![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Europris har iallefall; kjøpte der for noen måneder siden.
|
Sitat:
|
Søstrene Grene har slike silikonformer, spørs jo hvordan kvaliteten er da.
|
Masse på ebay.
|
Når man leser dusinvis av råd mot bihulebetennelse og finner rådet om å stikke et hvitløksfedd opp i nesa helt fantastisk.. Et det et tegn på at man er i overkant glad i hvitløk?
|
...Enormt utvalg av silikonformer til alle formål på Traktøren (storosenteret, og cc vest tror jeg?) også - men der er det en del dyrere enn på Clas, da.
|
Sitat:
Sitat:
|
Hvorfor er det så inmari vanskelig å komme i gang med det en burde gjøre, mens det er fryktelig enkelt å sitte og surre på nett f.eks? :(
|
Sitat:
|
Her i huset pleier jeg og spør de andre om de har sett hvor jeg har gjort av energien min, for jeg kan ikke finne den:rolleyes:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Har fått tid til gastroskopi og koloskopi 21.desember for og finne ut om det er cøliaki eller "bare" irritabel tarm jeg sliter med, eventuelt noe annet.
Jeg lever tilnærmet glutenfritt, med unntak av litt kruskakli i vafler og proteinbrød. Hvor mye glutenholdig mat og hvor lenge må jeg spise dette før det vil vise på prøvene/biopsien? Kan jeg kreve lett narkose? Halsen min er pyton vond og trang pga struma (har svelgeproblem) og bakdelen min er konstant vond pga kronisk hemorrider. I tillegg er jeg av den sorten som brekker meg og kaster opp med en gang noe kommer for langt bak i svelget (brekker meg og kaster opp f.eks. hos tannlege). Jeg har også fått beskjed om at jeg skal unngå frø + grønnsaker/frukt med frø 1 uke før + jeg skal kun drikke dagen før og dagen dette skal skje. Jeg har diabetes 1 og MÅ spise; hvordan i all verden gjør jeg dette??? Gruer meg til dette......... |
Sitat:
Du kan jo drikke mye som er vel så næringsrikt som å spise, da! Denne forklarer fint, syns jeg! Jeg ble tatt først om morgenen nettopp pga diabetesen. Du må rett og slett ringe og snakke med dem om på forhånd. Sto ikke det i innkallelsen? Det sto nesten med STORE bokstaver i min, faktisk! Ang gluten er det vel nesten for sent allerede. Inntil 3 måneder fikk min datter beskjed om, men du bør nok begynne allerede i dag! Syns du skal ringe dem å høre. Synd om du går gjennom 2 sånne "ekle" undersøkelser bare for å få et falskt negativt resultat! |
Finnes det noen måte å fjerne maling fra huden som ikke innebærer bruk av white spirit? Det er quick lack, så det ... sitter godt ... (Jeg vet ikke hvilket overmot som kommer over meg hver gang jeg skal male ting ...)
Eventuelt: Selger de normalt white spirit på dagligvarehandler? |
Hvordan får man vekk flekker fra ulltøy? Emma har hundre bodyer i en spesiell farge og akkurat den fargen suger til seg flekker så det ikke ligner noe annet...
Og hva med ulltøy som er spydd ned? Det holder jo ikke å vaske det på 30 grader ullprogram... |
Sitat:
Prøv å gni deg inn med olje, mulig det hjelper. Jeg prøvde det på en spesiell hobby-maling en gang i tiden, og det funket. Kanskje også sitron. Det virker i hvert fall på jordbærfingre ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Flekkene er jeg ikke sikker på. Ville ha prøvd å gni de inn med zalo, og eventuelt prøve vanish :) |
Oook! Da går jeg ut på kjøkkenet og frister olivenolje og sitron!
Jeg er vokst opp på bygda, vettu. Der får man kjøpt ALT på dagligvarehandelen, og det sitter fortsatt litt igjen etter så mange år. :D |
Sitat:
Ellers skal nylonvask være det eneste som virkelig virker på ulltøy-flekker, men har ikke prøvd selv. litt skeptisk til hvordan det går med plagget.. |
Yes! Olivenolje funka som fy! Jeg visste egentlig innerst inne at jeg hadde hørt om det før, men har ellers alltid brukt white spirit. Takker! :D
|
Sitat:
Det strides vel litt om hva ulltøy tåler og ikke tåler.. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46. |