Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Dietta 09-10-12 16:34

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1390657)
Kan du ikke ringe og snakke med de på legevakta iallefall:ja:

Tiltredes :klem:

Lillemy71 09-10-12 16:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1390589)
Hvis man havner i den samme blindgaten i livet gang på gang, selv når det så ut som man var virkelig langt unna. Hvordan kommer man ut av det destruktive mønsteret? Må man tilsutt bite i det sure eplet og snakke med noen profesjonelle, eller kan man klare å endre ting selv?

Ikke se på det som et nederlag (bite i det sure eplet) å få profesjonell hjelp. Jeg har gjort det i to omganger nå og det er virkelig en befrielse. Jeg blir sterkere og issues blir mindre for hver dag som går.

Selv om de første omgangene, der man må legge ut om absolutt alt er ganske strabasiøse, blir det bedre etterhvert. Nå er det nesten sånn at jeg gleder meg til å gå til psykologen. Der er jeg på en trygg plass hvor jeg kan øse ut om all dritten i og rundt mitt liv uten å bli dømt og målt opp og ned. Jeg får konstruktive råd og tilbakemeldinger og verktøy for å takle issues og hverdagslivet og nå begynner jeg nesten å føle at jeg er "top of the world". :D

Jeg kjenner meg igjen i at det kan være vanskelig og føles som et nederlag og få hjelp, men er det bedre å kanskje gå på en skikkelig smell og møte veggen? Spesielt du som har en liten og ta deg av? Jeg gikk for lenge og skulle klare alt selv og endte med skikkelig sammenbrudd, depresjon og 6 mnds sykemelding (som egentlig ikke er lenge i en slik sammenheng). Nå er jeg på vei tilbake - med profesjonell hjelp. Ville ikke vært det foruten.

Lykke til, håper du finner ut av det :klem:

Lillemy71 09-10-12 16:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1390574)
Kan man ha urinveisinfeksjon eller lignende uten den typiske svien ved vannlating? Jeg har mega-dehydrert-hodepine etter et døgn med sånn hundre tusen tisseturer - og "støl" smerte i underlivet, men ikke svie, altså.

Ja komme seg til legen før det går i nyrene :eek:
Jeg gikk sånn og fikk nyrebekken betennelse og ble rusha inn på sykehuset med over 40 i feber. Smertefullt og jævli da det kom på det stadiet.

Kanutten 09-10-12 16:48

Noen som har testet lavkarbobrødet de har begynt å selge på rimi og ica? Jeg kjøpte et og det både smaker og ser ut som Fedonbrød. Men det er så få karber i det?? Jeg har seff kastet posen, men mener at det stod 4 karber pr 100 gram. Dvs ca 1,5 pr skive. MEN det var så mye rart i det brødet at jeg sliter med å få det til å stemme. Håper noen har brødet MED pose rundt og kan gjengi hva som står der.

Lillemy71 09-10-12 16:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1390671)
Noen som har testet lavkarbobrødet de har begynt å selge på rimi og ica? Jeg kjøpte et og det både smaker og ser ut som Fedonbrød. Men det er så få karber i det?? Jeg har seff kastet posen, men mener at det stod 4 karber pr 100 gram. Dvs ca 1,5 pr skive. MEN det var så mye rart i det brødet at jeg sliter med å få det til å stemme. Håper noen har brødet MED pose rundt og kan gjengi hva som står der.

Er det Ingers lavkarbobrød? Her er en lenke til næringsinholdet i det i hvertfall. Og her er et annet

Kanutten 09-10-12 16:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1390672)
Er det Ingers lavkarbobrød? Her er en lenke til næringsinholdet i det i hvertfall

Nei, jeg fant det... Litt flere karber enn hva jeg husket.. 6,7 pr 100 gram..
Men det står jo at det inneholder soyabønner, hvetekim, sammalt hvete og rug blant annet??

http://bloggfiler.no/lifesperfect.bl...9380025186.jpg

Lillemy71 09-10-12 16:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1390674)
Men det står jo at det inneholder soyabønner, hvetekim, sammalt hvete og rug blant annet??

Soya inneholder ikke mye kh, men har mange andre "deilige" virkninger. Rug er jo bare surdeigen og sammalt hvete kommer jo et stykke nede på lista, så det er mulig at det ikke inneholder mer, men det er jo vanskelig å si når man ikke ve nøyaktige mengder.

Kanskje 09-10-12 18:13

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1390580)
Ja.

EDIT ..... EH,. dette var svar på en annen,. ang urinveisinfeksjon

Vi hadde en skikkelig ekkel episode med bestemor, hvor hun ble så rar. Skalv på hendene, greide knapt spise og drikke for hun hadde ikke kontroll på de. Sovnet hele tiden. Ble rar i ansiktet ..... kort sagt - min tanke var at hun hadde hatt et slag !

Ble tatt masse prøver, bla urinprøve - og den viste en kraftig kraftig infeksjon ! Den hadde gått opp til den ene nyren. Hun fikk disse symptomene pga den kraftige infeksjonen i kroppen, ikke pga slag

Hun kjennte ingen smerter, merket litt rar lukt på urinen, og litt svie. Men ikke nok til å reagere på at noe kunne vre galt.

Det endte opp med tre kraftige kurer med ulik penicilin.

Så sjekk det opp.

Dietta 09-10-12 19:00

Når jeg først er inne på mat..
Blir det mindre og mindre makrell og mer og mer tomatsaus i boksene til Stabburet :confused:

smgj 09-10-12 19:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1390674)

Dersom det der skal stemme så må brødet bestå av nesten utelukkende hvetegluten og soya... Det som kommer seinere inneholder såpass mye karbohydrater at brødet skulle ha blitt karbohydratrikt dersom det var noe særlig av det i det. (Dessuten er matprodusenter pålagt å sortere ingrediensene i rekkefølge etter mengde - det som kommer først er det mest av... )
Unnskyld meg, men etter min skala er det brødet der noe dritt som jeg ikke ville ha servert noen ofte. Hvetegluten er hardt på tarmene (øker gjennomtrengeligheten i tarmen via zonulin selv hos friske, ikke cøliaikere) og soya er et fytoøstrogen.

smgj 09-10-12 19:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1390715)
Når jeg først er inne på mat..
Blir det mindre og mindre makrell og mer og mer tomatsaus i boksene til Stabburet :confused:

70% i den gode gamle sist jeg sjekka - mer enn i noe konkurrerende produkt etter det jeg har sett.

Kanutten 09-10-12 19:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1390733)
70% i den gode gamle sist jeg sjekka - mer enn i noe konkurrerende produkt etter det jeg har sett.

Det står 60% på min Stabburet grovhakket og :eek:
:eek: 50% på min Oscar!! Dobbelt :eek:

smgj 09-10-12 19:50

Grovhakket, ja. Du må ta den gode, gamle... og hakke sjæl. :D

Dietta 09-10-12 19:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1390743)
Grovhakket, ja. Du må ta den gode, gamle... og hakke sjæl. :D

Den gode gamle er best :D Men jeg synes liksom det blir mer og mer tomatsaus å skrape bort jeg. Hm.... mulig jeg begynner å bli storforlangende :eek:

Kanutten 09-10-12 20:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1390744)
Den gode gamle er best :D Men jeg synes liksom det blir mer og mer tomatsaus å skrape bort jeg. Hm.... mulig jeg begynner å bli storforlangende :eek:

:lol: Du må ikke skrape bort sausen! Den er jo gooood!

Kjøp deg en varmrøkt peppermakrell, DET er godt det! :sikle: Og HELT sausfri!

Dietta 09-10-12 20:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1390751)
:lol: Du må ikke skrape bort sausen! Den er jo gooood!

Kjøp deg en varmrøkt peppermakrell, DET er godt det! :sikle: Og HELT sausfri!

Peppermakrell er på menyen stadig vekk - det er supergodt :ja:
Joda, jeg skraper bort mye av sausen (er jo litt igjen da) for der lurer alt det skumle sukkeret :eek:

Kanutten 09-10-12 20:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1390755)
Peppermakrell er på menyen stadig vekk - det er supergodt :ja:
Joda, jeg skraper bort mye av sausen (er jo litt igjen da) for der lurer alt det skumle sukkeret :eek:

Åhh, er det DERFOR sambo ikke vil kjøsse meg når jeg har spist makrell i tomatsaus?? Han er redd alle de skumle sukrene?? :eek: :p

Dietta 09-10-12 20:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1390758)
Åhh, er det DERFOR sambo ikke vil kjøsse meg når jeg har spist makrell i tomatsaus?? Han er redd alle de skumle sukrene?? :eek: :p

Jepp - bare pass deg ellers så kommer de og tar deg :p

Kanskje 09-10-12 20:16

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Huff, er det meg det er noe galt med eller??
:hylgrine: tårene renner og det er like før jeg begynner å grine - når jeg ser fødsler på Tv. IKKE fordi det er rørende :nei:- men fordi jeg synes det er så grusomt å se hvor vondt de har, og hvor de sliter med å få barnet ut.:eek:

Er jeg overfølsom :confused: Det samme skjer når det er rørende ting på tv. Er jo skikkelig flaut om jeg er sammen med andre, da må jeg prøve å se på alt mulig annet ,og få bort fokus fra det som skjer.
:liste: Flaut.

Kanutten 09-10-12 20:17

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1390764)
:hylgrine: tårene renner og det er like før jeg begynner å grine - når jeg ser fødsler på Tv. IKKE fordi det er rørende :nei:- men fordi jeg synes det er så grusomt å se hvor vondt de har, og hvor de sliter med å få barnet ut.:eek:

Er jeg overfølsom :confused: Det samme skjer når det er rørende ting på tv. Er jo skikkelig flaut om jeg er sammen med andre, da må jeg prøve å se på alt mulig annet ,og få bort fokus fra det som skjer.

:klem: Du er et meget empatisk person!!!! :klem:

Rin 09-10-12 20:24

Sitat:

Det er ikke noe galt med mindre du synes det er noe galt, vel. Jeg åpner tåreslusene for altmulig av fiksjon, jeg - dataspill, bøker jeg leser, filmer jeg ser, hah, jeg har blitt rørt til tårer av reklamer. Men jeg vet godt hvilke emo-triggere jeg har - en fin håndfull av dem - og synes ikke det er pinlig, selv om jeg skulle slumpe til å sitte og snufse over lesebrettet mitt på café. Blant kjentfolk er det stort sett langt enklere å flire av egen sipping enn å late som om det ikke skjer. Det meste av underholdning - inkludert dokumentarer og faktaprogrammer - er konstruert for å spille på seernes følelser, uansett. ;)

Photobscura 09-10-12 21:21

Ikke noe galt med det! Jeg for min del, kan bare ikke se den "Christian, the lion"-snutten på youtube om jeg har planer om å beholde maskaraen resten av dagen ... :cool:
Jo eldre jeg blir, jo mer lettrørt blir jeg. Synes det er en litt fin egenskap, jeg!

Carisma 09-10-12 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1390663)
nå begynner jeg nesten å føle at jeg er "top of the world". :D

Ja, det er det jeg er litt redd for. Ei veninne av meg gikk veldig andre veien og ble litt for ovenpå etter å ha gått hos psykolog. Dessuten var jo ingenting i verden hennes feil, for det sa psykologen, det var jo resten av verden som var slemme mot henne... Det gikk mer gæærnt enn det hadde gjort før hun begynte for å si det sånn!

Forøvrig skjønner jeg ikke helt poenget med å grave i gammel dritt... Jeg vil jo ut av ting, ikke lenger inn i det!

Sitat:

Hmm, overdreven lyst på barn og overfølsom? Du er helt sikker på du ikke allerede er gravid?....

smgj 09-10-12 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1390800)
Forøvrig skjønner jeg ikke helt poenget med å grave i gammel dritt... Jeg vil jo ut av ting, ikke lenger inn i det!

Poenget er jo å finne ut hvordan man skal unngå å gjenta seg selv da - som du sa.

Har du allerede gjort det samme flere ganger så er det kanskje på tide å innse at den metoden du bruker for å komme ut ikke har virket særlig godt så langt? Selvfølgelig kan det hende den virker neste gang, men .... det er kanskje heller på tide å prøve en annen framgangsmåte for å komme ut av tredemøllesyndromet? En framgangsmåte som ikke virker blir sjelden bedre selv om den gjentas. ;)

Jeg har sett "Holmes on homes" i dag og sier - dersom problemet har sin rot i grunnmuren, så må man ryddde opp helt tilbake til grunnmuren før man kan gjøre en bra gjenoppbygging. Ikke dermed sagt at psykolog er Svaret, men det høres kanskje ut som det kan være verdt å forsøke... fordi det høres for meg ut som du legger nye gipsplater over gammel mugg...

Sugarpill 09-10-12 21:42

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Ja, det er det jeg er litt redd for. Ei veninne av meg gikk veldig andre veien og ble litt for ovenpå etter å ha gått hos psykolog. Dessuten var jo ingenting i verden hennes feil, for det sa psykologen, det var jo resten av verden som var slemme mot henne... Det gikk mer gæærnt enn det hadde gjort før hun begynte for å si det sånn!

Det er vel et bittelitte mindretall som blir VERRE av å gå til psykolog...man kan selvsagt møte på en dårlig psykolog, men da kan man bytte behandler.

Og Carisma, for å komme videre, må man gjerne grave i gammel dritt, for det er ofte den som hindrer deg i å komme deg videre. Du må først bearbeide det som holder deg igjen, før du kan gå videre.

Kanutten 09-10-12 21:47

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill (Innlegg 1390812)
Det er vel et veldig lite flertall som blir VERRE av å gå til psykolog...man kan selvsagt møte på en dårlig psykolog, men da kan man bytte behandler.

Og Carisma, for å komme videre, må man gjerne grave i gammel dritt, for det er ofte den som hindrer deg i å komme deg videre. Du må først bearbeide det som holder deg igjen, før du kan gå videre.

Tror ikke du mener et veldig lite flertall for flertall er flertall uansett. Du mener kanskje antall. HVIS man blir værre så er man jo inne i systemet og kan nok få hjelp av andre igjen hvis ting skulle skjære seg. Skulle ønske du Carisma prøvde ekstern hjelp! :klem:

Carisma 09-10-12 21:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1390817)
HVIS man blir værre så er man jo inne i systemet og kan nok få hjelp av andre igjen hvis ting skulle skjære seg.

Eh, nei. Det er desverre ikke slik det fungerer. Jeg kjenner hvertfall fire personer som har fått livet fullstendig ødelagt av dårlig psykolog de ble tvangssendt til i skoletida. De har pent måttet stable seg på beina igjen på egenhånd.

Photobscura 09-10-12 21:57

Og jeg kjenner ingen som har fått livet sitt ødelagt av en psykolog. Jeg kjenner en del. Det som eksempel er uansett like lite bevis for at psykologer er en dårlig idé som ditt eksempel, for å si det sånn. ;)
Min personlige erfaring: Har man nok å slite med, så er det en lang prosess, gjerne smertefull. Selvfølgelig kan det være tøft og hardt å grave i gammel dritt, men når man har kommet langt nok i bearbeidelsen av det, så er det en himla lettelse!

Sugarpill 09-10-12 21:58

Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1390825)
Eh, nei. Det er desverre ikke slik det fungerer. Jeg kjenner hvertfall fire personer som har fått livet fullstendig ødelagt av dårlig psykolog de ble tvangssendt til i skoletida. De har pent måttet stable seg på beina igjen på egenhånd.

Du ser hva du skriver her? Tvangssendt? Skoletid? Du er ikke 14 år gammel og blir tvunget til psykolog av foreldrene dine, er du vel? Du er et voksent menneske som selv evnt. velger å motta hjelp, og står fritt til å slutte, eller skifte behandler når du vil.

Carisma 09-10-12 22:02

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill (Innlegg 1390828)
og står fritt til å slutte, eller skifte behandler når du vil.

Vel, jeg vet jo ikke engang hvor jeg evt skulle begynne så å slutte eller skifte er liksom ikke et alternativ. Også føler jeg at om jeg har begynt må jeg fullføre det, selv om det er dårlig... At jeg skylder personen det. :o
Og hvordan vet man at noen er bra? Og ikke minst hvor finner man dem?

Kanskje 09-10-12 22:08

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Hmm, overdreven lyst på barn og overfølsom? Du er helt sikker på du ikke allerede er gravid?....

:eek: Håper da ikke det ? Jeg går på P- sprøyten. Hvordan merker man at man er gravid da, når man likevel ikke har mensen?

Sugarpill 09-10-12 22:08

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1390832)
Vel, jeg vet jo ikke engang hvor jeg evt skulle begynne så å slutte eller skifte er liksom ikke et alternativ. Også føler jeg at om jeg har begynt må jeg fullføre det, selv om det er dårlig... At jeg skylder personen det. :o
Og hvordan vet man at noen er bra? Og ikke minst hvor finner man dem?

Vet ikke hvor du skal begynne? Du blir henvist til en dps, eller en privatpraktiserende, av fastlegen, og så, hvis kjemien ikke fungerer med behandleren du blir tildelt, ber du om å få bytte. Easy peasy. Og du skylder ikke noen behandler hvis jobb det er å snakke med deg noenting, og de blir ikke såret hvis du slutter eller vil bytte.

Du vet om noen er bra hvis behandlingen funker. Og at du føler deg vel med personen. Den som noen synes er bra, kan for noen andre være dårlig (psykologer/psykiatere har forskjellige tilnærmingsteknikker, som passer for noen, og ikke for andre). Men selv om behandlingen kan være tøff, betyr ikke det at det ikke funker. Det som er litt smertefullt er ofte veldig effektivt.

Ut i fra det du skriver gjentatte ganger i div.tråder her om at du gjentar destruktive handlingsmønster, tror jeg Kognitiv Adferdsterapi kunne vært noe å vurdere. Google, og hvis det synes som noe du finner fornuftig, be om å få en psykolog/psykiater som er utdannet innen kognitiv terapi.

Carisma 09-10-12 22:12

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte sv

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill (Innlegg 1390834)
Du blir henvist til en dps, eller en privatpraktiserende, av fastlegen

:eek::eek: Må jeg gå gjennom fastlegen? :_oy: Kan jeg ikke finne en selv? Legen fikser sykdom, ikke at jeg har fucka opp livet mitt.... Vil veldig gjerne holde de to tingene så separat som mulig!

Carisma 09-10-12 22:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1390833)
:eek: Håper da ikke det ? Jeg går på P- sprøyten. Hvordan merker man at man er gravid da, når man likevel ikke har mensen?

Du griner av ting på TV! :D Og syns at alt og alle lukter veldig mye!
Jeg fikk høy feber i en dag, og trodde jeg brygge på omgangssyke i 11 uker....:rolleyes:

http://www.babyverden.no/Gravid/Dive...FSh2cAodDT8AWQ

Sugarpill 09-10-12 22:16

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, kort

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1390836)
:eek::eek: Må jeg gå gjennom fastlegen? :_oy: Kan jeg ikke finne en selv? Legen fikser sykdom, ikke at jeg har fucka opp livet mitt.... Vil veldig gjerne holde de to tingene så separat som mulig!

Vel, du kan sikkert gå rett til privat, men da må du gå privat, og kanskje ikke få utbytte av frikortordningen, og privat psykolog uten frikort er INNMARI dyrt...alt du trenger å si til fastlegen din er at du føler at du trenger psykolog, og muligens, hvis han forlanger det, en kort begrunnelse, men det er ikke sånn at du og fastlegen og behandleren skal ha sånne gruppemøter der dere diskuterer hvordan det går med Carisma nå...og legen får ikke rapport fra psykologen/psykiater om hvordan det går og hva du har sagt...

Du skal bare ha en henvisning. Akkurat som når du får henvisning til spesialister på andre områder, som gynekolog.

Carisma 09-10-12 22:19

Jeg prøvde å hinte til fastlegen at jeg var veldig sliten for en stund siden, og fikk beskjed om at så syk som jeg hadde vært under/etter fødselen kunne jeg ikke regne med å bli frisk på to-tre år, så jeg tror nok jeg må være ganske klar i talen for å få noe henvisning. Selv om han er lynrask til å henvose videre når det er ting han vikke vil ta i....
Og gynekolog går jeg til privat, uten henvisning.
Hva er inmari dyrt da?

Kanskje 09-10-12 22:20

Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1390839)
Jeg fikk høy feber i en dag, og trodde jeg brygge på omgangssyke i 11 uker....:rolleyes:

Takk, da skal jeg være obs :-)

Bønna200 09-10-12 22:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1390839)

Ikke skrem vannet av dama nå da, Carisma. :p

Sugarpill 09-10-12 22:24

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1390841)
Jeg prøvde å hinte til fastlegen at jeg var veldig sliten for en stund siden, og fikk beskjed om at så syk som jeg hadde vært under/etter fødselen kunne jeg ikke regne med å bli frisk på to-tre år, så jeg tror nok jeg må være ganske klar i talen for å få noe henvisning. Selv om han er lynrask til å henvose videre når det er ting han vikke vil ta i....
Og gynekolog går jeg til privat, uten henvisning.
Hva er inmari dyrt da?

Jeg har ikke gått til privat psykolog uten frikortordning, men egenandel hos offentlig psykolog er på rundt 300 pr time, og time hos en privat vanlig lege som varer i 15 minutter kommer jo gjerne på nesten tusenlappen...så tror du lett kan regne med 800-900 pr. time.

Og hvis fastlegen din er lynrask til å henvise ting han ikke vil ta i, så vil han vel henvise lynraskt til psykolog? Han har neppe lyst til å ta tak i psyken din når han har 7 pasienter på venterommet...og når han mener at du har hatt det så hardt under/etter graviditet at du ikke vil komme deg på flere år, så si at du trenger psykologhjelp for å komme deg på beina!

Carisma 09-10-12 22:30

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill (Innlegg 1390845)
tror du lett kan regne med 800-900 pr. time.

Det syns jeg ikke var spesielt dyrt. Alt under 1500 er ikke så ille.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.