Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Max 08-04-10 14:24

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor begynner jeg plutselig å få gnagsår på beina av joggeskoene mine? De ble kjøpt sensommeren i fjor, og har passet foten min perfekt hele veien! Begynner de virkelig å bli utslitte? :snufse:

Photobscura 08-04-10 14:42

Jeg har noe svart vannbasert maling til tremøbler o.l, jeg lurer på om dersom jeg vanner den ut, om jeg kan få en litt tilsvarende effekt som beis, det vil si at trevirket synes gjennom?

Supera 08-04-10 15:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Max (Innlegg 859656)
Hvorfor begynner jeg plutselig å få gnagsår på beina av joggeskoene mine? De ble kjøpt sensommeren i fjor, og har passet foten min perfekt hele veien! Begynner de virkelig å bli utslitte? :snufse:

Har ikke noe fasitsvar, men ville bare fortelle at det skal ikke mye til for å få gnagsår hvis de blir brukt over lengre perioder. Jeg gikk en tur på litt over en mil og fant ut at den løse tråden i den ene skoen min ble vond etterhvert. TRÅD! Joda, skomakertråd er ikke som sytråd, men likevel...

Max 08-04-10 15:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 859667)
Jeg har noe svart vannbasert maling til tremøbler o.l, jeg lurer på om dersom jeg vanner den ut, om jeg kan få en litt tilsvarende effekt som beis, det vil si at trevirket synes gjennom?

Tror kanskje det heller vil se matt og kjedelig ut.

Jeg har tynnet ut oljebasert maling, tatt på en tynt strøk, og fått det resultatet du ønsker, bortsett fra at jeg hadde lys farge.

Photobscura 08-04-10 18:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Max (Innlegg 859691)
Tror kanskje det heller vil se matt og kjedelig ut.

Jeg har tynnet ut oljebasert maling, tatt på en tynt strøk, og fått det resultatet du ønsker, bortsett fra at jeg hadde lys farge.

Hva om jeg tynner det ut med klarlakk?

Max 08-04-10 18:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 859771)
Hva om jeg tynner det ut med klarlakk?

Vil det ikke bli kornete da?

Jeg ville kjøpt lakkbeis jeg da.. Eller kjøpt beis du kan blande i klarlakken..

Photobscura 08-04-10 18:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Max (Innlegg 859798)
Vil det ikke bli kornete da?

Jeg ville kjøpt lakkbeis jeg da.. Eller kjøpt beis du kan blande i klarlakken..

Poenget var vel bare å spare penger ved å bruke ting jeg alt har ... :o.

Max 08-04-10 18:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 859799)
Poenget var vel bare å spare penger ved å bruke ting jeg alt har ... :o.

Skjønner det altså. Du kan jo prøve å blande ørlitt, å stryke på en planke, eller på undersiden av bordet, for eksempel?

Photobscura 08-04-10 19:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Max (Innlegg 859803)
Skjønner det altså. Du kan jo prøve å blande ørlitt, å stryke på en planke, eller på undersiden av bordet, for eksempel?

Men etter jeg skrev innlegget var jeg innom en malingsbutikk, og det var utrolig billig for en liten flaske lakkbeis (under hundrelappen for 400 ml), jeg skal bare male fire fem hylleplater. Men nå hadde de ikke den fargen jeg var ute etter, dessverre, så jeg får lete videre i morgen. Men de hadde ikke hylleplatene jeg skulle ha heller så ... :rolleyes:

blåbær 08-04-10 19:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 859579)
Tilslørte bandepiker *knis*. Den skal jeg begynne å bruke! :D

--------------------

Hvem har noen råd for noen helt sinnsyke menssmerter?

Prøvd naproxen?

Orkide 08-04-10 19:43

Sitat:

Det kan være typen sokker du bruker, om det blir noe friksjon.
Hvor får du gnagesårene?
Kan også være sømmer inni skoa som lager gnagesår.

Zincite 10-04-10 19:16

Vi tenker på å kjøpe nye hodeputer, men jeg har så ofte gjort bomkjøp der. Er det noen som har en type de kan anbefale? Ønsker en som ikke klumper, som holder fasongen og som er litt fast :)

Kanutten 10-04-10 19:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zincite (Innlegg 860641)
Vi tenker på å kjøpe nye hodeputer, men jeg har så ofte gjort bomkjøp der. Er det noen som har en type de kan anbefale? Ønsker en som ikke klumper, som holder fasongen og som er litt fast :)

Jepp, Høie Downfeel pute!

Zincite 10-04-10 20:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 860643)

Takk Kanutten :)
Microfiber er jo ofte gode greier :ja:

Linn H 10-04-10 20:07

Kom innom meg på Lillestrøm Zinzite! Har alt av høie! :) Skal hjelpe deg jeg...:cool:

Ellers er høie Embla en fantastisk pute....Den har jeg hehe;)
http://hoie.no/produkt/292/hoie-embla.aspx

Carisma 10-04-10 20:16

Jeg sverger til tempur-kopiene de har hos Jysk, de er faktisk overraskende bra til den prisen! Er avhengig av sånn som gir støtte under nakken pga nakkeprobelmer, men de har "vanlige" firkantede også. De former seg akkurat passe mye etter hodet.

Furine 10-04-10 20:37

Enig med Carisma, memory foam putene på Jysk er bra! Har ei slik med nakkestøtte heime i Norge. Har ein annan type "kopi" av Tempur her, nydeleg pute! Såg forresten ein test ein eller annan gong, at Tempur va det dyraste og dårlegaste alternativet.

Lava 10-04-10 21:43

Det sies at "øl er det samme som flytende brød",
så derfor lurer jeg på hvor mye "brød" er det i en lite øl. evt kontra en vanlig øl,
feks type Tuborg :p

Kitt 10-04-10 23:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 860667)
Jeg sverger til tempur-kopiene de har hos Jysk, de er faktisk overraskende bra til den prisen! Er avhengig av sånn som gir støtte under nakken pga nakkeprobelmer, men de har "vanlige" firkantede også. De former seg akkurat passe mye etter hodet.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 860672)
Enig med Carisma, memory foam putene på Jysk er bra! Har ei slik med nakkestøtte heime i Norge. Har ein annan type "kopi" av Tempur her, nydeleg pute! Såg forresten ein test ein eller annan gong, at Tempur va det dyraste og dårlegaste alternativet.

Og jeg elsker min variant av denne Jysk- puten og drar den med meg over alt. Det samme gjør min datter!:D

blåbær 10-04-10 23:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 860695)
Det sies at "øl er det samme som flytende brød",
så derfor lurer jeg på hvor mye "brød" er det i en lite øl. evt kontra en vanlig øl,
feks type Tuborg :p

Aner ikke! Sjekka karboinnholdet på vanlig øl på matvaretabellen, men der stod det 3,2, noe jeg syns høres veldig lite ut! Kan ikke skjønne at det kan stemme? Litt dumt at det skal være så vanskelig å finne næringsinnholdet i alkoholholdig drikke. Men: Syns uansett du skal drikke tuborg liten din med god samvittighet :) :klem:

Og så har jeg et spørsmål om dette. På diett.no, for eksempel, så er det en egen rubrikk for alkohol i energifeltene, altså blir det regnet kh, fett, protein og alkohol. Gir alkohol kalorier? Hvor mye da?

Ferskenbeinet 11-04-10 00:02

0,5l Ringnes Lite - 5g karbo
0,5l vanlig øl - 17g karbo

Selges det "lite" øl på pub'er og restauranter?

Michelin 11-04-10 09:20

Photo; panel-lakk blandes i et utall farger, og jeg synes den er mye bedre å jobbe med enn lakkbeis:)

ada-emilie 11-04-10 13:05

Finnes det kaffeerstatninger uten karbohydrater? Jeg brukte barley tidligere,men den har karbo, så nå har jeg blitt usunn igjen og drikker vanlig. Det er jo ikke noe bra.

Photobscura 11-04-10 13:10

Kan du ikke bare drikke vanlig kaffe?

Max 11-04-10 13:45

Sitat:

Løsning: Kjøpte nye innleggssåler i går, og i dag ble det mye bedre :D Så de var nok slitt på en del plasser gitt ;)

Furine 11-04-10 14:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zincite (Innlegg 860641)

Meiner også at Ikea har slike memory foam puter. Har i alle fall funne det her i Belgia. Eg hadde allereie kjøpt mi for €65 på ein eller annan fancy sengebutikk, etter å ha leita etter rette puta lenge. For så å fare på Ikea nokre veker seinare, der dei har omtrent same greiene, for ein mykje billegare penge! Svigers kjøpte dei på Ikea, og dei er kjempenøgde. Trur dei fins i ein mjuk versjon og ein litt hardare.

Ignite 11-04-10 15:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 860750)
Selges det "lite" øl på pub'er og restauranter?

Det er ikke veldig utbredt dessverre, og hvis de følger prismodellen som butikkene har, så blir det vel en hundrings for halvliteren eller 0,4. Jippi... :rolleyes:

Carisma 11-04-10 19:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 860971)
kjøpte dei på Ikea, og dei er kjempenøgde. Trur dei fins i ein mjuk versjon og ein litt hardare.

Jeg hadde de før jeg fant Jysk sin, men de blir veldig fort "slappe" i skummet i forhold.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ignite (Innlegg 860979)
Det er ikke veldig utbredt dessverre, og hvis de følger prismodellen som butikkene har, så blir det vel en hundrings for halvliteren eller 0,4. Jippi... :rolleyes:

Vet om et par festivaloer som har prøvd å kjøpe, men siden de ikke kunne garantere for at de solgte et visst antall bokser så fikk de ikke selge det. :blinke:

Furine 11-04-10 19:44

Eg brukar mi frå Jysk berre når eg er i Norge på ferie, så har ikkje fått sjekka kor haldbar ho er. Men ho er kjempegod, det er sikkert! + Svigers kjøpte sine for under 2 månader sidan. Men kanskje like greit eg kjøpte den dyre likevel då. Greit å vite!

Gracella 12-04-10 12:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ignite (Innlegg 860979)

Det er synd, for når vi har spleisefester, så er det alltid lavkarboølet som forsvinner først. Det virker som om de fleste av mannfolka merker at de er bedre i magen (?) etter å ha drukket LITE-øl (Ha, ha, her ble det jo et morsomt ordspill :rolleyes:)

Men er LITE-øl så mye dyrere enn vanlig øl? Jeg trodde vi betalte mindre, men det kan jo være at jeg blingser litt når vi er ute på fest... (Meget mulig, når jeg tenker meg om...)

Michelin 12-04-10 14:46

...en jeg kjenner drikker helst LITE-øl, for han blir ikke så oppblåst av det :)

Karissima 12-04-10 16:19

Får man kjøpt LITE-øl i alle vanlige butikker ?

StegforSteg 12-04-10 16:34

Ja det får man :)

Ana 12-04-10 18:47

Om jeg steker bacon i kveld, smaker det like godt i morgen tidlig uten at jeg varmer det?

blåbær 12-04-10 19:19

Smak og behag vettu, må vel nesten prøve selv, tror jeg. Jeg syns det er best nystekt.

Furine 12-04-10 21:26

Eg steiker som regel egg og bacon kvelden før og har det til frukost når eg kjem på jobb om morgonen. Men det blir mikrovarma. Det smakar heilt fint.

Max 12-04-10 21:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ana (Innlegg 861677)
Om jeg steker bacon i kveld, smaker det like godt i morgen tidlig uten at jeg varmer det?

Jeg synes det er best varmt. Men steker ofte en hel pakke, og tar litt i salaten. Det er digg med bacon i salat!

Furine 14-04-10 09:07

Spørsmål til folk som tek ein del tog i Norge. Eg ser det står på NSB sine sider at ein må rekne minst 30min tid om ein skal bytte lokaltog i Norge, og 60 min på regiontog.
Eg har sikta meg inn på eit tog som kjem til Dombås 12.07 og så gå det andre toget vidare til Åndalsnes 12.15. Fins det noko slags policy på NSB å vente på det første toget? Eg ser jo det står på heimesidene at ein må legge inn ein times venting. Men på Dombås blir det jo over 6 timar til neste tog! Kva i all verda skal ein gjere på Dombås i over 6 timar på ein søndag?? Men eg veit ikkje heilt om eg torer å gamble på dei 8 minutta. Kjipt om ein misser toget. Nokon som veit?

Ferskenbeinet 14-04-10 09:48

Jeg ville ringt nsb og spurt dem. Noen ganger har jeg sett at konduktørene kan være snille og ringe til det andre toget for å holde igjen, men det er sikkert ikke mulig i alle tilfeller pga hvordan en forsinkelse kan forplante seg etc. Det kan jo være noe med hvordan disse togene krysser hverandre som gjør at det ene må vente på det andre, men det er ikke godt å si! Jeg er heller ikke kjent i området. Nsb har jo en tendens til å somle noe veldig til tider da, og det er slett ikke uvanlig med noen minutters forsinkelse, som jo kan skje med begge tog... Vanskelig!

Vettel 14-04-10 21:25

Flere som ser på Bedre Puls og synes så synd på han Jostein?? Han burde pelle seg vekk fra hun derre såkalte ernæringsrådgiveren og komme hit istede!
Hun minste og tynneste dama har gått ned mest... Så for henne funker lite fett, mye trening, mens stakkars Jostein som definitivt trenger å gå ned maange kilo, har gått ned lite i forhold til treningsmengden.

Løsningen for han? Trene 3 timer om dagen og spise enda mindre...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.