![]() |
Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?
Nå skal jeg ta en megaopprydning i skapet mitt. Er usikker på hvor mye av høst/vintertøyet som passer lenger, så tenkte å ta en opprydning før jeg drar på handel!
|
Der sier du noe... tipper det blir kjøpt mye nytt i løpet av vinteren - særlig hvis vi flytter til trøndelag der det er mye mer vinter enn her på sunnmøre.
|
Hei jenter :)
Jeg har falt litt vekk jeg.. Spiser det jeg vil jeg... Orker ikke mer lavkarbo på en stund nå. Er så lei av all planlegging og matlaging.. Så nå spiser jeg knekkebrød og grove skiver på jobb. Og til middag spiser jeg det vi har, men kutter ned eller ut ris/pasta/poter ol.. Jeg har faktisk gått litt ned slik jeg, så jeg prøver å fortsette slik... Skulle ønsker jeg klarte å holde meg på lavkarbo, men jeg vet at jeg innerst inne ikke kommer til å klare å leve sånn resten av livet, så jeg prøver heller å kutte ned på karbene ... Men jeg spiser endel banan som mellom måltid på jobb.. Mest fordi det er den eneste frukten jeg tåler å spise... Jeg håper jo på at jeg skal få en god ånd over meg igjen slik at jeg kommer inn på rett vei igjen, men akkurat nå er alt så vanskelig.. Men jeg kommer til å henge her inne å følge med og lese meg opp litt motivasjon :P Og for å følge dere på deres vei videre :D Flinkingene :D |
Sitat:
Det er ikke så mange igjen her nå virker det som, og det virker ikke som om det er så mye motivasjon å spore blant noen av oss - eller? Jeg undres på å prøve å slanke meg et par kilo til jeg. Jeg har holdt vekten i omtrent seks uker nå, og selv om jeg har gitt meg selv mer frihet så savner jeg nesten å slanke meg. (Jeg savner IKKE å være tykk!!) Det er vanskelig å forklare. |
Jeg er enda kjempemotivert! Og er i ketose! Jeg ser faktisk aldri for meg at jeg kommer til å bli høykarbo igjen, dette er så rett for meg som det kan bli!
|
Så bra Ferskenbeinet!
Gjett hvem som er tilbake på slankern igjen da...:) Jepp, det er meg, og det verste av alt er at jeg trives med det! Fra en uke til en annen så hoppet vekten fra 64 til litt over 66 kg. Det verste er at jeg ble lettet, for to kilo er grensa jeg har satt meg for å korrigere. Det har ikke vært lett å skjerpe seg igjen (dvs. selve maten er grei, for jeg har levd lkhf hele tiden. jeg har bare fråtset sjokolade og potetgull i tillegg), men det har gjort meg godt. På to døgn har jeg blitt kvitt 1,7 kg og er nede på vekten der jeg har ligget siden jeg nådde målet mitt, så det var heldigvis bare vann. :) Jeg er mye mindre oppblåst i magen nå og føler meg litt bedre. Jeg er også glad for at jeg skal gå ned et par kilo til (?) sånn at jeg også føler meg ferdig slanket. Jeg kommer ikke til å si det til noen andre enn mannen fordi folk legger seg borti. De kommer ikke til å se forskjell om jeg går ned to kilo til uansett, så da trenger de heller ikke å få vite det og komme med sine meninger om det. Dette gjør jeg ikke fordi jeg trenger det, men fordi jeg tror jeg vil bli mer fornøyd med kroppen min. det føles å være tilbake på slankern og tilnærmet lik ketolyse. Det føles bra å ha kontroll. Jeg kommer ikke til å være like streng med meg selv som jeg var forrige runde siden den siste kiloen eller to ikke er så viktig, men fornuftig skal jeg være. Jeg er spent på hvordan dette vil gå. |
lykke til Namba! Idag noterer jeg 59.6 som minste. wohooo
|
Gratulerer med ny mistenotering og gjensyn med femtitallet!:) Nå har du bare et par kilo igjen så er du helt ferdig! Er det ikke deilig?
|
Nå begynner jeg å bli lei av meg selv, føler meg som en skikkelig drama queen, så jeg BEKLAGER til dere andre. Jeg har vanskelig for å ta avgjørelser for øyeblikket, og enda vanskeligere for å holde på dem. Livet er fortsatt veldig tøft. Jeg har kommet med ned dit vekten skal være (nederst på 64 tallet), og har bestemt meg for å ikke slanke meg aktivt lenger. Men jeg skal leve lkhf og være flink. :) Går vekten ned er det bare en bonus, og gjør den ikke det så er det helt i orden det også. Jeg er bare glad for at jeg har kommet meg på rett spor igjen.
Ikke bare det. Jeg har prøvd lenabeatrices tekaker, og de var gode! Det er så kjekt å ha kommet over noe som er lettvindt, fort gjort og fin niste.Jeg har enda ikke prøvd lavkarbo brød jeg har likt. Jeg synes de smaker alt for mye frø, så hvis det er noen som har en oppskrift på brød med minimalt med frø så håper jeg dere kan dele den. |
knutteloff er helt fantastisk å ha til reker og fine smørbrød. Ikke så mye mat i det, men mye luft og god smak! jeg regner med at det kan gjøres grovere og med en mengde frø oppi om en ønsker det, det gjenstår å prøve!
|
Takk for tipset. Jeg leste om den i går da jeg søkte på brødoppskrifter, men jeg vet ikke hva glutenmel er. :o Ikke soyamel heller for den del, men kan det muligens erstattes med ketolyse bakemix? Jeg har så mye bakemix igjen siden jeg ikke syntes det var noe godt...
|
soyamel kan nok mange ganger byttes ut med bakemix. Glutenmel kan ikke byttes ut i og med at det er det eneste som gjærer. Det brukes ofte for å få vanlig deig til å heve ekstra mye. Sånn ser det ut:
http://www.kinsarvik.no/butikker/kin...7390220704.jpg Det selges på helsekost og velassorterte matbutikker. |
Bakemixen bruker jeg i pannekaker:
2 egg, 0,5 dl fløte, 30g smør, 1 ss bakemix, litt JBKM evt litt søtning om en vil. Mix og la det stå 10 min før du steker små pannekaker. (De blir litt vanskelige å snu om de blir store.) Dette er ofte frokosten min. Jeg lager opp en gjeng i slengen, oppbevarer i kjøleskap og varmer litt i mikro før jeg spiser dem. Enten med syletøy og rømme eller smør, kanel og sukrin... |
Takk for hjelpen Ferskenbeinet. :)
Jeg har en positiv ting å komme med. Jeg er nede på 63,7 kg! Ny minstenotering!:D Da går det nedover, og jeg får belønning for å være flink.:) Yeeeey! |
Så flott da Namba!
|
Sitat:
|
Trøsteklem til Mona K (og Wevi). Jeg håper vekten løsner for deg/dere snart.
|
Ja det håper jeg også. Har gjemt vekk vekta og prøver å ikke tenke så fælt på det. Slippe ned skuldrene og spise mat jeg vet at jeg kan spise. Vi begynner jo å bli litt drevne på hva som er lovlig etter 9 mnd. :) Men det er frustrerende.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Der var ann=) har tatt ny vekt med hensyn av ferien min=(
|
Sitat:
|
jippi nede på 92 tallet best å skifte tickeren før jeg fyker opp igjen ;)
|
Hmm jepp den som sa at det var stille her hadde definetivt rett!
Jeg har sittet her å nydt kveldsen min. Pisket krem med søtning, med cottage chrees med spis deg slank blåbær syltetøy ... nam akkuratt som riskrem=) Digg å si det høyt selv om jeg snakker til meg selv. |
Hmm føler meg alene her i verden ...
|
Jeg er her, men har ikke så mye å fortelle egentlig! Har bestemt at jeg skal nå målet mitt til jul, så får vi se om det skjer! Holder meg i ketose, men om jeg er på fest går jeg opp 2 kg som det tar en stund å gå ned igjen. Dette er ene og alene pga øl! GRRR (hjelper ikke at jeg skal ut to helger på rad fra neste helg)
|
Jeg kan fortelle at jeg sitter her å har forspist meg på reker. :D Hoff så mett.. Men det var jo så godt! ;) Har kjøpt mitt første plagg i medium på mange år.. Har såvidt vendt meg til at det ikke er noen x-er på klærne og så ble det plutselig en m.. :) Var riktignok en sånn lang pologenser, så jeg er nok i bunn og grunn enda på vanlig large, men det smakte veldig godt med en m.. og mange mange flere skal det bli. ;)
|
jippi jeg er gått ned enda en kilo =)
|
Og i dag ennå en =) jippi endelig ser det ut til å løsne litt igjen =) Bank i tre.. Koselig at dere alle ikke er borte =) Og M må jo smake kjempegodt ... Langt igjen til dit for meg.. Er nede på 90,8 nå.
|
Ja jeg er nok en large enda.. Men den poloen i str m smakte godt. :D
|
Sitat:
Hehe misunnelig alikevel;) |
hehe. :D Moro. En dame på jobben ble litt sånn rar å sa: " jeg har bare large i skapet mitt.." Tror ho synes det var litt merkelig å ha større klær enn meg, som har vært en tjukkas så lenge.. ;)
|
LOL så bra!
|
Jeg er nok sjelden innom, men har gått ned 9 kg og stabilisert meg.
Dvs, jeg skeier ut iblant og spiser av og til lettsyltetøy på cottage cheesen og tar kanskje litt fullkornpasta til maten i blant, men liker meg godt på dette kostholdet (LCHF). Noe helt annet enn Grete Roede, for å si det sånn... Samboeren min har også vært superflink, han hang seg på samtidig med meg, og har rast ned 14 kg. Igår var han på foredrag med Sofie Hexeberg og ble enda mer inspirert. Det er godt når man er to voksne om dette kostholdet. Både han og jeg har forøvrig inspirert mange rundt oss! :) |
Sitat:
:_punk::heia: |
GRattis med pologenser i m, Wevi. Det er fantastisk artig å handle klær i "normale" størrelser.:) Gratulerer med enda mer ned Mona K.
Jeg er så utslitt at jeg er innlagt på sykehuset, og der er jeg ikke på nett. Så i en og en halv uke nå så har jeg levd på sykehusmat! Så langt har ikke vekten rikket seg, men jeg regner med det kommer et par vannkilo innen jeg kommer hjem igjen. Jeg er gledelig overrasket over hvor greit det har gått å være ute av ketose med tanke på appetitten, men sykehusmaten er jo ikke akkurat noe å rope hurra for heller og matlysten min er for en gangs skyld ikke så bra. Jeg reiser tilbake på sykehuset i dag og blir nok utenfor tastevidde i en uke en stund til. Stå på videre folkens.:) |
God bedring Namba! Håper du får den hjelpen du trenger!
|
Uff, har slurvet veldig den siste tiden så vekta har stått stille. Mne nå skal jeg ta meg sammen :p
|
Sitat:
Uff ut i fra det du skrev var jeg redd det skulle sje at du ble lagt in =( håper du får det bedr =) |
Takk for det. Det går litt bedre nå, men det er et stykke igjen til jeg er tilbake i formen.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |