![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Skal på ferie på søndag, til Rhodos. Begynte å spise Primolut på mandag for å utsette mensen, muligens en dag for sent. Begynte å blø litt i dag og lurer nå på hva jeg skal gjøre for å blø minst mulig, fortsette med Primolut eller slutte???
|
Akupunktur mot bihulebetennelse er det eneste som hjelper for meg, neseskylling holder bare åpent i nesa så jeg får ringt og bestilt time... Min kiropraktor tar også gjerne et tak, ha-ha, og klemmer gørra ut av hodet mitt hvis jeg lar han få sjansen.:D
PS : vondt som bare rakkern og det ser ut som du har grått og grått ev ligget med nesa ned i sånt hull i massasjebenk i ett døgn. Apropos strikkeforvirringen tror jeg muligens at dette også er et spørsmål om oddetall masker på pinnen og felling av partall masker og hvordan det blir jevnt fordelt? :) Selv flytter jeg masker rundt når jeg strikker med fire pinner, ellers så lager jeg spor i skjøtene, for jeg strikker nokså stramt. Derfor trer jeg maskene som skal felles på tråd og syr sammen til slutt. Å felle først gjør nok skjøten mer solid, men også litt klumpete, særlig for min strikkestil:o |
Hvor får man tak i sånne små reagensrør som vaniljestengene vanligvis kommer i? Jeg vil ha en del slike og putte vaniljepulver, vaniljesukrin, stevia og slikt i og gi i gaver til jul. Vanlige reagensrør som de bruker til kjemi er for store.
Jeg vet at de har små krukker andre steder, men jeg hadde lyst på disse små reagensglassene... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Panduro har slike små "krukker" som jeg, da jeg fremdeles hadde øyne til å perle med, brukte til å sortere mini-perlene i.....
|
Hvordan få brokkolien til å holde seg? Er plaget med at den gulner nede i grønnsaksboksen, rett etter at den har kommet i hus.
|
Sitat:
Haha, fant noe greier som kunne ligne på det på en medisinsk side. 236 kr per stykk! Haha, nei takk! Jeg trodde de bare brukte store reagensglass i kjemi, men det var flere størrelser her. En versjon i plast med skrukork her. Rimelig pris, men privatpersoner må handle for minst 600 kr eks mva på kptkomet.no. Hadde ikke tenkt å bestille for så mye akkurat... Så da gikk jeg over på eBay og fant masse. :snill: D'uh hvorfor tenkte jeg ikke på det med det samme? Så da blir det nok shopping derfra. Jeg må måle når jeg kommer hjem (er på jobb) og se hvor store jeg egentlig vil ha. Åh, det hadde vært litt kult å kjøpe stativ og ha krydder i disse stående på kjøkkenbenken! Tihi, passer en geek som meg. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Og når det gjelder tette bihuler så har jeg vært plaget med det i mange år. Helt til tannlegen min sa at jeg skulle bruke saltvannsspray forebyggende hele vintern, for da holder man slimhinnene fuktige og blir ikke tett. Så de siste 10 årene har jeg sluppet unna tette bihuler :-)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
:geip: Knabb i vei, du. :snill: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Slik som beskrevet her, tenkte jeg. Men jeg tror det blir lettere slitasje når man masker sammen... |
Sitat:
Men når det er så få masker er det jo like greit å sy, det blir jo uansett en trådstump igjen der. :) |
Sitat:
Sitat:
|
Det å lese innleggene om strikking her er som å lese gresk for meg... :lol:
|
Sitat:
http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=49 Og ja, 4-6 masker er ikke noe å mase om. ;) Egentlig. |
Sitat:
Jeg har ingen problemer med at brokkolien blir gul. Jeg slenger den i kjøleskapet uten å gjøre noe med den, og der holder den fint en ukes tid. Min nærbutikk er sinnsykt gode på frukt og grønt, så det har kanskje litt å si hvor "fersk" den er i butikken? :confused: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29. |