![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt et pistolsmykke/nøkkelring i Oslo? Må være i butikk, for jeg rekker ikke å bestille noe fra nettet (skal brukes på Halloween-fest på fredag). Helst ikke større enn 5-6 cm fra håndtak til munning ... Har så langt vært på Bodymap og Oiya på Løkka.
|
Sitat:
Jeg hadde en gang en liten Derringer ala den på bildet under, men aner jo ikke hvor den er hen nå!:p http://www.discountcutlery.net/asset...es/DX-1262.jpg |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Neglene mine flaker, dvs, de deler seg "bortover" sånn at de blir tynnere og tynnere for hver gang de flaker og deler seg. Er det noe jeg kan gjøre for å få de til å ta seg sammen og slutte med det der tullet?
|
Sitat:
a-vitamin b-vitaminer (spesielt biotin) d-vitamin Jern Sink (har som regel følge med hvite flekker på neglene dersom de IKKE er slagmerker) Gode fettsyrer (les: omega3) (kalsium) (proteinmangel) Flakete negler kan også være et tegn på soppinfeksjon elelr for lite magesyre, sies det. (For lite magesyre vil jo føre til dårlig opptak av næringsstoffer generelt og er ikke bra å gå med over lang tid. ) Sånn rent praktisk kan du få bra pålitelige målinger av sink, jern og d-vitamin hos legen. For å vurdere de andre mulighetene må du nesten bare google symptomer og vurdere hvilke andre indikatorer som taler for/mot i hvert enkelt tilfelle. Mine negler ble bra på lavkarbo kombinert med omega3, d-vitamintilskudd + jern og sink.. (og multivitaminen min inneholder b-vitaminer i mengder...) Men akkurat HVA det var som var cluet vet jeg ikke. Sånn bortsett fra at behandling av stoffskiftet og økt opptak gjennom økning av magesyre + "fikse magen" også sikkert har bidratt masse. Ja, og om du er jevnlig neglelakkbruker så enten stopp med det for en periode eller iallfall vurder grundig hvilken lakk og lakkfjerner du bruker... seff. |
Noen som har erfaring med å reise til Egypt med småbarn (1-2 åringer)? Tenker på vaksinasjon, magetrøbbel osv.
Vi har plutselig fått mulighet til en sydentur i november, men jeg har veldig mye mer lyst til å reise til Egypt enn Kanariøyene... :rolleyes: |
Sitat:
|
Er det noen som har smakt de steviasøtede sjokoladene som life har begynt å selge og som har noe å si om de?
|
tips for å bli kvitt blemmer på tunga? hatt en i snart en uke som driver meg gal.. seff på tungespissen og den er borti ALT. prøvd å dyppe tunga i listerine men det gjorde bare vondt...
|
Sitat:
Må nok bare gå sin gang, men en uke, det var lenge:eek: |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Vel, ser at Blenda sensitive får like bra score. Eneste jeg bruker. Omo får meg til å klø ...
|
Sitat:
|
bruker neutral sitt for farger. typen min er hypersensitiv for de fleste typer vaskemiddel, så der gidder jeg ikke kimse når jeg har funnet noe han tåler. så da holder jeg meg til det.
nå bruker jeg ikke brunkrem, og liker ikke makrell i tomat, så de flekkene slipper jeg uansett :p |
Må man levere skattekort til biarbeidsgiver? Sikkert teit spørsmål, men.:o
Kunne egentlig tenke meg å betale 50% skatt hos biarbeidsgiver resten av året, men man MÅ kanskje levere skattekort uansett? |
Nei, leverer du ikke trekkes du 50% automatisk
|
Sitat:
|
men jeg vet ikke hvordan det blir i desember, fot da trekkes man jo halv skatt.
|
Lever skattekort som bevis på hvem du er etc og be om 50% skattetrekk ut året!
Ikke verre!;) Er jo dessuten alltdi høy skatt på den delen biarbeidsgiver skal ha. Både Gubben og jeg har vel 38% skatt på biinntekter! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Har nok rota det bort for ganske lenge siden..
Var ikke ute etter å starte noe diskusjon angående skattekort her altså.:p Trengte bare svar på om jeg måtte levere det eller ei. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har erfaring med kennelhoste:confused:
|
Da ville jeg hørt med arbeidsgiver, Nellie. Aldri hørt annet enn at man må levere skattekort. Jeg har alltid gitt del 2 (36%) til alle biarbeidsgivere.
|
Sitat:
Min lille dsg høres ut som han har kennelhoste hver vår og høst, men har bare lett for å bli litt betent i halsen! |
Sitat:
Høres ut som om det blir verre når hun er ute:confused: |
Sitat:
Blir verre om han bjeffer eller anstrenger seg litt! Ville nok fått henne undersøkt av vet, ja! Liten hals blir fort tett! Vår vet sa dessuten at det går en del kennelhoste i landet for tiden! God bedring!:klem: |
Sitat:
Blir nok vet over helga tenker jeg:ja: |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Så følg med på almentillstand, og ring dyrlegen heller en gang for mye enn for lite. Stakkar voffsen. |
Jeg tenker å bake en lavkarbo-kake til en bursdag... Jeg har kun prøvd gulkake, eller mandelkake med solkrem eller hva det nå heter...
Jeg har prøvde med sukrinmelis og tagatesse. Jeg finner ikke igjen oppskriften ;) Er det noen som har en god oppskrift på en kake? Hvem er din favoritt? |
Sitat:
|
Tusen takk, men er dessverre ikke så glad i ostekake ...
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17. |