![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Har fått cosylan. Skeptisk til den også, jeg.:p |
Nellie, ta kuren din, drikk masse varmt og pøs gjerne på med bisolvon hostesaft!
Immobilitet av alle slag kan føre til mye ulumskheter, særlig i lungene, bør du vite! ;) Norske leger deler ikke ut penicillin for moro skyld! :nei: |
Jo, min gjør det.:) En gang var CRP'en min litt høy, så da spurte kontordama om jeg ville ha penicillin. Jeg sa neitakk og glad er jeg for det.
Derfor skeptisk. |
Hva er litt høy, da?
Grensen for når man kan, bør og SKAL gi antibiotika er omdiskutert, så det kommer jo også an på resten av sykdomshistorien. Jeg fikk antibiotika pga bihuler en gang da de hadde vært smertefulleo g plagsomme i mer enn 3 uker. Ikke feber, ikke forhøyet crp! Etter 36 timer var jeg helt frisk igjen! Men fullførte selvfølgelig kuren ofr å forhinde resistens!;) |
Sitat:
Prøver cosylanen først også ser jeg på kuren i løpet av helgen, hvis ikke det hjelper.:) |
Sitat:
God bedring uansett hva du velger!:klem: |
Sitat:
Og medisin kan være på sin plass. |
Er det en tid på døgnet det er best å ta D-vitamin?
|
Sitat:
Poden får nå beskjed om å ta ganske store doser d-vit for å bremse skadene. |
Jaggu bra jeg hverken er født i april eller nordpå da... :cool:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det riktig at d-vit helst bør taes sammen med magnesium?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg må ta d- vit 2 ganger om dagen og tar da morgen og kveld. Om kvelden sammen med multivit og jern! Det var det legene sa jeg skulle gjøre!
|
Jeg skal også ta D-vitamin morgen og kveld, vet ikke om det er noen stor grunn til at dosen deles i to.
Og så vet jeg at man ikke skal ta kalsium og jern samtidig. Fordi kalsiumet hemmer opptak av jern. (Eller var det omvendt...) |
Sitat:
Et must når man hoster slik at man ikke får sove! |
Sitat:
Forøvrig er vel fett friskmeldt for galleopererte. Det er mangelen på fett som gir problemene. |
Sitat:
Hvem som tåler hva etterpå, er individuelt, men at mange nok tåler mye mer fett enn det man trodde før, er helt sikkert!:D Man må bare passe på å introdusere det svært forsiktig!;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Catwoman: prøvd linfrø eller bløtlagte psylliumfrø/loppefrø?
|
Sitat:
|
Sitat:
D-vitamin er fettløselig og tas best opp med annet fett. Ta den gjerne sammen med omega3 - av den grunn. (Eller kjøp d-vitamin i oljekapsler neste gang. ;) ) Jeg får mindre (les: ingen) "fiskerap" om jeg tar omega3 før måltidet. |
Sitat:
Og jeg har søvnproblemer. Møkka-vitamin :rolleyes: |
Dere som har blitt allergifrie etter omlegging til lavkarbo, hvor lang tid tok det? Hvor strenge må dere være? Blir dere fort verre etter en utskeielse?
Har ei venninne med en treåring som de har funnet ut at er allergisk mot katt. Treåringen og moren er så lei seg stakkars for at de må gi bort katten. Det er jo ikke bare bare å sette en treåring på lavkarbo og i alle fall ikke for foreldre som ikke spiser lavkarbo selv. Så det spørs på hvor kjapt det virker før de bestemmer seg for om de vil prøve lavkarbo. |
Sitat:
(Disse med olivenolje http://www.bigvits.co.uk/product.asp...cid=&tid=&bid= virker så bra på meg at jeg kun kan ta dem et par ganger i uka - men jeg bruker helst 2-3000IU daglig av now food sine tørre med D&K-vitamin som vedlikehold - for å få i meg k-vitaminen. De siste måtte jeg ta med fett for å få bra opptak av.) Og ta omega3 før du legger deg om det funker best. Seee? Ikke vanskelig. ;) |
Sitat:
D-vitamin og omega3 virker iallfall immunregulerende. Fravær av sukker og hvetemel er også komponenter som separat er positivt underbygget av forsøk. Jeg tror ikke det er verken mulig å si at det vil virke eller hvor lang tid del vil ta om det virker. Men jeg tenker at de nok må gi det iallfall 2-3 måneder og helst 6. Og det er på en kjapp metabilisme som en treåring tross alt er velsignet med. OG forutsatt at de raskt kommer seg over på en helsebringende lavkarbo (og da tenker jeg noe sånt som svensk LCHF med vekt på rene, naturlige råvarer og lite erstatningskos). Dessuten må de få barnehagen med på notene (jeg tenker brødskiver og tineyoughurt kan være vanskelig å unngå der) om de skal kunne forvente resultater så raskt. Jo mer "dritt" som er igjen, jo lengre tid om det virker. Dessuten tror jeg at om dette skal fungere så må familien være med. De kan jo ikke sitte å spise pasta selv og holde det unna treåringen, tenker jeg... Jeg høres nok veldig negativ ut, men det er ikke mot den typen lavkarbo sin helsebringende virkning - heller mot denne familien sine sjanser til å lykkes på et opplegg som det virker på meg som de er noe tvilende til. Da blir ofte gjennomføringen vanskelig også. |
Sitat:
Er man allergisk mot katt, er man det, lavkarbo eller ikke! Å sette et barn på streng lavkarbo i håp om at katteallergi skal forsvinne mens man har katten i huset, høres i mine ører fullstendig livsfarlig ut! |
Sitat:
For min egen del forsvant faktisk all pels- og pollenallergi da jeg la om til lavkarbo. Har skjønt i ettertid, både fra uttalelser fra min lege og ved tilfeller hvor jeg har fått i meg litt jevnet saus o.l. at jeg har kryssallergi med hvete. Men jeg har skjønt etter flere år på dette forumet at det ikke er noen selvfølge at allergier forsvinner fordi man legger om til lavkarbokost, og at jeg nok har vært ganske heldig. :) |
Sitat:
Jeg er nemlig en av de og adopterte to nydelige, snille frøkner på 2,5 år forrige lørdag som måtte omplasseres pga av et prematurt barn. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Du tror det vil ta såpass lang tid, ja. Da blir det nok vanskelig. For ja, de var litt tvilende til forslaget mitt og er skeptiske til lavkarbo. Skal be dem om å gi ekstra d-vitamin og omega-3 til treåringen i alle fall. Sitat:
Jeg regner med at det var å beholde katten du mente var å gamble med helsa hennes. :confused: Omlegging til lavkarbo er jo ikke. De kunne virkelig trengt litt bedre matvaner i det huset... Jeg ga henne Barn i Balanse til jul for to år siden, men det ser ikke ut til at den gaven falt i smak... Men venninna mi er ikke så flink til å lage mat. Hun er fantastisk til å bake, men ikke lage mat. Så jeg tror ikke hun orket å stresse med godt kosthold til barna. I den familien er en typisk middag makaroni med torosaus og pølser... Sitat:
|
Sorry, men katten må ut, helst i går!:p
Skal dette lille barnet lide for at foreldrene med sine allergier ikke har klart å skjønne at man da ikke skaffer katt, et av de mest høyallergene dyrene, når man har et lite barn? Når begge foreldrene har samme allergi, er sjansen for at barnet blir allerigsk over 80%!:eek: Allergener fra en katt kan sitte igjen i huset i opp til 2 år, så det å gi bort katten er faktisk i prinsippet allerede for sent! Hele huset må vaskes ned, alle kosedyr, tepper, møbler, gardiner osv aller helst byttes ut, alle klær, dyner, puter, sengetøy etc må vaskes.............. Å bli utsatt for katteallergener kan gi økt risiko for akutt astma. I tillegg til de vanlige symptomene som astma, kløende, rennende øyne og tett, rennende nese, kan også eksem og elveblest forekomme. Gi gjerne barnet lavkarbo- mat, jeg er slett ikke i mot det. Men å tro at det skal fjerne/vei opp for katteallergi, nei det har jeg ikke noen tro på i tilfeller som dette! Om mor virkelig hadde vært veldig opptatt av lavkarbokosthold og kunnet mye om det, så kanskje, men ikke sånn som du beskriver det her! . |
I de tilfellene pelsdyrallergi eller andre intoleranser blir borte ved omlegging av kosthold har nok allergien kommet som et resultat av stress i kroppen. Jo mer overarbeidet immunforsvaret er jo mer vil irritere det. Når den dukker opp så tidlig er den nok mer en del av barnets grunnleggende fysiologi.
|
Jeg er så frekk/dum/uvitende/slem/lite dyreglad at jeg faktisk ikke ser hvorfor folk i hele tatt VURDERER å beholde dyret som kiden dems tydelig er allergisk mot. Er ungen allergisk - omplasser dyret, end of. Man gambler da virkelig ikke med helsa til en treåring.
|
Hvorfor blir jeg så sinnsykt månesyk av akkurat denne januar/februar-skiftet fullmånen?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |