Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19833)

grotingeling 06-03-10 10:31

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 843295)
Får håpe du får varene dine i dag. Suppe 3 ganger om dagen tror ikk jeg at jeg hadde klart, :p
Høres ut som det er skikkelig møkkavær hos deg, må si jeg synes du er flink som går ut da altså.
God tur!!! :)

Lurer på hvordan det har gått med veiingen til Fungirl jeg :spent:

Jeg synes suppene er helt ok jeg, så det skal nok gå bra - men blir jo kjedelig å spise det samme hele dagen.....

Ja Fungirl, vi venter i spenning :spent:

Fungirl 06-03-10 10:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 843303)
Jeg synes suppene er helt ok jeg, så det skal nok gå bra - men blir jo kjedelig å spise det samme hele dagen.....

Ja Fungirl, vi venter i spenning :spent:

Så søte dere er :love:

Trommevirvel :):)

Vekta viste ned 1.8 kg i dag og jeg har nådd første delmål som var minus 7 kg og herved venter premie på meg, nemlig siste sesong av Prison Break :)

Jeg er så glad at jeg gråt en skvett i dag tidlig :):)

JollyJ 06-03-10 11:21

Superbra Fungirl!!!:heia:

Også så deilig å nådd et del mål... 7 kg er jammen meg mye, så digg... Er det etter hvor lenge med ED?

Fungirl 06-03-10 11:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 843335)
Superbra Fungirl!!!:heia:

Også så deilig å nådd et del mål... 7 kg er jammen meg mye, så digg... Er det etter hvor lenge med ED?

3 uker :)

Men de første kg var i prinsippet gått opp uka før ED, men uansett, jeg er 7,3 kg lettere enn når jeg startet ED så jeg er kjempeglad :)

JollyJ 06-03-10 11:29

Det er jo sinnsykt bra!! Første gang så jeg gikk på ED gikk jeg ikke ned mere enn 5 kg i fase 1, lite synes jeg.

Fungirl 06-03-10 11:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 843341)
Det er jo sinnsykt bra!! Første gang så jeg gikk på ED gikk jeg ikke ned mere enn 5 kg i fase 1, lite synes jeg.

Men jeg har ekstremt masse å gå ned Jolly så det er nok det som er grunnen.
Jeg synes 5 kg er kjempebra jeg :heia:

JollyJ 06-03-10 11:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 843344)
Men jeg har ekstremt masse å gå ned Jolly så det er nok det som er grunnen.
Jeg synes 5 kg er kjempebra jeg :heia:

Har nok det jeg også uheldigvis. Veide 118 da jeg begynte:rolleyes:
Men tror jeg ikke gikk ned mere fordi han legen jeg hadde ike var så god på ED, jeg skulle spise 6 ganger om dagen, og etter noen uker fikk jeg beskjed om å spise noen ekstra proteiner også.. hjelpes syntes jeg spiste hele tiden, hehe..
Men nå har jeg ny lege, hun er mye flinkere, og nå går det jo mye raskere ned :):)

grotingeling 06-03-10 11:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 843311)

Vekta viste ned 1.8 kg i dag og jeg har nådd første delmål som var minus 7 kg og herved venter premie på meg, nemlig siste sesong av Prison Break :)

Fantastisk, gratulere og den premien er absolutt velfortjent :klem::heia:

Fungirl 06-03-10 12:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 843352)
Har nok det jeg også uheldigvis. Veide 118 da jeg begynte:rolleyes:
Men tror jeg ikke gikk ned mere fordi han legen jeg hadde ike var så god på ED, jeg skulle spise 6 ganger om dagen, og etter noen uker fikk jeg beskjed om å spise noen ekstra proteiner også.. hjelpes syntes jeg spiste hele tiden, hehe..
Men nå har jeg ny lege, hun er mye flinkere, og nå går det jo mye raskere ned :):)

Ja 6 måltid er mye, ikke nødvendigvis i mat men å få tid til å spise det rett og slett.
Flott at du har en lege som du trives med nå :klem:

Fungirl 06-03-10 12:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 843356)
Fantastisk, gratulere og den premien er absolutt velfortjent :klem::heia:

Tusen takk :suss:

mokki 06-03-10 13:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 843311)

wow. Gratulerer så mye!! Syns vi er en gjeng her inne som er superflinke! Og veldig flinke til å motivere hverandre.

JollyJ 06-03-10 13:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mokki (Innlegg 843411)
wow. Gratulerer så mye!! Syns vi er en gjeng her inne som er superflinke! Og veldig flinke til å motivere hverandre.

Enig, og takk og lov for det. Føles så mye lettere når man ikke er alene synes jeg. Også er kan dere så mye, helt supert:D

mokki 06-03-10 14:50

ååå, endelig er pannekakene god igjen:). I dag puttet jeg en god slant kardemomme og kanel i røren. Og da ble de gode da!!!

noen som har prøvd å putte pannekaken i vaffeljernet? Kanksje det er en ide når jeg skal i vaffelbesøk...(f.eks hos farmor..)

grotingeling 06-03-10 15:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mokki (Innlegg 843454)
ååå, endelig er pannekakene god igjen:). I dag puttet jeg en god slant kardemomme og kanel i røren. Og da ble de gode da!!!

noen som har prøvd å putte pannekaken i vaffeljernet? Kanksje det er en ide når jeg skal i vaffelbesøk...(f.eks hos farmor..)

Så kjekt :D, og ja du kan godt steke pannekaken i vaffeljernet - flere her som har gjort det:p

arkine 06-03-10 16:20

gratulerer med flott vekttap fungirl,,

Fungirl 06-03-10 16:55

Tusen takk alle sammen :)

Og jeg må si meg enig, vi er kjempeflinke :heia:

Skulle ut og kjøpe premien min i dag, men er overhodet ikke mulig å få tak i Prison Break sesong 4 her i byn, kjempeskuff :(

grotingeling 06-03-10 20:30

Stooor applaus til oss alle, vi er kjempeflinke :klem:
Jeg har forøvrig prøvd en ny variant av pastaen i dag, da jeg i grunnen var gått lei den.
Men når pakken med varer ikke kom, må en jo bruke det en har.....
Så jeg tok en pakke pasta og kokte på vanlig måte, men i stede for å lage den vanlige ratatoillien så hakket jeg opp grønnsaker og tilsatte tandoripaste og litt vann.
Da pastaen var omtrent ferdig kokt, hadde jeg den oppi sammen med grønnsakene - det ble en annerledes pastarett kan jeg forsikre :rolleyes:
Sterk både i farge og smak, helt ok og den særegne pastasmaken var borte :D.
Tror likevel jeg skal ha litt mer vann i neste gang, for denne varianten blir nok gjentatt.

Fungirl 06-03-10 20:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 843600)
Stooor applaus til oss alle, vi er kjempeflinke :klem:
Jeg har forøvrig prøvd en ny variant av pastaen i dag, da jeg i grunnen var gått lei den.
Men når pakken med varer ikke kom, må en jo bruke det en har.....
Så jeg tok en pakke pasta og kokte på vanlig måte, men i stede for å lage den vanlige ratatoillien så hakket jeg opp grønnsaker og tilsatte tandoripaste og litt vann.
Da pastaen var omtrent ferdig kokt, hadde jeg den oppi sammen med grønnsakene - det ble en annerledes pastarett kan jeg forsikre :rolleyes:
Sterk både i farge og smak, helt ok og den særegne pastasmaken var borte :D.
Tror likevel jeg skal ha litt mer vann i neste gang, for denne varianten blir nok gjentatt.

Høres bedre ut gitt :)
Men sliter med konsisten av pasta jeg :)

JollyJ 06-03-10 21:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 843601)
Høres bedre ut gitt :)
Men sliter med konsisten av pasta jeg :)

Jeg også prøvde de to ganger siden har jeg ikke klart...Men kanskje når den blir skikkelig spicy så blir den bedre.

Men jeg husker at jeg kokte den kjempe lenge for at kosistensen ikke skulle bli så rar, men da ble det jo mat til 2 hvertfall.
Kan man spise tomatpure i stede for tomater foresten???

grotingeling 06-03-10 21:28

Tomatpure er det jeg har brukt tidligere, og det har funktet helt ok

arkine 07-03-10 00:30

javisst er vi flinke ,,å gå på denne dietten er ikke liv laga for alle ..
kan prøve de som vil , hehe

men vi går ned i vekt og derfor er dietten værdt vær krone og slit..

mokki 07-03-10 08:23

Må bare skrive.... Uoffisielt har jeg i dag nådd første delmål. I morges viste vekten 99,8kg:D. Ofisisell veiedag er ikke før fredag, men tror det skal mye til for at denne vekten ikke opprettholdes..

arkine 07-03-10 09:47

grattis mokki,,jeg veier meg daglig ,og i dag hadde jeg gått ned enda en halvkilo,og så lenge jeg ikke skjeier ut så er dette reelt

så nå er det 70,5 og målet er ned til 70kilo innen 10 mars ,men det spørs , for denne uka har jeg rasa ned i vekt, så har en følelese at jeg vil stå stille litt nå

JollyJ 07-03-10 10:04

Så flinke dere har vært!!! :D Jeg har veiedag i morgen, så er litt spent på hvor mye jeg har gått ned :)

grotingeling 07-03-10 12:06

Så kjekt Mokki, dette går så det suser - og Arkine, jeg heier på deg :heia:
Min veiedag er også i morgen, og siden jeg ikke har vært på vekta siden fredag er jeg nå spent på om jeg har kommet med under 90 igjen :spent::spent:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.