![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jay! Så kroppen må lære og huske og puste....
Kan dette trenes opp med de to minuttene hver time slik at det går bedre etterhvert, eller vil du alltid måtte minne kroppen på at den ikke må glemme seg av? |
Sitat:
Legen min på jobb har dessuten skaffet seg aircondition på kontoret sitt og han insisterer på at jeg må stille meg opp foran den og supe i meg kald luft i motvind for ikke bli for sløv. Et selsomt syn. :p |
Åh... jeg hadde veldig stor nytte av pusteøvelsene i quigong.... Jeg kan faktisk bruke de pusteøvelsene vet å tenke meg gjennom formene når jeg ligger i tannlegestolen for å roe meg... og det er 4 år etter jeg hadde disse timene på S.A.T.S. Om alt annet hadde vært like effektivt ... :p
|
Sitat:
|
Nå bygger vel både qigong og yoga på samme pustetknikker?
Jeg har stor nytte av pusteøvelsene spesielt i stressa situasjoner eller ved store smerter. |
Jeg lurer på om 15 kr per murstein og 38 kr per limtegl (2 cm tykk murstein) er ille pris eller hvor man kan finne billigere? Mursteinen og limteglen må være like siden de skal være på samme "vegg"... Jeg skal ha murstein på pipa og limtegl på branntavlene som er på hver side av pipa. 3 kvm murstein på pipa og 3 kvm limtegl på branntavlene koster visst over 8000 kr hos Modena. :eek: Jeg trodde ikke slikt kostet så mye... Vi har ikke utstyr til å kappe mursteinen til limtegl selv.
|
Supera: har du skjekka finn.no på gis bort?http://www.finn.no/finn/torget/gisbo...nkode=31581893
http://www.finn.no/finn/torget/gisbo...glstein&sort=1 http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...yword=murstein |
skal jeg ta sjangsen på å bruke en boks CF som gikk ut på dato 29.9.11, men som fremdeles har flatt, lett nedsenket forsegling?.....
|
Sitat:
|
Sitat:
|
den luktet ikke noe hvertfall, så den ble pizzasaus :p
|
Kan sukrinmelis blandes med litt vann for å få glasur til kaker etc slik som vanlig melis ?
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg anbefaler at du lager bittelitt og smaker på det. Det smaker IKKE som vanlig melis. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei jenter - og takk for mange glasur-svar :) Har ikke sukrinmelis, så derfor har jeg ikke fått prøvd det. Var rett og slett nyskjerrig, for jeg bakte sjokolademuffins med en av disse ferdigblandingene for en tid tilbake, og synes de så litt triste ut uten glasur.
Vi skulle i selskap, og gubben ville gjerne ha muffins med krem, (lavkarber han også). Han gomlet i seg, men jeg likte ikke de muffinsene. Synes de manglet "noe", muligens sjokolade - så de 4 siste ferdigblandingene skal testes med tilskudd av kakao eller smeltet sjokolade. Smørkrem var et godt forslag :D Skal i hvert fall kjøpe både sukrin og sukrinmelis før jul, så det kan bli en hjemmelaget kake eller 2 :p |
ÅÅÅÅÅÅ var i postkassen i stad - og der lå endelig "Fristende Lavkarbo" av Cecilie Theiste-Bratli :D
Masse gode forslag til topping til kaker - og haugevis an nyyyyydelige oppskrifter :hungry: Det blir ikke vanskelig å lage noe godt til jul nå nei :stortsmil |
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen råd mot vannansamlinger?
Samler så mye vann av allergimedisinene mine at ansiktet er ftyktelig pløsete, dobbelthaka er større (:mad:) og magen er som en sperreballong... Har prøvd vanndrivende fra helsekost, men det hjalp ingenting:o |
Noen som har noen linker, helst engelskspråklige, om hvordan mikroen ødelegger næringen i maten?
|
Okei. Hjemmelagd tacopulver. Jeg søkte og jeg fant. Meeeeen: hvilket er det beste? :o Hvilket ligner mest på Santa Maria sitt? Nå har jeg riktig nok bare søkt i oppskriftstrådene her inne da. Ikke videre ut på nett.
|
Sjekk opp mot innholdsfortegnelsen i St. Maria sitt, eller?
|
Jeg vurderer å begynne å ta selentilskudd, men jeg mener å ha hørt at f.eks. når det kommer til Ketolyse-vitaminene er det ikke alle kosttilskudd som kan taes sammen. Mener det gjelder sink og selen, stemmer det? Jeg tar b-vitaminer, d-vitaminer og sink samtidig til dagens første måltid, som regel sammen med joddråper utblandet i vann (som jeg også tar på kvelden, og da sammen med magnesium, og metformin til alle måltider). Når vil det beste tidspunktet å ta selen-tilskudd på?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30. |