![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Det du kan gjøre er å finne en soppkontroll i ditt område. Jeg vil tippe at det kan være "blek piggsopp" - du kan google og se, men jeg vil uansett ikke anbefale deg å spise den om du ikke finner et godt sted med informasjon om forvekslingsarter og du ikke er 100% sikker. Å spise feil sopp kan være dødlig. (Men å plukke god sopp er gøy - og godt, bare man har en god soppbok/kontroll.) |
Jeg pleide huske drømmene mine ganske godt, men ikke nå lenger. Lurer egentlig på hvorfor. Sover bedre og "hardere" når jeg husker å ta magnesium.
Gubben prater og leer seg i søvne (armer og ben veiver rundt). Sier de rareste ting. Burde ikke le... men det er til tider morsomt... |
Tror min kjære har litt gresk blod i årene; han prater iallefall gresk når han sover:rolleyes:
Jeg husker mye av drømmer, men siden de påstår vi drømmer mange drømmer hver natt, blir jeg litt usikker, for jeg husker bare en, sannsynligvis den siste? |
Sitat:
Men det finnes mange typer drømmer, og jeg har heldigvis innimellom et rikt og meningsfylt drømmeliv! Jeg husker best drømmer jeg har utpå morgensiden eller om jeg sover på dagtid. Interessant med magnesiumen, Okie! jeg tar også magnesium, men har konstant underskudd likevel fordi nyrene mine skiller ut alt for mye vann. |
Snakket med legen min og han mente jeg skal spise det jeg får i meg, så lenge jeg er såpass dårlig. Spesielt siden jeg ikke klarer drikke på tom mage og dermed ikke får i meg væske hvis jeg ikke får i meg noe mat. Så da regner jeg med at det går bra for noen dager:)
Når det gjelder drømmer, så hadde jeg en EKKEL en for noen dager siden. Onkelen min døde i vinter og nå har noen andre overtatt huset. Så en natt drømte jeg at han ringte meg og sa at jeg måtte komme hjem til ham med en gang, for han trengte hjelp. Så jeg dro dit og han var så redd for at det var kommet feil folk inn i huset hans, og jeg måtte hjelpe ham å bli kvitt dem. Også sa han "Du tror kanskje ikke på meg, men jeg var død en liten stund. Men nå er jeg tilbake." Så jeg sa at jeg skulle prøve å hjelpe ham, men at jeg ikke fikk gjort noe akkurat nå. Og da ba ham meg holde ham i hånden. Bare til klokka blei ti hvertfall. Så det sa jeg at jeg kunne gjøre og holdt ham i hånda en stund. Så våkna jeg, så på klokka og klokka var ti:eek: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Eneste jeg følte for når det var på det verste var loff med masse smør, og frukt til. Men når matlysten kom tilbake har det blitt mer og mer lavkarbo igjen!:) Så lenge du får i deg mat til matlysten er normal, så er det nok greit ^^ |
Sitat:
|
Sitat:
|
. . . . og jeg har ofte drømt om at jeg har spist masse, masse dritthøykarbomat. Veeeeldig ekkelt ! Litt mareritt, faktisk :lol:
(eller ønskedrømmer. Hva vet jeg.) |
Sitat:
|
Hvorfor lages/selges ikke sukkerfri sjokolade med aspartam?
|
Jeg har til tider store, detaljerte og dramatiske drømmer... de pleier også å være ganske symbolske... i forbindelse med terapi/"finne-mæ-sjæl" periode for 15 år siden, hjalp drømmene meg noe utrolig i terapien! Helt vilt! Og ganske skremmende - da terapeuten ba meg "konfrontere" det som skremte meg så i drømmen. Trodde ikke sånt hjalp jeg, men jeg fikk ihvertfall løst opp i mye forknytt "sjeleliv" ;) Ta med at jeg fikk bekreftet at underbevisstheten min har en skamløs ekstrem fantasi - noen av drømmene var som å se fantastiske dramatiske filmer hehe
Man kan lære seg og huske drømmer - men det kan ta litt tid :) Penn og papir på nattbordet, og notere små detaljer tvert man våkner før de forsvinner fra hukommelsen :) |
Sitat:
Bl.a belgisk sjokolade med hasselnøtt:sikle: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg lurte vel egentlig bare på om det var en veldig kjent type sopp. Ville uansett ikke spist den uten å dobbeltsjekke. Bare syns det var rart st den var helt lik kantarell, men som sagt uten skiver. Det var definitivt ikke blek piggsopp. De var mer traktformet, og gyldenoransje på piggene også. |
Jeg kan gå i måneder uten å huske drømmene mine. Vet ikke hvorfor, men mulig det har noe med at jeg sover til jeg våkner, og ikke av vekkerklokke.
Jeg hadde en snodig opplevelse på legekontoret i dag, og er en smule forvirret. Jeg var egentlig der bare for å fjerne sting etter arrkorreksjon, men legen kom innom rommet jeg var i for å ta en titt. Forrige uke var jeg i Lillestrøm for å ta røntgen av svelg og spiserør med kontrastvæske, for legen mener det kan være noe utover strumaen min som gir meg så mye ubehag i forhold til inntak av mat og væske og i det hele tatt. Han hadde det travelt, og sa bare at jeg skulle få satt opp ny time neste uke, for han hadde fått resultatene av røngten, og de var litt ... aparte! Jada, aparte faktisk. Og det lille jeg fikk med meg før han hastet videre var noe om at det var noe med svelgfunksjonen min og et slags medisinsk uttrykk som begynte på 'p'. Utover at det ikke var farlig, rakk han ikke å si mere, og her sitter jeg og grubler, og synes det er frøktelig lenge å vente seks dager ... Noen som kanskje tilfeldigvis har noen innspill her? :snill: EDIT: Det er IKKE spiserørsbrokk. Det kom jeg på nå at jeg spurte om, ettersom jeg har hatt det før for mange år siden. |
Sitat:
|
Noen som aner hvor stor glykemisk belastning det er i byggflak?
Har laget hjemmelaget musli og prøver å finne ut hvor mange karber det er i den...... Vet at bygg har en lav glykemisk indeks, men ikke hvor lavt det er i byggflakene. Har også fått laget prinsesseyoughurten til Imp + en kyllingsalat jeg simpelthen elsker, så i dag har jeg vært prodiktiv! |
Sitat:
|
Jeeeez, denne legestanden, ass' ! :realmad:
|
Sitat:
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |