![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
http://www.presentkort.no/ |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
er toget fra oslo til trondheim stappfullt i dag? (jeg har billett, ikke derfor jeg lurer.)
|
Sitat:
|
Jeg har tenkt å ta førerkort i løpet av året! Har tenkt at det kan være en fordel å ta det i suburbene, f.eks. Drammen, Lillestrøm eller lignende. Har jeg rett i at det er lurt? Jeg har det nemlig for meg at det både er dyrere og vanskeligere å ta det i Oslo. Jeg har uansett ikke planer om å kjøre så mye i byen. Og om jeg har rett, kan noen anbefale en kjøreskole et sted bare en togtur unna?
|
Wright kjøreskole i Asker er veldig bra! Spør etter kjørelærer Anders!
Begge våre, både Sønnen og bonusbarnet, hadde han og klarte seg på første forsøk! :D |
Sitat:
|
Sitat:
Sambo sjekket det samme da han skulle ta lappen. Han får forøvrig ikke fullrost tempo kjøreskole på sofienberg, kjørelærer Espen. Han anbefaler han i hytt og pine, og har vel sørget for omtrent hele hans omsetning det siste året via anbefalinger :rolleyes: En amerikaner han kjenner trengte bare fire kjøretimer før han kjørte opp, han hadde ikke kjørt i Norge, og bare et par år i USA da han var 16-17 ( nå midt i 30 åra). Sambo slapp mye billigere unna enn fryktet også (han fikk ikke øvelseskjørt mens han tok den siden vi hadde fått junior), selv om han selv ba om noen ekstra timer før oppkjøringen. Uansett, ikke velg Svendsen selv om de har gode pakketilbud! De er bannlyst fra oppkjøring i flere fylker pga for dårlig opplæring og annet snusk. Og skjønner hvorfor! Ei venninne av meg tok lappen via de, og det var virkelig med livet som innsats å sitte på med henne :eek: |
Sitat:
Kan man ha så få som fire kjøretimer, altså? Trodde det var minimum åtte. Jeg har uansett kjørt mye før, og har som sagt mulighet til å kjøre med ei venninne, og dersom det ikke er verre å ta kjøretimer i Oslo enn utenfor Oslo, er det jo noe å tenke på. Og så bor jeg jo nesten på Sofienberg også! Det blir nok sikkert ikke før veiene er bare at jeg får kommet i gang med øvelseskjøring, så jeg har enda god tid til å finne ut av det! |
Sitat:
Sambo kjørte mye utenfor byen i begynnelsen, helt opp til Harestua og sånn faktisk. Og utover i Enebakk. Men det er uansett en stor fordel å ha kjørt litt i Oslo, og om du tar lappen utenfor må du uansett ha bykjøring en gang før oppkjøring. Det er nok rimeligere inne i byen pga større konkurranse. |
Sitat:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som vet hvordan man kan få høyt hår uten å tuppere det helt i stykker? Noe man kan legge under liksom? Ikke som før da de brukte brødskalker hehe men noe mer moderne. :)
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Og sorry for slem tome, men... En ting er å bruke farger som et virkemiddel en gang i blant, men er det virkelig nødvendig å skrive med farger nesten hele tiden? Jeg redigerer det konsekvent bort fra sitatene når jeg siterer deg fordi det er jo helt forferdelig å lese når hele teksten er farget. |
God morgen. Lurer på to ting
Er det ok å ta E vitamin (350mg) og 2 kapsler magnesium samtidig? (tar dem sammen med mat om kvelden) Hvor lenge før en operasjon bør man kutte ut røyken? og evt etterpå om det blir nødvendig :p |
Sitat:
Du bør kutte ut røyken min 3 uker før en operasjon og du bør i hvert fall holde opp til sting/stifter er tatt! Du skal også kutte ut vit- E 2 uker før en operasjon! |
Sitat:
E-vitaminet visste jeg om, men fint at du sa det tilfelle andre også lurer. Edit: Gror godt altså, blir man haste operert så rekker man jo ikke slutte, men dette er op i ansiktet og da tenker jeg det er greit å droppe røyk for å få finest mulig arr. |
Finnes det et bra calsiumtilskudd man kan ta:confused:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
PROTEIN
Hvor mye protein skal ma spise hver dag? Hva er anbefalt? Kanskje det er forskjellig i forhold til diett? Jeg leste akkurat at man skulle spise 1,2 g pr kg. Dvs at jeg som veier 91,3 kg skal spise ca 110g protein. Hver dag. Det hørtes mye ut! Dette er hentet fra PSMF-dietten, som er en ekstrem diett. I kylling er det 20-30 gram protein pr 100, dvs at jeg må spise (om jeg regner med 25 g/100) 4 kyllingfilet à 100 gram, dvs 400 g kylling pr dag for å spise ca 110 g protein hver dag? Er det jeg som surrer noe veldig her eller? Stemmer dette? Hentet fra: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ |
Sitat:
Utregningen din er riktig om du bare spiser kylling! ;) |
Takk for svar Kit! Syns du dette var mye kjøtt? Vet du hvor mye kjøtt det er vanlig å spise når man går på ketolysedietten?
Har et spørsmål til: Når man er på PSMF dietten, så er det snakk om en spisedag... Betyr det at man skal spise mer den dagen, eller at man ikke skal spise mer enn en dag i uken? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Nytt spørsmål:
Laktosefri kremfløte har mye lengre holdbarhetsdato. Hvorfor velge vanlig kremfløte når man kan bruke laktosefri? |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Skal lese det du tipset om nå... |
Sitat:
|
Jeg er litt misunnelig på de som sliter med å få i seg nok protein - som matglad karnivor får jeg heller i meg for mye. :p Men om kroppen min (som er syk og ikke trener, men er velsignet med en del muskelmasse fra naturens side) helst vil ha nærmere 1,5 g protein per kilo kroppsvekt er det vel egentlig ingen krise? Hvor mye er egentlig for mye?
|
Hadde det bare vært kjøtt som inneholdt protein, ville det vært lett og ikke overstige dagsbehovet, men det finnes preoteiner nesten overalt, f.eks. om man spiser 50 gram mandler får man i seg 10 proteiner, eller om man spiser 2 skiver jarlsbergost får man 5,4 gram proteiner, eller om man spiser 1 medium stort egg så får man 7,3 proteiner.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24. |