![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Idag stod følgende på middagsmenyen: Grillet laks med stekt sopp asparges og blomkålmos.. Det var VIRKELIG godt.. Det beste var at jeg ikke løftet en finger.. Alt ble servert..:-D :D:D:D:D:D:D
|
LETTVINDT LAKS MED GRØNNSAKER
I folio la jeg det jeg hadde av grønnsaker: oppskåret spisskål, paprika, aspargis, kryddersmør samt marinert laks øverst, med skinnet opp. Pakk igjen og settes i ovnen ca. 180-200 gr. ca. 20 min ? (til skinnet løsner fra fisken). Kjempegodt og lettvindt, pakke nr. 2 står nå i ovnen :p All slags fisk kan brukes. KRYDDERSMØR: laget jeg dagen i forveien (holder seg godt og lenge i kjøleskap) 1 bordpk. meierismør (best når står i romtemp. til myk) Tas i en bolle, 3 kruste hvitløksbiter, 3 ts persillekrydder, 1 ts. seltin salt, 1 ts. pepper blandes i, og fylles tilbake i bordpakningen. Nam :p godt til både fisk og kjøtt ;) |
Hadde kjøpt makrell, men den var råtten! :eek: Kommer til å holde meg LANGT unna fiskedisken på ICA Linnerud heretter! :eek::eek::eek:
|
Mmm kryddersmør er digg, det bruker vi hele tiden. Men med havsalt da, Seltin og bordsalt smaker jo rumpe. Kun havsalt her i gården.
|
Flere som spiste laks igår, ser jeg :-)
Vi spiste stekt nytrekt laks med smørstekt brokkoli og blomkål, å selfølgelig rømme. Nam nam. |
2 koteltter fra varmmatdisken på Meny :D
|
Idag lager jeg helstekt svinefilet med spinastuing og sopp... *gleder seg*:cool:
|
Vi hadde disse Gyros-grillkotelettene av svin som er Kiwi sitt helgetilbud denne helgen. Mannen eeelsket dem. Jeg som har fettfobi på kjøtt klarte bare å spise et par biter. Det minnet veldig om entrecote, som jeg ikke takler pga. fettet. Aldri mer. Men mannen digget dem altså.
|
Har gått i hjemmelagde karbonader med brokkoli de siste to dagene. Enkelt, men godt.
Blanda en pakke kjøttdeig med 2 fedd finhakka hvitløk, litt chilipulver, litt salt og litt sitronpepper, en god del revet parmesan og ett egg, formet som karbonader og la på ost til den smeltet. Og brokkoli stekt i schmørr ved siden av. Digg! :D Mye bedre enn ferdigkjøpte karbonader, oooog sunnere! |
Nakkekotelett med crème fraîche-saus, brokkoli, purre og champignon står på menyen min nå :hungry:
|
I dag står det flesk i duppe med blomkål på menyen her. :p
|
Så en oppskrift på facebook nå, som så veldig god ut..hehe, hadde bilder med! (mulig den opprinnelig kommer herfra..men jeg så den på facebook)
Det var kylling-nuggets;) mmmm Rett og slett bare kyllingkjøttdeig i små nuggetstørrelse-klumper rullet i egg, så bacongull. Alle de små nuggetsene legges på en plate og stekes ca 20 minutter på 220grader. de så virkelig gode ut!! Så denne skal testes i dag. Noen som har tips om tilbehør? Tenkte egentlig bare å lage en enkel salat til. Men om noen har forslag, tas de i mot med takk:) |
Sitat:
|
ahhh..okey..Da må jeg prøve med majones neste gang:)
Jeg laget nuggets i dag, og syns de ble kjempegode!!! Kommer til å lage dem igjen! Så enkel å lage! Men, om du bruker majones, setter det seg en passende mengde på kjøttet når man ruller det i den? Eller er det mer sånn at det på "smøres" på? Jeg lagde forøvrig guacamole til:D Ble kjempegodt!!! |
Tomat og basilikummarinert kyllingfilet med soppstuing og salat :D
|
Sitat:
(Jeg bruker forøvrig mills eller first price majones) |
Ok, takk :-)
En litt annen vri der, ja! Må prøve den neste gang!! blir nok ikke lenge til. Den oppskrifta jeg laget idag var kyllingkjøttdeig, så da blir det fillet neste gang:-) |
Sitat:
|
Ja, der sier du noe!! Det hadde jeg ikke tenkt på..kan jo lage fisk på den måten og:) SMART!!!
Plutselig har jeg middagsplaner for mange dager. Takk for tips!!! |
Jeg skal igjen bevege meg inn på lavkarbon igjen etter noen veldig dårlig mat måndee!!
I dag blir det indisk karri kyllinglår fra ultra med jukseris, salat og mulig en enkel saus.. |
I dag er det 2 fiskekaker på en eng av salat med creme fraishe :D
|
Grilstad-pølser med smeltet ost, rekesalt og rå løk :D
|
Torsk, bacon og B&B :)
|
i går spiste jeg laks grillet i folie med blomkål, vårløk, hvitløk, litt gulrot og to små poteter i skiver.. når fisk og grønnsaker begynte å bli ferdig så hadde jeg oppi en neve selv pillede reker... namnam!!
middag i dag har jeg ikke planlagt ennå.. |
Hadde det veldig travelt med middagslaging i dag..våknet kl 20, og måtte rekke nattevakt kl 21:45. Skulle også gjøre min trening med Jillian inni der, så det måtte bli noe enkelt i dag!!
Men det ble godt likevel:) Hadde en pakke kjøttdeig som hadde siste forbruksdag i dag, så den måtte jeg bruke! Jeg rett og slett bare steikte den, krydra med 2 jalapeños, og div annet krydder. Hadde det i ei ildfast form, helte ca 0,5 dl fløte over, dekket med ost og satt det i ovnen. Gjorde det sånn, så jeg skulle rekke å få lagt inn en kjapp dusj der :rolleyes: Hadde masse agurk ved siden; en superenkel "lasagne-kopi":D Halvparten er igjen, tenkte jeg skulle prøve å bruke det til gratinerte pannekaker i morgen |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41. |