![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Jeg tror det er mer snakk om å rette på den enn noe annet her ja. :rolleyes: eller tror de kanskje den blir lengre om de går og drar i den i tide og utide? :cool:
|
Hmm. Er jo i Oslo på hotell, og oppdaget nå at den ene ringen min smitter av, dvs farger fingen min grønn. Den er ikke ekte, kjøpt i syden og i syden kan jeg ikke bruke den pga dette. Men her hjemme har jeg ikke opplevd det før.
Har de mye klor i vannet på hotell? Husker ikke at jeg har reagert på andre hotel da, var jo nettopp ei helg i Kr.sand .. merkelig :ja: |
Det er mye gamle kobberrør i Oslo, som gir grønnskjær. Mange blondiner får grønt hår f.eks... :o
|
Eg merka i alle fall at vasskvaliteten på hotellet eg budde i Oslo ikkje var heilt god. Det var nok reint og alt det der, men vatnet smakte rart.
Har nokon erfaring med Ikea-sofa? Korleis held dei seg? Blir putene fort flate/nedtrykt av ein brukar dei/sit i dei? |
Sitat:
De ikeasofaene jeg har sett har blitt ganske fort formløse i putene ja... sambo hadde en før, men solgte den ganske fort, for den var alt for lang i setet i tillegg. Selv jeg som er 1,67 ble sittende med bena rett ut om jeg skulle lene meg inntil ryggen. |
Sitat:
Mannen vil gjerne ha ikea-sofa skjønar du, men eg er usikker på kvaliteten. Har kika litt på brukte på finn, frå Ikea, og dei såg nettopp litt formlause ut. |
Sitat:
Sitat:
Spør Cyan om Ikea-sofa. Hadde det ikke vært for henne, hadde jeg nok kjøpt en som ville ha sunket sammen i fjor. |
Sitat:
|
Takk Photo og 157cm! Det var det eg var redd for, og eg vil gjerne at den skal sjå litt grei ut LITT lenger enn det. :o Har hatt stygg sofa i fleire år no, fordi vi visste at vi kom til å flytte om ikkje SÅ altfor lenge, dermed ingen vits å bytte ut.
Ja, absolutt INGENTING slår Berlin på vasskvaliteten! :eek: Men seriøst, vatnet i Antwerpen, som er hardt som fy og ikkje akkurat kjem frå noko fjellkilde, smakte betre enn det på hotellet i Oslo. :o Kanskje gamle rør eller noko, eg veit ikkje. |
Sitat:
Ei veninne av meg fikk grønt har då hun flytta til Majorstua, og fikk da beskjed om at det skyldtes at de gamle kobberrørene ikke var byttet ut så mye på vestkanten. |
Sitat:
Edit: Ser nå at i tillegg til Maridalsvannet, så er Elvåga, Langlia og Alunsjøen drikkevannskilder, men det står ingenting om hvem som forsyner hvor ... Men uansett, da. Vannet er merkbart bedre her øst. Men så lever vi også kortest og har lavest levestandard, så som sagt -noen fordeler skal vi ha. :o |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg er jo flasket opp på Femunds-vatten, så jeg er nok i overkant bortskjemt på vannkvalitet. |
Sitat:
Jeg synes ikke dunputer holder fasongen, dessverre. Vi har en sigdalsofa med skum i sitteputene og dun i ryggputene. De siste må snus ukentlig for å holde fasongen - så noenlunde.. |
Jeg har en Dine Møbler-sofa som ikke har sunket sammen en cm tross at jeg har tilbragt myyyye tid på samme plass på den. Men dette er jo en designsofa til tjue tusen, så det blir kanskje litt i dyreste laget. Jeg kjøpte den nesten ubrukt fra en gæren bortskjemt dude fra Frogner via finn.no for fire tusen, forsåvidt. Så jeg var heldig sånn sett. ;)
|
Å, husker godt at jeg syntes vannet i Oslo var dårlig da jeg flyttet hit! I Trondheim hadde vi deilig Jonsvann ...
Men det nye renseanlegget i Oslo er jo veldig bra, så vannet her på Grünerløkka er i alle fall mye bedre enn før. Det er lenge siden det har vært klorsmak på vannet nå, det har det vært mye av før, så nå fungerer renseanlegget godt tydeligvis. Men jeg tror nok det er gamle rør som er den store synderen i Oslo når det gjelder vannkvalitet ... Ang Ikeasofa, jeg har en billig en som de ikke har lenger, med springfjærer i putene. Den har i grunnen holdt seg bra til å være så billig. En myk sofa som Ektorp er nok mer utsatt for slitasje enn f eks Karlstad, som flere i familien min har/har hatt. Den har holdt seg helt fint, så det kommer nok mye an på modellen :) |
Sitat:
|
Eg tenkte på sovesofa frå Ikea i så fall, enten Kivik eller Månstad. Vi får sjå litt på det. Det er jo endel fint på både Møbelringen og Skeidar. Godt å høyre Photo, at det er mogleg å gjere seg eit kupp! Dei aller fleste vil jo ha absolutt mest mogleg for sofaen når dei sel... Kanskje meir enn dei er verdt også. Men så vil jo ikkje mannen her ha bruktsofa, av ein eller annan grunn. Vi har kjøpt ein brukt allereie, så eg ser ikkje heilt problemet. Han er vel berre lei av maset mitt, tenkjer eg! :rolleyes:
Her er det gode 25 grader, ikkje ei sky på himmelen og strålande sol. Første oktober, folkens! Ikkje heilt normalt! |
Fine sofaer, begge to Furine! Tror kanskje sovesofa kommer i en litt egen kategori? De er jo myke og ikke like holdbare som vanlige sofaer kanskje, uansett fabrikat ...? Men det var jo ikke noe å si på prisen! :)
Det skulle jo være Indian Summer her på Østlandet i helga også, med temperaturer godt opp på 20-tallet ... Hvor ble den av, da? Det var jo ikke så verst i går, en del sol, nesten 20 grader, men ikke akkurat sommervær ... I dag er det helgrått, 14 grader og kald vind ... :rolleyes: |
Jeg har ikke vært på forumet på en stund, så det er mulig det er blitt tatt opp, men jeg lurer altså på om noen har merka noen forandring på smelteosten de bruker til osteknekkiser? Tidligere har jeg alltid fått vellykka resultat. Men de siste gangene jeg har lagd disse har det begynt å ryke skikkelig inni microen. Først trodde jeg det var microen det var noe feil med, men ettersom det bare ryker når jeg forsøker å lage osteknekkis og ikke når jeg varmer andre ting, så har jeg begynt å mistenke smelteosten. I tillegg har jeg nettopp testa i mammas micro, og her skjer akkurat det samme. Såå, noen som veit hva som foregår?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Så klart er det kvalitetsforskjell. Men jeg er ikke helt med på at alt fra Ikea er dårligere enn annet. Akkurat som at H&M har enkelte plagg av veldig høy kvalitet, og annet som ikke er fullt så bra ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21. |