![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Laksestykke steikt i smør med broccoli og bearnaisesaus.
|
kyllinglår med blomkålmos og salat :sikle:
|
Nyyyydelig Thailands svinewok med ingefær. Oppskrift legges ut når jeg får ånden over meg.... :rolleyes:
|
Elgsteik stekt i 4,5 timer (125ºC i 3,5 timer, så 150ºC i en time, bare tatt på gefühlen) i leirgryte, den siste halvtimen med brokkoli, purre og gul paprika. Og så blomkålmos og bearnaisesaus.
Blomkålmos (inspirert av Gerd): 1 blomkål 1/2 hvitløk litt brokkoli litt purre kok i lettsaltet vann til de er møre. Hell av vannet. Tilsett: 1 ss smør 1 ss créme fraïche en god skvett fløte en kork kyllingfond Moses med stavmikser til den er glatt Bearnaisesaus (Gerds oppskrift): 100g smør 1 eggeplomme 1ss vann ca 1-2ts tørka persille eller gressløk 2ts tørka estragon 2-3 dråper sitronsaft -smelt smøret på svak varme. Trekk kjelen til side. -visp sammen eggeplommer og vann i en kjele og varm på svak varme til det tykner. Ta kjelen av varmen. -hell det smelta smøret forsiktig i en tynn stråle oppi eggemassen mens du rører kraftig hele tiden. - ha i urtene og sitronsafta smak til med pepper og ev. salt. |
Åh, elgstek! :sikle:
I dag har jeg hatt en nydelig nakkekotelett, smørdampet brokkoli og hjemmelaget fløtesaus. Var veldig godt... :) |
I dag har vi hatt ovnsbakt kylling i Norzolasaus :sikle:
http://forum.lavkarbo.no/picture.php...383306&thumb=1 |
har du oppskrift på surkål? :-)
|
I dag har vi hatt spagetti og kjøttdeig, jeg uten spagetti med ekstra brokoli :)
|
Kjøttdeig og bacon i krydderost saus me brokkoli :)
|
fiskeboller i hvit saus, vet ikke hlet hvor bra det er på lavkarbo, men dropper i hvert fall potetene. Det er kjæresten sin tur til å lage mat (for en gangs skyld) og da har han kjøpt inn dette
|
Pangasiusfilet med rød thaicurry, kokosmelk og blomkål. Helt nydelig!
|
Grille :nam:
Marinert flintstek og salat + hjemmelaget hvitløksdressing :nam: Står på grillen nå, den flintsteken. og jeg har vann i munnen! |
Jeg har tatt en elgmedaljong ut av frysen. Må bestemme meg for tilbehør.
|
I dag har jeg tatt opp to kyllingfileter, og laget en "lavkarbo" satay saus, og med litt salat til. Blir vel noen karber, men har ikke spist så mange før i dag, så jeg holder meg i allefall under 15 :-)
|
1/3 av en baconskilpadde og litt CF-karrisaus.
|
Marinert ytrefilet med salat :)
|
Hjemmelagede kjøttkaker og stuede sukkererter
|
I dag blir det laksefilet med litt grønnsaker og smør til! Vurderer å frese litt grønnsaker i smør i kjele, har ikke prøvd det før, men ser for meg det er godt :D
Tenker å lage laksepakke: 1 laksefilet, olje/smør, krydre med hvitløk, salt og pepper, og pakk i folie. Hiv i stekovnen på såogså mange grader (ca 180grader?) "til den er ferdig" :P tar det hele på feelingen :D Sikler allerede jeg :D :D |
Verdens beste (og sannsynligvis enkleste) Biff Stroganoff! :D Servert med blomkålmos
|
Ca 250g flintstek og en god klatt hjemmelaget bearnaisesaus. :snill: Mett!
|
Sitat:
Dette var veldig godt og enkelt!! ;) |
I går hadde vi laksefilet med smørstekt asparges overdrysset med parmesan, samt agurksalat med persille, og rømme og Hollandaisesaus.
I dag hadde vi krydrede, stekte svinestrimler med tzatziki, stekt sopp og paprika, salat og litt ris til meg og ungene. Bare biiittelitt, egentlig helt unødvendig. Ja, og i forregår hadde vi hvitløksstekt kylling, bacon, salat med balsamico, smørstekt frisk asparges med parmesan og cherrytomater. Utrolig godt! |
salat med kylling, bacon og avocado.
|
Marinert svinefilet,med løk,etpar hermetisk tomater og paprika,surret i fløte. Kokt blomkål ved siden.
|
Tok to laksebiter og stekte dem i stekepanne i smør. Hadde i en neve hakket purreløk + salt og sitronpepper, masse sitronpepper. Da laksen var ferdig stekt la jeg den på fatene og hadde mer smør i panna + 2 ss rømme + en god neve frosne kokte linser og mer sitronpepper. Dette sto bare og putret på halvvarm plate mens jeg gjorde ferdig blomkål- og brokkolimosen, moste dem med stavmikser og hadde i sitronpepper, smør og en liiiten fløteskvett. Hadde salat av hjertesalat, paprika og agurk til. NAM! :sikle:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41. |