![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Men pytt-pytt. Det er jo ikke akkurat det viktigste her i verden. |
Sitat:
Men jeg begynte plutselig å tenke på at denne PCen har ikke vært helt frisk på noen uker. Detter ut, det btar lang tid når jeg søker på noe osv. |
Sitat:
Selv er jeg blitt mye flinkere til å bruke keramikk/glas når noe skal varmes opp. Er liksom ikke vits å utsette seg mer enn nødvendig. Dessverre er jo mye av maten vi kjøper i emballasje som er full av dritt som går over i maten. Og sånne fancy drikkeflasker? Der er det mye rart..... |
Sitat:
|
Sitat:
"Produkterna tillverkas av bästa råvaror och utan polyvinylklorid (pvd) och mjukgörare (ftalater)" Så jeg fortsetter å bruke mine Tupperware-produkter med god samvittighet så lenge de ikke varmes opp. Men microsteameren blir det nok sjeldnere mellom hver gang jeg bruker... |
Sitat:
|
Er det selve verktøylinja i Windows som har forsvunnet? Høyreklikk nederst og velg lås verktøylinje.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ah ... jeg tipper den er dratt ned sånn at det bare er en tynn strek nederst? I så fall må du
- slå av lock taskbar dersom det står på (har en huk ved siden av) - "trekke" den grå streken opp i passe verktøylinje-størrelse - slå på lock taskbar sånn at det ikke skjer igjen. |
Noen som vil anbefale eller fraråde soyaproteinen og bakemiksen som selges på Ketolyse.no?
|
Nå er jeg ganske forvirret.
http://www.livestrong.com/article/28...ternut-squash/ Sitat:
Sitat:
|
Har ikke satt meg inn i stivelsesmengden i gresskar, men regner med det er en del siden det smaker søtlig. :)
http://www.livestrong.com/article/11...itional-value/ http://www.livestrong.com/article/30...e=undefined_R1 Sitat:
Gresskar er antakeliig ikke egnet for "ketolikkere". :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Utifra min erfaring så kan gresskaret i form av kake trigge søtsug, men sånn som jeg baker den er det jo en god del stivelse + sukker i den, så jeg finner vel ikke det så veldig merkelig. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har opplevd søtsug etter gresskarsuppe. Bare stor metthet. |
For en stund tilbake leste jeg i en eller annen tråd om dette med luft i magen og søtningsmidler, og opptaket av disse. Jeg får utrolig mye luft av maltitol, og også av tagatesse.
Mener at det stod noe om at hvis man får mye luft av ovennevnte, så tar man det ikke opp så godt som de som tåler det bedre. Stemmer det ? Kan man derfor ut i fra et lavkarbo kosthold si at det faktisk er en fordel å få luft i magen, da det betyr at man ikke tar opp disse karbene ? |
Sitat:
Jeg får ikke blodsukkerstigning av de fleste søtningsmidler, men blir såååå dårlig i magen! Luft, smerter og hyppige turer til rommet med hjerte på døren!:eek: |
Sitat:
Men av og til er ikke ressonementene mine helt gode, og så kommer det noen med gode forklaringer på ting og tang som viser at jeg har tenkt helt feil :p Aner ikke om jeg får blodsukkerstigning da, for det har jeg aldri målt. |
Sitat:
Men eg merkar aldri den blodsukkerstigninga når eg spiser anna søting, får heller ikkje luft i magen, med unntak av når eg spiser lakeroldrops med xylitol. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Oi SHIT! Dette var jo ikke reaksjonen jeg forventa!
Jeg ordla meg jo helt latterlig feil da jeg skrev innlegget mitt! Var vel mer at jeg lurte på hva hun hadde bedrevet tiden sin med? Høre hva jeg "går glipp av" hehehe.. Rart hva man lurer på, og jeg lurte bare veldig på hva hun gjorde før hun fikk denne morsfølelsen :) :) SÅ ingen mer diskusjon på det. Som regel velger man jo det man gjør med livet sitt, og jeg føler ikke jeg kommer til å gå glipp av alt det som blir beskrevet ovenfor. Barnet vårt er 100% planlagt, 20 år er absolutt ikke ungt, jeg personlig er FERDIG med all festing og tull og lever helt slik jeg ønsker nå :) - se bort i fra et par ting som kan forbedres, deriblandt vekta hihi :) Sitat:
Gubben ramla på isen å slo hodet sitt. Sykemeldt 1 mnd, ble helt fin. Men første dagen på jobb svimlet han hele dagen, og tilslutt svimte han av i dusjen hjemme. Hånda ble nesten lammet og kvalm/spydde i noen dager... Hjernerystelse fikk vi beskjed om, og var sykemeldt i 8 mnd etterpå!!!! :O Ring legevakt!!! |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hvorfor heter det ikke "Gården" ??
Farm - er ikke et ord vi bruker i norge om norske gårder. Hvorfor må språket vårt amerikaniseres sånn?? |
språk er ikke statisk, det er i konstant utvikling, hele tiden. det engelske ordet "bag" er faktisk norsk, men det forsvant fra språket vårt underveis. så nå er det et engelsk låneord :p
farmen er forøvrig et ord som fungerer på norsk både skriftlig og uttale, og klinger kanskje bedre i pr-avdelingens ører enn "gården". |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Det kunne jo heter "Gardsliv", eller "Garden - ein kamp for og overleva", for på nynorsk så virker det jo mer dramatisk synes jeg. :D . |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitter og leser om P- sprøyten. Og ble litt bekymret.
Det står faktisk at den ikke bør brukes lengre enn 2 år !:eek: Jeg har gått på min siden 2007 om jeg ikke husker feil ! Legen setter den på meg, og har ikke sagt noe om disse to årene :confused: Tenk om jeg er blitt steril? Står også at det kan ta opp til TRE år før man får eggløsning og kan bli gravid ! Og at man kan få benskjørhet. Og at det ikke anbefales til unge. kjenner jeg blir litt bekymret nå. Har noen erfaring med p-sprøyten? |
hm, legen min snakka noe om at man bør ha pause etter 5 år, uten at han spesifiserte hvorfor. jeg har hatt min i 3 år og har absolutt ingen planer om å slutte med det første. (nå vil ikke jeg ha unger i det hele tatt da...)
norge har forøvrig verdensrekord i benskjørhet til tross for at vi også bruker mer melk enn noen andre.. veninna mi fikk beskjed om at det kunne ta et år eller to før hu ble gravid da hu slutta med piller. det tok 3 uker.... |
1 Vedlegg
Enkelt spørsmål, er denne kjolen noe fin ?
Synes den var stilig da jeg først så bildet, men har begynt å tvile nå. Gubben synes jeg burde kjøpe den da ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Her er den ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28. |