![]() |
Sv: Hva leser du nå?
Den fikk ikke akkurat strålende kritikk... Tror ikke jeg skal se den, vil ikke ødelegge boka.
|
Er nå på den siste Harry Potter-boka, halvveis i 'An Abundance of Katherines' og i starten av 'Behind the Beautiful Forevers'.
Kan jo ikke bare lese en bok om gangen. Neeei. :p |
Leah Flemming- Jenta under oliventreet.
|
Har lest fire bøker den siste uka:
"Jeg har et teppe i tusen farger" av Anne B. Ragde, likte den godt, moren hennes var tydeligvis et fargerikt menneske og i tillegg kunne jeg jo se for meg hvor mye av handlingen fra barndommen hennes fant sted. :) "Ren samvittighet" av Jan Mehlum, grei krim. "Jernjomfruen" av A. C. Gjersøe, spennende og noe grotesk krim. "Et helt halvt år" av Jojo Moyes. De første 100-120 sidene var jeg bare irritert for begynnelsen er jo rent plagiat av filmen "De urørlige" som er basert på en sann historie. Heldigvis utviklet boka seg annerledes, helt annerledes og joda, den var ikke så verst. Men siden jeg nettopp har sett "De urørlige" så ødela nok det en del av boka for meg. Jeg er overbevist om at Jojo Moyes har sett den filmen og så bestemt seg for å skrive en bok om samme emne, men hun kunne være litt mer kreativ på de første 100 sidene og ikke bedrevet mer eller mindre direkte avskrift av filmen da. |
Nettopp ferdig med Herbjørg Wassmo - Disse øyeblikk.
Har også slått meg på eboktrenden på biblioteket, veldig praktisk og greit. Har hatt litt bugproblem med den, men generelt sett fungerer det veldig greit. |
Veronika vil dø av Paulo Coelho
|
Ingenting. :eek: Men jeg har noen bøker liggende klare da. :D
|
The Book Thief
Har nylig lest ut - Harry Potter-serien - maaange år på etterskudd, med tanke på at jeg er "Harry Potter-generasjonen". Fantastiske bøker selvsagt! - Gone Girl - måtte streve for å holde ut til midten av boka hvor ting endelyg begynner å skje. Men jaggu var det verdt det. |
Unni Lindell- Brudekisten
|
Naken i hijab av Gunn Marit Nisja. Ganske trå begynnelse, men utviklet seg til en fin historie etter hvert.
|
Sitat:
|
Sitat:
Men har du lest Porselenspiken av samme forfatter? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Strong Religion, akkurat nå et kapittel som heter "The prospect of fundamentalism: The logic of fundamentalist violence". Må også si at denne var litt trå til å begynne med, men det er tross alt faglitteratur. :p I grunn det eneste jeg leser om dagen, og fryktelig interessant når man kommer inn i det!
På senga leser jeg denne berømte boka om hundreåringen som ... et eller annet. Artig bok, men litt i overkant lettbeint og påtatt "vittig" for mitt vedkommende. Tror jeg må se filmen, dog. Bare fordi ... Robert Gustavsson! :) |
Sitat:
|
Sitat:
Har ikke lest noe annet av samme forfatter og det tror jeg faktisk ikke jeg kommer til å gjøre heller. ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
I morgen var jeg alltid en løve
|
Alkymisten av Paulo Coelho
|
Begynte på en barnebok av Aina Løvø bare for å se hva det var - "Helt i Hellas". Hvem har sendt denne gjennom sensuren? Boka er elendig skrevet! Og helt tydelig "jeg kan også skrive en bok som ligner på kunstdetektivene" (av Bjørn Sortland).... Skygg unna! Ikke gi denne serien til ungene dine!
|
Colorless Tsukuru Tazaki and His Years of Pilgrimage av Haruki Murakami. :)
|
Sitat:
|
Geir Lippestad sin "Det vi kan stå for"
Ganske greit å lese litt om hva som foregikk bak kulissene. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17. |