![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Spekk, er det greit på lavkarbo?
Fikk smakt det når jeg var nordover i sommer og vi hadde det til noe fiskeboller. Stekt i småbiter, og det var enda mer crunchy enn bacon. Det var selvsagt saltere også, men wow, så godt! Noen som også vet hvor man eventuelt får tak i dette av butikker? |
Hvorfor blir jeg overopphetet når jeg har sokker på? Flere ganger nå har jeg vært så varm at det har svimlet for meg, og det går over med en gang jeg tar av sokkene. Det er 19-20 grader inne så det bør ikke være så varmt at man svimer av... :o
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen med lokalkjennskap til Hønefoss her?
Hvor er der hyggelig å gå ut og spise der for tida? |
Sitat:
|
Sitat:
Men nå er jeg ferdig med årets strikkejulegever. Tror jeg da. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Eg såg spekk i vakumpakke på Ica Maxi før helga, kanskje verdt å sjekke på ein slik?
|
Sitat:
Men har kommet tilbake på Skaldemans 50+ igjen nå, før jul. Så ser bare etter litt nye ting å ha til måltidene, og kom på at det smakte jo litt godt, i små doser x) |
Sitat:
Rart å tenke på hvor mye jeg frøs i fjor høst, nå husker jeg ikke hvordan det føles en gang! |
Gilde har slutta med speket storfe. Noen som har funnet noe fra andre?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg fikk vite av reumatologen at jeg har kronisk senbetenellse i begge hælene i festene til akillessenen (ikke rart jeg har hatt vondt i lange tider), og at jeg må velge sko som støtter godt og avlaster.
Med lite penger i pungen og vonde føtter, lurer jeg på om noen av dere har tips til gode varme sko som ikke får lommeboka mi til og få panikk. Her er tempen i dag 13,9 minus ute, men vintersdag er det ikke uvanlig at det blir 25-30 minus..... |
Sitat:
Når det gjelder sko har jeg et par lette fjellsko som jeg bruker som vintersko. (Finner ikke vintersko fordi jeg er for kresen, så når det er så kaldt at forfengeligheten må vike så ender jeg opp med fjellskoene - dette er ikke mine, men liknende. Ikke billige sko, men sko som jeg bruker til mer enn en ting. ) |
Jeg har gode fjellsko. De er stødige og gode, men ikke varme nok til og takle 20-20 minus.....
|
Sitat:
Jeg får fryktelig vont når jeg står en stund eller går. Det er mest under selve hælen men etter en stund sprer det seg til under hele foten. lurer på om du har fått behandling eller er det ikke noe å gjøre. jeg har hatt det ett halvt år snart.:eek: |
Sitat:
Reumatologen så på ultralyd at det var betent langs hele festet, og hun sa at noen fikk noe lindring av og gå til fysioterapaut og få http://no.wikipedia.org/wiki/ESWT, men at dette var kronisk (iallefall hos meg), så det vil bare virke midlertidig......:( |
Oj. Men selv om det eventuellt bare virker midlertidig så betyr jo det at du faktisk vil være bedre, iallefall en stund. Det er jo ikke ingenting. Særlig ikke med betennelser som det der. De er jo smertefulle og plagsomme.
|
Jeg pleier få vondt i den myke hule delen under foten hvis jeg bruker såkalte gode sko. Derfor trives jeg best i sko som er harde i sålen, gjerne paddeflate ala disse kinaskoene som var så pop for en mannsalder siden. Jeg er ikke plattfot. Noen tips?
|
Sitat:
Har ikke hatt særlig hæl-plager siden. Du kan jo spørre legen om du kan forsøke betennelsesdempende. Om voltaren ikke hjelper (siden det er det du sannsynligvis får), bør du spørre om å prøve ut brexidol. Min erfaring ihvertfall, og jeg har vært plaget med hælsmerter LEEEEENGE! Legen foreslå kortisoninnsprøyting (Auuuu! NOT!), men det holdt med tabletter foreløpig. |
da jeg hadde betennelse i hælene fikk jeg beskjed om at det ikke var noe å gjøre med, og det måtte "gå over av seg selv". gode sko og sitte ofte med beina litt hevet var rådene jeg fikk. det gikk over, da. men mulig det hadde sammenheng med at jeg skifta jobb :o
|
Jeg lurer på en ting. I lavkalori-verdenen er det kjent at ved å spise 500 kcal mindre pr dag enn dagsforbruket vil man gå ned en halvkilo i uka (3500kcal i underskudd pr uke). Én kilo fett regnes altså som 7000 kcal. Men hvorfor regner vi da at 1 gram fett er 9 kcal? Det burde jo bety at for å gå ned én kilo fett må man ha et underskudd av 9000kcal. :confused:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24. |