![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Kom på at jeg egentlig er glad i en del sjømat, men spiser for sjelden. Tror jammen jeg skal legge en del scampi i marinade i kveld, så har jeg det til middag i morgen.. Føler det verste er at jeg er så lei grønt. Skulle fått tilkjørt deilige salater på døra, så hadde de vel gått ned ;) |
Er det slik at man ofte blir trett, slapp og kvalm etter en dag uten sukker? Kanskje dumt spørsmål, jeg vet vel egentlig svaret:flau:
Er bare så lenge siden jeg trappet ned på denne måten, så jeg husker ikke helt hvordan det var, annet enn at første gangen jeg startet på lavkarbo da jeg levde på brus, godis og hvitt brød til daglig, var jeg slapp i et par dager etterpå før jeg kviknet til og fikk super energi. I dag har jeg vært stappmett - til grensen til magevondt og vært kvalm innimellom og ble supertrøtt tidlig på kvelden, noe jeg aldri blir. Jeg har knapt spist karber i hele dag. De karbene jeg har fått i meg har vært via litt bær i en smoothie, brokkoli og løk til middag. Antagelig lenge siden jeg spiste så mye fett. Men søtsuget har jeg ikke hatt så mye av. Jeg har nesten ikke spist karber siden fredag, så rart at dette kommer nå. |
Jeg synes denne søkefunksjonen er megadårlig!!! Jeg husker det var snakk om en film som het Dorothy Mills og søkte på den under søk. Opp kom alt mulig annet med mills enn filmen!!! Hva gjør jeg galt??
|
Om du går på Søk og "Uthvidet søk" og så skriver *Dorothy Mills* får du frem tråden du leter etter med en gang. Du bruker altså * før og etter det du søker etter....
|
Sitat:
|
Sitat:
Så ikke veldig lett å vite. |
Sitat:
|
Noen som har tips til lavkarbo -vennlige grillpølser som smaker godt? (Gjerne fra sverige også, skal en tur over før påske)
Har Nannah's vafler lagd uten søtning i fryseren som blir "lomper" og hjemmelaget rekesalat på toppen. Det må da bli godt som påsketurmat :D |
Jacobs pølser fra Meny.. :sikle: Bratwürst eller Chorizo, de er veeeldig gode. Kjøpte noen som jeg ikke husker navnet på i Sverige, gode de også! Mener å huske at det var 0-1 karbo pr 100 gram.
|
Sitat:
:D |
Var Bøklunder jeg hadde kjøpt, jeg også! Måtte i frysen for å sjekke... :o
|
Kjøper dere de på Max Mat ?
|
De har de begge steder :)
|
Supert, takk for svar ! Da blir det pølser på tur i påsken :D
|
Nå har jeg lett og lett på nettet, men klarer ikke å finne et sånt stativ som man monterer på innsida av skapdøra til å feste søppelposer på. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt et sånt et?
|
Brabantia har bossbøtter ein festar på innsida av skapdører, i alle fall. Men berre enkelt stativ...? Hm.. Byggmix kanskje? Eg veit kor eg skal leite her nede, men det er vel ikkje så mykje til hjelp, sorry :p
|
Sitat:
Jeg får fint plass til en søppelbøtte der inne, men det er for det første det røret som står i veien, samt at skapet er så senka nedover, på en måte, og gjør søppelbøtta litt vanskelig å nå ordentlig til, sånn at det er veldig lett for at søpla ramler utenfor bøtta. |
Sitat:
Eg googla litt, og fann dette: Trådkurv i kjøkkenbenk: Nye abonnenter får trådkurv som forhindre vond lukt.monteres i kjøkkenbenken eller andre egnede steder. Her medfølger også papirposer, dryppeskål og oppheng. Papirposene tåler fuktighet godt og den luftige løsningen bidrar til å Så då er det berre å flytte til Østre Toten kommune! :D |
Sitat:
|
Godt poeng!:p Men kanskje Oslo kommune har noko liknande ...? Det var neimmen ikkje lett å finne på nett, eit slikt stativ. Ikea hadde noko dei kalte trådkurv, men dei var ikkje djupe nok.
|
Sitat:
|
Sitat:
Blir det ikkje forresten sjanse for lekkasje etc om det ikkje er bøtte under posen? |
Jeg tror jeg har sett noe slikt på Jernia?
|
Sitat:
Og, jeg tror ikke det, egentlig. Vi hadde det årevis hjemme (men med kildesortering, forsåvidt), og jeg kan ikke huske at det var noe stort problem. Sitat:
|
Jernia! Der var butikken eg ikkje kom på. Dei har jo mykje forskjellig.
|
Sitat:
|
Sitat:
Nokon som har eit godt råd for vonde blemmer på hælane? Eg har hjertebank i hælane!! :lol: Har gått tur i nye sko, lure meg, og har no 5-kroner store blemmer på kvar hæl. AU! :o |
Sitat:
Ikke sikker på om du får disse i Belgia men Compeed er tingen og gjerne sette de på før man går inn nye sko – som gammel korpsmusiker så var dette det første man tok på seg på morningen 17. mai, he, he… |
Jepp, Compeed har vi i heimen (og i Belgia), men eg tenkte meir på noko som lindra, og tok vekk "hjertebanken" litt ;) Men Compeed lindrar kanskje også for så vidt, når eg tenkjer meg om. Men hadde tenkt å hoppe i badekaret ganske snart, og då dett dei berre av igjen! Får ta bad først, og ha på compeed etterpå. Skoa sat som eit skot skjønar du, berre ein ny farge av ein type sko eg har frå før, men det var vel kanskje litt vel optimistisk å gå ein heil time med dei første gongen .. :rolleyes:
|
Er i Danmark og har funnet Gluten Flour på butikken.. Men er det det samme som glutenmel? (Har 71g karbohydrater pr 100g!:eek:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva er forskjellen på atkins Advantage Bars og Endulge Bars?
Den første mer som et måltid (mer fett og kalorier) mens den andre mer en lovlig dessert? Vurderer sterkt å kjøpe bars å ha i veska... Og lovlig sjokolade, kokos!!!! ahhh! Advantage: http://www.atkins.com/Products/Avail...tage-Bars.aspx Endulge: http://www.atkins.com/Products/Avail...ulge-Bars.aspx Eller kanskje Day Break er best??? |
I det siste har jeg innimellom fått en merkelig varm følelse i leggen, på baksiden. Føles nesten som noen heller varm vann nedover tykkleggen min. Ikke varmt utenpå huden, kun en følelse, varer 5-10 sekunder. Noen som vet hva det kommer av?
|
Sitat:
Fant forresten extra virgin kokkosolje relativt rimelig i danmark i helga, og på den står det at kokkosolje tåler meget høy varme og ikke danner transfett. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? For i såfall er jo delfia og lignende ok til steking... |
Sitat:
Sitat:
|
Jeg har lest det der før arnakristin, men jeg mener også at jeg har lest noe helt annet av noen her som har peilig, men det er så vanskelig å søke her, sukk.
Mener det ble nevnt noe om herding i denne forelesningen. Jeg prøvde å finne det nå, men fant det ikke. Mener i alle fall at jeg hørte det nylig, og jeg har ikke hørt på så mye annet norsk lavkarboforelesning i det siste akkurat. Det ble i så fall bare nevnt i en bisetning. Mener at han sa noe sånt som at det ikke ble så mye bedre enn transfett med herdingen (fullherding). Så selv om det ikke er transfett, så betyr det ikke at det ikke er ødelagt fett. |
Fedon sier også noe om det fettet der i bøkene sine, uten at jeg husker akkurat hva nå....men tror ikke det var positivt hva angikk Delfiafettet i alle fall.
|
Noen som vet om jeans som passer fint til pærefasong?
Mitt problem er at når de passer i lårene er de minst 2 str for store i livet. (Må ha bootcut fasong) Merke? Butikk? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |