![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Sitat:
|
Herlig å se at så mange hjelper hverandre med tips og råd og oppmuntring her inne på forumet:) Fantastisk!!
Selv er jeg nå på dag tre, kombinert med at jeg også nå jobber natt grunnet krise i jobben. Sliten? JA! Sulten, svimmel, trøtt(savner koffeinet nå ja) og litt smågretten. Mitt problem er at jeg liker å gå og knaske på noe konstant. Finnes det noen pastiller etc som faktisk er lovlig å spise på Fase1? |
Sitat:
Man kan ta sukkerfrie pastiller, men det anbefales ikke å ta så mange av de i løpet av en dag, da de kan øke blodsukkeret ditt. Men du kan drikke vann hele tiden ;) Noen vaner må man bare kvitte seg med, kanskje knaskingen din blir din utfordring! Lykke til :heia: |
Popp: tusen takk:) Ja jeg får vel se på det som en av mine(mange!!!) utfordringer. Er verdens største godtemoms, koffeinelsker og karboelsker også skjønner du;) Men- dette skal vi klare med litt viljestyrke, og bare jobbe med å legge om vanene. Heldigvis elsker jeg vann også!!!
|
Velkommen hit FakeSmile. Min erfaring er at den første uken var ganske så tøff. Så hold ut. Kroppen skal omstille seg litt, og det koster også å endre vaner over natten. Det blir lettere allerede fra uke 2. Etterhvert er det blitt ganske så levelig. Lykke til. :)
|
Pearl: Tusen, tusen takk for oppmuntrende ord:) Jeg regner med det jeg og, blir bare rart å ikke ha noe som helst å putte i trynet når jeg er godtesjuk. Vel jo, jeg har jo grønnsakene mine da:)
Ser du er på det nivået jeg skal:) Gratulerer! Jeg har mellom 20 og 25 kg å jobbe med! Ha en super dag. |
Velkommen fakesmile er nå på dag 5 og jeg er fremdeles slapp , men formen er mye bedre enn 1.dagen, den var jo pyton! Jeg bare må ta en og annen tyggis eller pastill, ellers dør jeg av min egen ånde:pDrikker kaffe også jeg da, ingen beskjed om å kutte det helt ut. Drikker koffeinfri etter kl 17. Men jeg er jo like fersk som deg på ED, mulig det MÅ kuttes ut:confused:
|
Må bare få takke den som tipset om kanel i pannekaken(groteling?)-mmmm DET var digg det, fryktelig synd at røren er så bitteliten:o
|
Første uka overstått! :heia:
Må si meg ganske fornøyd, vekta vist drøye 3 kilo ned. :D Jeg synes uka har gått overraskende greit, men sikkert fordi jeg fra før spiser lavkarbo og også har fulgt denne dietten for tre år siden slik at jeg var godt forberedt denne gang. Har hatt litt ubehag, hatt både energi og ingen hodepine. Men merket at det var litt ekstra tøft i helgen uten litt ekstra kos i form av vin, nøtter, god middag osv. Men alt går og det er jo bare en liten periode i livet det er snakk om. :ja: |
Sitat:
Hei ! Jeg begynnte på ED 1 september...men hadde en pause midt i med et ketonmåltid hver dag en helg..da jeg var bortreist...(ikke lett å få det til å gå opp i blant). MEN, spørsmålet mitt er...jeg også holder på å dø av min egen ånde...;) lurer bare på hvilken tyggis/pastill dere bruker..som ikke inneholder karbohydr/ sukker...hvilken kan vi bruke ??? Jeg har STORT behov for noe å lysne tilværelsen i min munn med...hehe.. |
Sitat:
Åååå, dette må jeg prøve...er vel på tide med lunsj nå så....pannekaker med kanel det blir..;) |
Jeg har også kardemomme og vaniljepulver i. I tillegg til å ha kanel i røra, så har jeg kanel på pannekakene etterpå. Da er i grunnen det meste av ED smaken kamuflert.
|
Sitat:
|
Til alle som har skrevet- supert!! Vi er så flinke altså:):)
Til streber, takk, og velkommen til deg og! Håper det går litt enklere for oss begge etter hvert! Om du leser folderen til Fase en, står det under ting man kan drikke: Kaffe, helst koffeinfri. Utifra det har jeg ikke lest stort om å kutte ut koffein, men her er jeg fryktelig innstilt på å være flink jente, hehe:) Jeg har heller startet med koffeinfri kaffe, fordi jeg er så glad i kaffe, og grønn te samt teen fra Twinings som heter "Rosehip and hibiscus" eller noe. MMmmmmmhhh! Eneste problemet mitt er å ikke bruke suketter i teen, men det er også bare en vanesak jeg gleder meg til forsvinner! OM dere har noen fanatstiske tips og råd til tilberedning av disse ED-produktene, så skrik ut!!:) I'm here to stay! ;) |
Forresten, valkerut! Om du har problemer med ånde, burde du vel kunne kjøpe de sinktablettene på apoteket? De funker så det suser for min del:) Eller- de gjorde det den tiden jeg slet med det.
Se her: http://www.apotek1.no/raadogtjeneste...mineraler/sink |
Hei og velkomment til dere nye - kjekt med tilskudd i gjengen :D
|
Ja! Jeg har gått ned 600g den siste uka :heia:
|
Se her, se her raser det nedover. Såå kjekt da.
|
Gratulerer med nedgang!
|
Kyllingsuppe selges billig billig. :lol:
Hehe, skjønner ikke at jeg bestilte suppe nok en gang, men de ville jo så gjerne at jeg skulle bestille noen salte produkter og jeg tenkte i tilfelle jeg ble lei omelettene, men den suppa gir meg ikke mye gitt, koset meg ikke akkurat med middagen i går nei. ;) Begynner også å bli lei den paella-saken. ;) Så nå om dagen spiser jeg stort sett: Frokost: Frokostblanding Lunsj: Omelett eller pannekake Mellom: 1 sjokoladebar (liker alle barene) Middag: Omelett Kvelds: Brownie. Spiser masse salat ved siden av lunsjen og salat og stekte gr.saker ved siden av middagen. Hva er deres favoritter? Me |
Heisann og hoppsann Titti:) Kyllingsuppen er faktisk av det jeg liker best:) Smakte den risottoen, den var så GRUSOM at jeg ikke har greid å smake på paela og semolina, de ligner nemlig på risottoen på bilde:o:p
Ellers elsker jeg pannekaken-alt for lite i en porsjon-men GOD. Omelett er ok, sjokoladebarene-de med musli var ikke gode. Frokostblandingdrikken, cappuccinodrikken, den lille sjokoladen og soyanøttene var gode.Brownie var godt også. Enda mye jeg ikke har smakt da. |
Hmmm, har jeg fått gammel bestillingliste fra Hexenberg tro? Det var hverken risotto eller semolina, heller ikke de nøttene dere snakker om...
Bestiller dere på nett? |
Bestiller på nett ja, fikk mail med passord og resept. Lindberklinikken ordnet det.:)
|
Soyanøtter og kjeksene - bringebær eller sjokolade - får man også kjøpt i utvalgte helsekostbutikker:)
|
Tuddelu-OI!! Det hadde vært veldig kjekt om jeg kunne kjøpe noen produkter i butikk noen ganger, da kan man kjøpe litt og litt, etter hva lommeboken tåler:oFår begynne å titte i helsekostbutikker- er det de samme produktene-at de heter ED produkter altså!?
|
Sitat:
Vet ikke hvilke helsekostbutikker som er i trøndelag, men hvis du tar en ringerunde, så håper jeg du finner noen som selger? Selv har jeg funnet produktene hos Naturligvis og Kinsavik Helsekost. Jeg har ikke bestilt kjeks via ED før, men det som selges i helsekostbutikken står det Fedon soyanøtter og Fedon kjeks på. Dette kan nytes under ED fasene også:) |
Akkurat nå kommer jeg jo ikke en eneste butikk:pMen vi er jevnlig på Steinkjer å leverer barna til pappahelg, der er det hvertall en helsekostforetning på det senteret vi tar helgehandelen på, skal sannelig spørre der jeg!:)
|
Har sett de selger de barene på Sunkost her, mulig de her flere produkter. Kan man spise soyanøttene på fase 1 da?
|
Bortsett fra ikke mer enn en bar pr dag har hvertfall ikke jeg fått noen beskjed om at enkelte produkter ikke skal brukes i fase 1, så lenge det er ED produkt er det ok, var det jeg fikk inntrykk av.:confused: ( vi skulle absolutt hatt et smilende spørrefjes, for jeg ER ikke sur, bare spørrende;))
|
He he, tok det ikke som et surt spørsmål altså. ;)
Vi får spørre i fase 3-tråden. :) |
Alle produktene på bestillingslisten bortsett fra Musli og Krispi sjokoladebar kan spises i fase 1 :D
|
Tusen takk for tipset Fakesmile og Pearl, skal prøve dem jeg :)
Gratulerer Grotingelin :) Jeg må jo bare si at jeg misforso litt i starten jeg, tenkte at jeg kunne spise grønnsaker når jeg ble sulten,...men så gikk det greit uten.. så ble litt lite av det... SÅ nå har jeg fått beskjed om at dette må jeg spise til hvert måltid (men det er nok grunnet at jeg har hatt litt problemer med magen altså;)), ...men nå lager ovnsbaker jeg en stor form med brokkoli, blomkål og litt løk(innenfor mengden) og evt. andre tillatte grønsaker...tar litt olje over og piffkrydder og ingefær...smaker kjempegodt synes jeg... Dette spiser jeg en håndfulll av til hvert måltid, og det gjør jo at en blir enda mettere...(tenkte da på når dere synes måltidene er for små). Ellers prøvde jeg kanel i pannekakene i går, de vart jo kjempegode ;) Ellers synes jeg paellaen smaker forferdelig, samme om risottoen. Jeg liker best semuliaretten og så spiser jeg endel av vegetarpaien for den er så lett å ta med på jobb og er grei på smak. Synes skinkeomeletten er ok. Lurer bare litt på hvordan dere gjør det sånn praktisk i forbindelse med jobb, og sosiale ting.....jeg skal feks i dåp på søndag, reiser bort noen dager neste uke...og ser et julebord komme langt der fremme :) |
Ved reise over flere dager er kjeks, nøtter og barer det jeg oftest tar med meg.
Har også et termoskrus som passer akkurat til å røre ut kakao/frokostblanding/suppe i, så dette er også greit på tur - skal jo bare tilsette kaldt og varmt vann ;) Det samme gjelder besøk, men da er også muffinsene et greit alternativ - det samme gjelder pannekakene som kan stekes som vafler. |
Takk for tipset :) Har ikke tenkt på at jeg kan steke pannekakene som vafler og browniesen som muffins...hmm lurt :) Takk igjen:)
|
Valkerut: Håper det hjelper:) Selv går jeg rundt og stinker hvitløk- men det får så være!! Haha:)
Streber: La deg for all del ikke skremmes vekk fra semolinaen pga risotto. Heldigvis var semolina det aller første jeg smakte på, og jeg ble gledelig overrasket:) Den er faktisk ikke så værst altså! Risottoen derimot. Ugh!!! Ikke bra! Lykke til videre alle sammen, dette går så det suser! Startet fredag, nå ned herlige 3 kilo:) |
Ok, fakesmile, da skal jeg snart ta mot til meg å smake semolina:cool:risottoen og en grønnsaks suppe jeg glemte notere hva var er de største nedturene hittil smaksmessig. Jeg putter kanel i vanilje puddingen en dag-supergodt!
Har bestilt mer produkter i dag selv om vi faktisk trengte pengene på kontoen til å overleve til lønna kommer:eek:Men skal jeg gjøre dette må jeg gjøre dette:rolleyes:, mannen er streng med meg og sier "bestill så du ikke går tom for maten din," så han støtter meg heldigvis- men han kan desverre ikke trylle:oBle mer kostbart enn jeg hadde forestilt meg dette, 2 turer på kort tid til Bergen og veldig dyrt på klinikken:(Det bare SKAL virke etter alt man har "ofret" Veiedag i dag, har ikke noe vanvittig bra tall å komme med som mange av dere andre etter en uke nei, men ned 2,1 kg på 1 uke er jo ikke ille da:) |
Fakesmile; Hvitløk er da vanlig lukt den nå til dags...værre med aceton ;) hehe
Gratulerer så mye Streber ! Semulian er god den...er enig med faksmile at risottoen smaker vond.. |
Grattis med flott nedgang første uka, Streber. :heia:
Enig at dette er en dyr diett, men når man går ned så er det verdt det. :ja: Eneste dietten som funker på meg!! Og det er jo bare for en liten periode. Men følg med på salg-og-bytte-tråden her inne, kan være penger og spare der. :) |
Streber: Fantastisk at du får så god støtte fra mannen din, det trenger man. Litt dårlig økonomi er nok desverre en av følgene av denne dietten ja, hahahah :D Men vi klarer oss vel alltid?!
Fantastisk bra med over 2 kg, alle monner drar! Selv har jeg gått ned 3.5 på 5 dager! Kan ikke tro det, jeg har prøvd alt som er, kanskje vi endelig har funnet kuren som funker?! Valkerut: ja jeg har skjønt dette! Jeg har nok det jeg og, bare ikke merket det selv enda! Hvordan merker dere dette? Haha. Og Titti har et godt poeng, titt innom salgsforumet i ny og ne, her kan det være litt nyttige ting å få kjøpt! |
Sitat:
Herlig mann du har, jeg har også en sånn - er så herlig atte :love: Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41. |