ha til middag i dag-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492)

Clockwork 23-07-10 15:32

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Løvbiff med ost og brokkoli tenker jeg. *blakk*

Carisma 23-07-10 21:07

Tacosalat

Debz 23-07-10 22:23

I dag hadde vi grillspyd med scampi/svin ytrefilet/ytrefilet av storfe. Jeg bruke bare litt oliven olje og masse krydder på. Salat ved siden av med crispi salat, avocado og 2 cherry tomater. Sjampignon stekt i hvitløk smør. Kjempe godt!

Tunrida 25-07-10 19:13

Nå står det en form i ovnen med kylling, brokkoli, blomkål, litt løk, fløte og hvitløksmøreost med ost på toppen. Nam :)

Supera 26-07-10 01:12

I dag ble det svineindrefilét med bacon rundt, masse sjampinjong og en karri-CF-saus.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Debz (Innlegg 904461)
Jeg fant noe organisk peanøtsmør på meny, tømte glasset og mikset den med stav mikser (det er ellers for tørt) og fylt en seleri stang med peanøt smør (sånn vi spiser det i USA). Vet det høres rart ut, men det er egentlig kjempe godt! (liker ikke seleri ellers..) Det heter "Biona" organic smooth peanut butter - innhold 100% organisk peanøtter, ingenting annet! 10 g karbs pr 100 gr. men det tar ikke mange gram å fylle en seleri! :)

Mmm, hørtes spennende ut. Jeg er ikke så forferdelig glad i selleri, men det høres det ut som du heller ikke er. Jeg har ikke peanøttsmør akkurat nå, men jeg har mandelsmør som er kjøpt i helsekostforretning. Gjør vel ca samme nytten?

Debz 26-07-10 08:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 906020)
I dag ble det svineindrefilét med bacon rundt, masse sjampinjong og en karri-CF-saus.

Mmm, hørtes spennende ut. Jeg er ikke så forferdelig glad i selleri, men det høres det ut som du heller ikke er. Jeg har ikke peanøttsmør akkurat nå, men jeg har mandelsmør som er kjøpt i helsekostforretning. Gjør vel ca samme nytten?

Har ikke prøvd med mandelsmør men det går sikkert bra! Gi meg tilbakemelding...;) Det er også godt med philadelphia ost eller de smørostene som krydderost ost...

Tunrida 26-07-10 19:47

I dag orker jeg rett og slett ikke å lage middag.. Har ikke lyst på mat, så her blir det bringebær/blåbær med fløte uten søtning i kveld.. Ikke at jeg klager :p

Anarko 26-07-10 20:54

I dag lagde jeg hjemmelaga kjøttboller. Halvparten av kjøttbollene tok jeg oppi en viltsaus til typen, og den andre halvparten tok jeg oppi en hjemmelaga lavkarbo tomatsaus til meg selv. Potetmos til han gutt, og kokte grønnsaker til meg.

Ble ganske så godt :)

TrillTrall 26-07-10 21:21

Lille Gubben tok restene fra gårsdagens kjøttdeigform og jeg mekket en laksebit med rømmesurrede linser og litt salat til. Nam! :)

Carisma 26-07-10 21:40

Nakkekoteletter og grønnsaker i chop suey saus

Anarko 26-07-10 23:38

Et lite tips til oss som elsker taco og savner wraps/tortillalefse:

Ta bakepapir over en stekeplate. Dekk bakepapiret med ost, alt ettersom så mye du vil ha. Sett inn i ovnen til osten smelter, ta ut, avkjøl, og skjær så i så store biter som du vil ha. Fyll i med salat, rømme, kjøttdeig og hva du måtte ønske :) knallgodt! Og jeg og typen syns det var bedre enn vanlig wraps!

Debz 27-07-10 07:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 906467)
Et lite tips til oss som elsker taco og savner wraps/tortillalefse:

Ta bakepapir over en stekeplate. Dekk bakepapiret med ost, alt ettersom så mye du vil ha. Sett inn i ovnen til osten smelter, ta ut, avkjøl, og skjær så i så store biter som du vil ha. Fyll i med salat, rømme, kjøttdeig og hva du måtte ønske :) knallgodt! Og jeg og typen syns det var bedre enn vanlig wraps!

Oi! Dette skal jeg prøve, jeg savner tortillas...(wraps). Takk for tipsen! :)

Anarko 27-07-10 17:00

I dag er jeg ikke sikker på om det blir middag. Har vært hos legen og fått beskjed om at jeg har betennelse i hele kroppen. Så går på penicilin. Men fått i meg litt bacongull da (svart pose) pluss litt biola for penicilinen sin skyld. Om det blir noe mat så blir det stekte kjøttpølser med salat og bearnaisesaus :)

nellie 27-07-10 17:33

Nannahs creolske coleslaw og sommerkotelett

Rin 27-07-10 19:03

Wok - lavkarbo-chorizopølser i biter, hakket løk, revet spisskål, en liten neve sesamfrø, masse smør og pepper - servert med et dryss parmesan. :ja:

Anarko 27-07-10 19:56

Stekte kjøttpølser i litt sukkerfri ketchup. Hadde litt salat og litt bearnaisesaus. Og fun light sin jordbærsaft. Very good :)

TrillTrall 27-07-10 21:18

Her ble det baconsurret kylling med tine urteost som fyll og til hadde vi jukseris av blomkål stekt med hvitløk og vårløk og litt salat til (paprika og agurk). NAM!

Lille Gubben satt og så på meg der jeg passet på å få med meg det siste av fettet på fatet (jeg har på mer fett til meg enn til ham for han spiser høykarbo ellers) og sa tankefullt:"Merkelig at vekta di går ned..." :D:cool:

Carisma 27-07-10 21:40

Kokt laks med brokkoli, persillesmør og agurksalat

Orkide 28-07-10 09:02

Det som var planlagt i går, stekt laks, salat og rømme

Rin 28-07-10 09:27

I dag skal jeg ha spinatlasagne! :)

Anarko 28-07-10 17:48

Spinatlasagne har jeg lyst til å prøve en gang:) Har ikke så stor erfaring med spinat egentlig, og den ene gangen jeg prøvde med spinat og en tomatsaus med noe kjøttdeig var det ikke så vellykket egentlig. Men smakte ok da.

I dag blir det sikkert samme som i går siden formen ikke er på topp. Men stekt pølse med litt usukra ketchup, salat og litt bearnaise saus er ganske så godt da :)

TrillTrall 28-07-10 17:54

Har en slant av "Ziggys tomatsuppe" i fryseren, microtiner den og koker et par egg tenker jeg. Skal bort etterpå og har dårlig tid. :) Men det blir godt det!

Anne 28-07-10 18:45

Biff, brokkoli, sopp og bearnaise(antagelig)...og mann hadde lyst på litt potetsalat. Det skal han få:p

Debz 28-07-10 18:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten (Innlegg 27617)
tror jeg skal spise kamskjell til forrett og elg indrefilet til hovedrett og noe bær-greier til dessert. også masse vin tenker jeg....

tamtata!!

Yumm!!! Kos deg :)

Debz 28-07-10 18:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 907433)
Biff, brokkoli, sopp og bearnaise(antagelig)...og mann hadde lyst på litt potetsalat. Det skal han få:p

Yumm, min favorit middag! Hvorfor spiser alle bedre middag enn meg?? :confused::D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.