![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Jeg har fått time onsdag. Er spent på hvordan natten blir. Har fått noen tabletter av min mor, som jeg kunne ta, og jeg håper at de vil hjelpe. Ellers så blir det å ta smertestillende.
Men det er vel typisk at jeg ikke får vondt, og så føler jeg meg tåpelig på onsdag hos legen. |
Jeg har time til akupunktur i morgen (har antistoffer mot skjoldbruskkjertel og bukspyttkjertel, astma, svake binyrer og revmatiske smerter), men jeg er blitt syk med feber, astma/muligens infeksjon i bryst + diare/kvalme og selvsagt et blodsukker som er helt på bærtur siden jeg er syk.
Noen som aner om akupunktur vil gjøre jobben selv om jeg er syk eventuelt om jeg kan bli verre? Har i utganspunktet lyst til å melde avbud siden jeg føler meg skikkelig dårlig, men så er det såpass lang ventetid for behandling, og jeg har ikke lyst til å vente en måned med mindre jeg må.... |
Du må ikke finne på å dra dit!:eek:
Skal du smitte alle andre som kommer inn døren der + behandler med det som feiler deg? Å nei, du! Hold deg hjemme til du er frisk og ikke smittsom! Masse god bedring!:klem: |
Sitat:
Hva om det brått blir verre, men det vet ikke du, for du har kamuflert smertene med smertestillende!:eek: |
Sitat:
De medisinene mamma har heter Lansaprezol, og jeg kunne ta til jeg kommer til legen. Du kjenner kanskje til dem? |
Sitat:
|
Jeg ble hjemme i dag; våkna med lavt blodsukker som raste opp til 9 etter en kopp kaffe med fløte:confused:, sår hals, hoste og tett bryst, feber og skranglende tenner, så da var det bare og innstille seg på at jeg ikke skal være dartblink i dag...
Noen som har et godt tips til en megaenkel suppe...trenger noe varmt og nærende og orker rett og slett ikke å stresse i dag? |
Sitat:
Kok opp en boks kokosmelk, 2-3 dl vann, kylling/hønsebuljong, saft av lime/sitron, chilipaste (sambal oelek) og ingefær etter smak. Sleng opp i to kyllingfileter skjært i terninger/strimler og kok i noen minutter, deretter sopp, vårløk, chili og kanskje litt kål/kinakål og cherrytomater, og kok i noen minutter til. Mot slutten av koketida kan du ha i en neve scampi, og drysse koriander over. Smak til med salt og pepper. Nyyyydelig, lager denne ofte, og helt perfekt når man er forkjøla! :D |
Sitat:
Lansaprezol finnes ikke i den norske Felleskatalogen og jeg må innrømme at jeg aldri har hørt om det! Aha, litt googling hjelper. Det heter Lansoprezol og selges under navnet Prevacid på nett, selges ikke i Norge så vidt jeg kan se. Er vel ikke skadelig, men kan maskere symptomer. |
Den så nydelig ut Photobscura!
Skrev den ut, men mangler både scampi, kokosmelk (hvor blir de av alle boksene jeg kjøper:rolleyes:) og sambal olek (klarte og kaste krukka i gulvet for et par uker siden og har glemt å kjøpe ny). Får piske gubben opp i butikken når han kommer hjem i kveld Takk! |
Sitat:
|
Sitat:
Jo natten gikk ganske bra. Våknet i 5 tiden, og kjente at jeg hadde ubehag i maten. Stod opp, og ble sittende oppe en stund. Tenkte at nå var det påan igjen. Men heldigvis så gav svien og ubehaget seg, og jeg tok sjansen på å legge meg igjen. Og jeg klarte å sovne. Er spent på hva legen sier på onsdag. Det er visst masse som kan bi smerter og ubehag øverst i magen. |
Hei :)
Jeg lurer på hva som er anbefalt, om det er en slags fasit-verdi på kcal inntak per dag? Jeg ligger på alt fra 1100-2000 pr. dag, alt ettersom hva jeg får i meg og ha jeg steker det i. Takk for svar. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
hun har legetime i morgen!:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Har merket på lavkarbo kostholdet at jeg trenger mye mindre mat. (Har altfor ofte overspist tidligere, men nå klarer jeg det rett og slett ikke!) Litt skeptisk til om jeg får i meg nok fett om dagen, men det får evnt. bare bli til at vi kjører på med en spiseskje olje om morran. |
Noen som spiller wordfeud? Wanna play?
|
Har jeg krav på at arbeidsgiver dekker overtidsmat når overtiden er "frivillig". Altså; jeg er ikke beordret til å sitte lenger enn 7,5 timer, men det er så sinnsykt mye å gjøre på jobb akkurat nå at sjefen min hadde blitt himla sur hvis jeg tuslet hjem klokka fire hver dag.
|
vi jobber frivillig overtid, men 30 min matpause og mat får vi bare om vi jobber min 4 timer over normal arbeidstid.
men du må nesten høre med jobben din, for vår avtale er forhandlet frem mellom ledelsen og fagforeninga tror jeg... |
Jeg skal lage Nannahs verdens beste, men gidder ikke kjøpe eddik. Hva kan jeg bruke isteden? Natron? Cream of tartar? Sitronsaft? Takk!
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30. |