![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Nå er det forsåvidt ingenting i veien for å gjøre jobben selv om man er trekvart døv med tinnitus, så lenge formen ellers er grei :) Men klart, om jeg fortsatt har vondt og sliter med bihulene må jeg jo få forlenget sykemeldingen. Er det forresten noen som vet hvor lang tid det bruker å ta gjennomsnittlig å få time hos ØNH spesialist. Jeg innbiller meg at det kan ta måneder ..?
|
Det kan ta måneder, men ring og purr! Fortell hvordan du har det og hør om det er m ulig med en øyeblikkelig- hjelp time.
Det er mer enn 6 måneders ventetid hos min øyelege, men jeg får komme til i løpet av en time om det er akutt! Ring og forhør deg, du! God bedring!:klem: |
Sitat:
Det jeg mener med egoistisk er at han må sitte hjemme, mens jeg kan gjøre hva jeg vil (selv om vi snakker om en kveld på fem mnd... ) og at jeg ikke er tilgjengelig med pupp om babyen ikke roer seg. (du får ikke mat fordi jeg ikke gidder å være hjemme, liksom). |
Ja, det var det jeg tenkte at det kunne ta sin tid. Jeg vet ikke hvor legen min har sendt henvisning, men det er jo ikke verre enn å spørre henne. Kanskje til og med hun kan purre på å få en time raskt, siden jeg har blitt såpass mye verre siden hun sendte den. Men da har jeg bestemt meg for å ringe legen på mandag (hvis jeg klarer å høre noe i telefonen da :lol:) og i hvert fall få vite hvor henvisningen er sendt :) Takk for innspill :blomster:
|
Carisma, du er ikke egoistisk og det tror jeg også du innerst inne vet. Det fins nok av martyrkvinner der ute som ikke har vært ute med venninene sine eller gjort noe som helst på egen hånd gjennom hele permisjonstiden p.g.a. en misforstått ide om at poden ikke klarer å roe seg uten pupp og at da blir det så synd på far. Det kan godt være at det tar litt lengre tid for gutten å roe seg uten puppen den første gangen. Så lenge han ikke er sulten, så er det vel bare positivt at han lærer seg alternative måter å søke trøst og trygghet i, som f.eks. å ligge på brystkassa til far. Og er han sulten kan han jo få flaske. Og far er det ikke synd på. Tvert imot syns han sikkert det er stas å endelig kunne være kilden for trøst og kos, uten pupp. I hvert fall syns min mann det, og det var da de virkelig begynte å knytte sterke bånd til hverandre.
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Luft for mamma, og gleden over to ledige hender, vil hjelpe deg veldig! Rask gange med svingende armer, vindusshopping, frisørtime, soving... Tenk på noe helt annet, glem dårlig samvittighet og vær glad og fornøyd når du kommer tilbake... (Og ta for guds skyld lett på at bodyen kneppes utenpå strømpisen og denslags) Og som de sier på fly; hjelp deg selv før du hjelper barnet. Her får du hjelp av sambo til å hjelpe deg selv. feks til å ikke bli en sånn mamma som er den eneste som kan ordne opp i noesomhelst med ungen... Det er bjørnetjeneste det! Du vet jo at babyer kan sovne på et blunk der det ikke lukter melk...;) |
Noen som har sjekket denne kaka?
|
Sitat:
Og jeg er defnitivt ikke redd for å la andre fikse opp i ting med han. Både mora mi, sambo, broren min, veninner +++ får gjerrne dille med han. Men jeg vil jo liksom at de skal se den hyggelige sida av han, og defor må jeg være tilgjengelig for å ta over når han blir vrang og vanskelig føler jeg. :o |
Sitat:
Slipp pappan til! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
jeg har sju eggehviter, hva bruker jeg de til?
|
Vi skal med fly fra Seattle til Oslo i mars og jeg skal bestille flybilletter nå. Det er en times mellomlanding på Island. Skal man da plukke opp bagesjen og sende videre? Synes det såfall høres litt lite ut med tid da... Eller går bagesjen videre til Oslo automatisk:confused:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Tror ikke dere får gå ut av flyet en gang, eller tar jeg feil? Icelandair er det ikke? |
Sitat:
|
er det sant at man får vondt i magen av mye kokos? kjøpte en svær pakke med kokosflak fra iherb og klarer ikke slutte å spise... :o
|
Sitat:
Sitat:
(forøvrig har jeg ikke problemer med å la han ta det kjipe som hyling og bæsj og sånn når jeg er hjemme, bare når jeg er ute.... Aner ikke hvorfor. Kanskje fordi om jeg er hjemme kan jeg steppe inn om det trengs og ikke er helt fraværende) mamma er nok mer engasjert enn begge oss tilsammen, og er enda mer furten enn sambo for å ikke frå være barnevakt. Når er det normalt å overlate de til f.eks besteforeldre? Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Når man skal få barnevakt skal ikke jeg ta, for vi hadde vår første overnattingsbarnevakt da Emma-Sophie var seks uker. Og det var ei venninne av meg. Barnevakt i form av besteforeldre hadde vi hatt flere ganger før det, rett og slett fordi at jeg gikk på en smell. Det går jo ann å "leie inn" mora di i et par timer f.eks så du får dratt og trena eller noe sånt.:) Hun fikk jo deg igjennom barndommen, så da går det nok fint med lillegutten også. |
Hvorfor har jeg alltid gått ned på onsdager og hvorfor samler jeg alltid noe sykt med vann på fredager? (Når jeg er "flink" altså. Går jo ikke ned på onsdager hvis jeg ikke er flink.:p)
Vannsamlingen kan være fordi at det ofte er type taco og annen salt mat, men i dag har jeg spist tacokrydder uten salt, så ser ikke helt poenget i dag. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |