![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Om du vil gjøre facebookkontoen din til et sted hvor du tar skittentøysvasken, og utleverer deg selv er jo opp til deg. Jeg gjør ikke det. Jeg er i grunn ganske døll og privat der inne, og bruker det i stor grad som en måte å holde meg oppdatert på arrangementer o.l. Det er hva en gjør det til selv. |
Sitat:
Jeg prøvde denne meget anonyme varianten jeg også. Men det haglet likavel av ting innpå så jeg tror at ipadressa er med på å informere.. Derfor kuttet jeg ut. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Lavkarbo.no Ellers har jeg hørt at google er en fin ting. ;) |
Sitat:
Se er greitt, men mange henviser til at man skal svare på fb. |
Noen som har malt kjøkkenskap dører og har et tips til hvordan gå frem?
Dette er helt enkle glatte respatex dører, uten pynt , fra 70 tallet en gang. Disse må jo vaskes godt, pusses ru, grunnes med heftgrunn, og males. Men skal jeg gjøre dette mens de henger på kan det bli mye støv alle veier. har ikke god plass noen steder, så kanskje jeg kan pusse de ute, og henge de opp, og male dem mens de henger på plass? Hm, vet ikke hva som blir lettest jeg . Det er skapdører og skuffer. Vil gjerne ha disse i en hvit farge. Noen tips om farge? |
Sitat:
Nå oppgir Den lille nøttefabrikken at valnøttene deres har har 9,2g kh/100g og at paranøttene har 12,3g kh/100g. Er ikke dette mye? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Kanskje: Bruk i det minste små ruller i stedet for kost, da drypper det mye mindre, og resultatet blir langt penere! :)
|
Er det noe som helst som tilsier at jeg ikke kan olje terrasssen på denne tiden av året?:confused:
Er meldt oppholdsvær og 20- 25 varmegrader! Terrassen er alt tømt for i år og MÅ uansett oljes til våren! Tenkte å benytte meg av de fine høstdagene og få det unna nå, så kan vi bare sette ut igjen alle møbler etc ved første tegn til vår!:D |
Sitat:
Uansett vil du jo få vinterslitasjen på oljen slik at du kanskje må flikke over til våren for å få et fint resultat - det kommer an på hvor nøye du er. |
Sitat:
|
Er det vanlig å ikke "tåle" eller klare å bryte ned sånne innvendige sting som skal gå bort av seg selv? For andre gang har jeg opplevd at sånne sting har revnet, og i stedet fått et åpent, dypt, og mest sannsynlig infisert sår. :(
Ser også at det, etter tolv dager, fortsatt er sting igjen, som seff står rett ut av opersjonssåret ... |
Sitat:
Det som stikker ut, er bare den delen som ikke er oppløst og som bare skal falle av av seg selv. Sannsynligvis kan du bare ta en pinsett og nappe det ut. Evnt vente til det har gått 14 dager. Da kan du liksom ikke gjøre noe galt iom at alt bør være grodd etter 10 dager! |
Sitat:
Sitat:
Laveste temperaturen som er meldt, er 4 grader neste torsdag! Satser på at det går bra!:) Da drar vi og kjøper olje, tenker jeg. Om ikke de i malebutikken vår klikker ved tanken!:eek: |
Sitat:
Edit: Men nå ringte Aleris, jeg må komme opp dit fortest mulig og få det sjekket ut. Puh! |
Da får jeg prøve meg frem :-)
Har forstått det slik at dersom jeg bruker ruller må jeg gå over med en fordriver - som en en slags flat kost - som skal glatte ut så det ikke blir nupper etter rullen. |
Sitat:
Bruker du f.eks oljemaling (som flyter godt utover) og en rull som ser ut som skumgummi så vil det bli "bra glatt" uten fordriver også. |
Hei!
Jeg er ganske fersk på dette med lavkarbo, men har prøvd å lest meg opp. Til nå har jeg gått ned 2,5 kg på et par uker, og er fornøyd med dette. Er ganske striks i hverdagen, men tillater meg selv å ha en dag hvor jeg kan spise litt godteri, hvis jeg har lyst på da. Uansett! Imorres våkna jeg av en vanvittig krampe i begge leggene, og har også hatt endel hodepine de siste par dagene. Jeg tar dette som et godt tegn på at jeg gjør det riktig. Men er det noen som har noen tips mot spesielt hodepinen, eller er det noe som går over etterhvert bare? |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Ellers er nok vann som MieMari sier og nok mat viktig i overgangen! |
Hokai. Så. Jeg skal karbe opp en del fra 20 g om dagen til ja.. tilnærmet høykarbo (hvorfor er ikke en diskusjon jeg er interessert i å ta). Hvordan gjør jeg dette smartest mulig?
|
Sitat:
Innfør høykarbo-grønnsakene først... Øk litt på med bær og frukt Nøtter/bønner/frø Tilsett litt ris eller potet Jeg hadde ikke dratt inn melvarer og heller ikke jobbet for å ta inn sukker... men det er fordi jeg mener mel er djevelens verk og sukker kommer på en god andreplass. :cool: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32. |