Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

smgj 23-09-12 16:29

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

"Husk meg"-funksjonen lagrer passordet og logger deg automatisk inn. Tror ikke det finnes noe slikt som du etterspør unntatt hos noen av symantec-antivirus-produktene. Der kan du lagre passord til alle sider du bruker, ha et "masterpassord" for å logge inn i din profil. Når du er innlogget kan du videre velge om bestemte sider skal auto-fylles eller ikke og om det skal kreves ny "master-autentisering" før passordet til siden legges inn (fint for pay-pal etc.). Har man en sånn løsning fra symantec kan hvert familiemedlem ha eget symantecpassord og personlige passordlister på samme pc.

Sugarpill 23-09-12 16:29

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1385634)
Nei, eg rekna det for temmeleg sikkert. No er du herved av-ignorert igjen :)

Goodie.;)

akas 23-09-12 16:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1385691)
"Husk meg"-funksjonen lagrer passordet og logger deg automatisk inn. Tror ikke det finnes noe slikt som du etterspør unntatt hos noen av symantec-antivirus-produktene. Der kan du lagre passord til alle sider du bruker, ha et "masterpassord" for å logge inn i din profil. Når du er innlogget kan du videre velge om bestemte sider skal auto-fylles eller ikke og om det skal kreves ny "master-autentisering" før passordet til siden legges inn (fint for pay-pal etc.). Har man en sånn løsning fra symantec kan hvert familiemedlem ha eget symantecpassord og personlige passordlister på samme pc.

Takk, smgj! Da er det bare en sak å gjøre: Jeg må bli mere aktiv på forumet! :D

Supera 23-09-12 17:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1385675)
Noen som har linker til interiør-sider som ikke er shabby chic eller den grusomme hamptoms stilen?

Trenger inspirasjon..

Wow, en jente til som faktisk ikke liker shabby chic! Det virker som at vi to er nesten de eneste jentene i hele verden som ikke liker shabby chic... Jeg vet ikke hva hamptonsstilen er, men jeg stemmer med på YUCK til shabby chic-stilen. Har ikke noe særlig å bidra med til inspirasjonskilder da... Det meste jeg har sett er hvitt, hvitt, hvitt og blomster og hvite blonder. :rulleøyne Gi meg heller litt sterke svart-hvitt-kontraster og noen knæsje farger (gjerne litt gjennomført med en farge som går igjen i rommet). Angående svart-hvitt-kontraster så er kontoret til onde dronnninga/borgermesteren i Once Upon a Time kanskje litt inspirasjon. Synes den har noen kule detaljer, selv om det blir altfor mye sånn som det er der.

Rin 23-09-12 17:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1385708)
Wow, en jente til som faktisk ikke liker shabby chic! Det virker som at vi to er nesten de eneste jentene i hele verden som ikke liker shabby chic... Jeg vet ikke hva hamptonsstilen er, men jeg stemmer med på YUCK til shabby chic-stilen. Har ikke noe særlig å bidra med til inspirasjonskilder da... Det meste jeg har sett er hvitt, hvitt, hvitt og blomster og hvite blonder. :rulleøyne Gi meg heller litt sterke svart-hvitt-kontraster og noen knæsje farger (gjerne litt gjennomført med en farge som går igjen i rommet). Angående svart-hvitt-kontraster så er kontoret til onde dronnninga/borgermesteren i Once Upon a Time kanskje litt inspirasjon. Synes den har noen kule detaljer, selv om det blir altfor mye sånn som det er der.

Neida, flere som ikke liker shabbygreier. Synes det kan være morsomt å se på tingene som postes på Saucy Dwellings (selv om livejournal-formatet er fryktelig). :cool:

Kanutten 23-09-12 17:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1385709)
Neida, flere som ikke liker shabbygreier. Synes det kan være morsomt å se på tingene som postes på Saucy Dwellings (selv om livejournal-formatet er fryktelig). :cool:

Jeg liker heller ikke shabbye greier. Hos oss går møblene i svart og passe mørkt tre. Så supplerer jeg heller med knallsterke farger på lys, duker, bilder etc etc.

vaskeklut 23-09-12 17:41

Jeg gleder meg mest til om en ... 20 år når de hvithvithvitblomsterslittetingblomsterhvithvitt-folka ser bilder fra hjemmet sitt og (forhåpentligvis) lurer på hva i eff de tenkte med....:cool:

Min stil: mørkt med knæsjfarger, og innslag av forskjellig, også shabby chic (synes bittelitt kan være fint, men ikke et helt rom:eek:), men det legger man ikke merke til,fordi det blender så godt inn med resten:D. Ja, og så må man ikke glemme mannfolkets urstygge reoler og sofa som vi ikke kan bytte ut før vi flytter... (da kan det hende at på mystisk vis så faller reolene og sofaen i bakken. gjerne fra åttende etasje og ut vinduet:o )

Kanskje 23-09-12 18:51

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er stikk motsatt jeg da hehe. Liker det lyse, hvitt , beige, naturfarger, blonder, engler, masse lys . Kos og romantikk.

Noen som kjenner til et forum for interiør? Ikke hvordan man bygger hus og slik, men hvor man kan få ideer, og diskutere ulike stiler osv. Pusser opp gamle ting osv -

TrillTrall 23-09-12 19:10

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1385726)
Jeg er stikk motsatt jeg da hehe. Liker det lyse, hvitt , beige, naturfarger, blonder, engler, masse lys . Kos og romantikk.

Noen som kjenner til et forum for interiør? Ikke hvordan man bygger hus og slik, men hvor man kan få ideer, og diskutere ulike stiler osv. Pusser opp gamle ting osv -

Jeg også. :) Mørkt og knæsjfarger er ikke min stil selv om jeg kan se at det er stilig og sånt - jeg vil bare ikke ha det sånn. :) Men vi/jeg har det overhodet ikke sånn som i mange av disse hvite-chabby-chic-bloggene altså! Vi har det sånn at vi trives og det er jo i grunnen det viktigste. :)

Carisma 23-09-12 19:17

Takk for i spill, men det var ikke helt meg det heller :o
Supera: hamptonstilen er sånn amerikansk type drivved og puter med stjerner på...

Jeg liker litt røffe naturmaterialer, gjerne litt mørke møbler. Veggene er cafelatte fargede, og spisestuen er i eik med mørke skinnseter. Der har jeg grønne detaljer i glass til pynt. I andre enden av et ganske stort rom er stuedelen. Der har vi en stor hvit ikeaseksjon (litt overilt kjøp....) hvitt stuebord (panikkjøp for å matche seksjonen) og en diiiiger beige sofa som skal hives. Så det jeg trenger er inspirasjon for stuedelen som delvis matcher spisestua, men likevel er et eget område. Før vi klarer å panikkjøpe sofa også... :rolleyes:

vaskeklut 23-09-12 19:42

Carisma: hva med å surfe boligannonser? Der får man mye inspirasjon til hva man kan gjøre (og hva man absolutt IKKE burde :eek: ), synes nå jeg :)

TrillTrall 23-09-12 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1385739)
Carisma: hva med å surfe boligannonser? Der får man mye inspirasjon til hva man kan gjøre (og hva man absolutt IKKE burde :eek: ), synes nå jeg :)

Jeg synes 95% av boligannonsene er stylet i fargene krem / hvitt / brunt og er dørgende kjedelige alle sammen...

vaskeklut 23-09-12 20:31

Hva annet enn eplete kjøper man med hjem fra Tyrkia? Falske merkeklær og falske merkevesker osv er jeg ikke interessert i uansett.

Ninasju 23-09-12 20:38

Kanutten, så koselig det ser ut hos deg. :)

Kanutten 23-09-12 20:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ninasju (Innlegg 1385768)
Kanutten, så koselig det ser ut hos deg. :)

Tusen takk Ninasju! :klem: Vi holder fremdeles på med å dandere. Jeg føler at jeg ikke er ferdig med pynt og dilldall. :p

Carisma 23-09-12 21:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1385744)
Deler av stua mi:

Hehe, den spisestua ja :D Men vi har bare fire stoler til vanlig (har plass til 10 når vi legger i lemmene, men da har vi klappstoler bare) Men ja, helt lik!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1385760)
Hva annet enn eplete kjøper man med hjem fra Tyrkia? Falske merkeklær og falske merkevesker osv er jeg ikke interessert i uansett.

Da jeg var i Tyrkia fikk jeg sydd trenchcoat i skinn. Hadde ikke tenkt å kjøpe noe sånt i det hele tatt, men både jeg og sambo endte opp med skreddersydde skinnjakker :) Verdt å sjekke ut, vi ga 2000 hver. Hadde aldri funnet en sånn jakke i en vanlig butikk, og definitivt ikke til den prisen.
Også kjøpte jeg veske i en skinnbutikk. De i veskebutikkene var jo bare stygge fakevesker (jeg syns ekte merkevesker er tacky og jeg da :o), men dette var en stilig svart jobbveske. Prutet som en gal og fikk den til et par hundre kroner. :D Også hadde de endel ålreite sko der.

vaskeklut 23-09-12 22:33

Carisma: takk, det var gode tips! jeg synes også merkegreier er rimelig tacky:o da skal jeg gå innom en skinnbutikk og se om de har fine sko/vesker :D

Photobscura 23-09-12 23:42

To arrrger fra meg! Hvordan får jeg maskina mi til å slutte å innstallere micorsoft fram network 4 igjen og igjen? Hver gang jeg slår av maskina så skal den gjøre fire helt like oppdateringer. Noe må ha haka seg opp, men jeg aner ikke hva eller hvordan?

Og arrrg nummer to: Nye NRK nett-tv funker ikke hos meg! Jeg bruker firefox (og nekter å bruke noe annet. :p), og verken oppdatering av flash eller windows media player hjelper, java står på, etc. Det eneste som dukker opp når jeg klikke på en programlink er et bilde av tv-programmet jeg ønsker å se ...

vimsen85 23-09-12 23:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1385760)

Kjøpte en kjempefin skinnveske i skikkelig mykt skinn sist jeg var i Tyrkia. Elsker den! Jeg kjøpte også et ganske fint backgammonspill. Det finnes mye fine ting i tre (skrin, fat, spill osv.) og gulvtepper (om man liker den stilen). Jeg er glad i sjal ;) Jeg synes generelt det var finere ting i Istanbul enn i Alanya/Side.. Jeg vet ikke hvor du skal, men de turistifiserte stedene har mye tull (og ting koster 3-4 ganger det det koster i Istanbul). Men i Alanya kjøpte jeg noen nydelige strikka- og heklaklær og sjal av en gammel dame på et marked. Kjente jeg også fikk lyst å reise til Tyrkia..

vaskeklut 24-09-12 00:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1385879)
Kjøpte en kjempefin skinnveske i skikkelig mykt skinn sist jeg var i Tyrkia. Elsker den! Jeg kjøpte også et ganske fint backgammonspill. Det finnes mye fine ting i tre (skrin, fat, spill osv.) og gulvtepper (om man liker den stilen). Jeg er glad i sjal ;) Jeg synes generelt det var finere ting i Istanbul enn i Alanya/Side.. Jeg vet ikke hvor du skal, men de turistifiserte stedene har mye tull (og ting koster 3-4 ganger det det koster i Istanbul). Men i Alanya kjøpte jeg noen nydelige strikka- og heklaklær og sjal av en gammel dame på et marked. Kjente jeg også fikk lyst å reise til Tyrkia..

skal til alanya :) oh, strikkeklær og sjal og sånn høres jo ut som fenomenale julegaver for en som har fått strikkeforbud av naprapaten. det skal jeg se etter! takk vimsen!

vimsen85 24-09-12 12:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1385884)
skal til alanya :) oh, strikkeklær og sjal og sånn høres jo ut som fenomenale julegaver for en som har fått strikkeforbud av naprapaten. det skal jeg se etter! takk vimsen!

De var kjempefine. De hadde vel mest barneklær, foresten. Men de hadde veldig fine tøfler. Og det var ganske billig. Jeg gadd ikke prute en gang, for jeg syns den gamle tannløse dama var så søt og tok så lite for jobben. Så hun slengte med et sjal gratis ;)

elien 24-09-12 12:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1385471)
Fraråder på det sterkeste og ta disse. Jeg og flere andre har fått disse på resept, men det er D2 i store kvanta dette her, og D2 ga meg og flere andre forgiftningsymptomer i den doseringen. D2 finnes ikke naturlig i kroppen vår og må omdannes til noe vi kan bruke, mens D3 er naturlig for oss og tåles i store doser.
Jeg gikk over til og kjøpe D3 helt lovlig fra Danmark (lov og handle innen EØS-land), og fikk d-vitaminene mine opp fra ynkelige 33 til et mye mer akseptabelt nivå. Spiser dem enda.

Nå har jeg googlet de nye jeg skal begynne med. Å det er D3, heter Dekristol. Å de trodde det tok 14 dager før de kom.

Så er det å vente å se når A-vitamin dukker opp

Elin

ElisaT 24-09-12 12:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1385969)
De var kjempefine. De hadde vel mest barneklær, foresten. Men de hadde veldig fine tøfler. Og det var ganske billig. Jeg gadd ikke prute en gang, for jeg syns den gamle tannløse dama var så søt og tok så lite for jobben. Så hun slengte med et sjal gratis ;)

Det er da du vet du burde ha prutet... :D!

Carisma 24-09-12 13:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ElisaT (Innlegg 1385979)

Arabiske kulturer ser vel på det å ikke prute som relativt uhøflig...

Carisma 24-09-12 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1385714)
Jeg gleder meg mest til om en ... 20 år når de hvithvithvitblomsterslittetingblomsterhvithvitt-folka ser bilder fra hjemmet sitt og (forhåpentligvis) lurer på hva i eff de tenkte med....:cool:

og hva er greia med veggsitater?!?

Furine 24-09-12 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1386174)

Amen.

Reason 24-09-12 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1385675)
Noen som har linker til interiør-sider som ikke er shabby chic eller den grusomme hamptoms stilen?

Trenger inspirasjon..

Jeg pleier å drømme meg bort på Yatzer:
http://www.yatzer.com/category/interiors
Mye sært/ekstremt/svinedyrt, men man må jo kunne drømme.
Et par favoritter: 1, 2, 3.

vimsen85 24-09-12 22:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ElisaT (Innlegg 1385979)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1385997)
Arabiske kulturer ser vel på det å ikke prute som relativt uhøflig...

I know. Men jeg orker ikke å bruke tid på å betale 10 kr mindre. Den gamle dama hadde sikkert bruk for pengene til noe, om så å kjøpe seg noe fint ;) Jeg vet det ikke er uhøflig og prutet på andre ting, som backgammonspillet..

vaskeklut 24-09-12 22:22

Sitat:

:lol:

langaard 24-09-12 22:26

Sitat:

:confused::nei::lol:

Huldr 24-09-12 22:27

Sitat:

Jeg skrev et sitat på veggen min med rød leppestift en gang (en del år siden nå ;)), men det blir kanskje ikke så shabby chic igjen :D

Carisma 24-09-12 22:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1386224)
Jeg skrev et sitat på veggen min med rød leppestift en gang (en del år siden nå ;)), men det blir kanskje ikke så shabby chic igjen :D

Shabby kanskje, men ikke chic? :lol:

langaard 24-09-12 22:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1386225)

:lol:

Carisma 24-09-12 22:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Reason (Innlegg 1386205)
Jeg pleier å drømme meg bort på Yatzer:
http://www.yatzer.com/category/interiors
Mye sært/ekstremt/svinedyrt, men man må jo kunne drømme.
Et par favoritter: 1, 2, 3.

Jeg likte den nr 3!

Photobscura 24-09-12 22:44

Og jeg malte for en ti års tid siden en stor gammeldags måne i taket, og skrev diktet "Dreamland" av Christina Rosetti (engelsk 1800-talls-poet). Mulig jeg var shabby, og ikke visste det. Svulstig var jeg i alle fall. :p

Huldr 24-09-12 22:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1386225)

Jeg synes det var ganske chic jeg :p Rød leppestift, hva kan være mer chic enn det? ;)

nellie 25-09-12 09:50

Noen som vet om hvor jeg kan finne oppskrifter på mat som er typisk spist i Etiopia? Har søkt litt på internetten, men finner ikke så mye akkurat..

vaskeklut 25-09-12 09:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1386323)
Noen som vet om hvor jeg kan finne oppskrifter på mat som er typisk spist i Etiopia? Har søkt litt på internetten, men finner ikke så mye akkurat..

Da lurer jeg på hva du har søkt etter:o, for dette er de tre første treffene jeg får når jeg søker på "ethiopian recipes" :

Nr 1

Nr 2

Nr 3

nellie 25-09-12 10:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1386329)
Da lurer jeg på hva du har søkt etter:o, for dette er de tre første treffene jeg får når jeg søker på "ethiopian recipes" :

Nr 1

Nr 2

Nr 3

Takk for sidene, ikke leksjonen.:p

Kanskje 25-09-12 14:38

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor mye te skal man bruke når man ikke bruker tepose, men i en sånn rund holder?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.