Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Photobscura 24-10-12 15:01

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1395418)
Hvilke har du bestilt? Link? Prøver det meste jeg nå for jeg har mista så mye hår at jeg måtte klippe helt kort hår nå :(

Turte ikke risikere stopp i tollen ved å bestille fra iherb, så jeg bestilte fra bigvits. Denne bestilte jeg. Den sterkeste dosen. Fordelen med b-vitaminer er jo at de er vannløselige, og et eventuelt overskudd går ut i urinen. Skal i følge flere artikler jeg har lest ikke være noen fare for overdosering av biotin. Spennende, altså. Jeg kan jo ikke gi opp! Har funnet en del ting som stopper opp hårtap og opprettholder det jeg har nå, så det i hvert fall ikke blir verre, men jeg har fortsatt etter så mange år tungt for å svelge at jeg skal leve med kanskje 1/4 av hårtykkelsen jeg hadde ...

Lillemy71 24-10-12 15:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1395528)
Turte ikke risikere stopp i tollen ved å bestille fra iherb, så jeg bestilte fra bigvits. Denne bestilte jeg. Den sterkeste dosen. Fordelen med b-vitaminer er jo at de er vannløselige, og et eventuelt overskudd går ut i urinen. Skal i følge flere artikler jeg har lest ikke være noen fare for overdosering av biotin. Spennende, altså. Jeg kan jo ikke gi opp! Har funnet en del ting som stopper opp hårtap og opprettholder det jeg har nå, så det i hvert fall ikke blir verre, men jeg har fortsatt etter så mange år tungt for å svelge at jeg skal leve med kanskje 1/4 av hårtykkelsen jeg hadde ...

Takker, har flere ting som jeg må få bestilt derifra :rolleyes: Har prøvd det meste og så langt har jeg ikke funnet noe som virker. Håret mitt har heldigvis ikke blitt så veldig mye tynnere ennå, men siden jeg mister så mye hår har jeg lenge hatt to lengder på håret og det ble ikke fin når man hadde langt hår. måtte bare bite i det sure eplet og klippe kort så alt ble samme lengden. Håret ser freshere ut, men jeg er ikke helt fornøyd :rolleyes:

Photobscura 24-10-12 16:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1395534)
Takker, har flere ting som jeg må få bestilt derifra :rolleyes: Har prøvd det meste og så langt har jeg ikke funnet noe som virker. Håret mitt har heldigvis ikke blitt så veldig mye tynnere ennå, men siden jeg mister så mye hår har jeg lenge hatt to lengder på håret og det ble ikke fin når man hadde langt hår. måtte bare bite i det sure eplet og klippe kort så alt ble samme lengden. Håret ser freshere ut, men jeg er ikke helt fornøyd :rolleyes:

Krysser fingra for oss begge! Jeg kan ikke klippe håret kort. Ser absolutt helt dust ut ... :o

Supera 24-10-12 17:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1395491)
Gammel vane... :o Var hjemme med syk unge, og glemte det rett og slett.

Ta vare på deg selv også i blant da. :klem:

Lillemy71 24-10-12 18:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1395548)
Krysser fingra for oss begge! Jeg kan ikke klippe håret kort. Ser absolutt helt dust ut ... :o

Vet ikke hva som er verst, dust eller kjerring, hehehehe :w00t:

Jeg har fått fall i håret på mine gamle dager og det ble veldig fremtredende da jeg klippa håret kort. Skikkelig kjerringfrisyre og klarer ikke å få gjort noe med det heller, til og med rettetanga er ikke effektivt på det der dømrade håret mitt :p

Photobscura 25-10-12 09:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1395584)
Vet ikke hva som er verst, dust eller kjerring, hehehehe :w00t:

Jeg har fått fall i håret på mine gamle dager og det ble veldig fremtredende da jeg klippa håret kort. Skikkelig kjerringfrisyre og klarer ikke å få gjort noe med det heller, til og med rettetanga er ikke effektivt på det der dømrade håret mitt :p

Fordelen med hår, er at det vokser ut igjen, og visstnok får biotin håret til å vokse fortere også (ja, takk!). Det har jeg jo erfart tidligere også, at b-vitaminkompleks får håret til å vokse fortere, enn om det ikke har noe effekt på tykkelsen. Merker jeg er veldig spent på dette nå. Jeg har virkelig prøvd så og si alt. Det finnes liksom ingen grunn til at det ikke skal finnes noe der ute funker! :o (Synes jeg ...)

silje21 25-10-12 12:42

hvorfor kan nav avlyse (info)møter uten å si ifra, mens jeg hadde blitt slaktet hadde jeg gjort det samme <.<
fikk hvertfall samtale med saksbehandler for første gang siden jeg meldte meg arbeidsledig i beg av juli >.>

Carisma 25-10-12 13:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1395751)
hvorfor kan nav avlyse (info)møter uten å si ifra, mens jeg hadde blitt slaktet hadde jeg gjort det samme <.<
fikk hvertfall samtale med saksbehandler for første gang siden jeg meldte meg arbeidsledig i beg av juli >.>

Tror du finner svar på det og mye annet uforståelig i NAV-serien til Atle Antonsen :rolleyes:

silje21 25-10-12 13:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1395758)
Tror du finner svar på det og mye annet uforståelig i NAV-serien til Atle Antonsen :rolleyes:

;) hehe kanskje det :p

Carisma 25-10-12 13:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1395760)
;) hehe kanskje det :p

Jeg hadde hvertfall mange aha-opplevelser av den! :D

Dietta 25-10-12 13:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1395758)

:lol:

Anarko 25-10-12 16:06

Hvordan får man lagt til blogg her? Ser mange har det i nærheten av tickeren.

Kitt 25-10-12 17:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1395792)
Hvordan får man lagt til blogg her? Ser mange har det i nærheten av tickeren.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 829088)
Du må bruke http://forum.lavkarbo.no/images/editor/createlink.gif tegnet i signaturboksen.
Først må du kopiere adressen, så må du inn i signaturboksen.
Skriv feks Min blogg, marker dette, klikk på http://forum.lavkarbo.no/images/editor/createlink.gif og lim inn adressen. Klikk ok og så skal det være i orden!

Håper jeg! Gjør det jo ofte, men å forklare det, det er en annen sak!:o

Prøv på denne måten! Har virket før!;)

Kanskje 25-10-12 18:43

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er ikke så veldig flink teknisk.
Har en vanlig gammel tv med sånn stor boks bak. Denne skulle jeg gjerne hatt bedre lyd i. Skulle også gjerne hatt noe å koble i pc for å få bedre lyd.

Jeg hadde et stereoanlegg en stund med to høytalere, og dette koblet jeg til tv og pc med en ledning og noen fargerike plugger.

Men så gikk det i stykker.

Hva er det jeg trenger for å få lyd? Trenger jeg et nytt anlegg, et sånt suround anlegg, vanlige høytalere, forsterker, osv osv osv ? Vet rett og slett ikke hva jeg skal se etter. Tenkte å se om jeg kunne finne noe brukt. Men er redd for å få noe som bare blir halvveis fordi jeg mangler noe.

Har som sagt ikke noe god greie på slikt.

Hva er det som oppfyller mine ønsker?

Kanutten 25-10-12 18:55

Jeg vil gi sambo en klokke i julegave. Noen som har tips om merke etc? Ca 1000 kr.
Den må være robust siden den må av og på flere ganger om dagen grunnet sikkerhetskontroller.

synsegulla 25-10-12 19:28

Jeg og eldsta lurer fælt på når det er Haloween? 31 eller 1? Når skal hun ut og knaske og knepe? For det skal hun nemlig, vi blir bare ikke klok på når folk gjør det, virker som om det er litt forskjellig rundt om.

Sanney 25-10-12 19:35

31. oktober. men det er mange her som ikke klarer å finne ut av det.. ungene kommer gjerne både to og tre dager samme uka... fryktelig irriterende.

synsegulla 25-10-12 19:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1395848)
31. oktober. men det er mange her som ikke klarer å finne ut av det.. ungene kommer gjerne både to og tre dager samme uka... fryktelig irriterende.

Takk, og enig :)

Kanutten 25-10-12 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1395848)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av synsegulla (Innlegg 1395849)
Takk, og enig :)

Neida, det er bare koselig!!!! Og som jeg nevnte tidligere så feirer irene halloween omtrent mer seriøst enn det vi feirer jul!

Kanutten 25-10-12 20:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1395854)
Neida, det er bare koselig!!!! Og som jeg nevnte tidligere så feirer irene halloween omtrent mer seriøst enn det vi feirer jul!

Eller nyttår, for kelterne feirer nyttår ved halloween.

Sanney 25-10-12 20:02

iren jeg kjenner er ikke enig :p

og jo, det ER irriterende med godterikrevende drittunger som kommer flere ganger i uka og så blir sur når du ikke har noe...

Kanutten 25-10-12 20:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1395858)

og jo, det ER irriterende med godterikrevende drittunger som kommer flere ganger i uka og så blir sur når du ikke har noe...

Siden iren du bor sammen med er ikke har vært i Irland er han ikke representativ. :p Jeg har vært der mange ganger og feiret stort sett alt som feires kan. Siste feiring var St Patric, DET var fabelaktig!!

langaard 25-10-12 20:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1395858)

Forrige halloween ga jeg ungene som kom twist, papiret fant jeg på gårdplassen dagen etter:mad:
Blir ikke twist i år, nei:rolleyes:

Kanutten 25-10-12 20:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1395862)
Forrige halloween ga jeg ungene som kom twist, papiret fant jeg på gårdplassen dagen etter:mad:
Blir ikke twist i år, nei:rolleyes:

Og jeg gir ungene mandariner. :ja:

Sanney 25-10-12 20:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1395861)
Siden iren du bor sammen med er ikke har vært i Irland er han ikke representativ. :p Jeg har vært der mange ganger og feiret stort sett alt som feires kan. Siste feiring var St Patric, DET var fabelaktig!!

snakker ikke om typen, men en ire som er født og oppvokst i dublin :p

[19:34] <Cradok> no, just the 31st here too
[19:37] <Cradok> we've got decorations and stuff up in shops for a couple of weeks, and there's a national day off on the last monday of october, so actual parties and events tend to happen on that weekend, but that's mostly just an excuse to dress slutty and get drunk, and to be honest, we don't actually need an excuse for that on all the other weekends

Kanutten 25-10-12 20:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1395866)
snakker ikke om typen, men en ire som er født og oppvokst i dublin :p

[19:34] <Cradok> no, just the 31st here too
[19:37] <Cradok> we've got decorations and stuff up in shops for a couple of weeks, and there's a national day off on the last monday of october, so actual parties and events tend to happen on that weekend, but that's mostly just an excuse to dress slutty and get drunk, and to be honest, we don't actually need an excuse for that on all the other weekends

Jeg snakker ikke om fest og drikking! Men om hele sjalabsisen!
Vi var på maskeradeball blant annet. Både voksne og barn inkludert.

langaard 25-10-12 20:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1395865)
Og jeg gir ungene mandariner. :ja:

Da finner jeg vel skallet dagen etter da:p

Kanutten 25-10-12 20:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1395867)
Jeg snakker ikke om fest og drikking! Men om hele sjalabsisen!
Vi var på maskeradeball blant annet. Både voksne og barn inkludert.

Og det høres jo ut som han nevner det som kan være både julaften og nyttårsaften hos oss. Det er hva man gjør det til. :ja:

Kanutten 25-10-12 21:27

Jeg lurer på hvorfor jeg har fått fullstendig dilla på selleri, gulrot og agurk. Jeg spiser ca en halvkilo av hver, hver dag! :eek:

Dietta 25-10-12 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1395889)
Jeg lurer på hvorfor jeg har fått fullstendig dilla på selleri, gulrot og agurk. Jeg spiser ca en halvkilo av hver, hver dag! :eek:

Hm..... bolle i ovnen (lavkarbo bolle da selvfølgelig) ??? :p

langaard 25-10-12 21:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1395893)

Liten Kanuttbolle:love:

Kanutten 25-10-12 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1395893)

Haha, moroklumpen!!! :love: Men jeg har faktisk flere netter på rad drømt at jeg var gravid. Kanskje det er innbildt svangerskap med tilhørende spising?? Mensen er jo på bærtur, så det er kanskje ting som skjer...... VIL IKKE BLI GAMMAL ENNÅ! :hylgrine:

Dietta 25-10-12 21:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1395897)
Haha, moroklumpen!!! Men jeg har faktisk flere netter på rad drømt at jeg var gravid. Kanskje det er innbildt svangerskap med tilhørende spising?? Mensen er jo på bærtur, så det er kanskje ting som skjer...... VIL IKKE BLI GAMMAL ENNÅ! :hylgrine:

Å hold tåta - jeg er IKKE gammal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!

Kanutten 25-10-12 21:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1395898)
Å hold tåta - jeg er IKKE gammal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!

:klem: DU, nei! :love: Det er jeg som er gammal!! :hylgrine:

langaard 25-10-12 21:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1395898)

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphoto...14755619_n.jpg :lol:

Kanutten 25-10-12 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1395900)

:lol:

Dietta 25-10-12 21:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1395899)
:klem: DU, nei! :love: Det er jeg som er gammal!! :hylgrine:

Men det er JEG som er i overgangsalderen allerede :p vennen :love:

Langaard: Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha. Nå slutter jeg å se i speilet og håper det hjelper :p :klem:

langaard 25-10-12 21:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1395902)
Men det er JEG som er i overgangsalderen allerede :p vennen :love:

Langaard: Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha. Nå slutter jeg å se i speilet og håper det hjelper :p :klem:

:lol: Speil er oppskrytt!

Gerd 25-10-12 21:51

Jenter; nå sporer dere litt av i tråden ;)
Husk det blir mye ekstra å bla igjennom for andre viss man skal finne svar på noe her.

Dietta 25-10-12 21:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1395909)
Jenter; nå sporer dere litt av i tråden ;)
Husk det blir mye ekstra å bla igjennom for andre viss man skal finne svar på noe her.

Beklager Gerd *Dietta skammer seg*

Da kan jeg spørre, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i isopor-ringer (altså som en smultring) som er større enn 22 cm i dia ?
(Panduro har ikke større enn 22 cm, og Stoff & Stil har ikke mer enn 17 cm).

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.