![]() |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Takk begge to !:D :D
|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Dere som har eller har hatt eldre tisper i hus; er det normalt de av og til lekker litt fra underlivet? Tispa her er nesten ni år og lekker av og til litt der hun ligger. Det er luktfritt og klart, og hunden virker superfrisk på alle måter og har heller ikke feber. Hun ble kastrert i sommer pga livmorbetennelse.
Gamle menneskedamer får jo ofte problem med blære som lekker, så jeg lurte på om det er normalt for hunder også. |
Sitat:
edit: photo, ser jeg siterte feil melding fra deg. skulle være den der du faktisk spurte om sminken.. ikke lett med disse smartfonene... :o |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Jeg har ikke vært borti at de lekker. Vet at de kan gå med utflod over tid når de har fått et valpekull. Jeg tror jeg ville snakket med dyrlegen om dette. Lurer litt på hva som kommer ut, for de har vel tatt livmoren..... og da skal det jo ikke komme noe derfra ... er det urin så skulle det jo luktet. Hm, liker det ikke helt. Har som regel å heller ringe en gang for mye eller for lite. Det er bedre å få sjekket det enn at de går med noe som ikke er bra. Urin kan de så klart begynne å lekke med alderen. Men da skulle du kunne merke at det var urin. Begynner urinen å lukte sterkt, så er det fare for en urinveisinfeksjon, og lukter det "krabbe" så trengs det medisiner. kanskje ikke helt svar på det du lurer på, men som sagt, ta en sjekk hos dyrlegen, siden hun er sterelisert, får det meg til å undre på hva som renner ut av henne. Lykke til !! si gjerne hvordan det går :) |
Belfast
Sambo og jeg skal til Irland igjen om 14 dager. Vi skal da til Belfast. Vi har aldri vært i Belfast og lurer derfor på om det er noen her som har vært der og kan anbefale noe i tillegg til seff Titanicmuseet???
|
Sv: Belfast
Sitat:
Håper dere får en fantastisk tur. God tur :) |
Jeg har vært i Belfast, men bare to netter. Og det var jobbtur med to timers forvarsel eller noe, så jeg fikk ikke akkurat tid til å planlegge noe. Jeg shoppet egentlig bare, jeg... Den første dagen var jeg på det store kjøpesenteret (Victoria Square) og andre dagen var jeg og labbet i noen gågater i nærheten av Victoria Square.
Og så var jeg på leting etter en irsk pub. Fikk beskjed fra en dørmann at det måtte man ut av byen for å finne... Men det endte bra da. Ingen irsk pub, men hadde en koselig kveld likevel. |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kjøpte den da. :ja: |
:hjelp: Jeg har ansvaret for store kontrakter på jobb, men ikke fått noen opplæring rundt dette eller systemene vi bruker. Det er en ofisiell "finn ut selv" holdning på alt av rutiner og prosesser. Noe som gjør at alle har sin egen lille vri på hvordan ting gjøes. Dette stresser meg, fordi jeg ikke vet hvem jeg skal stole på, og blir forvirret av forskjellig fremgangsmåte.
I det siste har jeg blitt så redd for å gjøre noe feil at jeg blir helt lammet og får ikke gjort noe! Det smitter over på andre områder også. Hjelp, hvordan komme ut av det? |
Carisma, vær så snill ... stikk fingeren i jorda! Be om hjelp! Ikke spør om og om igjen her inne og drit i svarene folk bruker tid og omtanke på å gi deg. Søk hjelp!!!!
|
Sitat:
Og ref. punktet Smitter over på andre områder... Jeg er livredd for å kaste bort masse tid og penger på noe som ikke funker, så jeg aner ikke hvor eller hva slags hjelp... :o Så jeg forsøker å bygge opp en selvhjelpsliste så jeg kan om ikke redde situasjonen nå, så ihvetfall ikke gjøre samme feilene på nytt. |
Noen som har prøvd Meny's lavkarbobrød(?) Fiberrik?
De steker det selv og har en grønn pose. 50% mindre Kh enn vanlig brød..... Noen med erfaring eller vet om dette er ok å spise? |
Sitat:
jeg ser argumentet med at du er redd for å kaste vekk penger, men vet du. du har selv sagt at kostnader ikke spiller rolle, og du kan slutte i behandling FØR du har kasta vekk masse penger. og hva om det faktisk virker?! er ikke psyken, ekteskapet, foreldreskapet og ikke minst livet ditt og resten ved deg verdt å gi det et forsøk? søk hjelp, carisma. bare det at du begynner å se at du har problemer og ikke minst hva som kan være årsaker gjør at du har et godt utgangspunkt. ja, drt er vanskelig. ja, det kan gjøre vondt. ja, det koster penger. og visst f er det verdt alt det når man får rydda opp!! jeg har fått hjelp med alt fra ekstremt tung depresjon til tvangstanker og fobier, og hellige land så mye bedre det er å leve med kontroll på det! ta sjansen, søk hjelp i stedet for å spørre om noe du sannsynligvis vet svaret på. du er verdt det! :klem: |
Sitat:
Og så holder du deg til det du har læret av vedkommende dersom du står fast! Kan ikke annet ennå tenke at du må ha grusomme dager når du sliter sånn på jobb! Er redd du kommer til å gå på en megasmell, vennen! På tide å ta tak i ting og svelge noen kameler? http://www.vektoperasjon.no/forum/im...s/storklem.gif |
Sitat:
Du kan gå til legen og bli henvist til en psykolog som er innunder Helfo ordningen slik at du bare betaler egenandel. Her er det som oftest minimum 6-9 mnd ventetid. Har du råd til å ta det privat (1000-2000 kr pr time) kan du komme inn i løpet av få uker. Ring/mail gjerne en praksis der det er flere psykologer og gi en kort forklaring av problemet ditt så vil du få time hos "rett type" psykolog. Evt må du gjennom en time der de kartlegger problemet ditt før de henviser deg til psykolog som kan hjelpe akkurat deg. Så vær så snill Carisma, oppsøk hjelp snarest før ting blir virkelig ille, jeg snakker av erfaring. Det er bare så mye et slik forum kan hjelpe deg, det samme gjelder diverse selvhjelpsøker. Enkelte slike bøker og råd kan og faktisk være mer ødeleggende enn mye annet. Kjære deg, slipp all tvil om hvem, hva, hvor og hvorfor og oppsøk hjelp snarest. Jeg kan nesten garantere at det er ikke bortkastet, det er mer bortkastet å gå rundt og ikke ha det bra :klem: |
Den hvite blusen min med blå blomster har etter å ha vært med til tyrkia fått svettemerker. jeg vaska den, og da ble de gule merkene oransje? :eek: hvordan får jeg bort dette?!
|
Sitat:
|
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Jeg vasker med Ariel eller Skona :ja:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Siden det bare er Omo som vasker skikkelig hadde jeg bytte til dette ASAP! Og det er kompatibelt med vanish.
|
Det er vel en smaksak. Hadde det bare vært OMO som virket, så ville ingen kjøpt for eksempel Neutral som jeg bruker og er fornøyd med
|
Sitat:
|
vi skal nå skrive oppsigelse av vår leilighet som vi leier. Selv oppsigelsen er ikke noe problem. men det jeg lurer på er: kan huseier kreve å ha visning før vi har flyttet ut? eller "eier" vi leiligheten fram til siste dag vi kan bo der??
|
Jeg kan ikke regelverket her, men hos oss er det sånn at leieboere gjerne flytter ut før oppsigelsestiden er over. Dersom de går med på å ha visning før og vi får inn folk før oppsigelsesperioden er over sparer de som flytter ut leie. Så så langt er det ingen som ikke synes det er greit.
Etter det jeg finner her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/krd...html?id=373828 er man som leietaker pliktig til å medvirke... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21. |