![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
månesyk?
|
Sitat:
Samme med andre voksne indivder i min slekt. Hva angikk mine sedvanlige allergier, var det nok mest sannsynlig kryssallergi. Sitat:
|
Sitat:
Altså, månen har skyld i flo og fjære og kroppen vår er vel 60% vann (hvis ikke mer) så det er jo ikke rart at vi reagerer litt på den, hvis ikke annet... |
Og derom strides de lærde. ;) Jeg er nå uansett sånn, og har alltid vært det. Synes ikke det er noe mystisk med det i det hele tatt. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det hørtes både dyrt ut og vanskelig å få tak i :o Dessuten drikker jeg som regel bare vann og kaffe. Juice kan jeg ikke ha i hus, da drikker jeg ikke annet :eek: Men takk! :)
|
Sitat:
Billig er det vel ikke, men jeg har brukt det lenge og for meg har det absolutt vært verdt det. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det veldig feil av meg å føre oversikt over alt av baksnakking, nedlatende, frekk, stygg og ubehagelig oppførselen min kollega utsetter meg og mine kollegaer for? Hun hakker på alt man gjør. Fryser ut folk, skjeller ut, helst i plenum, elsker når folk gjør feil osv osv. Kjenner begeret mitt straks renner over, så i dag skrev jeg ned alt jeg husker hun har gjort.. Har plass til mer i fremtiden. Aner ikke hva jeg skal med den oversikten men..
Vet at flere har vært inne hos sjefen og letta på trykket ang hennes behandling. Føler at jeg er tilbake på ungdomsskolen, ikke på en bolig for psykisk utviklingshemmede.. Synes det ligner mer og mer på ussel mobbing. Og dette er et hespetre på 60 år. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Har ignorert henne i åtte måneder. Nå er det nok.:p
|
Sitat:
|
Sitat:
Vi har ei som nylig ble kalt inn på teppet etter mye av samme oppførsel som du beskriver. En av "mobbeofferene" måtte bli sykemeldt før det ble tatt på alvor. Hun gjør en veldig god jobb og er ei koselig jente for meg og de andre som hun ikke var "ute etter å ta", men det var ikke gøy å se hvordan hun behandlet noen av de andre. Jeg tok det til og med opp med henne på tomannshånd. Jeg sa til henne at hun måtte ta på seg skylden for at kollegaen vår (som er ca verdens mest naive og optimistiske person) ble knekt. Da ble hun så fornærmet at det var rett før jeg måtte reise på ferie alene (vi skal på ferie sammen i april). Vel, jeg prøvde i alle fall, så siden hun ikke hørte på meg og noen andre kollegaer som også prøvde (men ikke like direkte som meg) så måtte vi gå til sjefen. Da sank det heldigvis inn og hun har blitt en ny person. Kollegaen vår som var sykemeldt er tilbake i jobb og vi begynner å få et skikkelig positivt miljø igjen. |
Sitat:
|
Ta det opp med henne skal jeg gjøre. Men hun er en skummel person, som er mye inne hos sjefen og sladrer. Hun ser nok meg som et lett offer, fordi at jeg (tro det eller ei:p) er en medgjørlig og føyelig person på denne jobben. Meg baksnakker hun, noe hun gjør med de fleste, men har vært ille på meg i det siste. Feig er hun. Og hun burde skjønne at vi som har jobbet sammen i syv år er lojale og opplyser hverandre om hennes baksnakking osv. Men jeg vil ha noe å slå i bordet med, så skal notere ned i noen uker, tenker jeg. Den dama der må man "ta" så hun skjønner at man ikke er til å kødde med. Får man ikke frem budskapet der så blir det garantert en skikkelig bakvaskelseskampanje.
|
hjælp! når jeg leser dette så blir jeg så takknemlig for et godt arbeidsmiljø på jobben min.. og for at det er nulltoleranse for slikt her..
|
Her jobber det 50 forskjellige mennesker. Tenk deg hvor mange som har vært innom på 7 år. Aldri har noen opplevd denne slags oppførsel fra en kollega. Men sånn blir man kanskje når man i alle år har vært sjef og nå "bare" en vanlig vernepleier? Vant til full respekt og til å bestemme alt selv. Bestemmer vi andre noe har hun alltid noe å si om det. Helst bak ryggen vår.
|
Sitat:
Heh, ja da burde man jo vite bedre.. Har problemet med at noen tror de er sjef der jeg jobber :/ Ikke helt lett det heller, dog ikke baksnakking. |
Nellie, noter og loggfør, det skader ikke. Det er positivt på flere vis. Du får bearbeidet opplevelser ved å skrive ned episoder/hendelser og det hjelper deg til å , som du sier "ha noe å slå i bordet med" om du vil ta det opp med sjefen. Du slipper å tenke så mye på det også, faktisk, det er jo skrevet ned og kan hentes frem når du vil/har behov for å huske hvordan det nå var den gangen/den episoden. Dette har jeg selv gjort i flere sammenhenger feks ifht eksen og tvilsomme avgjørelser ifbm barna våre, en kollegas kone som var ute etter meg(sjalusi++), mobbesak angående en av døtrene mine. Sjeldent jeg har hatt bruk for notatene i ettertid, men har alt lagret og anbefaler det som metode!:)
|
Sitat:
|
Noen som vet hvor man får kjøpt folie til skapdører? Tenkte og fornye kjøkken/skapdører:confused:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har et tips om en god kake/dessert som er fri for hvete/egg/meieriprodukter? (Smør går fint, btw). Aller helst noe i sjokoladekategorien. :D Har ei venninne med intoleranser, og tenkte å overraske med noe godt når jeg skal spise middag hos henne i helgen. :)
|
Sitat:
Den blir fantastisk god og anbefales på det varmeste av min datter og hennes intolerante cøliakivenninne! ;) |
Sitat:
|
Hmmm ... Ser det finnes noe som heter "no egg" som skal finnes i allergihyllene i vanlige butikker. Noen som har erfaring med dette? Er det ok som erstatning? Bismak?
http://dyrevennlig.org/files/5812/81...E_UTEN_EGG.jpg Har jo bakt både mel- (erstattet med kokosmel/mandler/nøtter) og melkefrie kaker (dog med smør) uten problemer, men egg er liksom siste skanse, føler jeg ... |
Har du tenkt på raw-kaker, photo?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Pavalova med sjokoladesaus krem og bær, kanskje:)
|
Ser ut til at du må fire på kravene dine :p
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |