Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre bøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=78)
-   -   Hva leser du nå? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47046)

BenteR 08-10-14 17:24

Sv: Hva leser du nå?

Jeg hører på Monster av Knut Nærum.

Furine 12-10-14 19:39

Jeg sluttet å telle dager - Caterina Cattaneo.

Bønna200 13-10-14 04:22

Kjærlighet ved første blikk av Jill Mansell.

Carisma 13-10-14 08:45

Endelig ferdig med Journal 64 av Jussi Adler Olsen. Nå Pinnsvinets Eleganse av Muriel Barbery

Cyan 17-10-14 13:48

I dag begynte jeg på Inferno av Dan Brown. Har lest de 3 første bøkene om Robert Langdon, men jeg vet fortsatt ikke om jeg egentlig syns de er bra. Lettlest og spennende, men bra? Mjææææ, vet ikke helt altså :p

Så har jeg et spørsmål angående denne Öland-serien til Johan Theorin. Jeg har den siste boka, Gravrøys, men har ikke lest de 3 første. Burde jeg lese dem først, eller er det frittstående historier?

TrillTrall 17-10-14 14:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1497812)
Så har jeg et spørsmål angående denne Öland-serien til Johan Theorin. Jeg har den siste boka, Gravrøys, men har ikke lest de 3 første. Burde jeg lese dem først, eller er det frittstående historier?

Ikke noe problem å lese dem hver for seg, selv om Gerlof er med i alle bøkene så trenger du ikke lese dem i rekkefølge.

Cyan 17-10-14 14:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1497815)
Ikke noe problem å lese dem hver for seg, selv om Gerlof er med i alle bøkene så trenger du ikke lese dem i rekkefølge.

Ah, så det er samme hovedperson i alle bøkene. Da tror jeg kanskje at jeg vil lese dem kronologisk likevel, med mindre Gerlofs private liv er helt utelatt (det er en greie jeg har :p). Er det alrighte bøker forresten?

TrillTrall 17-10-14 15:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1497816)
Ah, så det er samme hovedperson i alle bøkene. Da tror jeg kanskje at jeg vil lese dem kronologisk likevel, med mindre Gerlofs private liv er helt utelatt (det er en greie jeg har :p). Er det alrighte bøker forresten?

Jeg liker dem veldig godt, men mener at Gerlofs liv har veldig lite å si for resten av handlingen, har er jo ikke noen hovedetterforsker såvidt jeg husker.

Photobscura 17-10-14 18:09

Passing av Nella Larsen.

Hubba Bubba 18-10-14 23:45

Ken Follet Edge of eternity

Gleder meg.

LibraGirl 19-10-14 05:09

fag- pensum! :p

Bønna200 20-10-14 16:02

Tre er en for mye av Helen Chandler.

Ziltoidia 21-10-14 09:47

The Fellowship of the Ring - meh... helt midt på treet. Tror Tolkien kunne ha dradd nytte av begrepet "kill your darlings" innimellom.

Fangirl av Rainbow Rowell - A+ for realistiske figurer man lett kan se seg selv i. Men alle historiene om Simon Snow innimellom den egentlige historien gjorde ingenting for meg, og jeg følte boken endte litt for tidlig. Før en del av trådene ble nøstet opp. Uansett, kjempesøt bok. Jeg elsker hvordan Rowell skriver.

mereo 22-10-14 12:33

A good marriage av Stephen King

nellie 22-10-14 13:16

Helsepolitikk. *gjesp*

vaskeklut 22-10-14 17:49

Sitat:

I dag begynte jeg på Inferno av Dan Brown. Har lest de 3 første bøkene om Robert Langdon, men jeg vet fortsatt ikke om jeg egentlig syns de er bra. Lettlest og spennende, men bra? Mjææææ, vet ikke helt altså :p

Les de i rekkefølge, for den siste boka omhandler Gerlof mest. Gir en bedre forståelse av den siste boka! Gravrøys er jo den siste.

mereo 23-10-14 12:05

Sitat:

Jeg har bare kommet halvveis i Inferno - jeg har prøvd å lese den leeeenge. Jeg har likt de andre, men den synes jeg bare blir for mye "repeat" :/

Butterfly83 26-10-14 18:13

Akkurat begynt på Fredrik Backman- En mann ved navn Ove.

TrillTrall 26-10-14 18:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83 (Innlegg 1498479)
Akkurat begynt på Fredrik Backman- En mann ved navn Ove.

Fiiiiiiine boka! :D

Karma85 26-10-14 18:35

Nettopp ferdig med "Et helt halvt år"
Den eneste boka jeg har grått til- noensinne! (Av kanskje 5000 stk.) Grugleder meg til filmen. :hylgrine:

Bønna200 26-10-14 19:34

Fedrenes synder av Karin Slaughter.

TrillTrall 26-10-14 19:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karma85 (Innlegg 1498482)
Nettopp ferdig med "Et helt halvt år"
Den eneste boka jeg har grått til- noensinne! (Av kanskje 5000 stk.) Grugleder meg til filmen. :hylgrine:

Jeg ble irritert av boka - de første 100 sidene er nemlig direkte kopi (bortsett fra at assistenten er kvinne i boka og mann i filmen) av filmen "De urørlige" som er en sann historie. Moyes kunne i det minste gjort seg litt flid med ikke å kopiere så direkte synes jeg - for meg ødela det hele boka. "De urørlige" er en nydelig film forresten!

Karma85 26-10-14 20:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1498486)
Jeg ble irritert av boka - de første 100 sidene er nemlig direkte kopi (bortsett fra at assistenten er kvinne i boka og mann i filmen) av filmen "De urørlige" som er en sann historie. Moyes kunne i det minste gjort seg litt flid med ikke å kopiere så direkte synes jeg - for meg ødela det hele boka. "De urørlige" er en nydelig film forresten!

"De urørlige" er en film jeg skal se som en konsekvens av at jeg googlet boka etter jeg hadde lest den, og den filmen kom opp som sammenlignig. Glad jeg ikke visste dette før jeg leste den, fordi for meg så var den helt fantastisk, uavhengig av dette.

Kan det være at boken også er basert på samme historie, at den var inspirisjonen til Jojo M. også? Boken ble jo skrevet og utgitt mye før filmen?

TrillTrall 26-10-14 20:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karma85 (Innlegg 1498489)
"De urørlige" er en film jeg skal se som en konsekvens av at jeg googlet boka etter jeg hadde lest den, og den filmen kom opp som sammenlignig. Glad jeg ikke visste dette før jeg leste den, fordi for meg så var den helt fantastisk, uavhengig av dette.

Kan det være at boken også er basert på samme historie, at den var inspirisjonen til Jojo M. også? Boken ble jo skrevet og utgitt mye før filmen?

Boka og filmen ligner veldig lite etter hvert og sluttene er helt forskjellige. Filmen kom i 2011 og boka tror jeg kom i 2012, men det er mulig det ikke stemmer?

Carisma 26-10-14 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1498486)

Det har jeg også hørt, derfor har jeg ikke giddet lese den. Men veninna mi som jeg så de urørlige sammen med hadde ikke tenkt på det engang før jeg nevnte at jeg ikke ville lese boka. Hun elsket forøvrig boka.

Jeg er nettopp ferdig med "pinnsvinets eleganse", og Gud for en bok! Jeg elsket den, men skulle ønske jeg sluttet å lese litt tidligere... :eek: sjelden har jeg hatt så lyst til å gjøre som Joey i friends da han lest litle women, å legge boka i fryseren så ikke slutten skulle skje. :o

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.