![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Kjinnsjegg ... sjinnkjegg :D |
Mistet mye hår igjen og begynte med b-vit. Nå har det stoppet opp. Hva kan jeg spise for å øke inntak av b-vit? Og c-vit?
|
Går det an å lage kokosmel av kokosmasse? Bare kjøre det i mikseren, liksom?
|
Hva er populært å gi i julegave til åtte år gamle jentunger nå for tida? (det må nevnes at den jenta jeg forsøker å finne på gave til ha meeeer enn nok leker. og klesstørrelse varierer visst så veldig at jeg bør unngå klær...)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hvor er det blitt av Landlord hermetikken til Rema? Spes tomatpurre og hermetiske tomater? På Rema sier de at de nå fører et eget produkt som skal erstatte, men har mere kh.
|
landlord produktene var visst feilmerket mener jeg å ha lest
|
Sitat:
|
Sitat:
Malt kokosmasse er akkurat det, mens kokosmel er melete!:p |
Sitat:
Sitat:
|
Har rema konstantert at det er mer kh i den tomatpurèen altså? Har vi noen gode alternativ? Jeg har funnet hot pepper paste, litt for hard til å erstatte tomatpurè fullstendig, men noe av den kan erstattes med den, og den setter utrolig god smak :)
|
Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
de har modernisert frøken detektiv. så nå har de pc og mobiltelefon og sånt. bare synd at siden frøken detektiv ble skrevet av mange forskjellige forfattere så var kvaliteten på historiene ganske så ugjevn.. bøkene jeg arvet etter mamma er nærmest lest istykker.
|
Hva skjedde med det "konkurrerende" forumet som ble startet av utbryterne herfra, eksisterer det enda?
|
Dette er en skikkelig gåte, og om noen kan hjelpe blir jeg dødelig imponert!
En gang på midten av nittitallet spilte de en låt endel på P3 som dukker opp i hodet mitt med ujevne mellomrom. Eller en strofe av den rettere sagt. Den går så her: "So i miss you my dear, when the sky is so clear, and i'm sending you postcards from heaven". Hvem spilte? Finnes den på nett? |
Er det denne ???
http://www.youtube.com/watch?v=7w5NC0lO2dc |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Ja,ja overlever vel. Men kan fort bli litt mye med 3 kh/100g. på hermetiske tomater når jeg skal lage gryter. En boks blir 12 kh |
Sitat:
|
Sitat:
Nei sorry, var ikke meningen og være helt flåsete (bare litt :p). Jeg forstår at du synes det er mye, men dersom du bruker en slik boks i en gryterett, hvor mange porsjoner blir det? Når jeg lager slikt ender jeg som oftest oppmed store mengder mat, mange porsjoner og dermed blir det ikke så mange kh i hver porsjon allikevel :) |
Re: Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Men vil jo bare ha den med minst kh i. Men hvis ikke innholdet er endret overhode, så skal jeg ikke skrike ;) Har forøvrig laget en lammegryte med ihjælkokt abergin, løk, fetaost, lam, kraft / buljong og masse hermetiske tomater så det har blitt som en tykk suppe. Så må vel begrense tomatbruken litt, men godt ble det. :D |
Sv: Re: Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg synes litt tomatpurre i gryter øker smaken mye mer enn enn karbohydratene skulle tilsi. :) 1/4-1/2 boks til en kaserolle så kan man spare litt på de hermetiske tomatene. (Men det er mulig at tomatpurre har masse karbohydrater da...?)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |