Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Carisma 02-11-12 23:26

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Fedons Franske!

vaskeklut 03-11-12 02:20

:hjelp: Jeg forsøker i år som i fjor! Er det noen her inne som har lyst til å selge meg The Julekalender DVD-en sin?:hjelp:!!!

Photobscura 03-11-12 18:32

Kan man tørketromle polyester-plagg?

Carisma 03-11-12 18:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1398914)
Kan man tørketromle polyester-plagg?

Jeg håper det, for jeg gjør det ca daglig :D

Photobscura 03-11-12 18:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1398918)
Jeg håper det, for jeg gjør det ca daglig :D

Aha. Good! Har en vintagekjole som jeg skal bruke i kveld, og jeg vet ikke om den rekker å tørke.

Carisma 03-11-12 18:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1398920)
Aha. Good! Har en vintagekjole som jeg skal bruke i kveld, og jeg vet ikke om den rekker å tørke.

Har ikke tørket vintageting, men treningsklær går hvertfall fint.

Photobscura 03-11-12 18:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1398921)
Har ikke tørket vintageting, men treningsklær går hvertfall fint.

Vel, polyester er polyester!

Marella77 03-11-12 21:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1398749)
Fedons Franske!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1398748)

Tusen takk for tips!!! :)

Kanskje 03-11-12 21:32

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hvorfor håret mitt blir så fort fett i bunnen? Vasker det mandag - og på onsdag så er det ikke noe fint ! Fett og ekkelt, og jeg prøver redde det med tørrshampo og klemmer, men det er ikke fint. Svetter en del i hodet om natten, og det forklarer noe. Men det blir like fett selv om jeg ikke svetter. Bruker bare balsam i tuppene. Wella.

Marella77 03-11-12 21:36

Kjenner meg igjen... Kan det være at du tar deg selv i hodebunnen med fingrene ofte? Dvs fikser håret ofte i løpet av dagen?

Kanskje 03-11-12 21:47

Nei jeg gjør igrunnen ikke det. Bruker også lite hårprodukter, prøver å la det være i fred

Vettel 03-11-12 21:49

Bruker dere balsam på hele håret også innerst? Isåfall slutt med det, bare tuppene skal ha balsam, og noen hårtyper skal ikke ha balsam i det hele tatt. :)

Marella77 03-11-12 21:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vettel (Innlegg 1398970)
Bruker dere balsam på hele håret også innerst? Isåfall slutt med det, bare tuppene skal ha balsam, og noen hårtyper skal ikke ha balsam i det hele tatt. :)

Jeg bruker kun i tuppene...

Kanskje 03-11-12 22:00

Bare balsam i endene slik at det er lettere å gre.

TrillTrall 03-11-12 22:05

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1398958)
Noen som vet hvorfor håret mitt blir så fort fett i bunnen? Vasker det mandag - og på onsdag så er det ikke noe fint ! Fett og ekkelt, og jeg prøver redde det med tørrshampo og klemmer, men det er ikke fint. Svetter en del i hodet om natten, og det forklarer noe. Men det blir like fett selv om jeg ikke svetter. Bruker bare balsam i tuppene. Wella.

Men er det ikke vanlig å vaske håret hver - annenhver dag da? Jeg gjør vanligvis det, men når vi er på hytta så hender det jo at det går både 3 og 4 dager og da unngår jeg helst speilet ja... *hehe*

Kitt 03-11-12 22:12

Dersom man bruker feil shampoo eller for varmt vann, kan håret bli fort fett.

Ettersom håret blir fett i bunnen når det i prinsippet er nyvasket, bør du tenke på hva slags hodebunn du har. Det er nok den som er for fet, rett og slett. Jo mer du da vasker, jo mer fett vil det produseres!:eek:
Spør i en frisørsalong, så får du nok litt hjelp til å velge rett produkt!

Eller bare kjøp First Price sin. Den skal jo være best for normalt hår!:w00t:

Kitt 03-11-12 22:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1398975)
Men er det ikke vanlig å vaske håret hver - annenhver dag da? Jeg gjør vanligvis det, men når vi er på hytta så hender det jo at det går både 3 og 4 dager og da unngår jeg helst speilet ja... *hehe*

Jeg vasker håret hver 5-6 dag og det er mer enn nok, faktisk! :)

TrillTrall 03-11-12 22:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1398979)
Jeg vasker håret hver 5-6 dag og det er mer enn nok, faktisk! :)

Det hadde ikke vært nok for mitt hår. :) Jeg vasker det jo dessuten hver gang jeg dusjer og jeg dusjer hver - annenhver dag, litt avhengig av om jeg trener eller ikke - og gjennomsvett hår MÅ vaskes!

langaard 03-11-12 22:36

Prøv og vaske håret i natronvann ( 3ss i 1l vann) Håret mitt blir iallefall bedre av det:ja: Jeg bruker ikke balsam, bare litt marokansk olje i lengdene:)

vaskeklut 03-11-12 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1398982)
Det hadde ikke vært nok for mitt hår. :) Jeg vasker det jo dessuten hver gang jeg dusjer og jeg dusjer hver - annenhver dag, litt avhengig av om jeg trener eller ikke - og gjennomsvett hår MÅ vaskes!

Samme her. Jeg brukte en gang et halvt år hvor jeg bare vaska håret en gang i uka, for å få det til å "normalisere" seg, det eneste jeg oppnådde var grisefett hår i slutten av uka, og at roomiene mine trodde jeg var ekstremt uhygienisk :o Måtte bare gå tilbake til å vaske annen hver dag.

Marella77 03-11-12 22:55

Skal ha bursdagsselskap i morra, ikke for meg, en for et barn... En av gjestene spurte om det var greit om hun tok med seg hunden? Jeg vil ikke ha hund i huset, er jeg sær eller er det lov å si nei?

langaard 03-11-12 23:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1398991)
Skal ha bursdagsselskap i morra, ikke for meg, en for et barn... En av gjestene spurte om det var greit om hun tok med seg hunden? Jeg vil ikke ha hund i huset, er jeg sær eller er det lov å si nei?

Det er klart det er lov og si nei:ja: (på en fin måte, da selfølgelig)

j88 03-11-12 23:06

Sitat:

Jeg syns du bør kunne si nei, det er jo tross alt ditt hus, men å si det på en bra måte er jo selvsagt greit.

Gerd 03-11-12 23:07

Sitat:

Da ville jeg sagt nei. Det kan jo være at noen av de andre gjestene er redde hunder eller allergiske ..

Kitt 03-11-12 23:11

Sitat:

Det er lov til å si nei, men vær forberedt på at vedkommende kan bli svært fornærmet. For mange er hundene som barna deres og det å si noe mot dem er ikke alltid populært!;)

Marella77 03-11-12 23:14

Takk for svar! Min mann kom akkurat hjem, og han sier at jeg må skjerpe meg, hehe... Han sier at vi må si ja, og at det blir sikkert kjempemoro for barna!! hm... er i tvil, med det er godt å høre at det er flere her som synes at det er greit å si nei...

vaskeklut 03-11-12 23:15

Jeg hadde sagt nei. Hos meg er det ingen hunder som får lov å komme inn. Unntaket er de to ekstremt veloppdragne hundene til venninna mi. De er forsåvidt også de eneste hundene jeg liker :o Men jeg sier rett ut at jeg ikke er glad i hunder. Blir de fornærma så får de bare bli det.

Marella77 03-11-12 23:26

Jeg tror jeg skal kjøpe meg en ku jeg, og ta med den rundt omkring! haha

vaskeklut 03-11-12 23:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1398999)

:lol: og bli blodig fornærmet om folk ikke lar deg komme inn med kua :D

langaard 03-11-12 23:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1399001)

Vil ikke ha noen ku inn i mitt hus, basta:p

Kitt 03-11-12 23:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1398999)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1399001)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1399005)
Vil ikke ha noen ku inn i mitt hus, basta:p

Ikke jeg i mitt heller! Den kunne jo komme til å skremme vettet av min sarte, lille rottweiler! :love:
Gårdshunden hadde nok også reagert på en ku INNE i huset, vil jeg tro!;)

Marella77 03-11-12 23:57

:lol:

Kanskje 04-11-12 00:01

Du kan jo spørre hvorfor hun vil ha hunden med ? kan jo hende den har problemer med å være alene hjemme og at hun da ikke kan komme?

Hos meg er hunder velkomne så lenge de ikke bøller med mine, og ikke markerer inne :-)
Ku derimot .... hm, kunne fått vært i hagen kanskje hehe

Photobscura 04-11-12 02:30

Det er viktig å finne en shampoo som passer for din hårtype, så jeg ville nok kanskje tatt en tur til frisør, som Kitt foreslår. Å vaske håret annenhver dag, eller dusje så ofte for den saks skyld, er helt uaktuelt for min kropp og mitt hår. Håret blir mye mer fett av det, og huden tørker ut. Så lenge man vasker seg og skifter undertøy hver dag skjønner jeg personlig ikke vitsen med å dusje så ofte. Med mindre man trener til man blir svett. Det er vel noe annet.

TrillTrall 04-11-12 10:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1399023)
Det er viktig å finne en shampoo som passer for din hårtype, så jeg ville nok kanskje tatt en tur til frisør, som Kitt foreslår. Å vaske håret annenhver dag, eller dusje så ofte for den saks skyld, er helt uaktuelt for min kropp og mitt hår. Håret blir mye mer fett av det, og huden tørker ut. Så lenge man vasker seg og skifter undertøy hver dag skjønner jeg personlig ikke vitsen med å dusje så ofte. Med mindre man trener til man blir svett. Det er vel noe annet.

Jeg skrubber jo ikke kroppen i såpe fra topp til tå når jeg dusjer da. Vasker håret, deretter bruker jeg såpe under armene, rundt halsen og mellom og under brystene (der jeg blir svett) + bittelitt intimsåpe i underlivet. Resten av kroppen blir bare vasket av det vannet (og evt. såpa) som renner nedover og skyller håret godt til slutt. Det går nesten like fort som en klutvask og føles mye freshere etterpå. :)

Marella77 04-11-12 10:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1399009)
Du kan jo spørre hvorfor hun vil ha hunden med ? kan jo hende den har problemer med å være alene hjemme og at hun da ikke kan komme?

Hos meg er hunder velkomne så lenge de ikke bøller med mine, og ikke markerer inne :-)
Ku derimot .... hm, kunne fått vært i hagen kanskje hehe

Det ble til at jeg sa ja... Tipper at hun vil ha den med for at den ikke kan være hjemme alene.. Jeg får bare bite tennene sammen for en dag. Barna kommer til å elske det!! Husker at jeg elsket å ha besøk av hunder da jeg selv var liten! :)

Ha en fin dag alle sammen! Voff-Voff! :)

Marella77 04-11-12 10:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1399006)
Ikke jeg i mitt heller! Den kunne jo komme til å skremme vettet av min sarte, lille rottweiler! :love:
Gårdshunden hadde nok også reagert på en ku INNE i huset, vil jeg tro!;)

hehe ;) :lol:

Photobscura 04-11-12 14:19

Microsoft Word, asså ...! :realmad: Hvordan i huleste får man til en forside UTEN å bruke de forhåndsinnstilte forside-malene? Jeg vil bare ha en blank side hvor jeg kan skrive inn teksten jeg vil selv. Det er til en kvalifiseringsoppgave, og forsiden skal ikke ha sidetall, sidetallene skal begynne fra side 2. Er det noen måte å gjøre dette på uten de tullete malene?

Carisma 04-11-12 16:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1398996)
det blir sikkert kjempemoro for barna!!

Jeg ville ALDRI tillatt en hund i et barneselskap! Det kan være ekstremt traumatisk for hunden med mindre den er oppvokst med mange barn rundt seg. Selv da ville jeg ikke stolt på det. Barn blir veldig voldsomme, og forstår ikke signalene når hunden vil være i fred.
Er den kort eller langhåret? Langhårede hunder er ekstra følsomme, fordi seige barnehender som vil kose ofte lugger i pelsen. Vår vanligvis snille og trygge blandingshund var livredd barn pga dette, og kunne derfor gjøre utfall mot barn i selvforsvar.

Jeg ville hvertfall sjekket med henne om hunden er vant til barn i flokk (les voldsomme barn), at hun til enhver tid har 100% kontroll på hunden og om hun ser det som sitt eller ditt ansvar om noe skjer... Jeg har enda tilgode å se hunder i selskap med mange barn hvor ingenting skjer! Ikke nødvendigvis alvorlige ting, men definitivt ekstra stressmomenter både for hund, eier, barn og ikke minst vertskap....

Dietta 04-11-12 18:19

Jeg skal feste 2 filthjerter til hjemmestrikkede ullvotter (ikke tovet). Hjertene er klippet ut av filt jeg har kjøpt, så de er ikke så veldig tykke.
Hva kan jeg bruke/hvordan feste disse best ?

Jeg prøvde med Casio tekstillim (hadde bare et som egentlig er beregnet på tykke stoffer som lær, olastoff etc), men det funker ikke. Limet tyter gjennom stoffet.
Ikke veldig flink til å håndsy, men må man så må man. Hva slags sting kan jeg da bruke ? Har noen et navn, kan jeg google.

Er tom for annet tekstillim, men lurer på om dette kommer til å tyte gjennom også, eller om det vil holde seg på rett side.....

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.