![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hvordan finne rman hvilke fysioterapeuter som har driftstilskudd? Er det noen liste noe sted?
Kan man få time hos kommunale fysioterapeuter med henvisning fra legen? Phuh... Ikke "musearm", men tennisalbu OG golfarm...:mad: På begge sider. :mad::mad: |
Sitat:
Absolutt ingen problem. |
Sitat:
Slik det er i min kommune så kan man ikke få time hos den kommunale fysioterapeuten, den er kun for barn og eldre. Alle andre må finne en fysio med driftstilskudd. Jeg vet hvilke de er i min kommune, men det hjelper nok ikke deg noe særlig. Tror ikke du finner de på nett, har iallfall ikke funnet det før. |
Måtte sjekke bakepapiret, men ER bakepapir, med såkalt non-stick belegg...
Rart det hender med noen og andre ikke! Får teste sånn teflonpapir greier.... |
Noen som har veldig gode råd mot kroniske spenningshodepine?
Jeg vet det finnes medisin for det, men vil helst ha lindring uten. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde en dag uten hodepine... |
Klem til deg, Kanutten!
Eg har hatt det litt travelt i svingane for tida og begått den kardinalsynda det er å lagre for mykje på minnepinne utan å sørge for at filene var like oppdaterte på fast stasjon. Og i dag da eg kom fram til jobben så.... gulp.... var minnepinnen død :hylgrine: Skulle åpne fila og alt eg fikk beskjed om var at disken måtte formaterast før den kunne brukast... Er det noko som helst eg kan gjere eller må eg godta at 2/3 av arbeidet mitt er tapt for alltid? |
Sitat:
Håper virkelig at du snart finner noe som hjelper og kommer deg igjennom det :klem: |
Uff da, Zillah! :klem: Ikke noe gøy det der... :(
Og det er grunnen til at jeg har droppet minnepinne, og heller lagrer via Dropbox. Da slipper jeg å ta med minnepinnen frem og tilbake, og har alltid filene mine tilgjengelig i en mappe på pc hjemme, jobb og på mobilen. Samt at jeg kan bruke webversjonen på all verdens pc'er for å hente de frem der også. |
Sitat:
|
Sitat:
Akupunktur er mitt andre forslag. |
Sitat:
|
Jeg lurer på hvor dere finne slike fine bilder med vers og visdomsord?
Å så var jeg på en Postbutikk i dag, der hadde de tilbud på Lavkarbo Husmannskost til 79kr (vis jeg husker riktig) Jeg hadde den egenlig fra før av, men den er borte :confused:, så jeg kjøpte en ny i dag :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Posten har også "Fristende lavkarbo" til bare kr. 149,00. Da jeg kjøpte min kostet den kr. 349,00. Løp og kjøp!!!!!!!!!!! |
Sitat:
|
Hvorfor blir kokosmelk blå når den står åpent?
|
Sitat:
Det har jeg aldri sett at min blir :o (vet ikke, forøvrig) |
Heller aldri sett blå kokosmelk. Har en boks i kjøleskapet nå. Stått der en stund. Den er hvit.:p
|
:confused: Det skjer alltid med mine, etter en halv til en dag maks, uavhengig av om de står kaldt eller i romtemperatur. og uavhengig av merke.
Blir skikkelig blålilla i fargen. |
Sitat:
|
har noen sett vårmakrell ferdigrenset i frysedisken en plass? jeg så makrell på rema men den var hel og neppe renset og det sto ikke om den var fanget på våren eller høsten.
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Takk for at de prøvde. :klem: |
:klem: zillah. på den positive siden så gjør du nok ikke dette flere ganger! :p
|
Sitat:
|
Sitat:
Det har berget meg et par ganger - i allefall har jeg fått sett HVA som lå på en (windows)død harddisk og deretter kunne jeg finne mesteparten tilbake fram fra andre steder. Kjedelig!! |
Hvilke fysiske butikker i Trondheim sentrum selger ergonomi-dingser til pc? Type håndleddsstøtteputer til å ha foran mus og tastatur.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvordan var det man ignorerte en bruker igjen?
|
Trenger litt hjelp jeg..
Etter at jeg måtte slutte med cocosa i morrakaffen min kommer jeg meg ikke på toalettet for "nr 2"...:o Har forsøkt med doble doser magnesium, men det hjelper ikke. Gode råd noen?? |
Uff, jeg tror jeg husker at dette spørsmålet har blitt stilt før, men jeg husker ikke og finner ikke...
Det jeg lurer på er hvordan det nå er med strikkepinner på fly? Har noe på noen rundpinner jeg gjerne skulle jobbet med på reisen... |
Synes legevakta det er veldig teit om noen kommer for å få vurdert evt antibiotikabehov når det er umulig å få tid hos fastlege før om en uke? (8 dager kraftig bihulesmerte og til-og-fra-feber - veldig slitsomt, men det er kanskje ikke akutt nok for legevakta...)
|
Sitat:
Men du har krav på akutt- time hos fastlegen om du ringer samme morgen!!! Jeg ringte Sønnens legesenter kl 0815, kom gjennom 0821 og han fikk time kl 0940 etter å ha vært syk i litt over en uke. Nå sitter han og venter på røntgen av magen. Hun mistenkte blindtarm, faktisk! Ikke bare etterfølger av influensa! |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Lag deg hypertont saltvann! Kok opp en ss salt til 2,5 dl vann og pøs på som nesespray! Det svir, tro meg, men det letter også på trykket! Ibux/ibumetin er et must, du tåler doser opp til 2400mg om det bare er for å "overleve" til i morgen! (Så sant du ikke alt er utsatt mtp magesår, da). Masse god bedring!:suss::hearts::klem: |
Sitat:
|
Har fått penicillin jeg.. Fordi at jeg har hosta så ille i tre uker.. Skikkelig tjukt slim, siden jeg har brista ribbein og ikke får hostet opp ordentlig.. Men trenger jeg penicillin mot det da? Kjenner jeg er såååååååå skeptisk atter! CRP bra og alt mulig.
|
Sitat:
God bedring! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28. |