Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19833)

grotingeling 30-09-10 07:25

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jepp - dietten er relativt kostbar, spesielt pga legetimene som for mange av oss er hos leger utenfor fastlegeordnignen.
MEN - bare nevner det igjen jeg;
Vi kan få fradrag på skatten når vi går på denne dietten.

Har lagt inn en egen tråd på dette her

grotingeling 30-09-10 07:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FakeSmile (Innlegg 940915)
Valkerut: Håper det hjelper:) Selv går jeg rundt og stinker hvitløk- men det får så være!! Haha:)

Streber: La deg for all del ikke skremmes vekk fra semolinaen pga risotto. Heldigvis var semolina det aller første jeg smakte på, og jeg ble gledelig overrasket:) Den er faktisk ikke så værst altså! Risottoen derimot. Ugh!!! Ikke bra!
Lykke til videre alle sammen, dette går så det suser!

Startet fredag, nå ned herlige 3 kilo:)

Fantastisk FakeSmile - dette går som du sier så det suserhttp://www.pic4ever.com/images/5yjbztv.gif
Bye bye kiloene http://www.pic4ever.com/images/Just_Cuz_19.gif :D

streber 30-09-10 11:42

Jeg har regnet på denne 1. måneden og jeg finner ut den koster meg minst 5 500 kr med grønnsaker og portoen. Men jeg greier meg ikke med 4 måltider, legen anbefalte 4-5, men jeg må alltid ha 5, på lange dager som tidligvakt dager, må jeg ha 6. ( Har en tøff jobb, trimmer, stort hus etc. er ganske aktiv)
Det vil for oss si nesten hele budsjettet vårt bare på meg, det synes jeg er ekkelt å tenke på, må prøve å dytte det langt baki hodet! (Matbudsjettet vårt-vi har ei med glutenallergi i huset og en mann som spiser"bra"-er 6-8000 pr mnd)Vi vil nå ha mat/husholdningsutgift på ca 11500. Denne 1. måneden, så blir det mindre ettehvert i fasene.
Legetimene kostet 1700 kr 1.gang og nesten 900 andre gangen.:eek:

Er egentlig imponert over mannen min jeg også, det var faktisk han som foreslo Lindbergklinikken i utgangspunktet.:rolleyes:

Titti 30-09-10 14:59

Jeg har ikke turt å regne på det jeg, Streber. :lol:
Uff, det er dyrt ja, men ser ut som vi kan få trukket litt på skatten. Det er jo kjempebra. :ja: Jeg må også ha fem måltider til dagen!

Vi får trøste oss med at når vi er ferdige med dietten vi blitt vant til bittesmå porsjoner og vi blir rimeligere å ha i hus. :lol:

FakeSmile 30-09-10 17:48

Grotingeling: TAKK:D Er selv også kjempefornøyd, håper dette blir det siste jeg "går på", for nå er jeg virkelig klar for en livsstilsendring!!! No more diets!

Streber: Huff ja, det hørtes tungt ut. Heldigvis har jeg bare meg selv å tenke på, men det er dyrt nok, med fem måltider om dagen og grønnsakene som flyr unna, grønnssaksskuffen fylles annenhver dag ;) Stå på, og nyt at du har en fantastisk støttende mann, det er det ikke alle som har:D Issuet med pengene løser dere sammen:)

FakeSmile 30-09-10 17:49

Titti: de små porsjonene har jeg også tenkt på! Ååh så deilig, hva!? :) Snart klarer vi ikke å trøkke i oss hele julemiddagen og ligge resten av kvelden med dårlig samvittighet, for vi har rett og slett ikke plass:D

DET gleder jeg meg nemlig til, nå er det bare en vei, og det er oppover!!! :D

streber 30-09-10 22:30

Det med de små porsjonene har jeg også tenkt på-håper vi ikke greier store porsjoner når vi er ferdige, det hadde vært digg!:D
Men den økonomibiten er helt fæl, vi har vent oss til å ha en avslappet økonomi, men nå vurderes hver lille ting om vi egentlig behøver det, vi har også måtte bruke kreditt:opga MEG og min kropp, plages med den biten der jeg altså. Men håper det kommer seg utover høsten. Har jo vært Bergenstur og legtimen der på denne lønnen.

tuddelu 30-09-10 23:43

Mannen din støtter deg fullt streber, gi deg selv støtte også. Du gjør noe bra for deg selv og helsen din - se på dette som en investering i helsen og framtiden din:) Gratulerer med flott resultat første uken:)

tuddelu 30-09-10 23:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 941417)
Jepp - dietten er relativt kostbar, spesielt pga legetimene som for mange av oss er hos leger utenfor fastlegeordnignen.
MEN - bare nevner det igjen jeg;
Vi kan få fradrag på skatten når vi går på denne dietten.

Har lagt inn en egen tråd på dette her

Vurderte å droppe fradrag på skatten, men ser at det blir endel penger med mat og legetimer .. fint at du minte meg på det igjen;)

streber 01-10-10 06:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tuddelu (Innlegg 941941)
Mannen din støtter deg fullt streber, gi deg selv støtte også. Du gjør noe bra for deg selv og helsen din - se på dette som en investering i helsen og framtiden din:) Gratulerer med flott resultat første uken:)

Du har helt rett tuddelu:)

grotingeling 01-10-10 07:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tuddelu (Innlegg 941941)

:ja:

Titti 01-10-10 07:31

Fredag. :spent:

Kan vel ikke si jeg gleder meg like mye til taco uten kjøtt, ost, rømme osv. Hehe, det blir vel i grunn bare salat på meg i dag, med en nydelig omelett eller suppe til. ;)

Ha en super helg dere. :klem: Andre helgen på fase 1 her. Skal komme meg gjennom denne også. :ja:

grotingeling 01-10-10 07:44

Jepp - fredag her også :D
Blir nok ingen taco på meg heller, har fortsatt noen dager igjen i fase 1.
Vurderer dessuten å fortsette 1 uke til (egentlig ferdig 5. oktober), da jeg jo mistet nesten en hel uke ifbm sykehusoppholdet forrige uke:(
Jo, ja.... jo det blir det - jeg tar en uke til, ny dato for overgang til fase 2 blir da 12. oktober:p
Ha en flott fredag da dere :stortsmil

streber 01-10-10 15:49

Her kommer en GOOD helg hilsen fra verdens trøtteste streber i hele verden:o:D;)

FakeSmile 01-10-10 16:24

Gog helg alle sammen:D

Og når vi sitter ved middagsbordet og furter over at alle andre spiser taco unntatt en selv, får vi tenke på at det er mange andre i samme båt;)

Titti 01-10-10 17:38

Skal prøve å huske det. Kjenner jeg depper (bittelitt) allerede. ;)

tuddelu 01-10-10 18:13

God helg alle sammen!

streber 02-10-10 13:24

SKAL prøve å ikke veie meg mer før på onsdag, men i dag var det 3,3 kg ned fra den 22. sept juhuuuuuu!!!:D

grotingeling 02-10-10 13:31

Wohooo:heia: - dette går veien Streber
Selv har jeg fått besøk av tante rød denne uka, og hun hadde som vanlig med seg nesten 1,5kg vann :(
Satser på at det meste er borte til veiedag på mandag :p

streber 02-10-10 13:33

Tante rød er syyykt irriterende, du får glede deg til hun drar!

grotingeling 02-10-10 13:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 942517)
Tante rød er syyykt irriterende, du får glede deg til hun drar!

Sitter og vinker farvel nå http://www.pic4ever.com/images/3.gif - eller kanskje mer i denne stilen http://www.pic4ever.com/images/Just_Cuz_19.gif

streber 02-10-10 13:41

Vink alt du kan, hun er bare så dum atte! Når man er i siget og kjempemotivert og godt igang mot målet sitt, kommer tante rød å saboterer opplegget i mange dager:mad:Hvis man holder på motivasjonen og følger opplegget slavisk likevel misater man jo ekstravekten igjen, men det hadde vært utrolig mye bedre for motivasjoinen å slippe å bli satt tilbake i forhold til målet en gang hver eneste måned! Menn er heldige slik gitt!

grotingeling 02-10-10 21:22

Ja menn er heldige - ikke bare slipper de alt sølet, de slipper også suget etter noe.
Jeg har de siste timene merket at kroppen skriker etter dette noe, og må si jeg er en smule forvirret http://www.pic4ever.com/images/89.gif
Har spist helt i tråd med ED hele uka, og drukket masse vann.
Det eneste jeg kanskje ikke har vært flink nok med er å spise nok grønnsaker.
Men kan det være grunnen alene :eek:
Lenge siden jeg hadde så markant søtsug, det er faktisk så ille at jeg merker at en utskeielse lett kan forekomme.
Men jeg skal ikke, vil ikke - orker rett og slett ikke de bivirkningene en utskeielse gir.
Nei - tror jeg skal bevilge meg et 5. måltid i dag, og en kopp sjokolade med kakaopulver kan kanskje være løsningen.

Monica31 02-10-10 23:16

si jeg er en smule forvirret http://www.pic4ever.com/images/89.gif
Lenge siden jeg hadde så markant søtsug, det er faktisk så ille at jeg merker at en utskeielse lett kan forekomme.

Slik har jeg hatt det også, og bare etter bitte litt over en uke på ED kom tante rød her også...når man er riktig godt igang!
Jeg tok et ekstra måltid. Gleder meg til å veie meg neste uke for å se hvor mye jeg egentlig skal veie uten all denne væsken i kroppen!
Legen min sa det var helt ok¨å ta et x måltid v trening eller veldig sult...jeg misbruker det ikke altså... godt å finne forumet idag. Trengte å "se" litt fler i samme situasjon. Har stått og laget god mat til mange idag uten å smake selv...det går jo bra. Tatt litt pepsi max idag!

Gleder meg til fettet bare renner av, jammen skal jeg holde ut. Ikke verdt å hoppe av...
Jeg ønsker dere alle lykke til videre, får ta en uke/dag av gangen;)

:D neste sommer er det vi som skal trives i bikini!

tuddelu 02-10-10 23:47

Velkommen Monica31:)

tuddelu 02-10-10 23:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 942508)
SKAL prøve å ikke veie meg mer før på onsdag, men i dag var det 3,3 kg ned fra den 22. sept juhuuuuuu!!!:D

Gratulerer!!!

tuddelu 02-10-10 23:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 942607)
Ja menn er heldige - ikke bare slipper de alt sølet, de slipper også suget etter noe.
Jeg har de siste timene merket at kroppen skriker etter dette noe, og må si jeg er en smule forvirret http://www.pic4ever.com/images/89.gif
Men jeg skal ikke, vil ikke - orker rett og slett ikke de bivirkningene en utskeielse gir.
Nei - tror jeg skal bevilge meg et 5. måltid i dag, og en kopp sjokolade med kakaopulver kan kanskje være løsningen.

Her er det skikkelig søtsug også!!! Har blitt litt lite grønnsaker og salat denne uken, kan det slå ut så markant på søtsuget??
Jeg skal ikke skeie ut jeg heller, men rart å kjenne på det igjen - måneder siden sist!

streber 03-10-10 01:36

Velkommen Monika:)

grotingeling 03-10-10 10:57

Velkommen Monica31 :)

grotingeling 03-10-10 11:01

Søtsuget gikk tilslutt over, var nok sulten ja :p
Dessuten hadde jeg i går vært en tur inn til Bergen for å finne meg vinterjakke, og det ble en 2-timers gå tur :D
Så det kan jo også være en del av grunnen....
Fant meg både jakke og ullundertøy, nå mangler bare støvletter før jeg er helt klar for vinteren.

tuddelu 03-10-10 12:37

Gikk du helt fra askøy til sentrum?? Supersprekt!!:) Grattis med nytt vintertøy, nå er du kledd for vinteren.

grotingeling 03-10-10 12:41

Ehhhh nei da, tok buss fram og tilbake - men gikk to timer rundtomkring inne i sentrum, opp på høyden og bort til Nordnes.
Tror nok jeg ville brukt mer enn 2 timer skulle jeg gått hjemmefra til byen gitt :eek::D

Edit:
I følge Google Map så tar det 4 timer og 48 minutter fra meg til busstasjonen (en vei) :D

Pearl 03-10-10 13:06

Ja, velkommen hit Monica. Jeg tror kanskje det der med bikini kan være innen rekkevidde neste sommer. :)

tuddelu 03-10-10 14:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 942732)
Ehhhh nei da, tok buss fram og tilbake - men gikk to timer rundtomkring inne i sentrum, opp på høyden og bort til Nordnes.
Tror nok jeg ville brukt mer enn 2 timer skulle jeg gått hjemmefra til byen gitt :eek::D

Edit:
I følge Google Map så tar det 4 timer og 48 minutter fra meg til busstasjonen (en vei) :D

Så herlig med bytur, bergen er nydelig;) 2 timer er lenge!!
Nesten 5 timer èn vei :eek: Hehe .. DET er lite aktuelt ja!

Monica31 03-10-10 21:10

Hei alle som har ønsket meg velkommen!

Det var godt. Idag har jeg trent på Elixia og deretter gått hjem fra Hafrsfjord til Sola...brukte en time hjem! Herlig! Ikke så sulten heller idag. Gleder meg til å veie meg imorgen. Har ikke veid meg siden fredag! Da var det jo tante rød:(

Jeg syntes vi er heldig som går kjapt ned, uten å være kjempe sultne og ha mye variert å spise...favoritt er råkost salat med olivenolje og krydder. Deler alt i små biter og det smaker fantastisk- at ikke jeg gjorde dette mer før....

Monica31 03-10-10 21:14

Hei Pearl!

Du er jo snart i mål....hvordan føles det...jeg drømmer om å være der du er!!!!!!

:D:goodluck:

Pearl 03-10-10 23:18

Det er helt fantastisk. Gled deg. Det går fortere ned enn du tror. Denne dietten er utrolig effektiv. Ikke akkurat gourmetmat, men spiselig. I allefall etterhvert når en blir vant til smaken. :)

streber 03-10-10 23:32

Nå har det gåtgt helt bra en stund før jeg i dag har vært syykt sulten. Har hatt fri(trent hardt i 45 min), bare gjort husarbeid i tillegg til trening. Spist MYE grønnsaker og 6 ED måltider:o Ikke noe skikkelig m,ett nå heller, men nå KAN jeg ikke spise mer:o

tuddelu 04-10-10 00:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 943090)
Nå har det gåtgt helt bra en stund før jeg i dag har vært syykt sulten. Har hatt fri(trent hardt i 45 min), bare gjort husarbeid i tillegg til trening. Spist MYE grønnsaker og 6 ED måltider:o Ikke noe skikkelig m,ett nå heller, men nå KAN jeg ikke spise mer:o

Pass på å ikke trene for hardt nå som du er i fase1 streber. Det anbefales å vente med hard trening til man er i fase 3. Legen min anbefalte daglige småturer under fase 1 og 2.
Det kan bli for tøft for kroppen med hard diett og hard trening på èn gang.

Og det er bedre å spise ett - to ekstra ed måltid enn å sprekke med annen mat. Spis om du er sulten:)

streber 04-10-10 00:45

Tuddelu-tusen takk for tilbakemelding!Så bra, kanskje ikke det er så ille likevel da.:) Og bare så det er sagt- jeg har IKKE dyseleksi-bare skriver litt fort noen ganger:o:p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.