![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Men tung og lett benbygning er vel noe misvisende siden det veier veldig lite:) Er vel en betegnelse som lenge har vært brukt for å "unskylde" overvekt.....men det er klart at musklaturen som skal fylle denne rammen veier en del, så matchvekten blir jo høyere en "normalen". Uansett så har man den kroppen man har, og man ser jo det om man kan skylde vekten på kraftig benbygnig eller ikke......jeg vet hvertfall at det som tyter ut over bukselinningen IKKE er skjelettet:D Ellers er jo røngten en metode:p |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
http://novella.omander-cdn.com/autog...cf2cf36c41.jpg |
Jeg tenkte jeg skulle hekle luer i julegave til to jenter på henholdsvis tre og åtte år. Hva er sånn ca luediameteren(?) på sånne småtroll? :o
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Mente ikke at du skulle følge oppskriften, skjønner du, bare bruke den til å finne ut hvor mange masker som passet til de forskjellige størrelsene! Men man må jo tilpasse garntykkelse og heklenål, så skjønner at det kan være vanskelig om tall ikke er det man er best på, ja! |
Sitat:
|
Noen som har gode tips til å få tilbake tapt motivasjon for trening og litt innstrammet lavkarbo?
Min forsvant visst i alt start-stresset på jobben.. |
Sitat:
Jeg er egentlig ganske god i mattte, men har gjort et par dumme omregningsfeil innimellom, ja! Lue som hadde passet til en elefant feks, pga feil garn til pinnene!:p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det står jo omkrets på de ulike aldrene her da. :) 3/4 år = 48 cm 7-10 år = 51 cm Jeg synes det hørte litt lite ut, men en lue er vel stort sett tøyelig og den skal jo ikke sitte for løst heller så... |
LOL!
Ikke alle som har så stor lue! |
Eller denne?
|
Åh, takk folkens! :love: Da blir det kanskje to små som får lue av "hun der rare kjæresten til onkel" til jul :p Om betennelsene i albuene holder seg unna, that is. :rolleyes:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har utviklet en slags teknikk etter en senebetennelse i forfjor, hvor jeg kun bruker underarmer, og helst håndledd når jeg driver med håndarbeid. Nå hjelper det litt på at jeg alltid sitter i lotus, forsåvidt, og kan ha albuene hvilende på lårene, men jeg bruker også en pute som jeg støtter opp venstrearmen med. Nå er vel dette mest avhjelpende på skuldrene, men det gir i det hele tatt mindre belastning. I utgangspunktet var det min far som lærte meg å legge all styrke i håndleddet når jeg spilte gitar, men det var en fin lærdom å ta med seg videre i andre ting. :)
|
For tennisalbuen min var det et par ting som virket
1) å være bevist på å holde allbuen inntil kroppen under all form for jobbing, og å jobbe i "sonen foran meg" - ikke ut til sidene 2) omega3-tilskudd, minst 3 gram daglig 3) pauser med hardspenning og påfølgende uttøying av de musklene som kranglet. Hardspenning fordi det faktisk gjør det lettere å slappe av muskelen etterpå enn "langvarig halvspenning" gjør... |
Noen som har dagslyslampe?
Hvilken type har du, og er du fornøyd? Planlegger og kjøpe meg en slik..... |
Sitat:
http://www.nordiclightcare.com/lysbe...-system100.asp |
jeg har en wakeup light. begynner å lyse så smått 15 min før den ringer. og jeg har fuglekvitter som lyd. ingen bråvåkning 2 meter over senga av at alarmen durer :p
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46. |