![]() |
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
:klem: jaaaa, du har rett Indi!... men jeg skal drikke en flaske vin eller mer i dag :D ikke så mye som to.... for da subber jeg gulvet :p
Jeg håper virkelig du har rett asså... for jeg unner deg virkelig ikke supper og cremebrulet :cool: Lover å gjøre mitt for at du skal slippe.... må bare drikke meg litt fin først ;) :fest: |
Kjempebra Jeef! :heia:
Jeg vedder ingen suppeposer og creme bruleer med dere Distrea og Indi, men jeg heier alt jeg orker og er bombesikker på at litt av dere forsvinner i løpet av kommende uke. :heia: Jeg har lyst til å krype under dyna og bare bli der, men har sovet til nå og burde vel stå opp. |
hehehe... PYSA :p
Jeg ville også bare sove i dag...men går jo ikke det :rolleyes: ha en deilig dag! nyt åttetallet :klem: |
Håper du blir bedre fort Robyn! :)
Jeg skal også drikke vin i dag, ikke sikker på hvor mye, men litt blir det nok! Blåskjell og biff venter:) Ser fram til det! |
:DHoi hoi godtfolk, nå funker plutselig PC'n igjen. Tok ut batteriet, satte det inn på nytt og koblet til strøm og vips så er alt bra igjen, puh :D
Super dupert med nedagng både Robyn og Jeef :heia: Jeg heier på dere!!! og på alle andre her inne selvsagt!! Jeg er helt grønn når det gjelder medisiner og sånn, så jeg lar dere ta den diskusjonen i fred ;) Jeg har insulinresistens, men legen sa ikke noe om medisin så jeg regner med at det betyr at jeg kan "spise det av meg" med lavkarbo-kosthold. Veldig bra innspill Vibeke - jeg har også sittet og dratt meg i håret av disse slankeprogrammene hvor det bare er å slutte med snop og bevege seg litt og vips så raser man ned i vekt :nei: Selv på jobben min har jeg fått gøre den; "vanskelig å gå ned i vekt pga muskelspenninger? Nei, det tror jeg ikke noe på - det er bare å spise mindre og trene mer". Så utrolig urettferdig, jeg spiste selv før jeg begynte på ED antageligvis sunnere enn de fleste jeg kjenner, men likevel trodde vel de at alt jeg gjorde var å spise snop :( Jeg blir sånn fandenivoldsk av og til og tenker at "bare vent å se - snart vil dere ikke skjønne hvor det har blitt av halve meg" :p Jeg lurer også på hvor alle kiloene vi mister tar veien - har ikke tenkt på det før. Dunster det vekk mon trro :rolleyes: Har forresten lagt merke til litt vel slapp hud på lårene mellom beina - det ser ut som litt overflødig hud....iiiiiiik. Noen andre som har "oppdaget" sånt? Tror jeg får problemer med armene også, med de der dingle dingle-greiene. Glad det er fredag jeg, i kveld blir det både litt rødvin og bacongull. Skal i bursdag i morgen, men da kjører jeg så vinen må jeg ta i kveld. God fredagskveld alle sammen! |
Dingledinglegreier, jeg har armer... eneste jeg har komplekser for! foreløpig.... armene er jo det folk ser når jeg skal på trening og sånn.... resten er det ikke så farlig med ennå!
:) |
jeg har hatt en travel dag, og i nødens stund ble det litt kyllingkjøtt og salat til middag... Til i morgen har jeg tatt opp litt oksekjøtt som jeg marinerer. Har tenkt å se om jeg tåler litt kjøtt en dag i uken uten å stagnere... ellers blir det ED...
|
Heisann - liten hilsen før jeg tar natta her.
jeg tenker også litt sånn, ruska - at snart lurer dere på hvor jeg har blitt av! Men har osgå merket meg at noen venner/kollegaer som er litt runde kan man si, det er akkurat som om de ikke unner meg å få det til? De ser litt stygt på meg når jeg kommer med salaten min, eller makrellen eller hva jeg nå har til lunsj, før de spiser skivene sine. Jeg kan faktisk kjenne den følelsen litt igjen fra før jeg fikk det til. Åååå- hva gjør hun som ikke jeg gjør! Men de blikkene liker jeg ikke... kan man ikke bare unne meg å bli frisk? Jeg breefer ikke mye med det, men litt - kler meg i litt ettersittende klær, skjørt og sånt. Har ikke komplekser for armer og annet som henger i grunnen, det får bare henge litt. Lar bare vær å se meg i speilet når jeg trener armene.... Men hvis man tar av ca 1 kg i uken, bør ikke huden srammes opp også da? Nå sier jeg natta her, har store tanker om å bestige Løvstakken i morgen. 1 fjells turen.... God natt! |
Ny dag og nye muligheter (og utfordringer :p ) I dag skal jeg på jobb. har med meg bar som niste. kjøpte in salat-ingredienser i går, men rekker ikke å lage nå, for jeg har det egentlig travelt. Fest i kveld... gruer meg. Er alltid så vanskelig med disse sosiale happeningene
|
oioioi :fest:
Slappt ja... henger både her og der på meg også... får bare stappe det inn i klea:D Vibeke: Det er kjipt det der med følelsen av at andre ikke unner en vektnedgangen... kjenner følelsen :rolleyes: |
Sitat:
Ellers så drakk jeg fenikkelte i går, ganske så god, Jeef! Men for en eksplosiv virkning, da! Kl 07.45 :_oy: Men fikk meg en tur opp på Løvstakken mellom slagene :lol: Nå skal jeg sove litt - umenneskelig å våkne før åtte på en laurdag. CU |
Da var jeg nesten klar for fest :p har stappa i meg mat nå, så jeg ikke skal bli alt for frista... Fikk masse sjokolade på jobb i dag, og jeg er utrolig glad for at jeg ikke er noe særlig glad i sjokolade... for viss ikke hadde jeg slitt :p
Fant noen bilder hjemme til mamma og pappa av meg fra tiden før og etter at vekta mi eksploderte :p Vil ikke legge de inn her i den åpne delen, men la de i journalen min. Tar de sikkert bort etter en stund... |
Håper det gikk bra på fest Jeef:)
I dag skal jeg droppe pizzaen! Inn på den smale sti igjen, og tenker det blir noe sånn som fase tre a uten frukt. Skal holde på ketosen, men hiver på litt mer protein, og dropper en av pulverposene... Reiser altså på tur, aleine, bare meg og bilen:) og kommer forhåpentiligvis ikke tilbake før fredag:) Kan være jeg dropper innom forum hvis jeg har nett-tilgang, er jo nesten avhengig av dere her inne, men ikke sikkert! Klem og fin uke til alle, stå på jenter, og Mindor:) |
God tur indi! kose deg på tur!!!!
Jeg skal på pzzabuffet i morgen, eller det er salat der også.... men jaggu tror jeg at jeg skal skeie ut med litt toppen på pizzaen hvertfall. Jeg har bursdag til fredag og tar feiringen i morgen :D går det bra med dere tøffe ED jenter? |
Sitat:
|
FOR en deilig helg det har vært! Sol, sol og atter sol. :D
Kjenner det på kropp og sjel, blir så lykkelig. Og så har jeg fått en gyllen farge i ansiktet igjen og, føler meg litt friskere da. Kjøpte litt sukkerfritt smågodt i Sverige i helgen, og gjett om jeg ble sittende på do da... :rolleyes: Spiste ett kjøttmåltid for mye i går, og så har jeg virkelig kommet inn i en dårlig periode hva sukkerfri sjokolade angår. Mensen får skylda, men nå er det på tide å stramme inn. Ser ut som om dere alle har hatt en fin helg, og god tur til deg Indi! |
Og *kremt* her henger og dingler det både her og der. Skal under kniven og operere både brystene og magen når jeg kommer i mål.
Tror kanskje armene burde vært tatt og, men det må jeg eventuellt koste selv. Får se hvor forfengelig jeg blir etterhvert. :o |
Dagens vekt: fortsatt 89,8 kg. :D
|
Så stille det er her om dagen da, er dere ute i solen alle mann? :cool:
|
jeg hadde en karbedag i går... pizza is og kjeks... har ikke turt å vise meg. Vekta holder jeg meg unna frem til legetime torsdag.
:o |
Distrea da! :eek: Pizza, is OG kjeks... Når du først skeier ut gjør du det i det minste ordentlig, det skal du ha. :lol:
Her passer klær jeg ikke har fått på meg på årevis, så jeg er så utrolig motivert om dagen. Og jeg syns plutselig jeg får litt flere blikk om dagen... Suget etter sukkerfri sjokolade gir seg ikke da. :o Men jeg har ikke noe i hus, så jeg får ikke skeiet ut. Prøvde å kjøpe noen for å ha liggende, DET kan jeg bare glemme. :p |
Heisann
vi sysler vel rundt i våre egne karbotåker alle mann (kvinner) tenker jeg. Spiste noe i går som har gjort at jeg har enormt mageknip. oppblåste mage. Får det hvis jeg spiser for mye fett, og i går kjøpte jeg noe wok i en butikk. det som er positivt når jeg har slike dager, er at vekta står dønn bom stille i noen dager, også wops, så detter den ned noen hakk. Er det ikke deilig at klærne passer igjen, Robyn? jeg prøver og speiler meg her om kveldene, koser meg. Nå har jeg det luksusproblemet at bare to bukser passer, den ene er på grensen. en kan jeg bruke med belte, men den er ganske så pløsete. må bare bruke de, for gidder ikke kjøpe nye før jeg er ferdig ned til 74 kg. ror faktisk jeg har gått ned to kg siden sist fredag. men er litt vanskelig å vite med den gammeldagse vekta mi.... nå skal jeg på shopping med kjæresten. han er 186cm høy og veier 70 kg.... og han spiser karber! |
Ja, det er kjempegøy med for store klær. :D
Jeg og drøyer også i det lengste å kjøpe nye klær, men noe må jeg snart ha. Er stort sett bare skjørt jeg har fra tidligere som jeg vil gå i, det andre er litt vel utdatert. :o (Jupp, er noen år siden sist de passet. :p ) Sitat:
Håper dere fant noe spennende på shopping. :) Jeg har spist fy fy til middag i dag. Kyllingfilet og grønnsaker er greit, men lagde 'saus' av hakkede tomater (innenfor 'lov' det og), CF og ost. Smakte nydelig og hjalp på den dårlige matlysten. Men nå må jeg skjerpe her... |
Hva er CF? Creme Freche? (skrives vel ikke sånn, men)
De er litt ulike disse diettene, atkins Ed, skaldemann etc. griet med en egen tråd til oss da. Men godt med god mat - det er viktig! Jeg har også i peroder enormt lite matlyst, og sist gang ble jeg skikkelig dårlig. Måtte bare bli hjemme fra jobb, sette på vekkerklokken, og spise hver 3. time... da hjalp det. Men litt skremmende det der! Vi fant noen flotte skjorte og sko på shopping. Vi har ikke så god råd, så det er ikke så ofte. men han blir jo så fin! Vi kan gå inn i sånne kule butikker, og kjøpe klær som ingen andre passer i.... Etterpå kste vi oss med øl - han - og Hvirvin - jeg. Etter to glass måtte jeg bare sjangle meg hjem! Bli full! Nå sitter jeg her og svaier, kjenner det virkelig godt. Det er jo helt sprøtt spør du meg.... men det er vel noe med denne lavkarbogreiene det også. Tror forresten ikke at litt CF kan skade, og hvorfor kan vi ikke spise ost? Legen sa at ost inneholder karber, men vanlig norvegia gjør ikke det? Trodde det var pga animalsk fett. men jeg har latså unnet meg noen skiver ost i ny og ne for å få litt annen smak jeg da. Den faste snøfrisk synes jeg er kjempegod. 0 karber, og 40 % fett... men noen strimler på akrbonadedeig eller kylling er bare snadder... |
:stuart: Ups - sorry for skriveleif...hvitvinen....:veitikke:
|
Hi hi, syns det bare er morsomt jeg. :D
Jeg også merker at jeg omtrent ikke tåler alkohol etter at jeg startet med ED. Kjenner det godt etter ett lite glass rødvin, og etter to er jeg på en snurr. Fleiper med mannen at nå har jeg jammen blitt billig i drift. :p Vet ikke hvorfor ost osv. ikke er lov, men tenker at det kan jo ha noe med kaloriene å gjøre også siden ED ikke bare ligger lavt på karber men også kalorier. :confused: Pleier å holde meg unna, men er såpass nøktern at skal jeg først spise noe fy fy så tenker jeg karber fremfor kalorier i allefall. I dag har jeg nok spist for lite, to ED måltider i tillegg til middagen. Men orker ikke mer og nå skal jeg legge meg. Får være flinkere i morgen. :) Nattinatt! :klem: |
Sitat:
underlige greier i grunnen:D |
Sitat:
I dag var veiedag igjen, og resultatet var 89,2. En hel kilo ned siden forrige torsdag, kjempefornøyd med det. :D Syns det går veldig bra om dagen |
Sitat:
HEIER PÅ DEG :heia::heia::heia::heia::heia: |
noen som har erfaring med og gå over fra ED til ketolysemat
jeg er nå straks i mål , ønsker ikke og kjøpe fler poser men har en to tre kilo til som skal vekk ,, og vil jo prøve og holde meg der så derfor gå over til noe som er mat ,, orker ikke tørr kylling og fisk,mer |
Sitat:
Men du trenger faktisk ikke poser for å gå på ED. jeg er i fase 3 a,b,c (vingler litt) , men jeg bruker ikke poser. lager annen mat. Som nå venter en wok på meg. Hvis du er intr, kan jeg godt skrive en dagsmeny til deg som et eksempel? Men har ikke tid nå.:rolleyes: |
Nå er jeg oppgradert til:
Medlem :D:stortsmil:_punk: |
Sitat:
|
Sitat:
og har bare lagt på meg en fem seks kilo dette året ,, som nå er borte så nå vil jeg ikke gjøre samme feilen ,,denne gangen skal jeg ikke legge på meg |
Sitat:
tre uker i fase 3a, to uker i fase 3b og nå er jeg i fase 3c. Men den strekker jeg langt ut. legen min sier det er veldig viktig å reinnføre karbohydrater sakte, sakte men sikkert. Så i fase 3a så kan man spise: 2-4 eurodiettprodukter (men jeg har altså ikke spist noen) To måltider kjøtt/fisk/fugl/skalldyr (jeg har da spist 4 måltider med dette da) grønnsaker fra liste 1 (sikker det samme som i fase 2) 250 g fra liste 2 (tomat, rød paprika etc) og 1 frukt. i fase 3b kan man i tillegg spise 100 gram fra liste 3: - artisjokk - bønner (namm) -erter (prump) - gresskar (æsj) - Gulrot (jammy - økologisk) Kikerter (namm *2) Kålrot, rå - (Nja) Linsjer - (yesss!) mais - (den tør jeg ikke stole på...) pastinakk (hva er det?) Rødbeter (mmm) Vannkastanjer (mmm-i wok) Så i fase 3c er det to frukt, ost og litt brød. Men den begynner jeg med når jeg har nådd målet. Dette med å kunne spe på med kikerter og linser gjør at det blir mer mat liksom, lettere å variere. Ellers så unner jeg meg cottagechees (fase 3c) med blåbær og kanel sånn innimellom. |
men jeg prøvde altså noen av disse posene - og det funket ikke for meg etter en creme brulee...
En helt vanlig dag for meg er i dag f eks: meny er: frokost: to egg mellom eple og en neve nøtter lunsj: kyllinglår og linser middag: wok m scampi og grønnsaker (brokkoli, løk, paprika og sopp), buljong og lett-kokosmelk, sojasaus Kvelds: to gultøtter og kokt skinke. Så ikke så ille, og dette er vel innenfor 3b. i 3c går man ikke like mye ned, det er en stabiliseringsfase som kan vare lenge sa legen, av og til i flere år. men jeg synes den ligner ganske mye på en streng lindbergdiett, jeg. |
Dessuten har jeg løst dette, slik at det ikke blir så mye matlaging, med å ha peppermakrell og gulrøtter feks med på jobb, røkelaks i kjøleskapet, tunfisk og kokt skinke på boks i skapet.
Når jeg er alene lager jeg meg bare en enkel "tapas" :-) noen skiver laks, skinke, litt ost, agurk, tomat, løk. Med tykk balsamikosaus, olje. og to oliven. |
Ble litt ivrig her.... er så hyper for tiden....
duracellkaninen er rolig i forhold til meg. Puls i 100. Klarer ikke roe meg!:eek: men jeg kjenner jeg er trøtt inni meg. I dag har jeg heller ikke drukket kaffe. Jeg spretter jo opp klokken halv syv, i dag trengte jeg ikke komme på jobb før klokken ni. jeg var der før åtte....:nei: Jeg sover heller ikke skikkelig. Våkner hver andre time. Må trene i morgen tenker jeg. Til helgen skal vi til trondhjem, blir kjekt med litt forandring. Men noen som kjenner seg igjen?:hjelp: Må få sove i natt...:sove: |
takk for tips,,pastinakk det er en grønnsak som ligner veldig på persillerot i fasong
men kan smake litt mellom gulrot og persillerot ,litt søtere, den brukes mye til stapper og sånt ,men mange bruker den i supper også |
Så kjekt med noen fase 3 menyer Vibeke! :)
Jeg begynner snart å innføre ett ekstra kjøttmåltid for å se. Tror jeg drøyer enda en stund med frukten. Men denne uka har jeg spist litt mer enn jeg egentlig skal (også ost og creme fraiche) og har gått ned mer enn på lenge så jeg begynner å helle mot at det kanskje ikke er fullt så skummelt med mer mat som jeg har trodd... Er opptatt av karbohydratene da, spiser ikke ting som kan få meg ut av ketose. Men tror jeg begynner med det ekstra måltidet allerede til helgen. :D Så får jeg heller revurdere om det stagnerer. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26. |