![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Dere som har vært en del i Tøyen-badet. Når på dagen er det best å være der, særlig mtp. folkemengder? Formiddagen, midt på dagen eller på kvelden? Og hvordan er helgene ift. ukedagene? (Og ikke si 8-9 på morran, skal dette være gjennomførbart for både meg og min kjære snakker vi antagelig tidligst klokka elleve. :p)
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Min eldre bestemor har fått bestemor har fått beskjed om at hun har fått lumbago.
Hun har nå hatt vondt siden jul. Hun har fått paracett 1 gram, med beskjed om å ta tre om dagen. Og smørre med smertestillende salve. Så lurer jeg: Kunne ikke kiropraktorbehandling hjulpet på dette? Fysioterapi? Slik jeg forstår det så er det nærver i klem som er årsaken til smertene. Vil ikke en kiropraktor kunne løsne opp slik at de ikke lenger er i klem? Hvor lang tid på hun regne med at dette tar? |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Takk Photo og Carisma :-)
Så det er på sin plass å få henne til å snakke med legen, og prøve å få noe behandling? Hun er jo overbevist om at paracett - DET er sterke greiene det .... men ser hun begynner å bli sliten av å gå med dette. |
Sitat:
Finnes det røntgenbilder, bør hun kanskje ha med dem. Det jeg reagerer på er at hun skulle ta paracet. Det vanlige er å foreskrive ibumetin(ibux),eller en kombinasjon, mot denne typen plager! Nå vet ikke jeg hvor gammel bestemor er og hva slags sykdommer hun evnt har i tillegg, men lumbago kan ta tid, faktisk måneder og kanskje til og med år!:eek: |
Når Phelix var syk nå så betalte vi 8000 kr for behandling. Hvorfor kommer folk og sier at det er bortkasta penger? :mad:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg helst skulle latt pusen min dø, for å spare noen kroner... |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Brukte 4000 på å operere en rotte, som jeg var veldig glad i. Desverre så gikk ikke det bra, hun klarte det ikke. Og hadde jeg visst det hadde hun nok fått slippe. Men prognosene før operasjonen var veldig gode, og så lenge hun hadde livslyst og var supersosial, så fortjente hun den sjansen. dette sier jeg ikke til så mange, for de synes jo dette er helt sprøtt ..... men men .. Har man dyr så skal de ha det bra, enten det er en pus, eller en kanarifugl :-) |
Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Trist med rotta di. :hylgrine: |
Hun var så tam ! Kunne sitte lenge i nakken min, og satt ved siden av oss i sofakroken om kveldene. Tok mat forsiktig fra munnen vår, beit aldri hele sitt lille liv. Da hun mistet søsteren, så ble vi hennes flokk, og jeg savner henne veldig.
|
Siden jeg brakk skuldra får jeg med jevne mellomrom en lei betennelsesfølelse i den. Går det lenge nok går det nedover i armen. Svigerfar, fysioterapeuten, mener det er en kronisk betennelse pga plata og skruene inni der. Finnes det noe man kan gjøre med sånt, bortsett fra å trene? Når jeg trener med jevne mellomrom holder det seg borte. Nå får jeg ikke trent, pga ribbeinsbrist og here we go again.. Kommer det til å være sånn for alltid, siden visst ikke plate og skruer skal opereres ut?
Tar en grei mengde omega-3 hver dag. Holde meg stortsett unna omega-6. |
Sitat:
Vi har lagt ut snart 50 000,- for den ene hunden(mye syk, ja), men har jo også fått igjen nesten alt, fordi vi selvføglelig har forsikret hundene! Koster litt å forsikre også, men det er jo en fast utgift og ikke en plutselig regning man kanskje ikke har penger til! |
Sitat:
|
Ikke alle plater og skruer som kan opereres ut. Jeg har endel i venstre arm som de ikke tør ta ut.. Kirurgen er redd at nervene blir enda mer skadd da :(
Og når det gjelder dyr så tør jeg ikke tenke på hvor mange kr som har gått til veterinærer opp gjennom åra.. Men jeg hadde heldigvis forsikringer på alle! Kattungene som ble solgt var naturligvis også forsikret. Ellers så er jeg av den oppfatning at om man ikke har råd til uforutsette utgifter så bør du ikke ha dyr.. |
Sitat:
Carisma: Er det så ille altså? Domus Atletica er jo ikke aktuelt skal jeg ha med kjæresten. Moren hans hadde vært på Tøyen-badet en torsdag halv tolv for ikke lenge siden, og det var knapt folk der, men hun har ellers ikke vært der på flere år, så hun visste jo ikke om det var vanlig. Så tidlig på morgenen er jo helt uaktuelt uansett. ;) Vi får vel bare prøve selv og se! :) |
Sitat:
|
Jeg lurer på hvor humøret mitt har tatt veien... Sist sett i slutten av juleferien. Med det samme - kan noen sende hjem arbeidslysten?
|
Vi betalte 8000 i egenandel for og redde livet til kullbroren til Roberto, og omplasserte han deretter helt vederlagsfritt til dyrlegen som reddet livet hans. (Han og broren ble rivaler og slåss så blodet sprutet hver eneste gang de hadde sjansen)
DA ble det jammen mye prat om hvor idiotiske vi var. Angrer ikke en prikk, hverken på at vi brukte så mye penger på ham eller at vi omplasserte ham uten betaling; hunden lever i dag et drømmeliv og er et høyt elsket medlem av familien sin. Da storpuddeltispa fikk livmorbetennelse i sommer føk igjen tusenlappene. Ene dyrlegen (og en hel del mennesker i familien) mente vi var idioter som ville spandere penger på og fjerne livmoren hennes fordi hun var så gammel. :eek: Hun blir ni år denne måneden, og vi ser frem til flere gode år sammen.:hearts: Mennesker som ikke har den kjærligheten til dyr, ville nok heller brukt pengene på noe annet, men for oss var det aldri et alternativ og la dyrene dø fordi vi ikke ville hjelpe. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Humøret kan det være jeg har fått, men arbeidslysten har jeg ikke sett noe til.......
|
Sitat:
|
Sitat:
Tror det vil hjelpe! :ja: |
Sitat:
Jeg kjenner noen som brukte 10.000,- på et inngrep på en 10 år gammel hund, den hadde blitt veldig gammel det siste året synes jeg og vel - jeg hadde heller latt hunden slippe. Året etter avlivet de den fordi den var så gammel... :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
dere kan få arbeidslyst av meg! jeg har i hauger og lass, men ikke fullt så mye å gjøre :o
|
Jeg vil også ha humør og masse arbeidslyst - så tegn meg opp på dusørlista :ja:
(Mulig det er noe å finne på Finn.no :confused:) |
Lurer på om stiv og vond venstre arm-håndledd-hånd henger sammen med fæl bihulevondt i venstre side av ansiktet/kjeven? Er jeg keivhendt-syk? :rolleyes:
|
Sitat:
Kanskje jeg bare burde sende deg litt av mine "burde" ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men som sagt, vi får teste ut selv. |
Jeg har et spørsmål til! Leser forskjellige tips på nettet om hvordan "break out" et par nye dr. Martens. De er i stivet skinn, og jeg vet jo at de blir gode til slutt, det tar jo bare litt tid. Men flere sier at man skal smøre dem inn med en slags mykningsolje som Dr. Martens produserer, men at både babyolje og vazelin er gode alternativer. Men ingen sier noe om man skal smøre på inn- eller utsida. Mulig dette er helt obvious, altså. ;) Militærboots har jeg jo bare lagt i vann, og gått med til de er tørre for så å impregnere dem, men de får jeg jo gratis av min major-svoger. Tør ikke å risikere det med et helt nytt par sko som koster 1500 spenn ...
|
Jeg stekte kyllingfilet i biter på tirsdag og la den i kokossaus med eple, løk og karri + buljong oppi. skulle ha den til lunsj i dag, men rakk ikke spise, kan jeg spise den i morra? den har vært i lukka boks (som har vært åpna en eller to ganger) i kjøleskap.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |