Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

smgj 21-01-13 17:12

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan finne rman hvilke fysioterapeuter som har driftstilskudd? Er det noen liste noe sted?
Kan man få time hos kommunale fysioterapeuter med henvisning fra legen?

Phuh... Ikke "musearm", men tennisalbu OG golfarm...:mad: På begge sider. :mad::mad:

BenteR 21-01-13 18:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ElisaT (Innlegg 1420417)
Jeg kjøpte noe bakepapir, og det tok fyr :eek:! Tror det er mye dårlig bakepapir i butikkene, og særlig butikkenes egne merkevarer. Så jeg har også stort sett gått over til teflon-bakepapir. Eneste problemet med det var at ungene lagde pizza, og det tålte ikke pizzahjulet...

Jeg laget knekkebrød i går kveld, og brukte billig-pizza-bakepapiret til Rimi.
Absolutt ingen problem.

Lemen 21-01-13 18:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1420689)
Hvordan finne rman hvilke fysioterapeuter som har driftstilskudd? Er det noen liste noe sted?
Kan man få time hos kommunale fysioterapeuter med henvisning fra legen?

Phuh... Ikke "musearm", men tennisalbu OG golfarm...:mad: På begge sider. :mad::mad:

Uff da, been there, med musearm i tillegg til tennisalbu og golfarm... :( Vonde greier.

Slik det er i min kommune så kan man ikke få time hos den kommunale fysioterapeuten, den er kun for barn og eldre. Alle andre må finne en fysio med driftstilskudd. Jeg vet hvilke de er i min kommune, men det hjelper nok ikke deg noe særlig. Tror ikke du finner de på nett, har iallfall ikke funnet det før.

Vettel 21-01-13 18:44

Måtte sjekke bakepapiret, men ER bakepapir, med såkalt non-stick belegg...
Rart det hender med noen og andre ikke!

Får teste sånn teflonpapir greier....

Kanutten 21-01-13 19:43

Noen som har veldig gode råd mot kroniske spenningshodepine?

Jeg vet det finnes medisin for det, men vil helst ha lindring uten.
Jeg kan ikke huske sist jeg hadde en dag uten hodepine...

Zillah 21-01-13 19:47

Klem til deg, Kanutten!

Eg har hatt det litt travelt i svingane for tida og begått den kardinalsynda det er å lagre for mykje på minnepinne utan å sørge for at filene var like oppdaterte på fast stasjon.

Og i dag da eg kom fram til jobben så.... gulp.... var minnepinnen død :hylgrine:
Skulle åpne fila og alt eg fikk beskjed om var at disken måtte formaterast før den kunne brukast...

Er det noko som helst eg kan gjere eller må eg godta at 2/3 av arbeidet mitt er tapt for alltid?

Dilly 21-01-13 20:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1420733)

Høres kjent ut, og veldig vondt.... Vondt i hodet er fryktelig, for det slipper ikke taket uansett hva man gjør. Kanskje bortsett fra sterk medisin og søvn.

Håper virkelig at du snart finner noe som hjelper og kommer deg igjennom det :klem:

Lemen 21-01-13 20:00

Uff da, Zillah! :klem: Ikke noe gøy det der... :(

Og det er grunnen til at jeg har droppet minnepinne, og heller lagrer via Dropbox. Da slipper jeg å ta med minnepinnen frem og tilbake, og har alltid filene mine tilgjengelig i en mappe på pc hjemme, jobb og på mobilen. Samt at jeg kan bruke webversjonen på all verdens pc'er for å hente de frem der også.

BenteR 21-01-13 20:10

Sitat:

Rooibush-te lindrer noe iallefall, smaker godt, og så er det ikke bivirkninger slik medisiner har

smgj 21-01-13 20:32

Sitat:

Magnesium hjalp min spenningshodepine. Men det er da under forutsetning at den ER muskulær... (Og at magnesium er nok.)
Akupunktur er mitt andre forslag.

smgj 21-01-13 20:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1420734)
Klem til deg, Kanutten!

Eg har hatt det litt travelt i svingane for tida og begått den kardinalsynda det er å lagre for mykje på minnepinne utan å sørge for at filene var like oppdaterte på fast stasjon.

Og i dag da eg kom fram til jobben så.... gulp.... var minnepinnen død :hylgrine:
Skulle åpne fila og alt eg fikk beskjed om var at disken måtte formaterast før den kunne brukast...

Er det noko som helst eg kan gjere eller må eg godta at 2/3 av arbeidet mitt er tapt for alltid?

Prøv å sett den inn der hvor den sist fungerte... Det er det eneste rådet jeg kan gi. Får du liv i den så kopier ut det du har med en gang.

elien 21-01-13 20:48

Jeg lurer på hvor dere finne slike fine bilder med vers og visdomsord?

Å så var jeg på en Postbutikk i dag, der hadde de tilbud på Lavkarbo Husmannskost til 79kr (vis jeg husker riktig)
Jeg hadde den egenlig fra før av, men den er borte :confused:,
så jeg kjøpte en ny i dag :p

vaskeklut 21-01-13 21:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1420752)
Prøv å sett den inn der hvor den sist fungerte... Det er det eneste rådet jeg kan gi. Får du liv i den så kopier ut det du har med en gang.

Eventuelt gå til IT-avdelingen (dersom dere har sånn på jobb) med store, våte øyne og et brett muffins og spør pent om de kan forsøke å redde den. (etter du har forsøkt det smgj sa, naturligvis)

vaskeklut 21-01-13 21:17

Sitat:

En tur til manuputten din :ja:

Engelen 21-01-13 22:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1420762)
Jeg lurer på hvor dere finne slike fine bilder med vers og visdomsord?

Å så var jeg på en Postbutikk i dag, der hadde de tilbud på Lavkarbo Husmannskost til 79kr (vis jeg husker riktig)
Jeg hadde den egenlig fra før av, men den er borte :confused:,
så jeg kjøpte en ny i dag :p

Kjøpte den boka jeg også.

Posten har også "Fristende lavkarbo" til bare kr. 149,00. Da jeg kjøpte min kostet den kr. 349,00. Løp og kjøp!!!!!!!!!!!

smgj 21-01-13 22:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1420773)
Eventuelt gå til IT-avdelingen (dersom dere har sånn på jobb) med store, våte øyne og et brett muffins og spør pent om de kan forsøke å redde den. (etter du har forsøkt det smgj sa, naturligvis)

Kan iallfall garantere avsetning på muffinsene... :D

Carisma 21-01-13 22:59

Hvorfor blir kokosmelk blå når den står åpent?

vaskeklut 21-01-13 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1420823)
Hvorfor blir kokosmelk blå når den står åpent?

BLÅ?! :_oy:

Det har jeg aldri sett at min blir :o (vet ikke, forøvrig)

nellie 21-01-13 23:24

Heller aldri sett blå kokosmelk. Har en boks i kjøleskapet nå. Stått der en stund. Den er hvit.:p

Carisma 21-01-13 23:28

:confused: Det skjer alltid med mine, etter en halv til en dag maks, uavhengig av om de står kaldt eller i romtemperatur. og uavhengig av merke.
Blir skikkelig blålilla i fargen.

vaskeklut 21-01-13 23:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1420840)
:confused: Det skjer alltid med mine, etter en halv til en dag maks, uavhengig av om de står kaldt eller i romtemperatur. og uavhengig av merke.

Kanskje det er noen som øøøh, heller blåbærsaft i når du ikke ser :p

Yrla 22-01-13 00:59

har noen sett vårmakrell ferdigrenset i frysedisken en plass? jeg så makrell på rema men den var hel og neppe renset og det sto ikke om den var fanget på våren eller høsten.

Zillah 22-01-13 01:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1420840)

Det... har eg aldri sett! :confused:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1420773)

*snufs* Dessverre, einaste vår lokale hjelpemann sa var "har du ikkje høyrd kva eg har sagt til elevane?" og smålo... og han har jo rett da.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1420752)

Hadde det vore så vel. Like død her heime. :hylgrine:

Takk for at de prøvde.
:klem:

vaskeklut 22-01-13 08:45

:klem: zillah. på den positive siden så gjør du nok ikke dette flere ganger! :p

Lillemy71 22-01-13 19:29

Sitat:

Jeg har hatt god effekt med akupunktur, samt en spesiell type massasje som jeg nå ikke husker hva heter for å løse opp Akupunktur har også hjelpt med så mange andre plager for min del.

Gracella 22-01-13 21:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1420734)
Klem til deg, Kanutten!

Du kan prøve å koble den til en maskin som kjører Linux.
Det har berget meg et par ganger - i allefall har jeg fått sett HVA som lå på en (windows)død harddisk og deretter kunne jeg finne mesteparten tilbake fram fra andre steder.

Kjedelig!!

vaskeklut 23-01-13 11:50

Hvilke fysiske butikker i Trondheim sentrum selger ergonomi-dingser til pc? Type håndleddsstøtteputer til å ha foran mus og tastatur.

Carisma 23-01-13 20:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1421254)
Hvilke fysiske butikker i Trondheim sentrum selger ergonomi-dingser til pc? Type håndleddsstøtteputer til å ha foran mus og tastatur.

Er det staples der? (tidl. Binders)

vaskeklut 23-01-13 21:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1421407)
Er det staples der? (tidl. Binders)

Ikke i sentrum. Men jeg fant det i en butikk som tydeligvis har kjøpt konkursboet etter Datakjeden her! Fant en fant en fancy håndleddspute, den ser ut til å være bedre enn den jeg låner nå :D

smgj 23-01-13 21:16

Hvordan var det man ignorerte en bruker igjen?

Catwoman 24-01-13 10:47

Trenger litt hjelp jeg..
Etter at jeg måtte slutte med cocosa i morrakaffen min kommer jeg meg ikke på toalettet for "nr 2"...:o
Har forsøkt med doble doser magnesium, men det hjelper ikke.
Gode råd noen??

milena 24-01-13 13:47

Uff, jeg tror jeg husker at dette spørsmålet har blitt stilt før, men jeg husker ikke og finner ikke...

Det jeg lurer på er hvordan det nå er med strikkepinner på fly? Har noe på noen rundpinner jeg gjerne skulle jobbet med på reisen...

Rin 24-01-13 13:55

Synes legevakta det er veldig teit om noen kommer for å få vurdert evt antibiotikabehov når det er umulig å få tid hos fastlege før om en uke? (8 dager kraftig bihulesmerte og til-og-fra-feber - veldig slitsomt, men det er kanskje ikke akutt nok for legevakta...)

Kitt 24-01-13 13:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1421652)
Synes legevakta det er veldig teit om noen kommer for å få vurdert evt antibiotikabehov når det er umulig å få tid hos fastlege før om en uke? (8 dager kraftig bihulesmerte og til-og-fra-feber - veldig slitsomt, men det er kanskje ikke akutt nok for legevakta...)

Etter 8 dager er det ikke akutt, nei! Desverre!
Men du har krav på akutt- time hos fastlegen om du ringer samme morgen!!!

Jeg ringte Sønnens legesenter kl 0815, kom gjennom 0821 og han fikk time kl 0940 etter å ha vært syk i litt over en uke. Nå sitter han og venter på røntgen av magen. Hun mistenkte blindtarm, faktisk! Ikke bare etterfølger av influensa!

smgj 24-01-13 14:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1421649)
Uff, jeg tror jeg husker at dette spørsmålet har blitt stilt før, men jeg husker ikke og finner ikke...

Det jeg lurer på er hvordan det nå er med strikkepinner på fly? Har noe på noen rundpinner jeg gjerne skulle jobbet med på reisen...

http://www.luftfartstilsynet.no/avde...rticle1112.ece
Sitat:

Kan jeg ta med strikkepinner?
Strikkepinner står ikke på lista over forbudte gjenstander da de ikke anses å kunne benyttes som våpen. Du kan ta med deg vanlige strikkepinner av normal størrelse.
Så ikke strikk noe på uvanlige pinner i uvanlig størrelse så skal det gå greit...

Rin 24-01-13 14:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1421655)
Etter 8 dager er det ikke akutt, nei! Desverre!
Men du har krav på akutt- time hos fastlegen om du ringer samme morgen!!!

Jeg ringte Sønnens legesenter kl 0815, kom gjennom 0821 og han fikk time kl 0940 etter å ha vært syk i litt over en uke. Nå sitter han og venter på røntgen av magen. Hun mistenkte blindtarm, faktisk! Ikke bare etterfølger av influensa!

Ugh, jeg ringte nå for en times tid siden og ble litt oppgitt av det at jeg i så fall måtte ringe igjen i morgen for å få en hastetime - ikkeno gøy å telefonere når vondten er i øret. :p

Kitt 24-01-13 14:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1421657)
Ugh, jeg ringte nå for en times tid siden og ble litt oppgitt av det at jeg i så fall måtte ringe igjen i morgen for å få en hastetime - ikkeno gøy å telefonere når vondten er i øret. :p

Jeg ser den, altså! Håper du får hjelp i morgen!
Lag deg hypertont saltvann! Kok opp en ss salt til 2,5 dl vann og pøs på som nesespray! Det svir, tro meg, men det letter også på trykket!
Ibux/ibumetin er et must, du tåler doser opp til 2400mg om det bare er for å "overleve" til i morgen! (Så sant du ikke alt er utsatt mtp magesår, da).
Masse god bedring!:suss::hearts::klem:

milena 24-01-13 14:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1421656)
http://www.luftfartstilsynet.no/avde...rticle1112.ece

Så ikke strikk noe på uvanlige pinner i uvanlig størrelse så skal det gå greit...

Tusen takk!!!

nellie 24-01-13 15:20

Har fått penicillin jeg.. Fordi at jeg har hosta så ille i tre uker.. Skikkelig tjukt slim, siden jeg har brista ribbein og ikke får hostet opp ordentlig.. Men trenger jeg penicillin mot det da? Kjenner jeg er såååååååå skeptisk atter! CRP bra og alt mulig.

smgj 24-01-13 15:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1421688)
Har fått penicillin jeg.. Fordi at jeg har hosta så ille i tre uker.. Skikkelig tjukt slim, siden jeg har brista ribbein og ikke får hostet opp ordentlig.. Men trenger jeg penicillin mot det da? Kjenner jeg er såååååååå skeptisk atter! CRP bra og alt mulig.

Har du prøvd slimløsende hostesaft? Jeg fikk "øynene opp" for hostesaft for et par år siden og fant ut at det faktisk virker ganske bra? Både den slimløsende og den mot tørrhoste.

God bedring!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.