![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Sitat:
|
Sitat:
Mokki: Lykke til med veiing imorgen. Krysser fingrene for at du ikke er blitt smittet av epedemien som går her inne. :) |
Tok en oppsummering av væskeinntaket de siste dagene, og oppdaget at jeg lå på 2 liter i gjennomsnitt hver dag. Det er myyyye mindre enn det jeg normalt drikker, og siden jeg samtidig har bevegd meg veldig mye mer enn jeg vanligvis gjør blir jo det en smule for lite væske :rolleyes:
Men i dag har jeg vært skikkelig flink, har fått i meg ca 5,5 liter væske i form av 5 liter vann og 3 kopper te. Satser på at det gjør susen i forhold til vekta når jeg kommer til veiedag på mandag :p. Må jo få en slutt på denne epedemien :D |
Sitat:
Skal prøve å drikke litt mer jeg også, men skal tilbringe store deler av helga i bil, så det kan bli en utfordring....Synes jeg hører gubben; "tissestopp nå igjen!!, stoppa jo for 10 min siden!!" :eek: |
Jaaaaa. enda en superuke for min del...... 2,1kg ned denne uken. Sålangt har jeg gått ned 6,1kg på 3 uker... 800g til nå så er jeg under 100kg og nådd første delmål.
|
Så bra. Du er både kjempeflink og heldig. Grattis med nådd delmål:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
HURRA Mokki:heia::heia::heia::heia::heia:
Dette er du jammen flink til! |
Sitat:
Gratulerer med fantastisk nedgang, mokki. Ikke lenge igjen til 1. delmål. Stå på! http://www.cheesebuerger.de/images/m...hlich/a065.gif |
Selv kjenner jeg meg tung i kroppen, sliter litt med at jeg er småsulten. Jeg satser på at det siste er fordi kroppen forbrenner vekk gammel morro. Men det er noe ordentlig skjit å gå gjennom det. Kunne ha slengt i meg en sjokoladebar rett etter frokosten - og det er 1,5t til lunsj. Jeg prøver å drikke vann og kaffe i stedet.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Du er knallflink :heia: |
I morra har jeg veiedag, grugleder meg :)
Men i dag er jeg bare fortvila. 60 cm nysnø har truffet bakken i dag, ingen biler kan bevege seg og jeg måtte gå til jobb, det er forsåvidt greit nok det om det hadde vært måka, men neida, jeg labba med snø nesten helt opp til høna før jeg kom på hovedveien, sitter nå våt og småirritert på jobb gitt :) Men heldigvis snart helg :heia: |
Sitat:
Så ja; heldigvis er det helg om noen timer http://www.33smiley.com/smiley5/hip/1.gif |
Oi det er jo helg jo... Ukene går så sinnsykt fort. Jeg som ikke jobber engang.
Her snør det også, men heldigvis ikke 60 cm, det er jo helt vilt. Hva skjedde med våren liksom..Så mye for global warming, mere global cooling.. God helg dere:stortsmil |
her har det heldigvis ikke kommet noe snø i dag,,, vi har nok i massevis
og ellers er det gledens dag 1 kilo ned pluss det jeg hadde lagt på meg for 14 dager siden,, så da ble det ca 3,5 kilo deilig og kunne flytte på tickeren igjen :D å hvordan i all verden klarer dere og få i dere over 5 liter med vann om dagen ,, jeg drikker kanskje to glass pluss et parr kopper te ..og mulig en liter pepsimax,, og ser ikke ut som pepsimaxen trigger noe vektap heldigvis ,,og ikke trigger den søthungere heller ,, tvert i mot |
Sitat:
:heia: for vektnedgang :) Vil absolutt anbefale deg å få i deg mer vann, to kopper vann er altfor lite for kroppen. Og aspartamen er iallefall ikke bra for deg. Så jeg ville nok ha kuttet på pepsien og økt på med vann. Ta sitron i hvis du synes smaken blir kjedelig. Og den kan ha noe å si for vekten din, ikke nødvendigvis nå, men muligens senere i prossessen dessverre :( |
vet jo at pepsin ikke er bra for kroppen...
men sisst jeg gikk på ED gikk jeg ned 22 kilo på under et halvt år,og kom ned i min trivselsvekt , som jeg holdt et parr år ,,så beynte den og stige sakte men sikkert ,og plutselig var jeg oppe i over 79 igjen:( da drakk jeg også mye pepsimax,og lite vann joda klart jeg burde drikke mer vann ,,, ,,men orker rett og slett ikke ,hender jeg drikker litt på jobben ,men der går det mest i te ,,ikke pepsimax der.. og er i grunn ikke mye tørst , og vann hjelper i alle fall ikke på sulten min,,har da prøvd ,men pepsimaxen hjelper på sulten |
I dag blir det ikke fase1 middag. jeg orker ikke spise det. Jeg syns jo det går veldig bra, men kjenner nå at jeg føler sterkt behov for å spise noe som ikke er lurt. Tvang meg til å holde meg unna marsipankaken på jobb og tacosuppen (feiring av direktøren sin bursdag). Så i dag blir det kyllingfilet og grønnsaker til middag.... Kanksje ikke lurt, men heller kyllingfilet enn å gjøre noe virkelig ille 8les sjokolade eller ostepop eller noe annet skvip)
|
Sitat:
Sitat:
Men tilbake til saken.... Siden flasken tar nøyaktig 1L, er det lett å telle hvor mye vann jeg får i meg i løpet av dagen. Hver dag utfordrer jeg meg selv til å drikke 3 hele flasker i løpet av arbeidsdagen, og minst 1 av dem i løpet av de 2 første timene på jobb. Så med litt konkurranseinstinkt og en dasj stahet, blir det enklere å få i seg nok væske. http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/9.gif |
Da er frokost inntatt, ble grønnsakssuppe siden jeg er tom for kakao :p
Bestilte nye varer på onsdag, så forhåpentligvis kommer de i dag - hvis ikke blir det suppe 3 ganger om dagen på meg i helgen :rolleyes:. Nå skal jeg ut og trekke frisk luft, noe det har blitt alt for lite av denne uka. Så minst 1 time ute er dagens mål, selv om det blåser og sludder utenfor veggen akkurat nå. Ha en flott dag folkens :stortsmil |
Sitat:
Høres ut som det er skikkelig møkkavær hos deg, må si jeg synes du er flink som går ut da altså. God tur!!! :) Lurer på hvordan det har gått med veiingen til Fungirl jeg :spent: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23. |