![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Rundpinner ja. Jeg tar nok fram symaskinen og lager et bra system der :) Har prøvd med forskjellige bokser tidligere (nesten alt untatt whisky-bokser :p), og blir frustrert av å måtte dra alle ut for å finne den jeg skal ha. Type lommer/konvolutter etc sydd på maskinen som kan merkes høres ut til å være det perfekte for meg. Har jo IKKE tålmodighet til denne letingen. Så nå henter jeg fram symaskinen, bare jeg greier å legge fra meg strikketøyet da.... :D
|
Strikker du noe spennende/morsomt, Dietta?
|
Har trøbbel med å strikke bare en ting av gangen ;), så her går det i babyteppe (nevø skal ha baby i mai), tovet vinhøne til 3-liter vin, sokker og nisse-bokmerker til neste jul :D Du/dere da ? Noe spennende på pinnene ?
|
Sitat:
Akkurat nå er det en lang kjolegenser-ting til meg selv i deilig tykt klør-ikke-garn! Samt babysett som består av jakke, bukse, lue, sokker og votter, samt de evige sokkene og en plain fremogtilbake sak som skal toves og bli sitteunderlag. |
Til rundpinner; hva med en cd-holder? http://www.sz-wholesale.com/uploadFi...der_181256.jpg
Over til noe annet; noen som har et godt tips mot hard hud rundt neglene? Huden blir knallhard og kan draes av, og det er ikke mye pent og til tider ganske vondt.. :( |
Sitat:
Strikkar ingenting akkurat no, men burde komme meg i gong igjen med å strikke litt. Manglar berre litt motivasjon... Men det blir frihandsprosjekt for det meste. Lenge sidan eg har laga både vesker og hattar, kanskje ein ide å komme seg i gong med. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk Photobscura, det var akkurat det svaret jeg var ute etter! Har vel egentlig vinglet litt mellom ketolyse/lchf, men jeg prøver nå å gå ned de siste 4-5 kg med lchf. Teller som sagt ikke karber, rett og slett fordi jeg stinker i matte og ikke har tålmodighet til å sette meg inn i prinsippet. Har tenkt som så, at så lenge jeg holder meg i ketose må jeg gjøre det riktig:)
Nok fett ja, hva er nok fett egentlig? Kan gi en pekepinn på hva jeg spiser på en vanlig dag, om du orker å komme med evt kommentarer...? Frokost: 2 stekte egg og 2 skiver bacon, stekt i smør Mellommåltid: 4 osteskiver + 2 skinkeskiver Lunsj: Salat med skinke el. reker el. egg med cf eller olje av fetaost Middag: Kylling surret inn med bacon stekt i smør, blomkålmos med fløte, fetaost og smør, grønne grønnsaker Evt. kvelds: liten bit av omelett eller 2 egg Ser at dette kanskje er lite grønnsaker.... Og er det for lite fett? Syns jeg egentlig vasser i fett, men mulig jeg tar feil der.. Supertakknemlig for svar:) |
Hva i all verden gir en til en bekjent som fyller 80?? Vedkommende tilhører kategorien trivelig, oppegående herremann.....
|
Sitat:
Gavekort på en restaurant. |
En god bok!
|
Dvd. eller cd..
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Noe godt tips om hvordan jeg fullstendig fjerner klistremerker? Det er ikke sånne plastklistremerker, men verste sort, i papir med blank overflate. Nytteløst å legge i bløt, da klistremerkene er på et kjøleskap :rolleyes:
|
Hvis kjøleskapet er stål (emaljert) og ikke plastbelagt, så kan du bruke aceton, neglelakkfjerner :) Test på et lite synlig sted.
|
Sitat:
Gnikke og gnure med klut og zalo? Det burde i alle fall få bort limrestane om du får bort sjølve papiret. |
Jeg fikk det bort. Gnukka litt med en klut til det var gjennomvått, og så bare pilla jeg bort med neglene, og skrubba bort resten med en svamp. Herlig!
Jeg har forresten funnet vifte og kullfilter for til sammen under 1000 kr, hurra! Tenkte å tilby meg å kjøpe og montere selv mot trekk i husleie :) |
Sitat:
Bra du fikk det bort da Photobscura! |
Sitat:
|
Den malingen/emaljen er adskillig mykere enn keramikktoppen, en eneste liten miss, så ooops..
|
Sitat:
Det kjem vel kanskje an på kva kjøleskap ein har også. Det eg har hadde det gått greit på trur eg, det har "ekstra front" på fronten, i samme materiale som resten av kjøkkenet. |
Jeg lurer på om frøene i vaniljestangen Må varmes/kokes opp for å gi smak, eller kan den has rett i fløten når jeg pisker krem. Vil jeg få vaniljesmak av kremen da?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46. |