![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Neste år skal vi til New York og derfra en ukes cruise til Bahamas.
Må vi ha eget visum til Bahamas, eller går det på det samme som New York? Er Bahamas innunder USA:confused: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg sover tungt, men husker likevel mye av drømmene mine.
|
Sitat:
|
Sitat:
Da blir det musli og prinsesseyoughurt til neste måltid:D Kyllingsalat får bli nattmat:rolleyes: |
Jeg drømmer mye. Flere drømmer hver natt. Det er vonde drømmer, triste drømmer. Drømmer som stresser meg, og som gjør at jeg kan våkne mens tårene triller. Jeg har ikke hatt en eneste god drøm de siste årene . Igjen en årsak av medisiner. :-(
Og selv om jeg våkner fra en opprørende trist drøm, så fortsetter den så fort jeg sovner igjen. Jeg har det jeg kaller Serie drømmer - det er som en tv serie - jeg drømmer liksom en ny episode hver gang. Det kan gå uker mellom , men jeg kan banne på at det skjer .... Jeg har også temadrømmer, hvor jeg drømmer samme tema gang på gang, mens noen detaljer er ulike. Drømmer bla om dyr jeg har hatt - og at de har det vondt, at jeg har glemt dem , glemt og mate og stelle, reist fra dem ...... og våkner helt utav meg :-( Drømmer også at jeg er tilbake på en tidligere jobb, og føler at alt der er kaos. Ting er ikke som før, jeg mester det ikke, og stresser meg veldig opp for å prøve få oversikt og kontroll. Og jeg drømmer at jeg virkelig må tisse, men samme hvor jeg er ( på tog, ute, i en butikk, på en skole osv) så finner jeg ikke et toalett hvor jeg kan være i fred ! Enten så mangler det vegger, eller det er bare glass vegger, eller døren kan ikke lukkes, eller forhengene er for små .... og dette stresser meg også opp. Jeg kan ikke legge meg og stå uthvilt opp - for natten er også stressende for meg. Akk ja .... Heldige dere som ikke husker drømmene, og dere som drømmer gode drømmer :-) |
Sitat:
Apropos snikkers... jeg bør ikke drømme toalettdrømmer... De to gangene jeg har drømt jeg var på do i søvne så har jaggu senga blitt våt! :eek: Det er IKKE en god måte å våkne på!:o |
Sitat:
|
Sitat:
Men drømmene du har er ikke nødvendigvis medisinindusert, siden jeg drømmer det samme uten noen form for medisin. Jeg vil heller tro det er ting i underbevisstheten du bør ta tak i. |
Jeg går ikke på noen meds, men jeg har også sånne drømmer, når jeg først husker dem (om man husker eller ikke har visst med hvilket stadie av søvnen man er i når man våkner, derfor er det visst vanligere å huske drømmer om du våkner provosert, enn om du våkner av deg selv). Jeg drømmer OFTE at jeg a) rømmer fra fare, men beina mine er tunge/sirup b) at jeg får barn, men glemmer det, og så sulter det muligens i hjel, men det finner jeg aldri ut, for jeg husker ikke hvor jeg gjorde av det c) at jeg med ett er kliss naken i de mest upassende situasjoner, som i naborommet til en jeg er hypp på, så klart med døra åpen eller et perleforheng. Eller i en butikk, eller på besøk etc.
De hyggeligste drømmene jeg har er litt skuffende når jeg våkner; jeg drømmer i blant at leiligheten jeg bor i (som i virkeligheten er 30 m2) med ett er et kråkeslott med det ene rommet etter det andre, og så går jeg på oppdagelseferd! Da er det en smule nedtur å våkne opp til ett rom og kjøkken. :rolleyes: |
Er Efexor som gjør at jeg drømmer, tror det, for jeg har lest at andre også plages veldig med drømmer og mareritt på den medisinen.
Jeg drømmer ikke at jeg flykter, men jeg drømmer ofte at jeg ikke får til å bevege meg. At jeg prøver å gå, prøver å krype, men at beina ikke vil adlyde meg. Noen ganger så vet jeg nesten ikke om det er på ordentlig eller om det er en drøm. Men jeg får litt panikk når jeg ikke får beina med meg og ikke klarer å gå. :-( |
Sitat:
Og, en siste type drøm glemte jeg: Å ikke bli tatt på alvor. Det er nesten en av de verste type drømmene jeg kan ha; jeg ender opp med å hyle og skrike for å gjøre meg forstått, for ingen tror på meg, men de er bare likegyldige, eller "ja, særlig". Uff. Og, så klart -de drømmene som bare er absurde. Som om at jeg må klatre inn vinduet for husnøkkelen min har blitt til en tørrfisk og plutselig bor jeg i tjuende etasje og så er det en branntrapp og der bor det folk som har bilder av gammeltanta mi i undertøyet og så ramler jeg ned men lander mykt for det ligger en blåhval på bakken som plutselig er en stor isbjørn som dypper meg i smult og sender meg til Brasil hvor jeg møter sjefen fra min forrige arbeidsplass som spanderer en kaffe mens jeg lurer på når jeg ble en mann med rompetaske full av spiker. (Uten tegnsetting for å understreke stresset i en sånn drøm.) Jeg har ikke drømt dette, altså. Bare et representabelt eksempel. :cool: |
hehe, ja noen drømmer er jo bare HELT ulogiske, og sprø.
Det som skremmer meg er når jeg drømmer drømmer hvor jeg er sinna og rasende ! Og da ofte på folk jeg er glad i. Er så sinna at jeg er grusom, at jeg nesten kunne drepe dem. Men så vet jeg liksom ikke hvorfor, og jeg ER ikke sinna på dem i virkelighten - DET er ekle drømmer det. En gang for noen år siden så drømte jeg at jeg drepte hele familien min med kniv ! da var jeg ganske rystet og på gråten da jeg våknet. Jeg aner ikke hvorfor slike forferdelige drømmer finnes inni hodet mitt :-( |
Drømmer veldig masse, og husker dei for det meste og. Vert nesten litt sliten av det av og til. Men eg har fleire gonger hatt utruligt sterke følelser alla kjærlighet/forelskelse i drømme, og vaknar opp med eit så sjukt stort savn etter den personen eg er med i drømme at eg er heilt satt ut heile dagen. Ikkje heilt kjekt det heller, men eg har heldigvis aldri mareritt :)
|
Jeg banker ofte opp folk i søvne jeg. :D både kjente og ukjente. Og i følge sambo kommer jeg med rare, lave lyder ala uuuaammmuu.... Da har jeg som regel prøvd å hyle i drømmen. :rolleyes:
Oggså blir jeg innimellom jaget av en hest rundt og rundt huset til naboen hos foreldrene mine. |
Over til noe annet:
Noen som kan tipse meg om et forum eller noe hvor man kan diskutere innredning, opppussing og slikt? Trenger litt inspirasjon. Og så lurer jeg på hva som er høstens farger på interiør. Lilla, lilla og atter lilla? |
Sitat:
|
Apropos drømmer og søvn - jeg har slumret på sofaen i hele kveld og blir selvfølgelig straffet nå... Lys våken jo! :( Skal jo opp om ikke så mange timene..... Varm melk utgår jo nå, hvilke andre tips har folket? :)
|
Så. Jeg er turist i Oslo by! Hvor spiser man relativt billig (er råblakk) lavkarbo i sentrum-ish? Jeg er elendig på å finne fram, så det er sagt :o
|
Sitat:
Men jeg har hørt at det har åpnet et slags lavkarbogatekjøkken på Egertorget som heter Max Burger. Ellers er jo Djengis Kahn (Torgata -i gågata nær Domkirka og inn Smuget) en klassiker. Veldig lavkarbovennlig mat, spise så mye du vil for i underkant av 200 kroner. Ellers er jeg veldig glad i Kafé Sarah (I krysset Torggata/Hausmannsgate), de har god, ganske rimelig mat, mye kjøttretter hvor man lett kan bytte ut noe av tilbehøret med salat/grønnsaker. Habibi (i Storgata, mot City) har også utrolig god mat og ganske så billig, meze er jo en slager! Men der er det lenge siden jeg har vært, og husker ikke så mye ellers av menyen. Men med det sagt, om man unngår jevnt det meste av f.eks italiensk kjøkken, så kan det meste tilpasses et lavkarbokosthold, altså. Har de kjøtt på menyen, så har du garantert muligheten til å få noe grøntfôr til! :) Lykke tell! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Eller kanskje du finner noe her: http://oslopuls.aftenposten.no/resta...icle447351.ece |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16. |